Najdłuższy tunel kolejowy nieprzejezdny co najmniej do czerwca

Bartosz Szarafin, jk | Utworzono: 2019-02-06 14:21 | Zmodyfikowano: 2019-02-06 14:24
Najdłuższy tunel kolejowy nieprzejezdny co najmniej do czerwca - Fot. Linia kolejowa nr 286 - Facebook
Fot. Linia kolejowa nr 286 - Facebook

Zakres robót jest większy niż się pierwotnie spodziewano. Ponad stuletni tunel pod Małym Wołowcem ma 1600 m długości. Łączy Wałbrzych Główny z Jedliną Górną.

O tym, jakie prace trzeba wykonać, mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK:

Bezpieczeństwo jest najważniejsze - dodaje Siemieniec:

Przypomnijmy - pociągi miały wrócić do tunelu w grudniu. Po remoncie odcinka linii kolejowej 286, wymieniono tory z uwzględnieniem tunelu. Jednak w trakcie robót okazało się, że podstawowe wzmocnienie jego sklepienia może być niewystarczające. Na odcinku Jedlina Górna - Wałbrzych Główny zostanie podtrzymana zastępcza komunikacja autobusowa.

O "tunelowych" problemach pisaliśmy [TUTAJ]

Reklama

Komentarze (42)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Hhh2019-02-11 17:54:46 z adresu IP: (87.206.xxx.xxx)
~Andrzej Sosna2019-02-09 19:34:58 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Mieszkańcy Lwówka walczą o powrót pociągów i bardzo ich potrzebują. Za to pociągów do Sobótki nikt nie chce, mieszkańcy o nie nie walczą, a wręcz są przeciwko nim, bo będą powodować korki.
~miki2019-07-01 12:27:33 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Ponieważ spamujecie i zniechęcacie do remontu linii do Świdnicy rzez Sobotkę apelujemy do marszałka aby linie do Lwówka wyremontować na samym końcu.Dość mamy twojego spamy na wszystkich portalach
~MAX2019-02-08 23:05:08 z adresu IP: (84.39.xxx.xxx)
Żadna inna linia kolejowa nie ma tak dużo tuneli i tak wysokiego mostu jak linia od Lwówka. Linia do Sobótki się chowa. W dodatku miejscowi nie chcą pociągów, bo zakorkują one przejazdy.
~Zorientowany2019-02-10 13:57:56 z adresu IP: (185.153.xxx.xxx)
@Trzecia prawda: Prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie. Więcej: www{kropka}marczow{kropka}bnx{kropka}pl/news{kropka}php?readmore=826
~Trzecia prawda2019-02-10 06:46:38 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
do Prawdziwa Prawda. Może pora pogodzić się ze smutną rzeczywistością? Skoro nawet władze województwa z pobliskiego Bolesławca i okolic nie widzą potencjału w linii kolejowej do Lwówka, to co można na to poradzić? Można narzekać, ale nic to nie da. A gdyby tak spróbować załatwić sprawę w inny sposób, np dodatkowymi połączeniami PKS? Ewentualnie można próbować zainteresować sprawą lokalny PIS. W końcu Polska wstała z kolan i bogaci się w bezprecedensowym tempie, może dzięki rządowemu programowi+ Lwówek też wstanie z kolan?
~Prawdziwa prawda2019-02-10 01:55:06 z adresu IP: (212.7.xxx.xxx)
do Trzecia prawda: Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Trzecia prawda2019-02-10 01:27:46 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Do Andrzej Sosna. Walczą na forach i to widzę zawzięcie, a w realu nie ma komu lobbować. Władze województwa od co najmniej 2 kadencji nie są z Wrocławia, ani z okolic. Marszałek jest Bolesławca, jego współpracownicy z LGON to po pierwsze. Po drugie, żeby można było puścić pociągi, poza chęciami, których nie brakuje muszą być jednak tory we w miarę sensownym stanie. Pierwsze słyszę, żeby mikole demontowali tory, oni raczej domagają się budów i remontów linii, wbrew rachunkowi ekonomicznemu w miejscach, których nie ma najmniejszego potencjału, miłość do kolei ich zaślepia. Jesteś pewien, że to mikole, a nie lokalni złomiarze demolują tory do Lwówka?
~Andrzej Sosna2019-02-09 19:33:59 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Do Trzecia prawda: Mieszkańcy Lwówka walczą o powrót pociągów, a kolej demontują mikole i władze województwa z Wrocławia (mikole tory a władze pociągi). Za to pociągów do Sobótki nikt nie chce, bo są niepotrzebne i będą powodować korki.
~Trzecia prawda2019-02-09 11:10:51 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Za to miejscowi z Lwówka tak bardzo chcą powrotu kolei, że nawet tory demontują.
