Wrocławski Biskupin ciągle bez tramwajów

Joanna Jaros, DK | Utworzono: 2020-09-25 07:28 | Zmodyfikowano: 2020-09-25 07:31
A|A|A

fot. Patrycja Dzwonkowska

To nie jedyny powód. Wykonawca, który prowadził prace przy na torach, niezbyt delikatnie obchodził się z zabytkowymi drzewami. - Najprawdopodobniej ciężkim sprzętem połamano kilka konarów - mówi Jarema Andrzej Rabiński, dendrolog, który konsultował uszkodzenie:

Jak dodaje dendrolog uszkodzone są także korzenie:

Inwentaryzacja uszkodzeń, które do tej pory w zabytkowej alei dębów spowodował wykonawca trwa, co za tym idzie stoją prace. Zapytaliśmy Urząd Miasta i MPK o to dlaczego rozpoczęto prace bez wymaganych pozwoleń. Nikt nie zgodził się na rozmowę przed mikrofonem. W ogólnych oświadczeniach przesłanych naszej redakcji pisemnie podkreślano, że spółka pracuje nad zmianą projektu, aby ochronić drzewa, bo to rosnące za płytko korzenie są przyczyną kłopotów. Kiedy więc wrócą tramwaje? MPK odpowiada, że jak najszybciej.

 

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Fil
2020-09-29 23:56:19
z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
Ocena: 1
Jak to możliwe, że spółka miejska dopuszcza się samowoli budowlanej i na obszarze pod szczególną ochroną konserwatora działa jakby to było prywatne podwórko prywatnego folwarku o nazwie Wrocław? Jakoś nie słychać, by nastąpiły odwołania ze stanowisk. W jakim mieście my żyjemy?! Czy to czasem nie Meksyk, Bantustan, a może Dudiland?
~Jaga
2020-09-28 19:00:46
z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
Ocena: 0
Nie wszyscy są w stanie jeździć rowerami
~////
2020-09-26 23:47:17
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: -1
Wystarczy wybudować metro, pod korzeniami.
~Anna
2020-09-26 16:11:00
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 1
A nie lepiej zamiast tramwajów zbudować dwujezdniową autostradę rowerową, a pozostawić autobusy, ale wymienić je na elektryczne/napędzane gazem ziemnym?
~Sutryk ma kota
2020-09-25 17:55:28
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 2
A co stoi na przeszkodzie zrobić tam trasę trolejbusową? Taniej i ekologicznej. Hałas to też zanieczyszczenie środowiska.
~////
2020-09-25 11:47:02
z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Ocena: -2
trzeba być ograniczonym kretynem i trwać nadal w tym stanie , żeby drzewa przy ważnej dojazdowej drodze mianować zabytkami . ktoś posadził drzewka bo było łyso i brzydko , ale wtedy te drzewka były malutkie i nikomu w niczym nie wadziły . drzewka urosły i jest problem . wzdłuż ciągów komunikacyjnych może rosnąć jarzębina lub coś temu podobne bo ładne to i pożyteczne drzewko , a nie żal wykarczować w razie potrzeby i nasadzić łatwo jak remontu dobiegnie końca . na zabytkowe drzewa miejsce jest lasach i parkach ale to też tak by chronić ludzi przed takim drzewem przy nawałnicach które nawiedzają nas częściej niż wcześniej to bywało .
~naret
2020-09-25 11:40:46
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 3
Zmienić trasę tramwajową lub komunikację - naziemne metro we Wrocławiu
~Taki jest Wrocław
2020-09-25 11:24:23
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: 2
20-30 tysięcy ludzi ma kłopoty z dojazdem do pracy/domu, bo przeszkadza kilka starych drzew, które należy wyciąć, wyremontować porządnie torowisko i, w miarę możliwości, zrobić nowe nasadzenia. Dochodzę do wniosku, że wrocławscy urzędnicy robią wszystko, żeby stać się globalnym pośmiewiskiem (w Polsce są takim pośmiewiskiem od dawna).
~neo1
2020-09-25 09:45:12
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 0
a taki dziadek jeden z 2 lesny dziadek takie p. bredzi ze drzewa a jak sie rtrmawaj wykolei, drzew obok i tak sa i beda
~neo
2020-09-25 09:43:43
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
jak tak csie beda ciagac i certolic to kurw przeopr nigdy, czlkek czlowiekowi wilkiem jak chca to zronbic zamiast isc sobie na reke a nie klody toi jes polska i homo homini lupus est, to sie pierd ludzie
~naret
2020-09-25 07:55:30
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 7
Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów. Potrzebny remont kapitalny ulicy z całą infrastrukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące
Reklama