Którędy będzie przebiegała dolnośląska autostrada A4 po remoncie? GDDKiA z decyzją poczeka 3 lata

Andrzej Andrzejewski, GN | Utworzono: 2021-01-11 08:13 | Zmodyfikowano: 2021-01-11 08:17
A|A|A

fot. RW

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakłada, że dopiero po otwarciu ofert na remont trasy A4, zapadną decyzje o lokalizacji dolnośląskiego odcinka autostrady. W grę wchodzi renowacja i budowa pasa w obecnym śladzie, albo budowa nowej drogi w zupełnie innym miejscu. Zdaniem Jacka Mozalewskiego, z-cy dyr. wrocławskiego oddziału GDDKiA, początek inwestycji to... 2025 rok:

- Po trzech latach będziemy już konkretnie wiedzieć, który przebieg będzie do wybudowania. Później organizowanie przetargu w celu wyłonienia wykonawcy w systemie "projektuj i buduj" i będzie realizował zadania - tłumaczy Jacek Mozalewski.

Ta wypowiedź wzbudziła emocje wśród części dolnośląskich samorządowców. Wójtowie, burmistrzowie i prezydenci zastrzegają, że chcą mieć wpływ na ostateczny przebieg najważniejsze trasy rejonu.

Rafał Plezia, wójt Legnickiego Pola przyznaje, że sąsiedztwo A4 to spory atut w walce o inwestorów:

- Nas zadowalałby wariant utrzymania tego odcinka autostradowego, który już jest koło Legnickiego Pola. Rozbudowania tego odcinka, ale odpowiedniego też zabezpieczenia przed hałasem, bo teraz nie ma tego zabezpieczenia nie ma i mieszkańcy gminy z tego powodu cierpią - i przy zachowaniu kluczowych zjazdów - tłumaczy Rafał Plezia.

Zakończenie remontu lub budowy nowego odcinka A4 planowane jest na 2030 rok.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Susan Benson
2021-01-15 12:01:17
z adresu IP: (185.232.xxx.xxx)
Ocena: -2
Witam Szanowni Państwo, Potrzebujecie pomocy finansowej? Jestem Susan Benson. Jestem pożyczkodawcą, a także doradcą finansowym. Potrzebujesz kredytu biznesowego, pożyczki osobistej, pożyczki hipotecznej lub pożyczki na realizację swojego projektu? jeśli Twoja odpowiedź brzmi tak, zalecam kontakt z moją firmą. Świadczymy wszelkiego rodzaju usługi pożyczkowe, w tym pożyczki długoterminowe i krótkoterminowe. Aby uzyskać więcej informacji, napisz do nas e-mailem: (sunshinefinancialgroupinc@ gmail. com) lub wyślij mi wiadomość bezpośrednio na WhatsApp przez: +447903159998 i otrzymaj natychmiastową odpowiedź. Jesteśmy firmą świadczącą kompleksowe usługi finansowe i staramy się pomóc Ci spełnić wszystkie Twoje aspiracje. Specjalizujemy się w dostarczaniu strukturalnych rozwiązań finansowych dla osób fizycznych i firm w najbardziej efektywny i najszybszy sposób.
~furała
2021-01-14 11:30:21
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 1
Chcesz zemścić się na sąsiedzie, a może go zastraszyć?? Zadzwoń do Mariusza Furgały !! Mariusz Furgała komendant straży miejskiej w Dzierżoniowie i były komendant policji, wyśle do sąsiada funkcjonariuszy policji albo strażników miejskich z blokadą na koła samochodu. Jeśli będzie trzeba, to będzie wysyłał funkcjonariuszy na BEZPODSTAWNE interwencje nawet kilkadziesiąt razy w ciągu roku! WSZYSTKIE TE DZIAŁANIA I INTERWENCJE PODEJMUJE BEZPRAWNIE ZA PIENIĄDZE PODATNIKÓW !!! Zapraszamy do Dzierżoniowa, miasta BEZPRAWIA!!!!
~qrak
2021-01-11 22:40:13
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 1
budowa w nowym przebiegu to dodatkowe koszty na wykup i wywłaszczenia terenów
~Turysta
2021-01-11 20:41:10
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 0
Wole kolej od samochodow!!
~Hshshhd
2021-01-11 16:56:15
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 5
Skoro najbogatsi w regionie mają decydować gdzie i jak ma być, to pozamiatane. Bogatsi będą jeszcze bogatsi: KGHM i spółka, plus Wro. Reszta niech dalej się wyludnia jak JG
~Tomek
2021-01-11 11:08:38
z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ocena: 4
Zamiast Nowej A4 dwie dodatkowe drogi ekspresowe jedna w ciągu drogi 94 Krzywa - Wrocław druga to Wrocław-Jelenia Góra - Zgorzelec rozwiązałoby sprawę i otworzyłoby dostęp do lepszej komunikacji na terenie DL.
~Janio
2021-01-11 11:03:19
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: 7
Tak jak piszą poprzednicy. Efektywniejsze wykorzystanie obecnej infrastruktury kolejowej- towarowej, rozwijanie jej a przy okazji "wplatanie" kolei pasażerskiej w "to", a sukcesywne zdejmowanie z autostrad tranzytu towarowego przy jednoczesnym rozwoju regionów, ale nie w tak wolnym tempie, jak to się zakłada(kto wie, czy ktoś za te 3 lata pomysłu nie wsadzi do niszczarki). Mamy potencjał w kolei towarowej i to trzeba dostosowywać do potrzeb, a przy okazji rozwiną się inne obszary i formy gospodarki regionalnej.
~wsas
2021-01-11 09:25:12
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 3
Dokładnie, jak pisze melot - najpierw kompleksowe rozwiązanie tranzytu towarów od granicy do granicy, a potem dyskusja o tym, gdzie i ile pasów. Unia nie da już takich pieniędzy na drogi, skoro chce przenieść transport z kół na tory, a budowanie za nasze pieniądze dróg dla kierowców ze Wschodu to absurd.
~melot
2021-01-11 09:19:16
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 3
Tylko kombinacja 8 lub 9. Odpada realizacja 3-ciego pasa podczas eksploatacji A4 - niemożliwa . Najpierw TIRy na tory, a potem rozmowa o drogach. Czyli budować dodatkowe 2 tory kolejowe na eszelony dla TIR-ów jadących spoza granic Polski
Reklama