Wrocław: Tramwajem do wsi Wysoka? Podpisano list intencyjny

Piotr Osowicz | Utworzono: 2018-10-17 15:04 | Zmodyfikowano: 2018-10-17 15:36
A|A|A

Nowa trasa tramwajowa na Ołtaszyn do planowanej pętli w rejonie ul. Zwycięskiej ma wynosić - w zależności od wariantu - 1,8 km albo 2,9 km. Wydłużenie z rejonu ul. Zwycięskiej w kierunku Wysokiej ulicą Ołtaszyńską to dodatkowo ok. 1,5 km.

Szacunkowa wartość inwestycji brutto z przedłużeniem do Wysokiej wyniesie ok. 85-90 mln zł (bez pozyskania gruntów, uzbrojenia podziemnego, sieci i organizacji ruchu). Gminy będą starały się pozyskać środki na ten cel z Unii Europejskiej. 

- Jest pełna determinacja z obu stron - podkreśla Rafał Dutkiewcz:

Linia tramwajowa łącząca Wrocław z Wysoką ma powstać do 2022 roku, podobnie jak linia tramwajowa na Jagodno, choć tu prace są bardziej zaawansowane. Przypomnijmy - w poniedziałek rozstrzygnięto przetarg na zaprojektowanie tej trasy. Zwycięska firma - Biuro Projektów Dróg i Mostów "BBKS-PROJEKT" ma na to 14 miesięcy. Miasto za dokumentację zapłaci 808 tys. zł.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~dobrze
2018-10-19 05:54:29
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 0
i dobrze, przydało by się. ale... zobaczymy czy powstanie. dobrych radnych trzeba aby o to walczyli. ktoś taki jak Lorenc nadawałby się idealnie
~////
2018-10-19 00:02:53
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 0
A kiedy tramwaj do Warszawy?
~WROClove
2018-10-18 15:24:05
z adresu IP: (89.76.xxx.xxx)
Ocena: 1
Proponuje budowę linii kolei podwieszanej ( tramwaj powietrzny )
~////
2018-10-17 22:12:42
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 8
Czekam na tramwaj do Nachodu. Tak przy okazji, południowa część miast została już wyprzedana, stąd też tak kuriozalne trasy przebiegu linii.
~ja..
2018-10-17 21:57:44
z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Ocena: 7
Kabaret ,kiedy najwyższą władzą będzie prawo , a nie samowola , wójt Pacholik zabudował linie kolejową 285 domami jednorodzinnymi która udaje infrastrukturę kolejową/ w takiej odległości od torów buduje się obiekty kolejowe/ blokuje rozwój innym gminom itp. ….. kiedy ten facet się zastanowi nad swoim samozachwytem , obraża ludzi .
~Długołęka
2018-10-17 21:21:05
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: 1
To teraz czekamy na tramwaj na Psie Pole i list intencyjny o przedłużeniu tej linii do Długołęki ! :)
~Myrka
2018-10-17 17:56:48
z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
Ocena: -7
Mirki na traktory. Zaorać Wrocław. Na pewno jest tu sporo żydowskiego złota, skoro tyle naziolków kręci się wokół mnie.
~Kolej aglomeracyjna
2018-10-17 17:14:44
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: 4
Akurat ta linia tramwajowa może być potrzebna. Uważam jednak, że linie na Popowice i Nowy Dwór nie są priorytetowe w związku z poniższym: WIZJA: A oto moja wizja transportu kolejowego aglomeracji wrocławskiej, opierająca się o zespolony system SKM-i (Szybka Kolej Miejska) i METRA w minimalnej liczbie kilometrów tego ostatniego (trasa metra, to Świebodzki-Nadodrze, spajająca w całość cały system torów aglomeracji wrocławskiej). To jest podstawa sprawnej komunikacji we Wrocławiu. Poniżej linie kolejowe wokół Wrocławia, które istnieją dziś, i które przy relatywnie niskich