Najdłuższy tunel kolejowy nieprzejezdny co najmniej do czerwca

Fot. Linia kolejowa nr 286 - Facebook
Zakres robót jest większy niż się pierwotnie spodziewano. Ponad stuletni tunel pod Małym Wołowcem ma 1600 m długości. Łączy Wałbrzych Główny z Jedliną Górną.
O tym, jakie prace trzeba wykonać, mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK:
Bezpieczeństwo jest najważniejsze - dodaje Siemieniec:
Przypomnijmy - pociągi miały wrócić do tunelu w grudniu. Po remoncie odcinka linii kolejowej 286, wymieniono tory z uwzględnieniem tunelu. Jednak w trakcie robót okazało się, że podstawowe wzmocnienie jego sklepienia może być niewystarczające. Na odcinku Jedlina Górna - Wałbrzych Główny zostanie podtrzymana zastępcza komunikacja autobusowa.
O "tunelowych" problemach pisaliśmy [TUTAJ]
REKLAMA
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Hhh
2019-02-11 17:54:46
z adresu IP:
(87.206.xxx.xxx)
Ocena: -4
:)
Odpowiedz
Mieszkańcy Lwówka walczą o powrót pociągów i bardzo ich potrzebują. Za to pociągów do Sobótki nikt nie chce, mieszkańcy o nie nie walczą, a wręcz są przeciwko nim, bo będą powodować korki.
Żadna inna linia kolejowa nie ma tak dużo tuneli i tak wysokiego mostu jak linia od Lwówka. Linia do Sobótki się chowa. W dodatku miejscowi nie chcą pociągów, bo zakorkują one przejazdy.
Nigdzie poza linią do Lwówka nie ma tak pięknego mostu na jeziorem Pilichowickim i wspaniałych widoków na Karkonosze. Niestety tory są rozkradane przez menelstwo z Wrocławia, przy biernej akceptacji władz województwa z Wrocławia ("swój swojemu oka nie wykole"). W Lwówku mieszkańcy bardzo chcą kolei i o nią walczą, natomiast pociągów do Sobótki nikt nie chce i sami mieszkańcy się im sprzeciwiają, bo wolą blachosmrody a pociągi będą blokować przejazdy.
Żadna inna linia kolejowa nie ma tak długich tuneli i tak wysokich mostów. Linia do Lwówka się chowa. W dodatku miejscowi ją rozkradli bo pociąg to dla nich wynalazek szatana.
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI
Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.
Kamil Styrna
Krzysztof Czarnecki
Maciej Miłosz
Wiktor Lis
Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.
Radosław Miśta
Grzegorz Jóźwicki
Rafał Skrzatek
Marek Świtalski
Jakub Adamczyk
Dariusz Wojciechowski
Tomasz Warszawski
Adam Mikołaj Maćkowiak
Bartosz Jewsiewicki
Damian Chrustowski
Maciej Gorzechowski
Robert Mitura
Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.
Grzegorz Oleś "Światowid"
Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.
Jakub Madrjas
Michał Szymajda
Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.
Maciej Medyk
Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.
Andrzej Sosna
Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.
Michał Nadolski
Agnieszka Szymkiewicz
Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24. pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.
Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa oraz sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!
Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.
Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.
Kоmitet Obrоny Dolnоśląskich Linii Kolejоwych Przed Mikоlami (KODLKPM)
Trzy najpiękniejsze linie kolejowe na Dolnym Śląsku to (w kolejności): 1. Jelenia Góra - Lwówek Śląski, 2. Jelenia Góra - Szklarska Poręba, 3. Wałbrzych - Kłodzko. Na dwóch liniach z pozycji 2 i 3 jeżdżą pociągi, a na najpiękniejszej nie. Dlaczego władze województwa pozwalają, żeby marnowała się tak piękna trasa?
Niemiec szybciej wybudowałby 10 km nowego niż my wyremontujemy 1 km starego- zenada
Piękna trasa, ale linia do Lwówka Śląskiego jeszcze piękniejsza. Też tunele, wiadukty, wspaniałe widoki. Koleje Dolnośląskie niedawno zawiesiły na niej wszystkie pociągi a władze województwa nie robią nic żeby je przywrócić. Wstyd że tak się traktuje na Dolnym Śląsku piękne linie kolejowe!
Najdłuższy kolejowy tunel na świecie liczy 57 km. Ten polski jest dużo skromniejszy. Niedługo jednak będzie wyremontowany, a przejeżdżające pociągi będą jeździć szybciej.
Najdłuższy kolejowy tunel w Polsce znajduje się na trasie kolejowej z Wałbrzycha do Kłodzka, między Wałbrzychem a miejscowością Jedlina-Zdrój. Tunel pod Małym Wołowcem to tak naprawdę podwójny tunel, ale tylko jego dłuższa część jest obecnie użytkowana. Liczy 1601 metrów, a tunel otwarto 15 października 1880.
Krótsza, a zarazem starsza część z 1912 roku, od 1997 roku została wyłączona z ruchu, a torowisko zlikwidowano. Długość tunelu wynosi 1560 metrów. I chociaż nie przejeżdżają przez niego pociągi, to jak informuje serwis gory sowie pl, stał się atrakcją turystyczną.
Czyli znaleźli boczny tunel z pociągiem z czasów Adolfa i chcą go wywieść?
Ten tunel nie jest najdłuższy w Polsce
Cała nasza kolej to jeden wielki zabytek zbudowany przez zaborców! Polacy nie zbudowali jeszcze żadnej linii kolejowej oprócz tei z Warszawy do Gdyni i na Śląsk za Gierka