Rusza kolejna odsłona kampanii promującej turystkę w regionie

PAP, jk | Utworzono: 2020-07-26 20:14
Rusza kolejna odsłona kampanii promującej turystkę w regionie - fot. archiwum radiowroclaw.pl/Radosław Bugajski
fot. archiwum radiowroclaw.pl/Radosław Bugajski

ZOBACZ TEŻ: Nieznany Dolny Śląsk - gdzie się wybrać? 10 wyjątkowych atrakcji na lutowy weekend [WIDEO]

Marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski podkreślił, że pierwsza część kampanii, opierająca się na bilbordach zachęcających do odwiedzenia regionu, spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem. „Ze względu na wciąż obecny problem pandemii, także na wakacjach należy zachować ostrożność. Dlatego wielu z nas nie korzysta teraz z usług przewodników i wycieczek zorganizowanych. Wielu chce też wybrać się w miejsca, gdzie nie będzie tłumów. Dla tych wszystkich osób oraz dla miłośników pięknych miejsc i ciekawostek historycznych czy przyrodniczych na temat regionu powstał cykl filmów – przewodników online” – wyjaśnił.

W każdy wtorek wakacji, o godzinie 12 na facebookowym profilu Dolnego Śląska pojawi się nowy film prezentujący najciekawsze miejsca w regionie, które często pozostają nieznane. Po regionie oprowadza przewodnik Gracjan Kielijański.

„Jeżeli ktoś sądzi, że zwiedził cały Dolny Śląsk, niemal na pewno jest w błędzie. Większość wycieczek opiera się na klasykach, takich jak Świątynia Wang w Karpaczu, Śnieżka czy Zamek Książ. Niesamowite obiekty, ale znamy je na wylot” – mówił Kielijański dodając, że jeżeli zjedziemy z głównych szlaków odnajdziemy wygasłe podwodne wulkany, drzewo z ceglaną protezą czy naturalnie kolorowe jeziorka przy górskim zboczu.

„Mamy zapomniane szlaki, po których idąc przez cały dzień minie nas może kilku turystów. Choć modne jest pochwalić się rodzinie zdjęciami z Turcji, to nasze zabytki są tak samo albo bardziej monumentalne, są bliżej i nie ma tam tłumów, co w dzisiejszych czasach jest bardzo cenną wartością” – przekonywał.

W cyklu pokazanych zostanie osiem zakątków Dolnego Śląska, w tym Dolina Bobru, Góry Sowie, Rudawy Janowickie, Bory Dolnośląskie, Kotlina Kłodzka czy Kraina Wygasłych Wulkanów.

„Dzięki takim działaniom, jak kampania #OdkryjDolnyŚląsk, chcemy budować tożsamość lokalną, poczucie przynależności do Dolnego Śląska, jego kultury, historii, ale przede wszystkim do ludzi, którzy tu mieszkają. Jednocześnie, spędzając ciekawie wakacje, wspieramy swój region i swoich sąsiadów” – dodał marszałek.

Element Serwisów Informacyjnych PAP

Komentarze (0)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.