Odcięci od świata. Mieszkańcy wiosek w Kotlinie Kłodzkiej bez dostępu do publicznej komunikacji

Jarosław Wrona, jk | Utworzono: 2020-09-11 09:24 | Zmodyfikowano: 2020-09-11 09:30
A|A|A

fot. Patrycja Dzwonkowska

W tej sprawie z mieszkańcami spotkała się burmistrz Bystrzycy Kłodzkiej Renata Surma, która poprosiła o wycenę kilku prywatnych przewoźników. Jak powiedziała Radiu Wrocław, o wszystkim decydują pieniądze. Dowiezienie kilku osób wiązałoby się z uruchomieniem nierentownych kursów:

Burmistrz Lądka – Zdroju Roman Kaczmarczyk problem zauważa i walczy o uruchomienie linii klejowej. Stacje w Lądku i w Stroniu są już przygotowane:

Starosta kłodzki Maciej Awiżeń również podkreśla, że to gminy muszą zapewnić transport z wsi do gmin:

Mieszkańcy wiosek korzystają z uprzejmości sąsiadów, dojeżdżają rowerami, lub kilometry pokonują pieszo.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kamil Cywicki
2020-09-14 18:20:17
z adresu IP: (113.145.xxx.xxx)
Ocena: 16
Jeśli kogoś należałoby wsadzić do więzienia za zniszczenie linii kolejowych, to byłby nim Piotr Rachwalski - były prezes Kolei Dolnośląskich, który zlikwidował wszystkie pociagi na linii do Lwówka, przez co popadła ona w ruinę. Teraz natomiast próbuje wykurzyć prodecenta filmu, żeby nie dopuścić do remontu tej trasy. Rachwalski zawsze nienawidził tą linię, bo ma umysł starego PKP-iarza, który potrafi tylko niszczyć.
~Justyna Zapotoczna-Kikoła
2020-09-14 18:16:04
z adresu IP: (191.97.xxx.xxx)
Ocena: 18
Urząd Marszałkowski tak uruchamia pociągi na linii do Kudowy jak wcześniej do Lwówka, którą zaoral, a wcześniej Rachwalski jako prezes Kolei Dolnośląskich wygasił frekwencję w pociągach. Z remontem peronu 2 w Sędzisławiu brandzlowali się przez 5 lat. W Jeleniej Górze, po modernizacji za miliony, przez lata nie potrafili wstawić kawałka urwanej rynny, siedziska czy zbitej szybki. Przez ich niedbalstwo padły wiaty w BG Wschód, Sędzisławiu czy Bartnicy, urżnięto kładkę w Kłodzku Głównym na drugą stronę torów. Taki to gospodarz od 7 boleści. 283 była przez UMWD zaniedbywana przez całe dziesięciolecia; poza jakąś drobną wymianą najbardziej spróchniałych podkładów, wycinaniu gałęzi ze skrajni czy czyszczeniu rowów niewiele się tam działo, a ostatnio nawet już tego nie robili. Jakoś wtedy ta łajza z wiochy pod Wągrowcem nie robiła afery. A teraz wielki obrońca mostu się znalazł. A nie, sorry, zamontowali nowe oświetlenie na stacji we Wleniu, które przy braku ruchu jest potrzebne jak trupowi skakanka. Tak działa marszałek.
~Natalia Trefler
2020-09-14 18:12:34
z adresu IP: (220.127.xxx.xxx)
Ocena: 17
Koleje Dolnosląskie również sobie olewają linię do Kudowy. Ale czego dobrego można oczekiwać po spółce kolejowej, która zlikwidowała najpiękniejszą linię kolejową w Polsce (linia z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego)???
~cyklista
2020-09-14 18:09:13
z adresu IP: (60.119.xxx.xxx)
Ocena: 16
Na linii do Lwówka było to samo. Linia turystyczna, wokół Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Czekasz z rowerem wieczorem na ostatni pociąg powrotny a tu zamiast szynobusu przyjeżdża mały busik na 20 miejsc, gdzie ledwo człowiek się zmieści a co dopiero z rowerem. Oczywiście możesz tylko pocałować klamkę, radź sobie sam, a chamski konduktor jeszcze odpowiada, że jego to nic nie obchodzi. Szynobus na jakiejś linii doznał awarii więc zabierano ten z Lwówka i takie rzeczy zdarzały się nagminnie bez żadnej informacji w rozkładzie. W ten sposób Koleje Dolnośląskie za czasów Rachwalskiego wygasiły frekwencję na tej malowniczej trasie a potem w ogóle zlikwidowały wszystkie pociągi. Koleje Dolnośląskie to najbardziej dziadowska spółka kolejowa w Polsce!!!
