Co dalej z rewitalizacją linii kolejowej Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój?

Bartosz Szarafin, BT | Utworzono: 2018-05-18 15:05 | Zmodyfikowano: 2018-05-18 15:19
Co dalej z rewitalizacją linii kolejowej Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój? - fot. Bartosz Szarafin
fot. Bartosz Szarafin

Początkowo przetarg miał się zakończyć jeszcze w kwietniu, ale z uwagi na zapytania kierowane do Polskich Linii Kolejowych przez firmy oraz uzupełnienia dokumentacji, przeciągnął się do teraz. Zgłosiło się dziewięciu wykonawców. Oferty przekraczały kwotę 150 mln zł. Najtańsza opiewa na 135 mln 300tys. zł. Natomiast w budżecie na inwestycję przewidziano 110mln zł brutto. Jak mówi rzecznik PLK - Mirosław Siemieniec - kolejom zależy na rewitalizacji tego odcinka, dlatego przeanalizują okoliczności zaoferowanej wyceny i wtedy podejmą decyzję co dalej. Niewykluczone, że będzie trzeba ogłosić kolejny przetarg.

Rewitalizacja całego odcinka powinna się zakończyć w 2020 roku. Inwestycja obejmuje remont torowiska, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i zmiana układu stacji i przystanków, które obowiązywały na linii przez ponad 100 lat, odkąd ją wybudowano.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Reklama

Komentarze (42)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2018-05-21 14:27:21 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Kamil Styrna2018-05-19 14:44:50 z adresu IP: (61.245.xxx.xxx)
Jestem ze Świdnicy, moja siostra Dominika Styrna jest znaną świdnicką prostytutką, która w wakacje dorabia jako średniowieczna kurtyzana na zamku Grodno. Dlatego zależy nam na pociągach do Zagórza i rozwoju regionu. Mogę zapewnić, że siostra lody robi śpiewająco. Znajdziecie nas na Facebooku. Pozdrawiam i zapraszam na przyjazną ziemię świdnicką oferującą mnóstwo atrakcji!
~Komentarz został usunięty2018-05-22 15:33:03 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~świdnicka patologia2018-05-19 15:04:08 z adresu IP: (125.54.xxx.xxx)
Dominika do pracy niech dojeżdża na kuniu albo autostopem (jak ładna to zawsze jakiś TIR się zatrzyma). Potrenuje swój fach po drodze i więcej zarobi :-)
~leszek2018-05-19 14:17:13 z adresu IP: (112.186.xxx.xxx)
To jakiś kompletny absurd, że wywala się 150 milionów na odbudowę linii kolejowej przez wyludnione tereny, a nie ma dużo mniejszych pieniędzy na wyremontowanie torów do Lwówka, gdzie jeszcze rok temu jeździły pociągi trzeba było je zawiesić z powodu złego stanu torów. Czy tamtą linię też wyremontują dopiero za 20 lat, gdy cała infrastruktura popadnie w ruinę? Marszałek powinien zostać odwołany, a wręcz pociągnięty do odpowiedzialności prawnej za marnotrawienie publicznych pieniędzy i kuriozalne zarządzanie koleją na Dolnym Śląsku.
~Pamiętam2018-05-19 13:58:59 z adresu IP: (118.172.xxx.xxx)
O, widzę że już pryszczaty fan pociągów do Świdnicy z Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego zaśmiecił całą dyskusję. Te tory powinni rozebrać i sprzedać na złom i problem z kilkoma nastoletnimi góԝniarzami nienauczonymi kultury raz na zawsze by się rozwiązał. Pamiętam jaki był jazgot o bezpośrednie pociągi do Świdnicy przez Jaworzynę. A potem drugi jazgot o bilety za pół ceny, bo nikt nie jeździł pociągami w sytuacji, gdy busy są po 5 zł. To samo będzie z linią przez Sobótkę - najpierw wywalanie grubej kasy na odbudowę torów, a potem extra dofinansowanie nierentownych pociągów z wiecznymi "promocjami" z powodu braku chętnych.
