Wrocław Szczepin – połączenie kolei z komunikacją miejską

Malwina Gadawa, BT | Utworzono: 2021-04-23 12:19 | Zmodyfikowano: 2021-04-23 12:53
A|A|A

fot. Patrycja Dzwonkowska

Nowa infrastruktura umożliwi łączenie podróży koleją i komunikacją miejską. Maria Wojciechowska z PKP PLK tłumaczy, że w ramach inwestycji powstały dwa 200-metrowe perony. Zamontowano także windy, nowe oświetlenie i wiaty, ale na tym nie koniec.

Artur Szymanik z Budmexu tłumaczy co było najtrudniejsze podczas realizacji inwestycji.

Nowy przystanek Wrocław Szczepin położony jest na linii kolejowej między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze. Tędy prowadzony jest ruch pasażerski z Wrocławia Głównego w kierunku Trzebnicy, Oleśnicy, Milicza i Kluczborka.

W ramach inwestycji spółka PKP PLK przebudowała także wiadukt nad ul. Długą, co umożliwiło budowę linii tramwajowej na Popowice. Perony usytuowane są na nasypie obok przyległych ulic - Portowej i Gnieźnieńskiej. Wicewojewoda Bogusław Szpytma mówi jakie znaczenie dla mieszkańców aglomeracji będzie miał nowy przystanek.

Mirosław Siemienic, rzecznik PKP PLK tłumaczy, że przystanek Wrocław Szczepin to już kolejny nowy przystanek w naszym regionie.

