Koleje Dolnośląskie chcą kupić kolejne elektryczne pociągi

Malwina Gadawa, WK | Utworzono: 2021-03-18 11:37 | Zmodyfikowano: 2021-03-18 11:39
A|A|A

fot. Patrycja Dzwonkowska

Pod koniec września ubiegłego roku podpisano już umowę na zakup pięciu tego typu pojazdów. Oznacza to, że dolnośląski przewoźnik powiększy swój tabor aż o 13 elektrycznych pojazdów. Członek zarządu Tymoteusz Myrda tłumaczy, że Dolny Śląsk stawia na kolej.

Krzysztof Zdziarski, prezes Pesy już podczas podpisywania pierwszej umowy wychwalał pociągi z najnowszej serii:

Koszt inwestycji to w sumie 377 mln zł. Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich tłumaczy na jakich trasach będą jeździły nowe pociągi:

W ubiegłym roku spółka Koleje Dolnośląskie podpisała także umowę na zakup sześciu hybrydowych składów wyprodukowanych przez NEWAG. Trójczłonowe pojazdy mają poruszać się zarówno z wykorzystaniem silnika spalinowego, jak i trakcji elektrycznej.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~chuligani z Wsiocławia
2021-03-21 13:32:23
z adresu IP: (112.185.xxx.xxx)
Ocena: 28
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~polecam!
2021-03-21 13:31:57
z adresu IP: (112.185.xxx.xxx)
Ocena: 23
Bardzo polecam wpisać w Google "Czarna Lista Dolnośląskich Mikoli". Nie wiem kto ją sporządził, ale jest tam piękny wykaz wszystkich chuliganów kolejowych z Dolnego Śląska, którzy demolują dworce, niszczą tabor i piszą wulgarne komentarze w internecie. Sprawdź koniecznie, czy to nie twój znajomy, a może nawet ktoś z rodziny!
~wieprz ze Świniar
2021-03-21 13:31:05
z adresu IP: (112.185.xxx.xxx)
Ocena: 21
Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.
~sołtys lwuwka
2021-03-21 10:33:01
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: -25
YouTube: ,,pozdrowienia z lwówka’’
~Marek Robert Hejduk
2021-03-18 15:52:22
z adresu IP: (115.163.xxx.xxx)
Ocena: 24
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~Jakub Bartz
2021-03-18 15:46:49
z adresu IP: (121.146.xxx.xxx)
Ocena: 23
do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~Tomek Janiszewski
2021-03-18 15:45:39
z adresu IP: (121.165.xxx.xxx)
Ocena: 22
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~Adrian Janda
2021-03-18 15:42:53
z adresu IP: (24.253.xxx.xxx)
Ocena: 19
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj (05.08) przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 30% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. Pominąłem KD "Chełmiec" 14:17 do Jeleniej Góry. IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet >50% pacjentów, w sumie ok. 100 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia; zabrakło nawet miejsc stojących w EN - 57, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). KD 14:24 do Lubina - oczekiwał na podstawienie składu ok. 25 osób. KD 14:27 do Rawicza .50%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na SA 134 z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~Michał Dаdełło
2021-03-18 15:39:00
z adresu IP: (71.197.xxx.xxx)
Ocena: 23
