Dziurawe i krzywe jak... wrocławskie torowiska [FOTOREPORTAŻ]

, d | Utworzono: 2020-02-21 07:47 | Zmodyfikowano: 2020-02-21 07:48
Dziurawe i krzywe jak... wrocławskie torowiska [FOTOREPORTAŻ] - (fot. Patrycja Dzwonkowska
(fot. Patrycja Dzwonkowska

Reklama

Komentarze (11)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~motorniczy2020-02-22 22:34:40 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
21 bm wykolejenie na placu Grunwaldzkim. 20 bm Awaria zwrotnicy przy zjeździe z mostu Zwierzynieckiego w stronę ZOO. 19 bm Zderzenia się dwu tramwajów na pl. Jana Pawła II. 12 bm środowe kretyńskie wykolejenie tramwaju, który prowadził kursant. Kretyńskie wykolejenie. Reakcja Prezydenta. Oświadczenie MPK. Pismo Związkowców. Brak reakcji ze strony Prezesa i Prezydenta. Zderzenie. Awaria. Wykolenie. To łańcuch przyczynowo-skutkowy zdarzeń występujących jedno po drugi. Czy zdjęcie Prezesa przez Prezydenta uzdrowi MPK i nie będzie dalszych incydentów? Co się wydarzy w poniedziałek?
~Amba2020-02-21 10:42:25 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Tramwaj to archaizm, jak statek parowy... Nie ta epoka... Po co nam kilometry bezużytecznych torowisk? Autobus jest tańszy, prostszy i coraz mniej emisyjny.... Po co w to brnąć?
~krzysiek2020-02-21 18:57:36 z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
Sam zakup autobusu jest może tańszy, ale eksploatacja jest droższa. Po 10 latach autobus jest już złomem, nie zdziwiłbym się gdyby już jakieś Mercedesy kwalifikowały się do zatrzymania dowodu. Tramwaj dobrze utrzymany posłuży z 30 lat. Szkoda tylko, że Wrocław nie postawił na rodzimą produkcję wagonów we Wrocławiu, byłby profesjonalny i tani serwis na miejscu. Autobus też potrzebuje dobrej infrastruktury, co widać po koleinach w zatoczkach czy Placu Grunwaldzkim. Autobus też nie wszędzie dojedzie, zimą np. są problemy z przejezdnością pętli i mieszkańcy oddalonych osiedli zostają odcięci od świata. Aby autobusy jeździły sprawnie a nie stały w korkach, to trzeba robić buspasy, co spotyka się ze sporymi protestami. A torowisko można zrobić zielone, na słupy trakcyjne puścić pnącza i będzie to o wiele przyjemniej wyglądać w betonowym centrum niż pusty betonowy buspas. Torowiska wbrew pozorom nie są wcale takie awaryjne - piętą achillesową są wprawdzie rozjazdy i skrzyżowania, ale proste, wydzielone odcinki torowisk na podkładach betonowych trzymają się całkiem nieźle. Od remontu kilkanaście lat temu torowiska na Powstańców nie wydano na jego utrzymanie pewnie ani złotówki, dopiero niedawno je przeszlifowali i podbili. Ale cały czas jest w miarę równe i można na nim poszaleć, nawet szyny nie pękają. A ulice non stop trzeba sprzątać, malować oznakowanie poziome, zimą posypywać solą i piaskiem i tak w kółko. Jak ktoś twierdzi, że tramwaj to archaizm, to nie wie co się na świecie dzieje, skoro ocenia świat w pryzmacie wrocławskich 40 letnich Konstali.
~No nie wiem..2020-02-21 13:08:21 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Autobusem do pracy jade 50 min i jeszcze muszę przesiadać się na tramwaj to razem daje dokładnie 1 godz i 10 min+chwila na dojśćie=1 godz 15 min Natomiast samym tramwajem bez przesiadek jadę dokładnie 44 min+1 min na dojśćie Dodam,że po podróży tramwajem bez ciągłego stania na światłach i w korkach wypoczywam w drodze do pracy natomiast autobusem przy ciągłym ostrym hamowaniu i staniu na światłach przez autobus jestem zmęczony jak po 8 godzinach pracy.Wiadomo,że tramwaj nie wszędzie wjedzie..
~Grzegorz2020-02-21 11:38:28 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Tramwaj nadal jest w stanie obsłużyć więcej pasażerów i nie ustępuje pod względem emisyjności. Samochód to też nie jest nowy wynalazek.
~Est2020-02-21 10:18:27 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Do tragedii raczej nie dojdzie, bo na tych krzywych torowiskach tramwaje jeżdżą 10km/h, ale niedługo nie będzie sensu jeździć tramwajem, bo szybciej będzie piechotą, nie mówiąc już o rowerze.
~antek2020-02-21 09:47:13 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
jak dojdzie do tragedi wykolejenia tramwaju czolowego zderzenia gdzie duza ilosc osob zginie wtedy wezma sie za popraw bezpieczenstwa pasazerow dopoki nie dojdzie do tragedi kazdy ma w d potem szukanie winnych
~Mieszkaniec Biskupina2020-02-21 08:58:04 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Spoko loko - jest dobrze! Nie słuchacie prezesa MPK i Sutryka? :D Master chef MPK w czerwcu zacznie remont torów z rodzinnego osiedla w stronę centrum (stan torowisk na Biskupinie na ostatniej załączonej fotce), żeby mu się tramwaje nie wykolejały, gdy jedzie do biura na Prusa :P
~motorniczy2020-02-21 08:38:14 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Dziurawe i krzywe są wrocławskie torowiska. Kiedyś tak nie było bo tramwaje były lżejsze i krótsze. Ale ignoranci zakupili Skody. Ich wózki porozwalały tory. Teraz inni udają, że nie widzą fatalnego stanu w jakim znajdują się wrocławskie torowiska. Prezydent i prezes powinni przejechać się po każdym metrze torów. Może wtedy do nich dotrze do jakiego stanu doprowadzili wrocławskie torowiska. Nie stadion, nie kopacze i inne bzdety ale tory tramwajowe powinne mieć priorytet.
~Grzegorz2020-02-21 08:31:11 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jeśli jest wola, mogę dorobić fotek. Pole do popisu jest ogromne.
~motorniczy2020-02-21 08:39:44 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Proszę cię o to bardzo. PRW poszukuje współpracowników.