Inwestycja kosztowała 46 mln zł.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Wojewoda
2021-04-25 14:01:26
z adresu IP: (118.236.xxx.xxx)
Ocena: 22
Ja piszący poniżej posty przepraszam wszystkich mieszkańców Lwówka tego pięknego miasta gdyz: Jestem osobą chorą psychicznie. Obłąkaną z podwójną osobowością Pilnie potrzebuje leczenia Pobytu w psychiatryku Robię chlew wszędzie gdzie piszą o PKP Proszę pomóżcie mi Zapisane leki nie działają Lekarze mnie olewają, boję się wychodzić z domu Mam nocne moczenia Boję się ludzi dlatego muszę wypisywać głupoty w necie Przepraszam mieszkańców Lwówka że robię chlew na naszej gazecie ale Ws.iocław to wieś i nie ma fajnej gazety. Wocław pogrąża się w marazmie Niestety moja choroba postępuje bardzo szybko i nie mogę podpisywać się już jak wcześniej teraz w moim pustym mózgu trwa burza i musiałem podpisywać się różnymi dziwnymi nazwiskami i nazwami za co serdecznie przepraszam mieszkańców tego pięknego miasta. Żałuję ale to podpisywanie się cudzym nazwiskiem jest silniejsze ode mnie Wybaczcie kochani mieszkańcy Lwówka.
~Wojewoda
2021-04-25 14:01:01
z adresu IP: (118.236.xxx.xxx)
Ocena: 24
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~Wojewoda
2021-04-25 13:59:55
z adresu IP: (118.236.xxx.xxx)
Ocena: 26
Dziennik „Fakt” ujawnia, w jakich okolicznościach Katarzyna Odrowska, dziś kandydatka partii Wiosna, rozstała się z Kolejami Dolnośląskimi. W spółce zatrudnił ją ówczesny prezes Piotr Rachwalski, prywatnie jej życiowy partner. I także on ją zwolnił – tuż przed oczekiwaną zmianą zarządu, gwarantując jej półroczną pensję bez konieczności wykonywania pracy. Ok. 42 tys. zł brutto – tyle miała otrzymać Katarzyna Odrowska „na pożegnanie” z dolnośląskim przewoźnikiem, choć nie musiała przy tym przepracować ani jednego dnia. Wszystko za sprawą decyzji Piotra Rachwalskiego, który wcześniej zatrudnił ją na stanowisku specjalisty ds. public relations, gwarantując jej pensję w wys. ok. 7 tys. zł brutto. Tymczasem po wyborach samorządowych, gdy doszło do zmiany władzy w sejmiku dolnośląskim, Rachwalski zwolnił ją na dzień przed zebraniem rady nadzorczej spółki, podczas którego miało dojść do kolejnej zmiany – tym razem w zarządzie KD. Jedną z jego ostatnich decyzji było więc pożegnanie Odrowskiej. Na jakich warunkach? Jak ustalił „Fakt”, Katarzyna Odrowska została zwolniona z obowiązku świadczenia pracy w okresie trzymiesięcznego wypowiedzenia. Dodatkowo, wskutek decyzji prezesa, otrzymała odprawę w wysokości trzymiesięcznej pensji (ok. 21 tys. zł brutto). Rozstanie z KD osłodzono jej zatem sumą, na jaką musiałaby pracować przez pół roku.
~Wojewoda
2021-04-25 13:59:33
z adresu IP: (118.236.xxx.xxx)
Ocena: 24
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~Wojewoda
2021-04-25 13:55:36
z adresu IP: (126.84.xxx.xxx)
Ocena: 23
Adresy (77.254.xxxx.xxxx) i (77.111.xxxx.xxxx) to jeden i ten sam wsioccławski trooll, który zarówno na tym portalu, jak i na stro.nach Gazety Wrocławskiej, pod wszystkimi arty.kułami dotyczącymi kolei na Doln.ym Ślą.sku, wpisuje pod wieloma nickami niepochlebne opinie na temat Lwówka czy Jeleniej Góry. Robi kopiuj wklej wiec te same komentarze zobaczycie pod wszystkimi artykułami. Te same nicki, te same teksty. Do tego sam się lajkuje. Do wsioccławskiego troola, lecz się na nogi, bo na głowę już stanowczo za późno.
~Wojewoda
2021-04-25 13:55:01
z adresu IP: (126.84.xxx.xxx)
Ocena: 24
Adresy (77.254.xxxx.xxxx) i (77.111.xxxx.xxxx) to jeden i ten sam wsioccławski trooll, który zarówno na tym portalu, jak i na stro.nach Gazety Wrocławskiej, pod wszystkimi arty.kułami dotyczącymi kolei na Doln.ym Ślą.sku, wpisuje pod wieloma nickami niepochlebne opinie na temat Lwówka czy Jeleniej Góry. Robi kopiuj wklej wiec te same komentarze zobaczycie pod wszystkimi artykułami. Te same nicki, te same teksty. Do tego sam się lajkuje. Do wsioccławskiego troola, lecz się na nogi, bo na głowę już stanowczo za późno.
~Wojewoda
2021-04-25 13:54:05
z adresu IP: (126.84.xxx.xxx)
Ocena: 27
Adresy (77.254.xxxx.xxxx) i (77.111.xxxx.xxxx) to jeden i ten sam wsioccławski trooll, który zarówno na tym portalu, jak i na stro.nach Gazety Wrocławskiej, pod wszystkimi arty.kułami dotyczącymi kolei na Doln.ym Ślą.sku, wpisuje pod wieloma nickami niepochlebne opinie na temat Lwówka czy Jeleniej Góry. Robi kopiuj wklej wiec te same komentarze zobaczycie pod wszystkimi artykułami. Te same nicki, te same teksty. Do tego sam się lajkuje. Do wsioccławskiego troola, lecz się na nogi, bo na głowę już stanowczo za późno.
~Wojewoda
2021-04-25 13:53:27
