Koszmar na zachodzie Wrocławia. Mieszkańcy szybciej idą niż jadą [POSŁUCHAJ]

Joanna Jaros, GN | Utworzono: 2019-11-14 15:17 | Zmodyfikowano: 2019-11-14 15:24
Koszmar na zachodzie Wrocławia. Mieszkańcy szybciej idą niż jadą [POSŁUCHAJ] - fot. Andrzej Owczarek
fot. Andrzej Owczarek

Mówimy o tym każdego popołudnia, podając informacje z dróg. Także Słuchacze dzwonią i informują o bardzo trudnej sytuacji drogowej na dojeździe do Nowego Dworu:

Śrubowa, Strzegomska, Robotnicza, to są najbardziej zakorkowane miejsca. W tym rejonie była nasza reporterka Joanna Jaros:

Korki to m.in. efekt budowy trasy autobusowo-tramwajowej z placu Orląt Lwowskich na Nowych Dwór.

Zapytaliśmy prezydenta Jacka Sutryka czy można coś zmienić w organizacji ruchu na sparaliżowanym Nowym Dworze...

Budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór potrwa do 2023 roku.




Reklama
Zdjęcia
Koszmar na zachodzie Wrocławia. Mieszkańcy szybciej idą niż jadą [POSŁUCHAJ] - 4
Koszmar na zachodzie Wrocławia. Mieszkańcy szybciej idą niż jadą [POSŁUCHAJ] - 5
Koszmar na zachodzie Wrocławia. Mieszkańcy szybciej idą niż jadą [POSŁUCHAJ] - 6
Koszmar na zachodzie Wrocławia. Mieszkańcy szybciej idą niż jadą [POSŁUCHAJ] - 7