~JANUSZ SKUP ZLOMU WSIDNCA2018-05-19 13:41:06 z adresu IP: (118.35.xxx.xxx)
WITAM PANSTWA. MAM DO ZAFEROWANIA USLUGE SKUP ZLOMU TORY SZYNY WSZYSTKO. SLYSZALEM DUZO O TEJ LINI MALOWNICZEJ ZE SA MOSTY I ZE TO WSZYSTKO JEST NASPRZEDAZ. INTERESUJE MNIE TEN PRZETARG. MACIE MOZE SIWZA GDZIES. KOLEDZY KOLEJUSY MUWILI MNIE ZE JEST KILKU OBROTNYCH TUTAJ NA FORACH PANUW KTORZY CHCOM ROZBIERAC TORY. TO PISZCIE DO MNIE NA WSIDNICĘ - JAZUSZ SKUP ZLOMU. NIECH KTOŚ SKORZYSTA Z TYCH TORÓW. POZDRO EKIPE SPAWACZY - JESZCZE TAM WAM POPENDZIMY KITE NA TYCH TORACH XD
~JANUSZ SKUP ZLOMU WSIDNCA2018-05-19 13:49:11 z adresu IP: (118.35.xxx.xxx)
MACHAJ DREZYNKĄ CWELU Z SOWIOGÓSKIEGO BRACTWA KOLEJOWEGO, BO WKRÓTCE NAWET TEGO NIE BĘDZIESZ MIAŁ JAK TWOJĄ LINIĘ SPRZEDAMY NA ZŁOM, HAHAHAHA! ALBO ZNOWU DOSTANIESZ W RYJA TAK JAK KIEDYŚ W LWÓWKU, PSYCHICZNA CIOTO!
~JANUZS SKUP ZLOMU LWUWEK2018-05-19 13:47:11 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
NAWET FCELU NIE POTRAFISZ JANUZS NAPISAC. POPROS MADKE ZEBY CI KAUKULATOR WYREGULOWALA EKONOMIE TY Z WIOSKI. PAL GUMY! POZDRO DLA ZIOMALI W SWIDNICY. JECHAC LWOWECKICH PRYSZCZATYCH, HEJ.
~JANUSZ SKUP ZLOMU WSIDNCA2018-05-19 13:40:54 z adresu IP: (118.35.xxx.xxx)
WITAM PANSTWA. MAM DO ZAFEROWANIA USLUGE SKUP ZLOMU TORY SZYNY WSZYSTKO. SLYSZALEM DUZO O TEJ LINI MALOWNICZEJ ZE SA MOSTY I ZE TO WSZYSTKO JEST NASPRZEDAZ. INTERESUJE MNIE TEN PRZETARG. MACIE MOZE SIWZA GDZIES. KOLEDZY KOLEJUSY MUWILI MNIE ZE JEST KILKU OBROTNYCH TUTAJ NA FORACH PANUW KTORZY CHCOM ROZBIERAC TORY. TO PISZCIE DO MNIE NA WSIDNICĘ - JAZUSZ SKUP ZLOMU. NIECH KTOŚ SKORZYSTA Z TYCH TORÓW. POZDRO EKIPE SPAWACZY - JESZCZE TAM WAM POPENDZIMY KITE NA TYCH TORACH XD
~JANUSZ SKUP ZLOMU WSIDNCA2018-05-19 13:40:22 z adresu IP: (118.35.xxx.xxx)
WITAM PANSTWA. MAM DO ZAFEROWANIA USLUGE SKUP ZLOMU TORY SZYNY WSZYSTKO. SLYSZALEM DUZO O TEJ LINI MALOWNICZEJ ZE SA MOSTY I ZE TO WSZYSTKO JEST NASPRZEDAZ. INTERESUJE MNIE TEN PRZETARG. MACIE MOZE SIWZA GDZIES. KOLEDZY KOLEJUSY MUWILI MNIE ZE JEST KILKU OBROTNYCH TUTAJ NA FORACH PANUW KTORZY CHCOM ROZBIERAC TORY. TO PISZCIE DO MNIE NA WSIDNICĘ - JAZUSZ SKUP ZLOMU. NIECH KTOŚ SKORZYSTA Z TYCH TORÓW. POZDRO EKIPE SPAWACZY - JESZCZE TAM WAM POPENDZIMY KITE NA TYCH TORACH XD
~bb12018-05-19 13:33:33 z adresu IP: (42.115.xxx.xxx)
Proponuję, aby z tych 30 milionów wyskoczyli mikole z Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego, którzy atakują na różnych portalach każdego kto podkreśla bezsensowność wydawania grubej kasy na odbudowę jednej linii po wyludnionych, zapomnianych wioskach. A najlepiej z całej kasy 150 milionów. Zobaczymy, jak kochają kolej, a oni wreszcie zrozumieją ile warte są pieniądze.
