#polityka: Hulajnogą elektryczną po Wrocławiu. Co się zmieni? [POSŁUCHAJ]

Dariusz Wieczorkowski, GN | Utworzono: 2021-04-15 21:10 | Zmodyfikowano: 2021-04-15 21:14
A|A|A

zdjęcie ilustracyjne: archiwum Radia Wrocław

14 kwietnia Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym. Zmiany dotyczą m.in. hulajnóg elektrycznych. Ustawa stanowi, że maksymalna dopuszczalna prędkość poruszania się hulajnogą elektryczną to 20 kilometrów na godzinę.

Kierujący hulajnogą elektryczną jest także obowiązany korzystać z:

  1. drogi dla rowerów, drogi dla rowerów i pieszych lub pasa ruchu dla rowerów (jeżeli są one wyznaczone dla kierunku w którym się porusza lub zamierza skręcić),
  2. jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h, gdy brakuje drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów,
  3. chodnika lub drogi dla pieszych, wyjątkowo, gdy chodnik usytuowany jest wzdłuż jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km/h i brakuje drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.

Pytaliśmy wrocławskich radnych, czy to dobra zmiana. Robert Grzechnik z PiS i Mirosław Lach z klubu prezydenta są zgodni, że nowe regulacje są potrzebne. Czy we Wrocławiu można bezpiecznie poruszać się takim środkiem transportu?

Robert Grzechnik mówi, że we Wrocławiu warto także uporządkować sprawę hulajnóg pozostawianych gdzie popadnie. Zdaniem radnego klubu PiS warto zastanowić się, czy hulajnogi powinny mieć swoje stacje, np. jak to jest w przypadku roweru miejskiego.

Mirosław Lach tłumaczy, że we Wrocławiu buduje się coraz więcej ścieżek rowerowych, dlatego użytkowników hulajnóg elektrycznych też będzie więcej:

Mirosław Lach dodał też, że budowa nowych dróg rowerowych przy okazji nowych inwestycji drogowych jest łatwiejsza, niż wytyczanie takich ścieżek np. w centrum:

Robert Grzechnik wskazał, że ograniczenie prędkości dla użytkowników hulajnóg to jedno, a drugim jest wymaganie od użytkowników znajomości przepisów ruchu drogowego. Zdaniem radnego także pełnoletni użytkownicy powinni znać przepisy:

Samorządy mają prawo także narzucić swoje reguły ws. hulajnóg. Czy Wrocław powinien wprowadzać dodatkowe restrykcje? Wątpliwości w tej sprawie ma Robert Grzechnik:

Podobnego zdania jest Mirosław Lach. - Życie pokaże jak to będzie, czy te regulacje będą wystarczające:

Posłuchaj programu:

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Madr
2021-04-20 20:57:58
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 0
Wycofac to w ogole
~Franek
2021-04-16 08:43:19
z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Ocena: 10
Pan z klubu Sutryka jeszcze nie dawno w klunie PiS chyba żyje w innym mieście. Miasto buduje drogi i ściezki rowerowe za pomocą farby i pędzla na drodze np. Legnicka. Na nowych osiedlach nie ma żadnej infrastruktury przystanków, chodników, szkół, przedszkoli ect. przykłąd Avicenny czy Gagarina. Ludzie są zmuszani do używania samochodów a później ten sam prezydent opowiada, że tyle aut wjeźdża do miasta - bo polityka maista do tego doprowadziła. W tym mieście najlepiej mają deweloperzy proponuje poszukać działek dla rodzin dostepnych dla Kowalskiego oferowane działki to tam można namiot postawić a nie dom. Podczas gdy deweloper ma takich działek całą masę
~wrocławianin
2021-04-16 07:38:14
z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Ocena: 6
Należy doprecyzować miejsce parkowania, tak aby nie było uciążliwe dla innych.
~Miwex
2021-04-16 03:35:52
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: 2
A co tu się zmieniło bo nie kumam. Lime i tak jeżdżą tylko do ok 20 km/h. A po chodnikach będą dalej jeżdzili jak nie będzie ścieżki więc co to za nowośći są wielkie bo nie kumam po co się nad tym doktoryzują jak i tak będzie tak samo ???
Reklama