Wiesz, czym jest korytarz życia? Jeśli nie, to jak najszybciej obejrzyj ten film

, mz | Utworzono: 2018-03-21 15:24 | Zmodyfikowano: 2018-03-21 15:29
Wiesz, czym jest korytarz życia? Jeśli nie, to jak najszybciej obejrzyj ten film -

Wojciech Sukta z Ochotniczej Straży Pożarnej w Ujeździe Górnym przekonuje, że życie i zdrowie ofiar wypadków jest nie tylko w rękach służb, ale i innych kierowców:

Tylko w ubiegłym roku dolnośląska straż pożarna wyjeżdżała do 8 tysięcy zdarzeń drogowych, w których życie straciło blisko 150 osób, a 5,5 tysiąca zostało rannych.

Adam Konieczny, komendant wojewódzki straży pożarnej tłumaczy, że schemat postępowania powinien być taki sam na każdej drodze:

Lidia Markowska, dyrektor wrocławskiego GDDKiA, tłumaczy, że na Dolnym Śląsku największym problemem jest autostrada A4, która musi zostać rozbudowana o trzeci pas ruchu i pobocze:

Ratownicy ruszają także z petycją do ministerstwa, aby korytarz życia został wpisany do kodeksu drogowego. W Niemczech za nie udostępnienia przejazdu służbom grozi mandat - 500 euro.

Szokujące kulisy akcji ratunkowej po wypadku na A4 [ZOBACZ]

Poniżej jeden z najsłynniejszych filmów na ten temat, które można znaleźć w internecie. To Korea Południowa:

Reklama

Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Norma wysokości2018-03-22 07:53:36 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Tyle maksymalnie powinna wynosić wysokość krawężnika. A ile jest w Mieście Spotkań Dudiego? Nie każdy ma do prywatnego użytku służbowego Pathfindera Straży Miejskiej. § 231 Wysokość krawężników Dz.U.2000.63.735 - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie 1. Krawężnik powinien wystawać ponad poziom nawierzchni jezdni: 1) jeśli między jezdnią a chodnikiem dla pieszych lub obsługi bądź ścieżką rowerową: a) nie ma bariery - nie mniej niż 0,14 m i nie więcej niż 0,18 m, b) jest bariera - nie mniej niż 0,08 m i nie więcej niż 0,14 m, 2) jeśli umieszczony jest przy barierze zamocowanej na skraju obiektu - nie mniej niż 0,14 m i nie więcej niż 0,18 m. 2. Górna krawędź krawężników powinna być dostosowana do pochylenia niwelety jezdni. 3. Krawężnik powinien mieć ścięcie od strony jezdni, powyżej poziomu nawierzchni, o pochyleniu nie większym niż 2,5 : 1 i nie mniejszym niż 4 :1.
~solo2018-03-21 16:37:07 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
należy na drogach wymalować korytarz życia , żeby wszystkie samochody wiedziały jaka jest ich granica zjazdu. A co z korytarzami życia w mieście, gdzie kosztem ulic tworzy się ścieżki rowerowe?
~Wrocławianin2018-03-21 15:50:10 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ok zgodzę się że tzw korytarz życia jest bardzo ważny ale kierowcy ciężarówek nie są tak mobilni jak osobówek co widać na załączonym filmie,, czy nie lepiej aby wszyscy scisneli się do lewej a pasem awaryjnym służby mogłyby przelecieć koło korka
~Pani. A ! 2018-03-22 18:22:33 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Jestem kierowcą ambulansu i mogę śmiało przyznać , że to właśnie kierowcy ciężarówek są tymi , którzy najlepiej i najsprawniej udostępniają przejazd służbom ! Pozdrawiam wszystkich kierowców tych wielkich pojazdów :-)
~jam2018-03-21 16:20:03 z adresu IP: (91.197.xxx.xxx)
Nie, nie lepiej. Na pasie awaryjnym maja prawo stać popsute samochody, pas jest zdecydowanie bardziej zanieczyszczony, co przy szybkiej jeździe może stwarzać niebezpieczeństwo. Poza tym korytarz życia powinno się tworzyć ZANIM będą jechać pojazdy uprzywilejowane. W krajach rozwiniętych pod względem autostrad i kultury jazdy po nich korytarz tworzony jest od razu, kiedy tworzy się korek.
~Janek2018-03-21 15:39:30 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Dobra inicjatywa. Ja bym jeszcze wpisał do przepisów utratę prawa jazdy za podczepianie się od pojazd uprzywilejowany, rajd pasem awaryjnym albo zawracanie co kilkakrotnie na własne oczy widziałem stojąc w korku na A4