~JANUSZ SKUP ZLOMU WSIDNCA2018-05-19 13:42:18 z adresu IP: (118.35.xxx.xxx)
MACHAJ DREZYNKĄ CWELU Z SOWIOGÓSKIEGO BRACTWA KOLEJOWEGO, BO WKRÓTCE NAWET TEGO NIE BĘDZIESZ MIAŁ JAK TWOJĄ LINIĘ SPRZEDAMY NA ZŁOM, HAHAHAHA!
~JANUZS SKUP ZLOMU LWUWEK2018-05-19 13:39:05 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
JBAU CI PES EKONOM Z PSIEJ WULKI. LICZ SWOJE CIAPUNGI NA ZGURZELEC. NARA XD
~JANUZS SKUP ZLOMU LWUWEK2018-05-19 13:32:14 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
WITAM PANSTWA. MAM DO ZAFEROWANIA USLUGE SKUP ZLOMU TORY SZYNY WSZYSTKO. SLYSZALEM DUZO O TEJ LINI MALOWNICZEJ ZE SA MOSTY I ZE TO WSZYSTKO JEST NASPRZEDAZ. INTERESUJE MNIE TEN PRZETARG. MACIE MOZE SIWZA GDZIES. KOLEDZY KOLEJUSY MUWILI MNIE ZE JEST KILKU NIERZYCZLIWYCH TUTAJ NA FORACH PANUW KTORZY CHCOM ROZBIERAC TORY. TO PISZCIE DO MNIE NA LWOWEK - JAZUSZ SKUP ZLOMU. POZDRO EKIPE SPAWACZY - JESZCZE TAM WAM POPENDZIMY KITE NA TYCH TORACH XD
~JANUSZ SKUP ZLOMU WSIDNCA2018-05-19 13:46:31 z adresu IP: (118.35.xxx.xxx)
TO NAJWYŻEJ TWOJA STARA Z KURAMI I KACZKAMI BĘDZIE TAM JEŹDZIĆ TYMI POCIĄGAMI NA TARG DO WSIDNICY.
~JANUZS SKUP ZLOMU LWUWEK2018-05-19 13:40:39 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
TWOJA STAROM TEZ TAM ZOSTAW. ELO NARA.
~bb12018-05-19 13:35:36 z adresu IP: (42.115.xxx.xxx)
O, już gimbus z Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego nadaje. Lecz się pajacu! Nie będzie puciongów na twojej ukochanej linii, zostawimy ci tylko kawałek torów w Jugowicach żebyś jeździł swoja drezynką, a i tak tylko pod warunkiem, że za nie zapłacisz.
~zxc2018-05-19 13:15:13 z adresu IP: (46.188.xxx.xxx)
Piszesz bzdury. To są środki z Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO), którymi zarządza marszałek, a nie wójt czy starosta. Każdy pomysł musi zatwierdzić marszałek. Jest w internecie lista projektów RPO, poszukaj sobie. W tym przypadku marszałek klepnął pomysł, bo uznał, że będzie to przedłużenie projektowanej do reaktywacji linii Wrocław - Sobótka - Świdnica, jako fajna weekendowa kolejka turystyczna. Tyle że cały projekt od samego początku był polityczny, a nie uzasadniony realnymi potrzebami. Nie dość że za tę kasę można było wyremontować nawet kilka dużo bardziej potrzebnych linii kolejowych, to jeszcze prowadzi ona przez prawie bezludne tereny. Podręcznikowy wręcz przykład, jak utopić grubą kasę z Unii bez żadnego pomyślunku. Tylko potem trzeba będzie utrzymywać te tory, finansować puste pociągi itd. Na szczęście cały durny projekt się sypie. Linia Świdnica - Jedlina stanęła pod znakiem zapytania, również odnośnie linii do Sobótki pojawia się coraz więcej krytycznych głosów co do zasadności jej reaktywacji. Zresztą to typowa kiełbasa wyborcza. Wkrótce wybory i można się spodziewać, że przyszłe władze odkręcą ten kuriozalny pomysł, a kasa pójdzie na to co jest faktycznie potrzebne mieszkańcom. A Świdnica już ma dużo szybsze połączenie kolejowe przez Jaworzynę, z którego mało kto korzysta. Nikt nie będzie płakał po tej linii, co najwyżej ty mikolu, ale jak zaczniesz zarabiać na swoje utrzymanie to dopiero zrozumiesz, jaką wartość mają pieniądze.
