Trwa rewitalizacja linii kolejowej z Wrocławia do Świdnicy

Malwina Gadawa, WK | Utworzono: 2020-12-23 06:15 | Zmodyfikowano: 2020-12-23 06:17
A|A|A

fot. Patrycja Dzwonkowska

Odnowiona trasa będzie liczyć 60 kilometrów. O kolejnych szczegółach inwestycji opowiada Mirosław Siemieniec z PKP PLK:

Radny sejmiku Patryk Wild mówi, że samorząd województwa dużo obiecuje sobie po reaktywacji linii nr 285:

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to za rok, czyli w grudniu 2021 roku,  odnowioną linią kolejową pojadą pierwsze pociągi.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Głos z Kobierzyc
2021-01-12 22:11:55
z adresu IP: (183.80.xxx.xxx)
Ocena: 16
Jako mieszkaniec Kobierzyc protestuję przeciwko powrotowi kolei do naszej pięknej wsi. Hałas , spaliny nie są nam potrzebne. Lepiej wyremontować linie do Lwówka, Karpacza i Kowar, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów a nie zadupi typu Sobótka.
~Głos z Wrocławia
2021-01-12 22:10:10
z adresu IP: (183.80.xxx.xxx)
Ocena: 19
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Głos z Sobótki
2021-01-12 22:09:40
z adresu IP: (183.80.xxx.xxx)
Ocena: 21
Kolej na Sobótkę sparaliżuje już totalnie południe wroclawia. Ruch od A4 na buforowej zwężony na jeden pas przez de.bilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT - oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Wrocław- Sobótka skoro dla przejazdu pół Wrocławia będzie sparaliżowane.
~Głos z Lwówka
2021-01-04 17:20:32
z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Ocena: -22
Brawo dla Wrocławia i Sobótki. Teraz będzie można z Wrocławia wyskoczyyć w 30 minut w góry. Okolice Sobótki są wspaniałe dla spacerowiczów i biegaczy. My tu w okolicach Lwówka i Marczowa wolimy rozkradać linie kolejowe bo stawiamy na skup złomu a nie na turystów
~wowka54 r.
2020-12-24 21:14:51
z adresu IP: (121.164.xxx.xxx)
Ocena: 16
Kochaniutki do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Ale jest nadzieja - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~wowka54 r.
2020-12-24 15:28:41
z adresu IP: (211.35.xxx.xxx)
Ocena: 19
Ktos usilnie próbuje robić z małej Sobótki metropolie i na sile stworzyć z Sobótki węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach. Nie, kolei do Sobótki nie powinno być.
~wsiocławiak wszawiak
2020-12-23 18:56:20
z adresu IP: (121.132.xxx.xxx)
Ocena: 19
We Wrocławiu ludzie nieprzyzwyczajeni do pociągów, bo do dzisiaj jeżdżą furmankami. Tak jak dziadowie zza Buga.
~Dość!
2020-12-23 18:56:02
z adresu IP: (121.132.xxx.xxx)
Ocena: 19
Dość już kolei dla much na Dolnym Śląsku (muchowozy do Pragi, teraz takie same muchowozy będą do Sobótki), czas na kolej dla mieszkańców, czyli np. reaktywację przepięknej linii kolejowej do Lwówka Śląskiego albo kolei do Karpacza o dużym znaczeniu dla turystów.
~sołtys Smrobudki
2020-12-23 18:55:49
z adresu IP: (121.132.xxx.xxx)
Ocena: 17
W Sobótce również mieszkańcy zbierają podpisy- ludzie chcą żeby rozebrać resztki tej linii bo wszyscy chcą asflatowej ścieżki rowerowej na Ślężę.
~Jacek Kaźmierczak
2020-12-23 18:55:29
z adresu IP: (121.132.xxx.xxx)
Ocena: 16
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne reaktywacje linii kolejowych się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmieerdzącym pociągiem
~pracuś z Sobótki
2020-12-23 18:54:16
z adresu IP: (121.132.xxx.xxx)
Ocena: 16
My w Sobótce pracę mamy Właśnie szyny rozkręcamy Tu szyneczka, tam śrubeczka Aż uzbiera się wódeczka My pociągów tu nie chcemy Przeciw nim protestujemy Bo rozkręcać co będziemy? Z odwodnienia tu pomrzemy!
~ETCS
2020-12-23 18:36:04
z adresu IP: (195.254.xxx.xxx)
Ocena: -19
Czy na linii będzie ETCS ?
~Franek
2020-12-23 18:34:00
z adresu IP: (195.254.xxx.xxx)
Ocena: 10
Ten pociąg będzie czysty, elektryczny? czy do Sobótki bedzie smierdzący dizel?
~Zdzich
2020-12-23 18:28:52
z adresu IP: (126.26.xxx.xxx)
Ocena: 21
Torów na trasie do Sobótki, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Ślężę. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~Henryk Grabiarz
2020-12-23 18:28:25
z adresu IP: (126.26.xxx.xxx)
Ocena: 19
W Kobierzycach jest zdewastowany dworzec kolejowy który ciekawostka miał podziemne przejścia na perony.Gadanie i nic z tego nie będzie to wielka ściema. Na ciul wiadukt jak nie ma torowiska mosty kolejowe od dziesiątek lat nie konserwowane to będzie po trzeba dziesiątki milionów złotych.Gadanie dla frajerów, psu na budę potrzebna ta linia do Sobótki.
~Mateusz Lalka
2020-12-23 18:28:08
z adresu IP: (126.26.xxx.xxx)
Ocena: 17
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~Emil Sawicki
2020-12-23 18:27:53
z adresu IP: (126.26.xxx.xxx)
Ocena: 17