Powinny pójść na linię 274 - najważniejszą i najbardziej obciążoną linię w województwie. Już teraz wejście do pociągu bardzo często graniczy tam z cudem. A frekwencja cały czas rośnie. Część nowych pojazdów należałoby skierować na zagęszczenie taktu na linii 311 i zachodnim odcinku linii 274 (tym przez Olszynę), gdzie pociągów jest zdecydowanie za mało. Hybrydy natomiast powinny jeździć na wkrótce reaktywowanych liniach 340, 308 i 283. Na pozostałych liniach niezelektryfikowanych nie potrzebne są tak długie pojazdy, gdyż nie będzie tam wystarczająco dużych potoków. Tam mogą jeździć stare SA135. Na kolejkach aglomeracyjnych natomiast zatrudnić Polregio, które dysponują dużą liczbą EN57 - idealnymi na takie trasy (sprawdzone i bezawaryjne). Tak należałoby rozdysponować jednostki, żeby wszystko miało ręce i nogi.
~kaja805
2021-03-18 15:33:43
z adresu IP: (58.123.xxx.xxx)
Ocena: 28
Miejmy teraz nadzieję, że przewoźnik mądrze rozdysponuje nowy tabor i będzie on woził pasażerów po trasach regionalnych. Czyli tych najbardziej obciążonych. Zgodnie z nazwą i ideą funkcjonowania przewoźnika. O kolejki aglomeracyjne niech zainteresowane gminy martwią się same. Jeśli rzeczywiście zależy im na rozwoju komunikacji, to znajdą pieniądze na tabor i dofinansowanie połączeń i nie będą musiały wysługiwać się przewoźnikiem utworzonym w innym celu, nawet nie płacąc za usługę. Szkoda byłoby, żeby te pojazdy się zmarnowały. Do tego przywrócić dawne atrakcyjne oferty biletowe w starych cenach (euronysa, bilet sudecki) i sukces murowany.
~Kociol2009
2021-03-18 15:31:09
z adresu IP: (114.17.xxx.xxx)
Ocena: 21
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Adrian M. mba
2021-03-18 14:27:27
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -38
Pytanie tylko którędy tę kolej przez Polkowice puścić. Po torach PMT przez szyb RVI można, bo z tego co wiem to jest już nieużywany. A dalej nie ma którędy. Pozostaje tylko wersja naokoło przez Polkowice Dolne, szyb Rudna Zachodnia i zmiana kierunku między semaforami na szlaku Rudna Zachodnia a Rudna Zdawcza (cmentarz). Szlak ma raptem 300 metrów i nawet jakiś zabłąkany ICek mógłby przejechać (autobusem szynowym takim, co to w Bieszczady jeździ w trakcji spalinowej). Tylko jaki sens puszczać spalinowego w 90% trasy pod trakcją elektryczną (myślę tu o relacji z Wrocławia nad morze). Osobowe mogły by dać radę, jako, że Polkowice ciążą na kierunek Wrocław. Obeszło by się bez budowy odcinka Sieroszowice - Żukowice (10km). A reszta? Bielawa - Srebrna Góra na pewno do zalewu, dalej nie wiem do którego kierunku Srebrna Góra ciąży, ale na pewno do Radkowa; Wleń - Lwówek (i dalej) - jak najbardziej tak, bo tam nawet drogi rowerowej nie ma (jest, ale jechałem dwa razy i więcej nie będę); Dębowy Gaj - Marczów/Nielestno - tak sobie, z zastrzeżeniem dojazdu busowego/autobusowego na Lwówek Górny; Świeradów tak z możliwością pociągów bezpośrednich (choćby z Wrocławia). Z Zebrzydowej do Jeleniej Góry raczej nie ma szans ze względu na tunel. Wojcieszów, mimo że jest w powiecie złotoryjskim, to ciąży na Legnicę i pociągi w tej relacji miały by sens. A szczególnie weekendowe. Stronie/Lądek typowo turystyczne plus dojazdy codzienne do Kłodzka - tylko jeździć. No i ta osławiona Sobótka. Krótka, szybka trasa na weekend i bezproblemowy przyjazd do Wrocławia dla wielu tysięcy ludzi z okolic - jak to się na kolei mówi?: jechać i nie zwalniać prędkości. Świdnica - Jedlina powinna mieć potencjał. Reasumując: każda linia oprócz lk 283 jest potrzebna, reaktywacja przeniesie tylko plusy. Może się uda reaktywować linię do Chocianowa, a nawet do Przemkowa. I nie zapomnijmy o Bogatyni przez Węgliniec. A ujadanie na siebie nie ma sensu (w sensie, która linia ważniejsza). Pozdrawiam. M.
~xx2
2021-03-18 12:29:22
z adresu IP: (80.253.xxx.xxx)
Ocena: -22
brawo!
Reklama