~Jan2018-05-21 03:47:25 z adresu IP: (42.98.xxx.xxx)
Do PPP: Bredzisz na potęgę. Wszystkie projekty RPO są finansowane przez marszałka i marszałek podejmuje ostateczną decyzję, które będą finansowane, a które nie. Sam powiat albo gmina nie byliby nawet w stanie sfinansować remontu linii kolejowej. Tym bardziej, że jest to bardzo kosztowna linia. Więc nie pisz takich głupot, bo sam się tylko kompromitujesz kompletną nieznajomością faktów. Co do pozostałych linii to znowu błysnąłeś głupotą, bo skoro remonty finansuje marszałek z RPO, to PLK nic do tego. Inwestorem jest województwo a PLK tylko wykonawcą. To że tamte linie nie zostały zakwalifikowane do remontów jest winą tylko i wyłącznie władz województwa. Zwłaszcza że remont linii do Karpacza, Świeradowa czy Lwówka jest dużo bardziej zasadny niż linii po wioskach, czyli takich "metropoliach" jak Zagórze Śląskie albo Jugowice. No ale tak to jest, gdy o rewitalizacji linii decyduje nie rozsądek, tylko polityka, a z tym mamy do czynienia w tym przypadku.
~PPP2018-05-20 21:12:41 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Kolego sam piszesz bzdury. Projekty z RPO są na liście - osobno ZITy (Wrocław, Jelenia i Wałbrzych), osobno reszta województwa. Każdy robił tu swoją politykę, także ZITy, potem projekty wciągnięto do planu transportowego (nie mylić ustawowym planem transportowym) i pokazano w Brukseli. Potem dopiero trafiły na listę pozakonkursową. Te Twoje mityczne lepsze linie kolejowe nie mają najmniejszych szans by tam trafić bo jest o kilka lat za późno i tego czasu nie da się nadrobić, bo PKP PLK palcem nie kiwną żeby wydać pieniądze na dokumentację. Pozdrawiam
~Frej2018-05-19 13:46:28 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
To sa zachcianki Świdnicy, jest paru chorych patriotów którzy chcieliby zrobić metropolię ze Świdnicy, tylko kosztem innych. Tak jak mówisz teraz połączenie Świdnica Wrocław ledwo zipie, sporo kasy jest dopłacane a co dopiero do takiego połączenia.
~JANUSZ SKUP ZLOMU WSIDNCA2018-05-19 13:43:46 z adresu IP: (118.35.xxx.xxx)
MACHAJ DREZYNKĄ CWELU Z SOWIOGÓSKIEGO BRACTWA KOLEJOWEGO, BO WKRÓTCE NAWET TEGO NIE BĘDZIESZ MIAŁ JAK TWOJĄ LINIĘ SPRZEDAMY NA ZŁOM, HAHAHAHA! DOSTANIESZ W PAPĘ I NAKRYJESZ SIĘ NOGAMI, WYRUCHANA CIOTO.
~JANUZS SKUP ZLOMU LWUWEK2018-05-19 13:36:11 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
WAL SIE NARYJ EKONOM SIE ZNALAS. PRYSZCZATY GIMBOLU ZEZGO RZELCA - JEZCZE CIE NAJDE FAJANSIE. TU JANUSZ ZLUWKA - TWOJ ZYCZLIWY CO TO NAPRAWI TO INNI SPRIEDOLOM. NO. XD
~PPP2018-05-19 10:02:10 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Tę linię wychodził sobie ZIT Aglomeracji Wałbrzyskiej w ramach swojego torcika unijnej kasy. Swój torcik ma też ZIT Aglomeracji Jeleniogórskiej ale wolał to wydać na budowę przystanków kolejowych - takie miał prawo. Nie licz na to, że po wyborach ktoś to odkręci - są pewne priorytety wpisane w dokumenty programowe i grzebanie po nich przy wyborach skończy się jednym - przepadkiem unijnej kasy, bo na rozliczenia są terminy. Oprócz chciejstwa trzeba się jednak trochę orientować w realiach. Trzeba było myśleć kilka lat temu a nie marudzić teraz. Trzymanie kciuków za to, żeby się komuś nie udało jest arcypolskie ale mi z tym nie po drodze. Pozdrawiam
~Kto zapłaci ?2018-05-19 07:27:09 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Kto za te fanaberie zapłaci ? To nie jest linia która jest bardzo potrzebna, to nie jest linia mega potrzebna... Ani Jedlina ani Świdnica to nie są kluczowe mieściny. Czy wiecie ile trzeba płacić na utrzymanie lini Swidnica - Wrocław ? To wszystko z podatków ludzi i teraz jeszcze kolejna niepotrzebna linia.
