Mirków: Przez przejście kolejowe można przejechać, ale nie przejść

Beata Makowska, KM | Utworzono: 2020-08-12 07:33 | Zmodyfikowano: 2020-08-12 07:38
A|A|A

fot. Beata Makowska

Mieszkańcy Mirkowa przez przejazd kolejowy przy ulicy Kiełczowskiej mogą przejechać autem lub rowerem. Jednak nie mogą pokonać go na piechotę. Wyremontowane chodniki z obu stron kończą się barierkami i znakami zakazu przejścia. Jak twierdzą Mirkowianie - takiego absurdu nie da się zrozumieć:

Sprawę wyjaśnia rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Kilka lat temu kolej wybudowała tam skrzyżowanie torowo-samochodowe bez uwzględnienia strefy dla pieszych. Do listopada sprawa zostanie jednak naprawiona. Nie tylko zostanie wybudowane przejście dla pieszych, ale także poprawi się bezpieczeństwo w tym miejscu:

Mieszkańcy Mirkowa nie są w stanie zrozumieć, dlaczego sprawa nie została załatwiona od razu:

Mirosław Siemieniec mówi też, że zamiast sygnalizacji świetlnej w tym miejscu staną półrogatki. To znacznie poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu. Rzecznik tłumaczy, że obecnie wszystkie przejazdy, które są modernizowane, mają strefę dla pieszych:

Mieszkańcy, do czasu zakończenia remontu, powinni korzystać z przejść dla pieszych położonych kilka kilometrów dalej.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty
2020-08-17 11:12:04
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Mirek
2020-08-13 06:00:44
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 0
Jeżeli się nie mylę to znaki postawione przy tym przejeździe się bezsensowne idąc ulicą Kiełczowska od strony Leroy Merlin na stary Mirków są postawione zakazy przejścia dla pieszych ale jak już się wraca od strony starego mirkowa to już takich znaków nie ma. Więc ze starego mirkowa można wyjść ale wejść już nie? Totalny absurd
~He rryk
2020-08-12 23:17:50
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -1
Nie widze w tym problemu, od lat chodze do przejscia przy shellu w Długolece, dluzsze spacery dla zdrowotnosci
~Jan
2020-08-12 18:15:46
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 1
Zamiast brnac w to kuriozum powinni zrobic tymczasowe przejscie. Kazde slowo usprawiedliwiajace ta sytuacje moze tylko wywolywac usmiech politowania.
~Agap
2020-08-12 17:27:21
z adresu IP: (217.96.xxx.xxx)
Ocena: 1
Proponuje komuś przedsiębiorczemu oferować przejazdy riksza
~Marek Kramarz
2020-08-12 16:21:03
z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
Ocena: 1
Bareja się kłania
~Wodzu
2020-08-12 14:26:44
z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Ocena: 2
PLK - alternatywna rzeczywistość... Ciekawe, czy sami w to wierzą, że ludzie będą po kilka km nadrabiać...
~bolo
2020-08-12 13:10:58
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 0
"Kilka lat temu kolej wybudowała tam skrzyżowanie torowo-samochodowe bez uwzględnienia strefy dla pieszych." Czyja jest ulica Kiełczowska ? Urzędu Gminy Długołęka - widocznie za dużo tam pracuje specjalistów, skoro żaden nie zauważył tego problemu. Czas najwyższy zrobić porządek z przejściem.
~Anna
2020-08-12 12:55:59
z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Ocena: 0
"Na czas remontu"?, przecież po zakończeniu remontu - czyli kilka lat temu - zostało to pozostawione w takim stanie. Remont zakończony, znaki piękne nowe, nie wyglądają na tymczasowe. Jeśli postawić radiowóz lub straż miejską, każdy pieszy zapłaci mandat. Nie ma prawa dostać się do swojego domu. Jak długo to jeszcze będzie trwać?
~bolo
2020-08-12 10:47:38
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 0
NOWY PRZYSTANEK KOLEJOWY W MIRKOWIE Napisane przez Tomasz Matejuk | Cze 3, 2020 |portal.dlugoleka pl O tym, że w Mirkowie ma powstać nowy przystanek kolejowy mówi się od dłuższego czasu. Kolejarze zapowiadali to już w 2018 roku, gdy podpisywali umowę na wykonanie dokumentacji projektowej odcinka Wrocław – Oleśnica – granica województwa dla projektu „Prace na linii kolejowej 143 na odcinku Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów”. – W dokumentacji określone zostaną szczegóły przebudowy 45 km odcinka linii. Celem inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu, dzięki podwyższeniu prędkości pociągów do 120 km/h. Planowane jest zwiększenie komfortu podróżowania przez przebudowę infrastruktury pasażerskiej, m.in. budowę nowego przystanku w miejscowości Mirków oraz przebudowę peronów na 7 stacjach i 1 przystanku. Zwiększy się przepustowość linii oraz poziom bezpieczeństwa. Trasa Wrocław – Oleśnica jest istotnym odcinkiem dla kolei w aglomeracji wrocławskiej. Przebudowa obiektów inżynieryjnych ułatwi też przejazd składów towarowych – tłumaczyli wówczas przedstawiciele PKP PLK.
~bolo
2020-08-12 10:42:20
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 1
"Mieszkańcy, do czasu zakończenia remontu, powinni korzystać z przejść dla pieszych położonych kilka kilometrów dalej." To może wójt gminy uruchomi autobus przewożący mieszkańców chcących przedostać się na drugą stronę ulicy Kleczkowskiej skoro nie ma przejścia - tylko przejazd dla zmotoryzowanych . Czyli przystanki autobusowe przed i za przejazdem. Jazda co 10 minut linią okólną prez przejazd.
Reklama