z adresu IP: (126.84.xxx.xxx)
Ocena: 22
Adresy (77.254.xxxx.xxxx) i (77.111.xxxx.xxxx) to jeden i ten sam wsioccławski trooll, który zarówno na tym portalu, jak i na stro.nach Gazety Wrocławskiej, pod wszystkimi arty.kułami dotyczącymi kolei na Doln.ym Ślą.sku, wpisuje pod wieloma nickami niepochlebne opinie na temat Lwówka czy Jeleniej Góry. Robi kopiuj wklej wiec te same komentarze zobaczycie pod wszystkimi artykułami. Te same nicki, te same teksty. Do tego sam się lajkuje. Do wsioccławskiego troola, lecz się na nogi, bo na głowę już stanowczo za późno.
~Wojewoda
2021-04-25 12:24:36
z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
Ocena: -24
Adresy (126.122.xxx.xxx) i (182.219.xxx.xxx) to jeden i ten sam lwówecki troll, który zarówno na tym portalu, jak i na stronach Gazety Wrocławskiej, pod wszystkimi artykułami dotyczącymi kolei na Dolnym Śląsku, wpisuje pod wieloma nickami niepochlebne opinie na temat Wrocławia czy Sobótki. Robi kopiuj wklej wiec te same komentarze zobaczycie pod wszystkimi artykułami. Te same nicki, te same teksty. Do tego sam się lajkuje. Do lwóweckiego trola, lecz się na nogi, bo na głowę już stanowczo za późno.
~Jacek Kaźmierczak
2021-04-24 13:18:22
z adresu IP: (182.219.xxx.xxx)
Ocena: 24
To prawda. Po co niby Niemcy mieliby jeździć do jakiegoś Wrocławia na imprezy kulturalne w języku polskim, skoro u siebie mają dużo więcej imprez i po niemiecku? Wrocław to wiocha przy Dreźnie i Berlinie, pustynia kulturalna. Kto zapłaci za te muchowozy? Nawet jak jakiś Niemiec musi pojechać do Wrocławia to bierze własne auto i korzysta z autostrady, gdyż podróżnych z Niemiec odstrasza bydło z podzgorzeleckich wiosek okupujące pociągi do Drezna i zachowujące się w wulgarny sposób. Mieszkańcy Dolnego Śląska potrzebują pociągów, które dowiozą ich do pracy i szkoły, a nie jakichś kretyńskich połączeń do Drezna. Niemcy lubią jeździć na wycieczki, ale w góry - wystarczy popatrzeć na liczbę połączeń z Drezna w Czeskie Karkonosze, Góry Izerskie czy do Czeskiej Szwajcarii. A u nas Karkonosze nie mają ANI JEDNEGO!!! bezpośredniego połączenia z Dreznem czy Berlinem. Mimo że są to najatrakcyjniejsze góry blisko niemieckiej granicy. Normalnie trzeci świat! Nikt normalny nie będzie jeździł na imprezy kulturalne do jakiegoś Wrocławia, bo dużo więcej imprez Niemcy mają u siebie. Gór nie mają ale nie przyjadą, bo nie ma pociągów, więc zamiast nas cały ruch turystyczny z Niemiec przejmują o wiele praktyczniejsi Czesi. A Polaczkom jak zwykle kasa przecieka przez palce.
~wrocławianka wszawianka
2021-04-24 13:17:48
z adresu IP: (182.219.xxx.xxx)
Ocena: 22
Tylko czy lokalni ułani zza Buga wracający z plewienia buraków w swoich rydwanach ciągnionych przez wierzgające rumaki wyhamują na przejazdach kolejowych? W zetknięciu z żelaznym smokiem niejeden stracił już życie. A kto będzie pilnował dzieciaki bawiące się na torach? Przecież nie pójdą na plac zabaw bo tam łobuzy pilnują piaskownicy. Nie, takich niebezpieczeństw my we Wrocławiu nie chcemy!
~złomiarz z Grabi Szyna
2021-04-24 13:17:12
z adresu IP: (182.219.xxx.xxx)
Ocena: 26
Apeluję do wszystkich złomiarzy w okolicy niszczących remontowaną linię kolejową do Sobótki. Nie rozbierajcie tej linii! Nie rozbierajcie świeżo wyremontowanych torów do Sobótki!! Nie rozbierajcie ich, tylko wysadzajcie!!! Będzie szybciej.
~Lwuwek Hbf superskład
2021-04-24 05:43:21
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -25
Wrocław zasługuje na dobrą kolej.
~Doktor Prozac
2021-04-24 00:25:55
z adresu IP: (211.186.xxx.xxx)
Ocena: 25
Bardzo polecam wpisać w Google "Czarna Lista Dolnośląskich Mikoli". Nie wiem kto ją sporządził, ale jest tam piękny wykaz wszystkich chuliganów kolejowych z Dolnego Śląska, którzy demolują dworce, niszczą tabor i piszą wulgarne komentarze w internecie. Sprawdź koniecznie, czy to nie twój znajomy, a może nawet ktoś z rodziny!
~Komentarz został usunięty
2021-04-24 00:24:17
z adresu IP: (59.28.xxx.xxx)
Ocena: 22
Komentarz został usunięty
~wrocławianin
2021-04-24 00:23:04
z adresu IP: (126.122.xxx.xxx)
Ocena: 20
Niestety w obecnym kształcie infrastruktury linia Wrocław - Sobótka to poroniony pomysł. Pociąg zablokuje zwycięska grota Roweckiego buforowa uniemożliwi wykonanie lini tramwajowej na jagodno a będzie nim jechać kilka osob dziennie. Ten beznadziejny pomysł w tym kształcie to pozostałość po byłym marszałku Michalaku jeśli się nie mylę
~historyk Leuthen
2021-04-24 00:22:41
z adresu IP: (126.122.xxx.xxx)
Ocena: 22
