Dwa etapy przetargu na tramwaj na Popowice. "Możemy, ale nie chcemy przepłacać"

Piotr Kaszuwara | Utworzono: 2018-07-20 12:01 | Zmodyfikowano: 2018-07-20 12:08
Dwa etapy przetargu na tramwaj na Popowice. "Możemy, ale nie chcemy przepłacać" -

Możemy, ale nie chcemy przepłacać - tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji:

Na konferencji przedstawiciele miejskiej spółki zapewnili, że w najgorszym wypadku w miejskich kasach znajdą się dodatkowe pieniądze na ten cel, ale najpierw zdecydowano się powtórzyć przetarg i podzielić go na dwa etapy, tak by oferenci mogli zaproponować niższe ceny za wykonanie prac. - Chcemy tę trasę wybudować i jesteśmy zdeterminowani, by to zrobić - podkreśla Sławomir Kanik ze spółki Wrocławskie Inwestycje:

Przetarg na pierwszy fragment dotyczy odcinka od Tesco przy ul. Długiej do Politechniki Wrocławskiej zlokalizowanej na przejściu Długiej w Starogroblową. Inwestycja zakłada budowę nowej jezdni, torowiska, peronów przystankowych i przebudowę wszystkich sieci podziemnych, tak aby zminimalizować roboty pozostałe do wykonania w drugim etapie.

Urzędnicy zakładają, że ten etap uda się zrealizować w rok. Przetarg na drugi etap ma zostać ogłoszony jesienią.

Budowa linii tramwajowej od Politechniki Wrocławskiej, przez Długą i dalej do ulicy Milenijnej ma kosztować - zgodnie z założeniami miasta - około 300 mln złotych. Cena ta, w związku z koniunkturą na rynku budowlanym, może się jednak zwiększyć.

Linia tramwajowa na Popowice ma powstać do 2021 roku.

Nowa linia tramwajowa ma przebiegać od skrzyżowania ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej przez most Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z Milenijną i Pilczycką. Powstanie 9 nowych przystanków i 2 węzły przesiadkowe:

1. Dmowskiego – przystanek tramwajowy i autobusowy
2. Długa – przystanek tramwajowy
3. Poznańska – zintegrowany węzeł przesiadkowy
4. Politechnika – przystanek autobusowo-tramwajowy
5. Popowice stacja kolejowa – zintegrowany węzeł przesiadkowy
6. Popowice przystanek tramwajowy, przystanek autobusowy
7. Białowieska przystanek tramwajowy
8. Rysia przystanek tramwajowy
9. Wejherowska przystanek autobusowo-tramwajowy


Komentarze (3)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~A jak do pętli2018-07-25 00:27:14 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
1 etap to oderwana nitka gdzieś w środku ogródków działkowych. Taki Miś na miarę Dutkiewiczowych czasów. Dynamicznych czasów. Jak się tam te tramwaje będą dostawać? Będą wożone dźwigami? Przecież to ewidentny przykład marnotrawstwa środków publicznych. Za to się siedzi.
~www2018-07-20 12:24:59 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
a moze SIWZ byl skopany ??? ciekawe, że zawsze sie zwala na oferentów. Chyba nie są to "ogórki" ktorzy pierwszy raz startują do przetargu ? Pierwsza i generalna zasada - najważniejsze to realnie oszacować koszt przedsięwzięcia.
~Mandrake 2018-07-20 13:08:39 z adresu IP: (86.49.xxx.xxx)
Standardy we Wrocławiu, co chwila przetargi unieważniane podobnie było z Hubska.