Jako mieszkaniec Sobótki protestuję przeciwko powrotowi kolei do naszego pięknego miasta. Hałas , spaliny nie są nam potrzebne.
~Tomek Janiszewski
2020-12-23 18:27:32
z adresu IP: (126.26.xxx.xxx)
Ocena: 16
Przy tej ilości przystanków do Sobótki będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~Komentarz został usunięty
2020-12-23 18:27:17
z adresu IP: (126.26.xxx.xxx)
Ocena: 18
Komentarz został usunięty
~oleś
2020-12-23 18:25:53
z adresu IP: (1.244.xxx.xxx)
Ocena: 20
O, już przylazł troll wsiocławski opłacany przez urząd Marszałkowski, który ma schizę na punkcie Lwówka (teraz pd nickiem "boleś") i obraża użytkowników. Matka by cię śmieciu wieszakiem wykastrowała gdyby wiedziała jaką kupę urodzi.
~do ~2+2=4
2020-12-23 18:24:38
z adresu IP: (211.218.xxx.xxx)
Ocena: 17
A teraz trollu wsiocławski napisz coś nowego bo to wszystko już było. Znowu kopiuj-wklej te same bzdety. Wczoraj miałeś 05.08? Ładne masz załamanie czasoprzestrzeni w swojej chorej głowie :)))))))))))))))))))
~2+2=4
2020-12-23 18:22:58
z adresu IP: (195.254.xxx.xxx)
Ocena: -17
Niemcy zbudowali, Polacy zniszczyli, teraz za fundusze z "niedobrej" EU odnawiamy i to do parametrów sprzed 100lat (80km/h - póki nowa). Czy jest się czym szczycić? Raczej NIE. Zwłaszcza że bez elektryfikacji. 2+2=4
~boleś
2020-12-23 16:35:26
z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ocena: -19
A teraz trollu lwówecki napisz coś nowego bo to wszystko już było. Znowu kopiuj-wklej te same bzdety. Wczoraj miałeś 05.08? Ładne masz załamanie czasoprzestrzeni w swojej chorej głowie :)))))))))))))))))))
~Max
2020-12-23 15:37:31
z adresu IP: (42.112.xxx.xxx)
Ocena: 16
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~mirek_wro
2020-12-23 15:36:25
z adresu IP: (121.132.xxx.xxx)
Ocena: 17
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.
~mieszkaniec
2020-12-23 15:35:26
z adresu IP: (219.100.xxx.xxx)
Ocena: 19
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !
~z Ołtaszyna
2020-12-23 15:34:06
z adresu IP: (126.26.xxx.xxx)
Ocena: 16
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~wrocławianin
2020-12-23 15:32:41
z adresu IP: (1.244.xxx.xxx)
Ocena: 19
Strach myśleć co będzie się działo na przecięciu linii z ul. Zwycięską i ile razy dziennie pociąg będzie musiał awaryjnie hamować przez pojazdy stojące w korku do świateł na torach albo skręcające z Karkonoskiej w stronę Ołtaszyna. Do ilu niebezpiecznych sytuacji będzie dochodzić na Ołtaszyńskiej. Południowy Wrocław czeka kompletny paraliż komunikacyjny powodowany przez zamykanie przejazdów na tragicznie już zakorkowanych ul. Buforowej, ul. Zwycięskiej i ul. Borowskiej. Linia do Sobótki przy takiej rozbudowie osiedli w tej części miasta nie ma sensu - przed wojną były tam wyłącznie pola uprawne, działki i domki jednorodzinne, a dziś są tam jedne z najszybciej rozbudowujących się osiedli mieszkaniowych Wrocławia oraz główne trasy komunikacyjne dla podmiejskich sypialni typu Wysoka, Ślęza, Iwiny. Reaktywacja kolei do Sobótki to poroniony pomysł!
~Adolf
2020-12-23 15:31:42
z adresu IP: (211.218.xxx.xxx)
Ocena: 18
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj (05.08) przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 30% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. Pominąłem KD "Chełmiec" 14:17 do Jeleniej Góry. IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet >50% pacjentów, w sumie ok. 100 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia; zabrakło nawet miejsc stojących w EN - 57, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). KD 14:24 do Lubina - oczekiwał na podstawienie składu ok. 25 osób. KD 14:27 do Rawicza .50%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na SA 134 z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~mieszkaniec Świdnicy
2020-12-23 15:30:28
z adresu IP: (222.238.xxx.xxx)
Ocena: 17
Ktos usilnie próbuje robić z małej Świdnicy metropolie i na sile stworzyć ze Świdnicy węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Bartosz z Jagodna
2020-12-23 15:29:11
z adresu IP: (153.177.xxx.xxx)
Ocena: 18
Kolej na Sobótkę sparaliżuje już totalnie południe wroclawia. Ruch od A4 na buforowej zwężony na jeden pas przez deebilny buspas totalnie w tamtym miejscu niepotrzebny, nieudolnie przebudowana grota Roweckiego ( zwężona ze względu na brak pieniędzy na wykup działki pod jednym domem i barakiem BOLT - oficjalnie brak zgody na przebudowę wiaduktu przez PKP) do tego mistrzostwo świata czyli ulica zwycięska ( jeden pas z rondem na wysoką i biurowcami) zakorkowana nawet w niedzielę o 22. Na tych trzech ulicach co 20 min ma być zamykany dodatkowo przejazd. Jakże ważna ta linia Wrocław- Sobótka skoro dla przejazdu pół Wrocławia będzie sparaliżowane.
Reklama