kosztach przebudowy (względem ceny budowy metra), mogą być w owym systemie SKM/Metro, połączeniem dojazdu do Wrocławia i komunikacji miejskiej. Stacje początkowe są umowne i granice systemu mogą przebiegać dalej lub bliżej Wrocławia, w zależności od potrzeb i chęci finansowania ze strony gmin ościennych. Stacje przed rogatkami Wrocławia powinny posiadać duże parkingi (duże to znaczy takie, że nie trzeba szukać miejsca do parkowania podczas porannego szczytu i pośpiechu w drodze do pracy/szkoły/uczelni), a na terenie Wrocławia trzeba pomysleć o budowie dodatkowych stacji. Oczywiście bilet powinien być także zespolony i uprawniać do przejazdu zwykłymi autobusami miejskimi czy tramwajami. Najlepiej czasowy tak jak w Warszaiwe. Bez tego całe przedsięwzięcie nie ma sensu. Czyli kasowniki w pociągach. LINIE: D1 - Oleśnica, Borowa, Długołęka, Psie Pole, Sołtysowice, Nadodrze, Mikołajów, Wrocław Główny D2 - Leśnica, Żerniki, Nowy Dwór, Muchobór, Wrocław Główny D3 - Trzebnica, Brochocin Trzebnicki, Siedlec Trzebnicki, Pasikurowice, Pawłowice, Zakrzów, Psie Pole, Sołtysowice, Nadodrze, Mikołajów, Wrocław Główny D4 - Brzeg Dolny, Księgnice, Czerna Mała, Brzezinka Średzka, Pracze, Stadion, Kuźniki, Muchobór, Wrocław Główny D5 - (Żmigród), Oborniki Śląskie, Pęgów, Szewce, Świniary, (Lipa Piotrowska, Różanka), Osobowice, Popowice, Mikołajów, Wrocław Główny D6 - Kąty Wrocławskie, Sadowice Wrocławskie, Smolec, Wrocław Zachodni, (Wrocław Grabiszyn), Wrocław Główny D7 - Jelcz Laskowice, Jelcz-Miłoszyce, Czernica, Zakrzów-Kotowice, Siechnice, Brochów, Wrocław Główny D8 - Strzelin, Warkocz, Boreczek, Węgry, Żórawina, Smardzów Wrocławski, Wrocław Główny O2 - (Brzeg, Lipki), Oława, Lizawice, Ziębice Wrocławskie, Święta Katarzyna, Brochów, Wrocław Główny ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 292 - Miłoszyce, Chrząstawa Mała, Nadolice Wielkie, Dobrzykowice/Kamieniec Wrocławski, Wojnów, Swojczyce, Kowale, Sołtysowice, Nadodrze. Wariant II tej trasy połączony z METREM (całość jako projekt dugiej kolejnośći po metrze Świebodzki-Nadodrze) - Miłoszyce, Chrząstawa Mała, Nadolice Wielkie, Dobrzykowice/Kamieniec Wrocławski, Wojnów, Swojczyce i dalej metrem do: Stadion Olimpijski, Most Szczytnicki, Plac Grunwaldzki, Plac Społeczny, Plac Dominikański i tutaj mam dylemat. Można pójść w stronę Nadodrza, Świebodzkiego lub Głównego. 285 - Wrocław Główny, Tarnogaj, Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Wrocław Agroma, Wrocław Ujazdów, Wrocław Klecina, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurowski, Olbrachtowice, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia. Dlaczego Świebodzki, a nie Główny? Ano dlatego, że Świebodzki znacząco poszerza bazę kolejową i co ważniejsze, jako nieczynny dworzec, nie blokuje ruchu podczas przebudowy. Oczywiście, że dobrze byłoby połączyć Dworzec Główny z Nadodrzem i Świebodzkim metrem, ale cóż... trzeba wybrać co na początek. Ja wybieram Świebodzki do Nadodrza. Ważne też aby linie z południa przebiegające przez Brochów miały możliwość przejazdu nie tylko przez Dworzec Główny do Świebodzkiego, ale także przez tory biegnące trochę bardziej na południu (cmentarz parafialny Ducha Św., Gaj, Park Południowy, Centrum Handlowe Borek, Stadion Śląska i potem w prawo na Świebodzki). Linia 285 to zagwozdka. Przydałby