Rewolucja kolejowa w Wałbrzychu [FOTO]

Bartosz Szarafin, MK | Utworzono: 2018-03-19 16:19 | Zmodyfikowano: 2018-03-19 16:19
Rewolucja kolejowa w Wałbrzychu [FOTO] - Fot. Bartosz Szarafin
Fot. Bartosz Szarafin

-To ważne punkty, bardzo popularne wśród podróżnych. Modernizacja rozszerzy możliwości lokalnego transportu - wyjaśnia Mirosław Siemieniec - rzecznik Polskich Linii Kolejowych:

Za przykład mogą posłużyć Świebodzice, gdzie oprócz torowiska remontowany jest parking koło dworca, czy Wałbrzych-Szczawienko. Tam miasto kończy budowę centrum przesiadkowego. W tych miejscach wkrótce będziemy mogli płynnie przesiadać się między koleją, autobusami, czy zostawiać swoje samochody, a nawet rowery. Jak te zmiany postrzegają podróżni? 

W Świebodzicach są budowane nowe, dłuższe i wyższe perony. Na stacji Wałbrzych- Szczawienko, perony zwieńczą prowadzony przez miasto remont budynku dworca. Inwestycja kolei to także remonty i wzmocnienie wiaduktów oraz wymiana przejazdów kolejowych. Dzięki temu miejscami pociągi będą jeździć o 20km/h szybciej, niż do tej pory.

Reklama
Zdjęcia
Rewolucja kolejowa w Wałbrzychu [FOTO] - 4
Rewolucja kolejowa w Wałbrzychu [FOTO] - 5
Rewolucja kolejowa w Wałbrzychu [FOTO] - 6
Rewolucja kolejowa w Wałbrzychu [FOTO] - 7

Komentarze (14)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Beatrycja2020-05-06 08:55:34 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Kolej Wrocław - Wałbrzych jest bardzo potrzebna. Tylko niepotrzebnie pociągi jeżdżą aż na Wałbrzych Główny, to stacja za miastem, wszyscy ludzie wysiadają na Wałbrzych Fabryczny. Mogliby skrócić o ten odcinek i zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na więcej kursów Wrocław - Wałbrzych Fabryczny. Na Wałbrzych Główny powinny być tylko pociągi na przesiadkę na Nową Rudę.
~Metro662018-11-28 20:18:22 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ciekawe po co parking na Szczawienku ?pW tym lumpiarskim miejscu nawet stary rower bał bym się zostawić bo dzwonek menelia hy ukradła
~Komentarz został usunięty2018-05-10 10:48:20 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-20 12:43:21 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Lopez 2018-03-20 12:53:47 z adresu IP: (213.195.xxx.xxx)
KONRAD co miales z POlskiego?
~Komentarz został usunięty2018-03-20 12:36:09 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-20 12:30:32 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-20 12:24:01 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-20 12:17:29 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-20 12:05:42 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-20 11:58:56 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-20 11:48:52 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-03-20 11:42:35 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~dolnoślązak2018-03-19 19:31:18 z adresu IP: (41.100.xxx.xxx)
No i fajnie. Widać, że PLK coś robi przy głównych liniach. A co robi Urząd Marszałkowski na liniach lokalnych? Nic, tylko zawiesza kolejne połączenia bo nie potrafi znaleźć pieniędzy na ich remont. Ostatnio to spotkało kolej z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego (jedną z najpiekniejszych tras kolejowych w Polsce), gdzie wobec katastrofalnego stanu torów niedawno zlikwidowano wszystkie pociągi, a wcześniej turlały się one z "zawrotną" prędkością 10 km/h. Takich dorobiliśmy się władz województwa. Na szczęście wkrótce wybory.