~Viper Wiprowski2019-02-07 23:49:25 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Nigdzie poza linią do Lwówka nie ma tak pięknego mostu na jeziorem Pilichowickim i wspaniałych widoków na Karkonosze. Niestety tory są rozkradane przez menelstwo z Wrocławia, przy biernej akceptacji władz województwa z Wrocławia ("swój swojemu oka nie wykole"). W Lwówku mieszkańcy bardzo chcą kolei i o nią walczą, natomiast pociągów do Sobótki nikt nie chce i sami mieszkańcy się im sprzeciwiają, bo wolą blachosmrody a pociągi będą blokować przejazdy.
~MAX2019-02-08 23:04:36 z adresu IP: (84.39.xxx.xxx)
Do Gość: Żadna inna linia kolejowa nie ma tak dużo tuneli i tak wysokiego mostu. Linia do Sobótki się chowa. W dodatku miejscowi nie chcą pociągów, bo zakorkują one przejazdy.
~Gość2019-02-08 15:11:19 z adresu IP: (83.208.xxx.xxx)
Dlaczego uważasz,że pociągi do Sobótki będą skazane na porażkę? Moim zdaniem to będzie świetna alternatywa dla "złomów" z Polbusu.
~MAX2019-02-07 23:09:16 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Żadna inna linia kolejowa nie ma tak długich tuneli i tak wysokich mostów. Linia do Lwówka się chowa. W dodatku miejscowi ją rozkradli bo pociąg to dla nich wynalazek szatana.
~Viper Wiprowski2019-02-07 23:49:08 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Tunele to nie wszystko, nigdzie poza linią do Lwówka nie ma tak pięknego mostu na jeziorem Pilichowickim i wspaniałych widoków na Karkonosze. Niestety tory są rozkradane przez menelstwo z Wrocławia, przy biernej akceptacji władz województwa z Wrocławia ("swój swojemu oka nie wykole"). W Lwówku mieszkańcy bardzo chcą kolei i o nią walczą, natomiast pociągów do Sobótki nikt nie chce i sami mieszkańcy się im sprzeciwiają, bo wolą blachosmrody a pociągi będą blokować przejazdy.
~Komentarz został usunięty2019-02-07 20:54:26 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Fray2019-02-12 01:08:49 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
trolle świdnickie i mikole z Wrocławia. To jest największa zaraza na jaką można natknąć się w internecie.
~Rek2019-02-11 17:58:10 z adresu IP: (87.206.xxx.xxx)
Gdzie się nie pojawię to są trolle świdnickie, chyba nie ma fora ani miasta, gdzie trolle ze Świdnicy by nie byli próbują wszystkie miasta ze sobą skłócić
~Nick 2019-02-09 15:51:11 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Czyli standard ze Świdnicą i trollami, z tego miasta chyba wszyscy trollują inne miasta i wie chcą być najlepsi, boją się aby wystarczyło dla nich na rewitalizację, podszywają się pod inne osoby.
~kolejarz2019-02-07 21:47:31 z adresu IP: (103.86.xxx.xxx)
Świetny wykaz! Że redaktorzyny "Rynku Kolejowego" manipulują komentarzami jak im wygodnie to wszyscy wiedzą, ale że do takich działań się posuwają to nie wiedziałem. Ale w sumie po nich wszystkiego można się spodziewać. Nie bez powodu na "Rynek Kolejowy" wszyscy mówią "Rynsztok Kolejowy". Największy szmatławiec kolejowy! A Madrjasem czy Szymajdą to większość osób z branży zwyczajnie już się brzydzi.
~bystrzak20002019-02-06 23:23:16 z adresu IP: (185.210.xxx.xxx)
Trzy najpiękniejsze linie kolejowe na Dolnym Śląsku to (w kolejności): 1. Jelenia Góra - Lwówek Śląski, 2. Jelenia Góra - Szklarska Poręba, 3. Wałbrzych - Kłodzko. Na dwóch liniach z pozycji 2 i 3 jeżdżą pociągi, a na najpiękniejszej nie. Dlaczego władze województwa pozwalają, żeby marnowała się tak piękna trasa?
~do sceptyyk2019-02-07 14:09:27 z adresu IP: (192.230.xxx.xxx)
Naucz się najpierw myśleć, a potem pisz. Linię do Lwówka zaorały Koleje Dolnośląskie pod przywództwem poprzedniego prezesa Rachwalskiego. A Urząd Marszałkowski tylko spycha sprawę na innych.
~KONRAD KONRAD KONRAD2019-02-07 12:04:05 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
~sceptykk2019-02-07 07:25:45 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Nie umiesz czytać ze zrozumieniem? PKP PLK podczas prac stwierdziła uszkodzenie obudowy tunelu i będzie to naprawiać. Nie ma mowy o zamknięciu linii tylko o wydłużonych pracach naprawczych
~Bobo2019-02-06 20:33:56 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Niemiec szybciej wybudowałby 10 km nowego niż my wyremontujemy 1 km starego- zenada
~przyjezdny2019-02-06 17:09:06 z adresu IP: (78.109.xxx.xxx)
Piękna trasa, ale linia do Lwówka Śląskiego jeszcze piękniejsza. Też tunele, wiadukty, wspaniałe widoki. Koleje Dolnośląskie niedawno zawiesiły na niej wszystkie pociągi a władze województwa nie robią nic żeby je przywrócić. Wstyd że tak się traktuje na Dolnym Śląsku piękne linie kolejowe!
