Po 20 latach rusza linia Jelcz-Laskowice - Czernica - Wrocław

, MC | Utworzono: 2021-12-02 12:36 | Zmodyfikowano: 2021-12-02 12:38
Po 20 latach rusza linia Jelcz-Laskowice - Czernica - Wrocław - fot. Malwina Gadawa
fot. Malwina Gadawa

Już za 10 dni, po ponad 20 latach zostanie uruchomiona zrewitalizowana linia kolejowa Jelcz-Laskowice-Wrocław przez Czernicę i Wojnów. Wicemarszałek województwa Marcin Krzyżanowski tłumaczy, że ta inwestycja była długo oczekiwana przez mieszkańców:

Dzisiaj odbył się przejazd testowy tą trasą. Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskiej mówi, że pasażerowie będą mieli do dyspozycji nowoczesny, hybrydowy pociąg:

W nowym pociągu jest 150 miejsc siedzących, a na pokładzie może się zmieścić w sumie nawet 300 pasażerów. Mirosław Siemienic, rzecznik PKP PLK mówi, że na tą trasę pociągi wrócą po ponad 20-letniej przerwie:

Mieszkańcy Nadolic Małych nie ukrywają, że na realizację tego projektu czekali od dawna:

Z inwestycji cieszy się także wójt gminy Czernica Włodzimierz Chlebosz:

Paulina Tyniec-Piszcz z wrocławskiego magistratu dodaje, że nowa linia to alternatywa dla obecnie funkcjonujących połączeń:

Według przyjętych zasad, połączenie do końca roku będzie finansowane przez samorząd województwa. Natomiast od stycznia roku 2022 połowę kosztów pokryje województwo, a druga połowa zostanie podzielona pomiędzy samorządy, przez które przechodzi trasa - proporcjonalnie do długości linii w poszczególnych gminach. Do września 2022 roku na nowej trasie będzie jeździło 7 par połączeń na dobę, natomiast od września przyszłego roku samorząd planuje uruchomienie 15 par połączeń na dobę.

Reklama
Zdjęcia
Po 20 latach rusza linia Jelcz-Laskowice - Czernica - Wrocław - 4
Po 20 latach rusza linia Jelcz-Laskowice - Czernica - Wrocław - 5
Po 20 latach rusza linia Jelcz-Laskowice - Czernica - Wrocław - 6
Po 20 latach rusza linia Jelcz-Laskowice - Czernica - Wrocław - 7

Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Mieszkaniec2021-12-04 10:13:26 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
I co z tego jak rozkład jazdy ułożony pod przewozy powietrza. Za stacją Jelcz-Miłoszyce znajduje się duża strefa z wieloma zakładami przemysłowymi, w których jest praca na III zmiany. Godziny przyjazdów pociągów do stacji Jelcz-Miłoszyce na reaktywowanej linii kolejowej 292 z Wrocławia nie pozwalają na dotarcie potencjalnych pasażerów tej linii do pracy na godz. 6 rano, 14 popołudniu i na nocną zmianę o 22. Np. wg rozkładu pierwszy pociąg będzie przyjeżdżał do Miłoszyc o godz. 5:50. Popołudniu zaś o godz. 14:52 a wieczorem o godz. 22:03. Zatem brawo dla tych co układali rozkład jazdy nie biorąc kompletnie pod uwagę specyfiki funkcjonowania strefy przemysłowej miasta Jelcz-Laskowice.
~Cytuję2021-12-03 09:30:33 z adresu IP: (194.242.xxx.xxx)
"połączenie do końca roku będzie finansowane przez samorząd województwa. Natomiast od stycznia roku 2022 połowę kosztów pokryje województwo, a druga połowa zostanie podzielona pomiędzy samorządy, przez które przechodzi trasa" - czyli jak rozumiem, przedsięwzięcie z założenia jest deficytowe i muszą się nań składać podatnicy?
~Wrodarek2021-12-03 07:59:54 z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
Nie bardzo rozumiem dlaczego powstał u nas już kolejny przewoźnik regionalny. KD, DKA, Polregio. O co tu chodzi. Mam nadzieję, że nie tylko o kolejne stanowiska w administracji.
~Rzecznik LKK2021-12-02 23:48:35 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Gratulujemy DKA i zastanawiamy się nad powołaniem u nas w powiecie lwóweckim bliźniaczej do LKK spółki - LKA (Lwówecka Kolej Aglomeracyjna). W związku z tym odwiedziliśmy ostatnio szereg znaczących hodowców koni. Preferujemy rodzimą rasę koni śląskich, idealnie nadających się do zaprzęgów. Nasze furmanki ciągną naprawdę najlepsze wierzchowce! Rozbudowujemy infrastrukturę o nowe stajnie oraz poszerzamy nasz zespół woźniców. Budujemy wiaty na rowery oraz nowe ścieżki rowerowe. Zatrudniamy coraz więcej kowali i weterynarzy, ponieważ dobrostan naszych rumaków jest sprawą absolutnie priorytetową. Ostatnio zakupiliśmy partię ciepłych derek dla koni na zimę. Wszystkie opatrzone logotypem "LKK". Dla turystów to frajda - móc się przejechać furmanką i mieć kontakt z końmi. Zwłaszcza nasi najmłodsi pasażerowie są tym zachwyceni, gdyż w dzisiejszych czasach coraz trudniej o takie spotkania dzieci z tymi wspaniałymi zwierzętami. Osoby wykupujące bilety miesięczne mogą wziąć udział w konkursie i wygrać karnet na jazdy wierzchem w głównej stajni LKK. Na Boże Narodzenie przewidziana jest dla WSZYSTKICH pasażerów loteria z główną nagrodą w postaci najprawdziwszego wierzchowca - konia rasy śląskiej. Każdy może go wygrać. Oferujemy tanie boksy dla koni prywatnych w naszych stajniach. Niezależnie od tego, czy mieszkasz w samym Lwówku, czy w jednej z okolicznych wsi, konno przemieścisz się szybko i sprawnie po terenie całego powiatu. Osobom z alergią na końską sierść polecamy naturalnie rowery. Lwówek - nigdzie na Dolnym Śląsku koniom nie jest tak dobrze jak tu!
~salvete2022-08-20 14:04:15 z adresu IP: (82.132.xxx.xxx)
Ten człowiek z Lwówka już jest nudny – a pretensje do PKP PLK a nie KD.
~@Rzecznik LKK2021-12-03 12:31:16 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Wpis roku. Gratulacje! Pozdrowienia z Sobótki
~pasażer 2021-12-03 00:44:38 z adresu IP: (45.67.xxx.xxx)
Ach ten Lwówek, jak się tam dostać i osiedlić?
~MM!2021-12-02 20:59:51 z adresu IP: (94.231.xxx.xxx)
Pani Malwino, proszę nie wprowadzać słuchaczy i czytelników w błąd. Zrewitalizowana linia nr 292 z Jelcza-Laskowic do Wrocławia nie przebiega przez miejscowość Czernica, a jedynie przez tą gminę. Trasa z Jelcza-Laskowic przez Czernicę do Wrocławia to linia 277.
~Lwuwecka2021-12-02 19:10:43 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Na linii lwuweckiej (tak zwanej magistrali lwuweckiej) przyda się za to ścieżka rowerowa, bo pociągiem to i tak nikt nie jeździł. Złomiarze rozkradli w okolicach Marczowa
~dolino-bobrzanin2021-12-02 16:49:00 z adresu IP: (45.67.xxx.xxx)
Aż serce rośnie jak się patrzy kiedy kolejne połączenie zostaje ponownie otwarte. KD i DKA tworzą nową historię kolei na Dolnym Śląsku. Skład jest coraz nowocześniejszy, coraz więcej połączeń, tak trzymać. Jest taka jedna linia na dolnym sląsku, która już nigdy nie zobaczy pociągów. To tak zwana linia złomiarska, nadbobrzańska dwieście osiemdziesiątka trójka. Tutejsi mieszkańcy na własną rękę zaczeli demontować infrastrukturę kolejową, która jest tutaj nie potrzebna z uwagi prężny rozwój LKK, które to w pełni spełniają oczekiwania pasażerów.