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau). A że znane powiedzenie głosi "Miliony much nie mogą się mylić", do tej kupy g... zaczęli ściągać wieśniaki, którzy dobrze czuli się w smr.odzie i założyli osadę. Ta pierwsza, historyczna nazwa Wrocławia do dzisiaj ma swoje odzwierciedlenie w nazewnictwie, bowiem wielu mówi na to miasto "Klocław" zamiast "Wrocław". Nawet nazwa "Klocław" jest bardziej właściwa, bo nawiązuje do historii.
~Kamil Cywicki
2021-04-24 00:22:25
z adresu IP: (126.122.xxx.xxx)
Ocena: 19
Koleje Dolnośląskie Legnica? SKANDAL ZA SKANDALEM. To,że brakuje maszynistów nie znaczy,że Ci którzy jeżdżą będą stosowali przepisy z nieba wzięte? idąc śladem tej interwencji i takiego rozumowania,to powinni wyrzucać też tych z telefonami komórkowymi,których akumulatory częściej wybuchają od tych z wózka,poza tym jest ich sporo w każdym kursie,a nie sporadycznie jak w przypadku hulajnogi,czy wózka inwalidzkiego,bądź roweru? który to numer regulaminu wspomina o wózku i zakazie, a który o rowerze elektrycznym,a wózek inwalidzki to doczepiamy z tyłu za pociągiem???
~Adolf Warski
2021-04-24 00:21:55
z adresu IP: (126.122.xxx.xxx)
Ocena: 22
Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej. pl". Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka). I wygląda to następująco. Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach). PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi). KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC... KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w. KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów. Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron. PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty. PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null. 14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie). IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych. PR 14:19 do Międzylesia - puściutki. KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób. KD 14:27 do Rawicza .10%. PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ??? KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie. PR 14:44 do Jelcza - nuuuda. W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy. Dalej. KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części. I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo. KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto. PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ??? PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w. Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka. Wasz Dobry Wujek Adolf
~ws.iocławiak wszawiak
2021-04-24 00:20:22
z adresu IP: (182.219.xxx.xxx)
Ocena: 20
Ktos usilnie próbuje robić z małego Wrocławia metropolie i na sile stworzyć z Wrocławia węzeł kolejowy i tzw linie metropolitalna gdzie może przez krótki czas będzie obliczenie pasażerów A potem prawdopodobnie kilka osób w pociagach
~Tomek Janiszewski
2021-04-24 00:20:12
z adresu IP: (182.219.xxx.xxx)
Ocena: 18
do Sobótki to już raczej nie będzie linii , jest kompletnie zdemolowana przez miejscowych. Nadziei nie ma - nasi lokalni mieszkańcy w temacie kolei mają prosty plan działania , najpierw demolka a później rewitalizacja. Na samym końcu znowu kradzież i rozbiórka. Za nieboszczki II Rzeczypospolitej tak było za Bugiem i tak też pozostało u zabużańskich wsiurów we Wrocławiu i okolicach.
~Sens
2021-04-24 00:19:46
z adresu IP: (182.219.xxx.xxx)
Ocena: 21
Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Wsiocławia!
~hołota z Wrocławia
2021-04-24 00:19:15
z adresu IP: (182.219.xxx.xxx)
Ocena: 19
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, bo niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" albo "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która stale będzie niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
~Marek Robert Hejduk
2021-04-24 00:17:22
z adresu IP: (211.186.xxx.xxx)
Ocena: 28
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie za czasów niesławnego prezesa Rachwalskiego!)., Karpacza, Kowar, Mirska, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~////
2021-04-23 13:05:58
z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ocena: -28
Tak trzymać. STOP niszczycielskim tramwajom. Główne linie transportowe we Wrocławiu winne być obsługiwane przez niezawodną kolej. Reszta transportu to autobusy, autobusy elektryczne oraz trolejbusy nowej generacji (nie wymagające trakcji na całej trasie). Oparcie komunikacji na tramwajach było wymysłem chorej głowy. Nie o to chodzi, by do tramwaju napchać z ponad 100 ludzi 2-3 razy na godzinę. Już pandemia pokazała, że jest to błędna ścieżka.
Reklama