~Mge2018-09-17 08:47:53 z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
@Do Jka mało kto korzysta? Przecież pociąg jest ciągle załadowany. Nie wiem, jeśli Ty wolisz jechać do Wrocławia tą śmierdzącą puszką w której nie mieszczą się kolana, kierowcy są opryskliwi, śmierdzi i zabierane jest 10 osób ponad stan to powodzenia. Warunki nieludzkie. Ja wolę jechać jak cywilizowany człowiek w nowoczesnym pociągu.
~Do Jka2018-05-19 13:54:02 z adresu IP: (118.172.xxx.xxx)
Sprawdź rozkład i nie pisz bzdur. Są bezpośrednie pociągi Wrocław - Świdnica przez Jaworzynę. Na marginesie z tych pociągów mało kto korzysta (trzeba było wprowadzić specjalną "wieczną" promocję, żeby ktokolwiek wsiadł do tych pociągów), a oni chcą odbudowywać drugą linię. Paranoja!
~Jka2018-05-19 13:41:18 z adresu IP: (62.141.xxx.xxx)
Nie ma linii Świdnica - Wrocław. Jest Jaworzyna Śl. - Wrocław i Kamieniec Ząbkowicki -Legnica.
~WuZ2018-05-19 07:15:34 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Spokojnie, dodatkowe pieniążki na tę linię i tak się znajdą, bo muszą. Trzymam kciuki :)
~bb12018-05-19 13:20:05 z adresu IP: (42.115.xxx.xxx)
Tu akurat się mylisz. Za te 30 milionów które trzeba dopłacić można wyremontować w całości linię do Karpacza, do Bielawy, do Świeradowa itd. Za 110 milionów można wyremontować przynajmniej kilka innych linii. No chyba że ty sam wyskoczysz z tych 30 milionów. Linia Wrocław - Sobótka - Świdnica - Jedlina już została okrzyknięta najbardziej bezsensowną inwestycją kolejową. Dla przyszłych władz Dolnego Śląska kontynuowanie tego absurdalnego projektu to będzie samobój.
~Stanisław2018-05-18 23:34:38 z adresu IP: (46.188.xxx.xxx)
Zgadzam się z poprzednikiem, że najpierw należałoby wyremontować linię do Lwówka, a potem odbudowywać kolejne trasy. Ale na Dolnym Śląsku rządzi propaganda a nie rozsądek. Reaktywacją można się chwalić w mediach, nieważne że w tym samym czasie inne linie popadają w ruinę i są zamykane. Obecną ekipę należałoby rozliczyć za niszczenie lokalnej kolei i marnotrawienie publicznych pieniędzy przeznaczonych na kolej dla prywatnych karierek kilku polityków.
~Biały Pan2018-05-18 20:13:25 z adresu IP: (95.184.xxx.xxx)
I bardzo dobrze że nie udało się rozstrzygnąć przetarg! Michalak z Rachwalskim wymyślili sobie drogą kolejkę turystyczną przez wyludnione wioski z Górach Sowich, która na co dzień będzie wozić powietrze. Tam nawet busiarzom nie opłaca się jeździć. Tę kasę można wydać dużo sensowniej, jest wiele linii dużo bardziej potrzebujących remontu, a przy tym koszty są o wiele mniejsze (do Lwówka Śląskiego, Karpacza, Kowar, Świeradowa itd.). W szczególności trzeba ratować to co niedawno jeszcze funkcjonowało, a więc linię kolejową do Lwówka Śląskiego (uważana za jedną z najpiękniejszych w Polsce i dużo atrakcyjniejsza krajoznawczo niż ze Świdnicy do Jedliny), gdzie pociągi zawieszono rok temu, zanim dobiorą się do niej złomiarze, przez co koszty remontu później będą dużo większe. Teraz trzeba będzie ogłosić nowy przetarg, w międzyczasie przyjdą wybory i zmienią się władze, a kolejne władze miejmy nadzieję będą miały więcej rozumu w głowie i bardziej sensownie wydadzą te pieniądze. A obecnych zarządzających koleją na Dolnym Śląsku rozliczymy z marnotrawienia publicznych pieniędzy i nieudolności. Przez kilka lat rządów nie reaktywowali ani jednej linii kolejowej, a jedną zdążyli zlikwidować.