się łącznik gdzieś na odcinku od Partynic do ulicy Grota Roweckiego z torami na odcinku od Borowskiej do Parku Południowego, ale to może okazać się niemożliwe ze względu na zabudowę, więc w grę wchodzi tunel. Linia D5 musi mieć możliwość skrętu w lewo na Nadodrze, jadąc od strony Obornik. Jest tam zdaje się jeden tor przy ulicy Gnieźnieńskiej tuż za stacją Wrocław Popowice.. KONKRETY: Jest to przede wszystkim połączenie w zespolony system, w którym składy SKM-i z podwrocławskich miejscowości mogłyby wjeżdżać do metra jako do przelotu w dalszą trasę. Oczywiście składy, ze względu na przepustowość metra, po dojeździe do Świebodzkiego lub Nadodrza, muszą mieć możliwość powrotu do stacji skąd wyruszyły (co wiąże się z gigantyczna przebudową tych obu wrocławskich dworców), a także możliwość dalszej jazdy z pominięciem tunelu metra, co jest możliwe już dziś na Nadodrzu i możlwe już dziś kiedy zamiast do Świebodzkiego, pociągi pojadą do Dworca Głównego. Np. w przypadku blokady metra (alarm bombowy, wypadek), z planowej rozkładówki lub z powodu nieprzystosowania pociągu do wjazdu w tunel metra. Z uwagi na jego przepustowość można pomyśleć także o dwóch nitkach ze Świebodzkiego do Nadodrza: (1 - Podwale, Pl. Jana Pawła, Ruska/Św. Mikołaja, Nowy Świat, Mosty Pomorskie, Pomorska, Park Staszica, Nadodrze, 2 - Krupnicza, Kazimierza Wielkiego, Pl. Dominikański, [lub Podwale, Skargi, Pl. Dominikański], Św. katarzyny, Pl. Nowy Targ, Piaskowa, Grodzka, Mosty Uniwersyteckie, Trzebnicka, [lub Piaskowa, Plac Bema, Trzebnicka], Pl. Staszica, Nadodrze. Nie jestem geologiem i nie upieram sie przy dwóch nitkach, ale meritum jest takie aby połączyć Świebodzki z Nadodrzem. Daje to możliwość przykładowej podróży z Długołęki do Kątów Wrocławskich przez CENTRUM. Co więcej daje to ogomną liczbę kombinacji tras przez CENTRUM. Krótki odcinek metra między Dworcem Świebodzkim, a Nadodrzem byłby łącznikiem między miejscowościami należącymi do systemu, rozsianymi wokół Wrocławia. Jakie inwestycje są potrzebne? Tak jak wspomniałem gigantyczna przebudowa Nadodrza i Świebodzkiego, metro (krócej i taniej już się nie da), udrożnienie dojazdu lini D2, D4, D6, D7, D8, O2 do Dworca Świebodzkiego, budowa nowych stacji w newralgicznych miejscach (np. Gądów, z dojściem od Strzegomskiej i Bystrzyckiej przy Magnolii) i w newralgicznych miejscach bezkolizyjne skrzyżowania tory/droga samochodaowa. Oczywiście transport kolejowy, to tylko część transportu i pozostaje nam do szczęścia zbudować: pełną obwodnicę śródmiejską, autostradową, oraz trzecią nitkę A4, ale to już inny dział...
~kali
2018-10-17 16:55:33
z adresu IP: (185.161.xxx.xxx)
Ocena: -1
nie od razu Kraków zbudowali ....Wrocław to metropolia a nie Pcim mały z trzema skrzyżowaniami , więc to długoterminowa i kosztowna inwestycja. A my jak zwykle , dlaczego nie na wczoraj? ach ta polska mentalność
~janusz nosacz
2018-10-17 16:51:15
z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
Ocena: 5
znowu obiecanki cacanki? dzie tramwaj na nowy dwor i popowice ja sie pytam wszystko ladnie wyglada na projektach tramwajow jak nie bylo tak nie ma !!!!1111oneoneoneone
~///
2018-10-17 16:33:19
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
A jak tam efekty 3 lat pracy posłanki Mirosławy dla Wrocławia? Są jakieś? Jakiekolwiek?
Reklama