Legnica: są nowoczesne autobusy, jest paliwo. Nie ma kierowców

Andrzej Andrzejewski, PP | Utworzono: 2019-06-18 10:50 | Zmodyfikowano: 2019-06-18 10:50
A|A|A

fot. Karolina Kurczab

120 kierowców legnickiego MPK to za mało. Poszukiwania kolejnych dziesięciu chętnych do pracy w miejskich autobusach na razie nie przynoszą rezultatu. Sytuacja jest poważna, bo w tym miesiącu kilka razy pasażerowie bezskutecznie czekali na przystankach. Braki kadrowe w MPK to początek wielu problemów dla mieszkańców.

Prezes spółki Zdzisław Bakinowski przyznaje, że kierowcy częściej niż zwykle korzystali ze zwolnień lekarskich.

Brak kierowców to tylko część problemów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Legnicy. Firma intensywnie szuka też mechaników, bo ich również brakuje, a w spółce od lat obowiązuje zasada codziennych kontroli technicznych każdego autobusu. Zarobki w legnickim MPK wynoszą od 2700 nawet do 5300 złotych na rękę. 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Dąbek
2019-06-19 21:57:29
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 3
Myślę, a wręcz jestem pewien, że gdyby to było opisane 5300 na rękę to MPK na braki mechaników, oraz kierowców nie mogło by narzekać. A Pan kierownik znów mógłby sobie powiedzieć (na Pana miejsce jest spora kolejka przed bramą) a tak D.pa bo kto chce zarabiać 2300na łapę za jazdę w upałach w plastikowych długich nogawkach bez klimy bez odpowiednich przerw wstając o godz 2.00 a wracając do domu po ll zm.okolo 1.00 w nocy
~Taktak
2019-06-19 14:23:29
z adresu IP: (31.183.xxx.xxx)
Ocena: 3
Trzymam kciuki za kierowców, w innych miastach za tą samą pracę dostaje się 4 tysie a i tak nie ma chętnych i są problemy z obstawieniem linii. Zapewniam że to dopiero początek problemów, to nie żart. Jak jakiś czas temu pytałem się o pracę, Pan kierownik M. powiedział że pomyśli... Więc niech teraz myślą...
~Gość
2019-06-19 11:17:16
z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Ocena: 2
Te autobusy nie są nowoczesne. Zwykłe plastikowe graty hybrydowe które więcej wyją niż jadą.
~Adaś
2019-06-19 08:13:57
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
A kto " zarabia" 5300 ???....brutto ,czy netto?....
~bajlando
2019-06-18 22:45:30
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -2
5300 to tylko w biurach niestety. Mechanic grosze zarabiają
~Andrzej
2019-06-18 19:34:27
z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
Ocena: 2
Mam 80 lat chetnie pojeździe po Legnicy.
~WD-40
2019-06-18 19:25:22
z adresu IP: (80.110.xxx.xxx)
Ocena: 4
Weźcie Ukraińców, prawo jazdy ze 2 litry kosztują :D
~Ala
2019-06-18 18:21:13
z adresu IP: (41.33.xxx.xxx)
Ocena: 2
W firmie Wesi tec nowy pracownik ma 2700 podstawy a pracownik że stażem dwunastoletnim 3100.I wciąż pracuje za nowego....
~gosc
2019-06-18 15:54:55
z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Ocena: 9
Wielu zwolniło się, gdy Bakinowski odmówił 1000 zł podwyżki. Niech sam jeździ za 2300 na rękę.
~Kierowca
2019-06-18 15:49:52
z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Ocena: 8
Nasi polscy pracodawcy nauczyli się już wszystkiego, przepisów o czasie pracy kierowcy, prawa podatkowego, zatrudniania pracowników, obsługi komputera i wszelkiej maści programów, jednego tylko nie mogą się nauczyć, a mianowicie uczciwie płacić za wykonaną pracę, jakoś jest to dla nich wiedza nie do przyjęcia.
~Tex
2019-06-18 14:01:11
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 9
W Czechach kierowca zarabia 45000kč=7400zł, w Niemczech od 1600EUR=7000zł + darmowa nauka języka + dofinansowanie mieszkania. W Legnicy 2300zł, to żart, że nie ma kierowców. Są, tyle, że poszli po rozum do głowy i za darmo pracować nie będą.
~Pawel
2019-06-18 13:43:10
z adresu IP: (213.146.xxx.xxx)
Ocena: 5
Nie wiem kto dal taka informacje o zarobkach bo za jak tam pracowalem to ciezko byli zarobic 2.300 na reke. W lutym zarobilem 2.150 na reke... Jako kierowca autobusu...smiech na sali. Jak dalej beda tak placic to nie prezes robi prawko i siada za kierownice.
~Asdyt
2019-06-18 11:44:41
z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Ocena: 11
Czasy taniego kierowcy minęły bezpowrotnie. Prawo jazdy kat.D kosztuje dzisiaj krocie. Poza tym nie wszyscy kierowcy mają ochotę znosić fochy pasażerów, z drugiej strony baty od przełożonych. Lepiej na turystyce, albo na ciężarówkach.
Reklama