~Tomaszs42018-05-18 19:18:56 z adresu IP: (37.211.xxx.xxx)
W praktyce oznacza to koniec snów o wiejskiej kolei metropolitarnej. Żadne władze nie zdecydują się na zwiększenie budżetu przed wyborami. A kolejne władze, miejmy nadzieję, zajmą się koleją na Dolnym Śląsku na serio, tzn. nie "malowniczymi" kolejkami turystycznymi przez wyludnione tereny, tylko liniami najbardziej potrzebnymi i ratowaniem tych, gdzie pociągi do niedawna kursowały.
~rynek2018-05-18 19:07:11 z adresu IP: (41.140.xxx.xxx)
Tak wyglądają owe "tańsze remonty" organizowane przez UMWD. W sumie sytuacja była do przewidzenia, nikt normalny nie wyremontuje linii za 1/3 kosztów. Wrocławscy mikole obejdą się smakiem.
~Bartosz2018-05-18 18:19:42 z adresu IP: (212.66.xxx.xxx)
Co jest takiego malowniczego w tej linii? Zwykła linia górska z kilkoma niewysokimi wiaduktami, większość widoków dawno zarośnięta. Po drodze same wioski, więc pociągi będą wozić powietrze. Nawet 110 milionów to za dużo na remont linii kolejowej dla nikogo. Za te pieniądze można by wyremontować przynajmniej kilka linii kolejowych na Dolnym Śląsku z dużo większym potencjałem (Karpacz, Kowary, Świeradów, lwówеcka). Tak więc bez żalu. Przyszłe władze miejmy nadzieję odkręcą bezsensowne pomysły kolejowe poprzedników i bardziej racjonalnie wydadzą te pieniądze.
~bb12018-05-19 13:27:18 z adresu IP: (42.115.xxx.xxx)
Skuteczny? Może zorientuj się w faktach, a potem pisz. Od kiedy to skuteczność oznacza sensowność projektu? Ta linia została przeznaczona do reaktywacji z braku lepszych pomysłów w regionie wałbrzyskim. Wszyscy experci potwierdzają, że jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Wystarczy popatrzeć jakie miejscowości leżą po drodze - same wyludnione metropolie z max. 500 mieszkańców. A turyści nie zapełnią pociągów. Jelenia Góra jak widać dużo sensowniej wydaje swoje pieniądze. Zamiast atakować pod 15 nickami tych co piszą sensownie, spróbuj czasem pomyśleć, o ile masz czym. To nie ma być zabawka dla mikoli za 150 milionów, tylko inwestycja dla mieszkańców, a jako taka nie ma najmniejszego sensu.
~PPP2018-05-19 09:56:16 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
"Zwykła linia górska z kilkoma niewysokimi wiaduktami, większość widoków dawno zarośnięta." Czyli zaorać? Ktoś był skuteczny i sobie to wychodził. Dlaczego Karpacz, Kowary czy Świeradów sobie nie wychodziły? Dlaczego Jelenia Góra wolała zainwestować w budowę przystanków kolejowych? Co zrobiłeś w tej sprawie? Teraz siedzisz i cieszysz się, że komuś nie wychodzi, brawo!
~wola2018-05-18 17:37:24 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Zaprosić Czechów - szybko zrobią porządek
~bb12018-05-19 13:28:49 z adresu IP: (42.115.xxx.xxx)
A Czechom pewnie kasa spadnie z nieba. Nie wiesz zupełnie o czym piszesz. Nawet Czesi nie reaktywują tego typu tras kolejowych po wyludnionych wioskach. Polska - kraj absurdów.
~lukk2018-05-18 16:28:04 z adresu IP: (109.173.xxx.xxx)
"Niemal wszyscy przekroczyli kwotę 150 mln zł. Najtańsza oferta opiewa na około 135 mln zł, a to i tak o 20 więcej niż przygotowano w budżecie." Przeczytałem te zdania kilka razy, wziąłem kalkulator. I nijak mi się to nie bilansuje...
~Bukk2018-05-18 17:40:13 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Właśnie dlatego nie wybrano wykonawcy ;) Bo najtańsza oferta przekracza oczekiwania kolei. ;)