~bystrzak20002019-02-06 23:24:24 z adresu IP: (185.210.xxx.xxx)
@Turysta: Bzdura. Linia do Lwówka Śląskiego uważana jest przez fachowców za najpiękniejszą w Polsce. Za to nic ciekawego nie ma na linii do Sobótki, która na dodatek prowadzi przez same zapuszczone i wyludnione wiochy.
~Turysta2019-02-06 20:41:00 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Nieprawda. Tam nic ciekawego poza wiaduktem w Pilchowicach, nad bardzo zapuszczonym jeziorem, nie ma.
~solo2019-02-06 16:17:58 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Najdłuższy kolejowy tunel na świecie liczy 57 km. Ten polski jest dużo skromniejszy. Niedługo jednak będzie wyremontowany, a przejeżdżające pociągi będą jeździć szybciej. Najdłuższy kolejowy tunel w Polsce znajduje się na trasie kolejowej z Wałbrzycha do Kłodzka, między Wałbrzychem a miejscowością Jedlina-Zdrój. Tunel pod Małym Wołowcem to tak naprawdę podwójny tunel, ale tylko jego dłuższa część jest obecnie użytkowana. Liczy 1601 metrów, a tunel otwarto 15 października 1880. Krótsza, a zarazem starsza część z 1912 roku, od 1997 roku została wyłączona z ruchu, a torowisko zlikwidowano. Długość tunelu wynosi 1560 metrów. I chociaż nie przejeżdżają przez niego pociągi, to jak informuje serwis gory sowie pl, stał się atrakcją turystyczną.
~Krzysztof Czarnecki2019-02-07 00:12:57 z adresu IP: (193.148.xxx.xxx)
Bystrzak2000: Nie pisz o Warszawie, bo zaraz zabużańskie zakompleksiaki z Wrocławia dostaną wścieklizny. Wystarczająco już się nasłuchałem opowieści o mitycznych cegłach rzekomo ukradzionych przez Warszawę (która tak naprawdę ratowała po wojnie zabytki przed hołotą ze wschodu).
~bystrzak20002019-02-06 23:25:23 z adresu IP: (185.210.xxx.xxx)
Bzdura. Najdłuższym tunelem kolejowym w Polsce jest tunel średnicowy w Warszawie.
~Darek Lesnik 2019-02-06 21:53:00 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Byłem tam kilka lat temu i stwierdzam że obecny zły stan tuneli spowodowany jest zaniedbaniami rządzących. To przepiękny obiekt , często zastanawiałem się ile wysiłku włożyli ludzie aby go wybudować. Nieczynny tunel był tak zdewastowany że aż przykro było patrzeć. Wyrwy w ścianach (!!!) , zalany nieodprowadzaną wodą , zerwane torowisko. Kable telekomunikacyjne układane na ścianach jak na byle baraku . Żadnego szacunku dla zabytkowego i cennego obiektu. A przecież biegnie równolegle do czynnego obiektu ! Nie trzeba być geniuszem żeby przewidzieć że zły stan jednego będzie miał wpływ na kondycję drugiego. Dzisiaj trąbi się o naprawie czegoś co decyzjami prominentów kilka lat wcześniej było niszczone. To samo tyczy się stacji kolejowych , "perełek " na tej trasie ! Klimatyczne , cudowne stacje już wtedy stały na skraju ruiny !!! Czy w tym kraju ktoś w ogóle za takie sytuacje odpowie ?
~Krzysztof Paszkiewicz2019-02-06 19:59:32 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
"Otwarto 15 października 1880. Krótsza, a zarazem starsza część z 1912 roku" - nic tu nie zgrzyta ..?
~JACEK2019-02-06 16:50:58 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
SUPER ZAPRASZAM DO WAŁBRZYCHA
~Reklamacja2019-02-06 16:04:47 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Czyli znaleźli boczny tunel z pociągiem z czasów Adolfa i chcą go wywieść?
~Jojo2019-02-06 15:50:42 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Paskudny kraj
~Mk19902019-02-06 15:31:31 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ten tunel nie jest najdłuższy w Polsce
~do Jan2019-02-07 06:40:07 z adresu IP: (192.230.xxx.xxx)
Głupiś jak wrocławski mikol. Najpierw zdobądź trochę wiedzy o tunelach i kolei, a dopiero potem pisz!
~Jan2019-02-06 16:00:37 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Tylko ty gadasz . Oczy iście że ten pod wolowcem jest najdłuższy
~Konserwator zabytków2019-02-06 14:56:58 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Cała nasza kolej to jeden wielki zabytek zbudowany przez zaborców! Polacy nie zbudowali jeszcze żadnej linii kolejowej oprócz tei z Warszawy do Gdyni i na Śląsk za Gierka
~Zouave2019-02-06 15:53:06 z adresu IP: (83.31.xxx.xxx)
Polacy np. zbudowali od podstaw linię kolejową Rzeszów Ocice. Plus Magistralę Węglową. Trudno budować nowe linie na Dolnym Śląsku pociętym liniami przez Prusaków, którzy akurat tam nie byli zaborcami.
~zmartwiony2019-02-06 15:07:46 z adresu IP: (46.170.xxx.xxx)
niestety ale smutna prawda