Komentarze (22)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~pkptojestto2019-11-16 20:03:54 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
W tym rejonie są tory kolejowe. Opłaca się na czas budowy zrobić tam prowizoryczne stacje kolejowe.
~kix2019-11-15 10:43:57 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Zrobić tam jeszcze buspas i ścieżkę rowerową, brakuje też co 50 metrów przejść dla pieszych
~bbb2019-11-15 10:02:20 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
"...Wybór mają niełatwy: albo stać kilka godzin w korku, albo przejść kilka kilometrów piechotą.'' Mają jeszcze pociąg jadący do samego centrum [Dworzec Główny]
~Tomasz2020-07-15 09:51:44 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Raczej mocno na obrzeżach centrum, a nie samo centrum. Samo centrum to raczej Rynek i najbliższe okolice, jak na przykład Uniwersytet. Do Uniwersytetu z Dworca Głównego jest około 2 km i 25 minut piechotą, jak ktoś zwinnie maszeruje.
~Grzegorz2019-11-15 10:32:46 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Zwłaszcza jak ktoś jedzie np na Kowale.
~Miki2019-11-15 09:36:58 z adresu IP: (165.225.xxx.xxx)
Czyli nic się nie zmieniło. A co ze wschodnią obwodnicą? W ubiegłym roku ją mieli skończyć, a chyba nawet nie zaczęli?
~emeryt2019-11-15 09:29:33 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Na tej trasie powinne kursować autobusy z toaletami. $utryk powinien je już dawno kupić lub wypożyczyć.
~rafka2019-11-15 09:08:00 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Przy każdej dużej inwestycji pierwsze dwa tygodnie jest dramat. Kierowcy uczą się przez ten czas alternatywnych tras. Potem sytuacja stopniowo się stabilizuje. Dlatego najlepiej takie zadania zaczynać w wakacje - nie zawsze się udaje ze względu na procedury uzgodnień projektowych. Jadąc autobusem na ND najlepiej wysiąść na Śrubowej i przejść 2 przystanki (CZK). Zajmuje to do 30 min. ale pozwala ominąć większość korka i wsiąść do wcześniejszego autobusu. To nie jest łatwy czas dla mieszkańców ND i MM, choć nie robiąc tej inwestycji ten rejon miasta nie miałby żadnej nadziei na sprawną komunikację miejską.
~Grzegorz2019-11-15 10:31:53 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Co do zasady masz rację. Jest jednak jeszcze jedna kwestia. Siatka dróg (kołowych i torowych) powinna być rozwijana z wyprzedzeniem względem rozwoju zabudowy i z uwzględnieniem niezbędnych wyłączeń na remonty, modernizacje, awarie.
~architekt2019-11-15 08:51:01 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ten sajgon pokazał jak niedojrzałą politykę komunikacyjną we Wrocławiu prowadzili Dutkiewicz i Sutryk. Dutkiewicz odcina teraz kupony za zachodnią granicą, Sutryk bryluje na Twiterze.
~Wroclaw2019-11-15 08:14:14 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wybraliscie sutryka i on wam pokaże gdzie was ma, a raczej pokazuje to cały czas, poza tym wrocławski układ działa prężnie tylko dlaczego mało kto to widzi, już nawet polski żyć się wypowiedział na temat ustawy 447 i układzie wrocławskim, nie żal mi was Polacy, mi osobiście wstyd że jestem Polakiem 30lat niewoli bo jakias banda nieudaczników zabiera połowę z tego co się zarobi. Nadal wypinajcie swoje dupy do walenia i nic nie mówcie buahahahahahaha
~Grzegorz2019-11-15 08:01:22 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Niewiele da się zrobić. Za rzadka siatka dróg, za mało przejazdów (wiaduktów) przez tory, a nade wszystko fatalne nawyki transportowe. Na pierwszym miejscu jako opcja indywidualny samochód, bez wspólnych dojazdów do pracy, mało przemieszczania się na piechotę.
~Amba2019-11-15 05:48:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
No cóż - jak głosowali - tak mają.... Cały ten magistrat i podległe spółki wymagały konkretnego wietrzenia, bo nic tak nie szkodzi, jak zdemoralizowany arogancki urzędas, przyrośnięty do stołka. Ale mieszkańcy wybrali figuranta i kontynuację... We Wrocławiu nie ma żadnej polityki transportowej, działania podejmowane są ad hoc i od czapy. Przykład? Skoro buspas albo ścieżkę rowerową można wprowadzić gdziekolwiek za pomocą projektu z budżetu obywatelskiego, to znaczy, że nie jest realizowany ŻADEN plan...
~Jacek S. ma kota2019-11-14 22:03:25 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Cały ten tramwaj niczego nie rozwiąże, gdyż za wielką rzeką Ślęzą :) jest potężne osiedle z dziesiątkami tysięcy ludzi ludzi, którzy już teraz są odcięci od świata, a jak torowisko powstanie i zyska priorytet odcięci będą całkowicie. 500 000 000 zł, jak nie więcej, by pociągnąć tory tramwajowe trasa równoległą do kolejowych oddaloną 20 metrów. Tego by nawet Bareja z Tymem nie wymyślili. Sens tego wszystkiego byłby, gdyby "inwestycja" szła w Mińską.
~Realista2019-11-14 21:12:29 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Na skutek zaniedbań w sferze komunikacji Wrocław będzie cofał się do tyłu. Dojazd do pracy to męką, przejazd czy wjazd to miasta to wielkie korki. Betonowanie wjazdu do miasta, zabieranie dróg na buspasy, przesiadanie się na hulajnogi i rowery problemu nie rozwiążą. Deweloperzy budują domu mieszkańcy kupują mieszkania, ale o drogach mało kto myśli...
~Zdrojewski2019-11-14 21:10:12 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
$utryk nie przygotował terenu do tej inwestycji. Przed rozpoczęciem inwestycji należało przygotować objazdy i nauczyć ludzi nimi jeździć. Teraz busy i ciężarówki zostawić na trasie, a osobowym zakazać na nią wjazdu. Ruch osobowych aut puścić osiedlowymi uliczkami przerobionymi na jednokierunkowe. Tak by zrobił Pan Prezydent Zdrojewski, który znał problemy miasta Wrocławia jak własną kieszeń.
~Jak tam Dudek?2019-11-14 20:11:53 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ma u Niemca same piątki? Nie dokuczają mu w internacie?
~POprostu2019-11-14 18:33:35 z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
~Jan2019-11-14 17:27:50 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Zapytaliśmy prezydenta Jacka Sutryka czy można coś zmienić w organizacji ruchu na sparaliżowanym Nowym Dworze. Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi.
~Paweł2019-11-14 16:26:06 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Raz, dwa, trzy, cztery - zapraszamy na rowery :-)
~Jacek S. ma kota2019-11-14 17:08:51 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Pawle. Rowery też stoją. Zgodnie z polskim prawem (mam nadzieję, że znasz prawo) rowerzysta nie może jeździć po chodniku :))). Chodnik, trotuar – utwardzony pas terenu służący do poruszania się pieszych, zazwyczaj fragment pobocza drogi. W Polsce najczęściej wyłożony jest płytami betonowymi, kostką betonową lub kamiennym brukiem.
~////2019-11-14 15:46:12 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Bareja w mieście Jacka S. wiecznie żywy. Każdy kolejny dzień to dzień pieszego pasażera. Nielepiej jest z połączeniem Nowy Dwór - Magnolia. Tam też się prędzej się dojdzie niż dojedzie MPK. Lepiej nie będzie, bo likwidacji ulegną linie 142 czy 149, jako niepotrzebne gdy będzie tramwaj. Ale będziecie mieli tramwaj na Rogowskiej :))))))))