~Władze Kłodzka
2020-09-11 17:08:22
z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Ocena: 1
Od czasów rządów PIS świadomie nie przystępują do żadnych społecznych akcji rządowych itp. Cierpią na tym zwykli ludzie. Jeden z bogatych urzędników oznajmił, że po co ludziom autobusy, skoro wszyscy mają samochody. I w ten sposób zatrzymaliśmy się w Kłodzku w czasach Ewy Kopacz. Brawo
~mieszkanka wsi
2020-09-11 17:04:36
z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Ocena: -1
ZGODNIE Z uSTAWĄ O SAMORZĄDZIE GMINNYM TO RACJE MA PAN STAROSTA z Tym ,że na przykładzie samorządów Włodarze maja totalnie w nosie czy mieszkańcy mają czym się dostać a to jest efektem działania porzednich Rad ,które umyły ręce,ale musi on wiedzieć ,że jeśli w Kraj idzie fama ,co wyprawia się w Kłodzkim Pksie majac jeszcze Vicewojewodę z Kłodzka,>informacja przekazywana przez turystów na forach nawet poza granice państwa.To jest pytanie to jak ma prosperować firma.Jakośc to było jak nie było P Surmy,Pana Awizina, Pani Prezes PKSu i innych lokalnych gwiazd.PAN STAROSTA POWINIEN ODDAĆ PKS WOJEWODZIE TAK JAK NAPISAŁ WS SZPITALA POWIATOWEGO W NOWEJ RUDZIE I JEGO LIST SPOTKAŁ SIĘ POPARCIEM W KRAJU CIEKAWE CZY OGŁADAŁ TELEWIZJĘ .
~mieszkanka wsi
2020-09-11 16:37:13
z adresu IP: (95.40.xxx.xxx)
Ocena: -2
w odniesieniu do wypowiedzi Pani Burmistrz bystrzycy kłodzkiej nierentowne jest jej trzymanie od 2006r tak kobieta nie ma pojęcia o swojej Gminie tylko dba o swoje zaplecze. Prosze pamiętać ,że lekarzy na wsiach nie ma więc do Bystrzycy ,apteki,turyści rezygnują jak muszą iść 20 km do Miedzygórza pieszo.W tamtym roku na wakacjach jakość radzono sobie.Lądek i Stronie już dawno stracili dobre połączenia i kto ma utrzymywać PKS skoro bez przerwy są cyrki z tym przewoźnikiem i wygłupy samorządowców.Ciągle jedna i ta sama śpiewka .Mamy jeszcze konflikt pracowniczy z Prezesem PKS o którym nikt nie mówi i dalej mamy niesprawne technicznie autobusy i odziwo nikt za to nie odpowiada tylko kierowcy .Wszystko się wali od kiedy te osoby są wybierani przez ludzi i tak mamy.
~Berliner
2020-09-11 16:23:45
z adresu IP: (89.174.xxx.xxx)
Ocena: 4
Ziemi Kłodzkiej a nie kotliny kłodzkiej. Stronie czy Lądek nie leżą w kotlinie.
~Misza
2020-09-11 15:34:47
z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Ocena: 1
PKS Kłodzko uruchomił w zeszłym roku kilka kursów po lokalnych trasach współfinansowanych z funduszu autobusowego, nawet w weekendy. Jednak koronawirus ściął przedsiębiorstwo z nóg. Niestety nie tylko tu. Problem jest zarówno dla mieszkańców i turystów. Ale gminy w swoim interesie mogłyby się dogadać i zorganizować połączenia.
~Burmistrz i starosta
2020-09-11 14:53:16
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -1
to liberalna opcja Platformy. Ludzie ich wybrali - to rządzą. Tam będzie jeszcze gorzej
~gość
2020-09-11 12:38:49
z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Ocena: 5
Oto program prezesa autobus+ w swojej okazałości.
~Papek
2020-09-11 12:26:51
z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Ocena: -2
Ciekawe czy pani burmistrz słyszała o funduszu rozwoju połączeń autobusowych, do którego mogła składać wnioski o środki. Środki nie zostały w całości wykorzystane przez samorządy. Ciekawe też czy słyszeli o tym dziennikarze, którzy mogliby ją o to zapytać, a nie przyjąć w ciemno to co powie...
~PKS
2020-09-11 09:56:14
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 1
Starosta doprowadził PKS do upadku, a teraz chce finansowania gmin.
Reklama