"Nie" dla budowy centrum logistycznego w Malinie

Martyna Czerwińska, PP | Utworzono: 2023-01-26 07:00 | Zmodyfikowano: 2023-01-26 07:00
"Nie" dla budowy centrum logistycznego w Malinie - fot. Martyna Czerwińska
fot. Martyna Czerwińska

Między Wrocławiem a Trzebnicą - w Malinie, ma powstać kolejne wielkie centrum logistyczne. Szacunkowa wartość inwestycji to ponad 1,5 mld złotych. Mieszkańcy, którzy już spotkali się z inwestorem - firmą Develia i Hillwood są oburzeni projektem, który zakłada budowę 3 ogromnych hal na powierzchni 400 tys. metrów kwadratowych w bliskim sąsiedztwie domów jednorodzinnych. Podczas posiedzenia Rady Gminy Wiszni Małej apelowali do radnych, by ci nie zgodzili się na zmianę planu zagospodarowania przestrzennego. Na razie działka jest przeznaczona wyłącznie pod budowę mieszkań.

Mieszkańcy obawiają się zmiany krajobrazu, ale też korków, spalin i hałasu - przez wioskę ma przejeżdżać 6 tysięcy pojazdów dziennie w tym 1400 tirów. Wójt gminy Jakub Bronowicki uspokaja i zapewnia, że inwestor chce w tym celu wybudować 3 km dróg dojazdowych:

Komitet strajkowy złożył podczas posiedzenia rady protest. Podpisało się pod nim już prawie pół tysiąca osób.

Protestujących mieszkańców poparł radny opozycji, Jerzy Puchacz:

Rada zdecydowała się zrezygnować z uchwały, ale mieszkańcy się obawiają, że tylko tymczasowo. Firma Develia w mailu do Radia Wrocław napisała, że jest otwarta na dialog z mieszkańcami Malina i dołoży wszelkich starań, aby inwestycja była jak najmniej uciążliwa dla lokalnej społeczności. Jeśli dojdzie do skutku, wzdłuż większości dróg powstaną ekrany dźwiękochłonne, a wzdłuż ogrodzenia pas zieleni. Nasadzenia już się rozpoczęły. 

W poniedziałek, 30 stycznia odbędzie się kolejne spotkanie w tej sprawie. Początek o 18:00 w Świetlicy Wiejskiej w Krynicznie.

Posłuchaj całego programu:

Wizualizacja hal magazynowych, które miałyby powstać w Malinie/mat. prasowe

 

 

Reklama

Komentarze (32)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Marta Z2023-10-24 09:04:45 z adresu IP: (2a00:f41:70fc:dbf0:1e8f:x:x:x)
A ja nie chcę ciapatych w Polsce
~Malinianka 2023-09-20 15:44:29 z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Nie dla centrum logistycznego w Malinie !!! Nie dla smrodu, hałasu i innych utrudnień, które to centrum przyniesie !!! Nie dla kłamliwego wójta, który na spotkaniu parę miesięcy temu zapewniał, że Develia wycofała się z tej skandalicznej inwestycjí !!!
~Jacek2023-02-22 10:34:15 z adresu IP: (165.225.xxx.xxx)
To jest skandal i obraz tego jak rządzący, wybrani przez lokalna społeczność działają na jej szkodę, układając się przy tym z szemranymi biznesmenami. Musimy zablokować te szkodliwe inwestycje i pogonić szkodników przy korycie.
~Witold2023-02-22 10:06:54 z adresu IP: (83.14.xxx.xxx)
Nie można manipulować Planem Zagospodarowania Przestrzennego i zmieniać Studium do potrzeb chwili. Mieszkańcy Malina zdecydowali się na wybudowanie domów sprawdzając studium, które określa kierunki rozwoju urbanistycznego obszaru. A odpowiadając na argumentację poprzednika, że po gminie mieszkańcy poruszają się samochodami na wrocławskich tablicach rejestracyjnych i z tego powodu Gmina nie ma wpływów, zadam pytanie : na jakich tablicach rejestracyjnych jeżdżą samochody potencjalnych inwestorów i czy Gmina kiedykolwiek zobaczy pieniądze? Inwestor kupił teren poligonu z przeznaczeniem pod budownictwo jednorodzinne i taką świadomość powinni mieć kolejni nabywcy. Poprzedni wpis wyraźnie obrazuje, że inwestor nastawiony jest wyłącznie na wynik i nie interesuje go nic innego. W Gminie mieszkańcy chcą po prostu spokojnie mieszkać i nie oczekują od Radnych i Pana Wójta tworzenia Las Vegas.
~R i J2023-02-20 14:57:48 z adresu IP: (80.49.xxx.xxx)
Władza centralna robi co może by ograniczyć wpływy do budżetu gmin, taka inwestycja jak nasza to skarb. Zamiast narzekać na lokalizację postarajmy się wymóc na inwestorze jak najkorzystniejsze dla Gminy warunki. I jaszcze kilka komentarzy do wpisów niezadowolonych. To kto i ile płaci podatki do Gminy można prześledzić obserwując poruszające się po lokalnych drogach pojazdy, w znacznej mierze z rejestracją wrocławską. To że ktoś płaci w gminie podatek od nieruchomości to stanowczo za mało. Co się tyczy alternatywnego zagospodarowania tego terenu- tj. budowy osiedla domków jednorodzinnych to jest to mrzonka. Plany poprzedniego właściciela tego terenu dawno są nieaktualne. Budownictwo mieszkaniowe przeżywa ogromy kryzys być może na następną dekadę.
~Zuzanna2023-01-27 20:27:53 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Dla tak wielkich inwestycji tworzone są specjalne strefy. Malin to nie miejsce dla przemysłu. Rozumiem właścicieli domków sąsiadujących w odległości 30m od planowanych hal wysokości 15metrów i długości prawie 2km. A oferowanie ekranów w wysokości 1m i pasa zieleni, który wyrośnie za 15-20 lat jest mało poważne. Należy pamiętać, że oprócz tirów, wózków widłowych, busów będzie codziennie do pracy przyjeżdżać swoimi samochodami z 1000 osób.
~Maciej2023-01-27 08:38:59 z adresu IP: (83.14.xxx.xxx)
Uwaga na wpisy osób zachwyconych inwestycją i podszywających się pod mieszkańców Malina.
~Dag2023-01-26 22:59:30 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Oby nie było tej inwestycji. Może być dalej, ale nie pod samym nosem mieszkańców.
~Wiszniak2023-01-26 23:18:16 z adresu IP: (194.5.xxx.xxx)
Dokładnie, przecież wystarczy stawiać takie inwestycje na terenach które są już wskazane w studium jako usługowo-przemysłowe. Ten inwestor jednak ma wizję mega magazynów na terenach mieszkaniowych. :(
~Piotr2023-01-26 21:00:54 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Kto sie nie rozwija - ten się cofa
~PokornyMieszkaniec2023-01-26 23:16:13 z adresu IP: (194.5.xxx.xxx)
Ciągły rozwój terenów rolniczych w przemysłowe to jedyna słuszna przyszłość. Centra logistyczne powinny być w każdej wiosce w każdej gminie dookoła Wrocławia. Wola inwestorów jest najważniejsza, my powinniśmy się nisko pokłonić i przyjąć z pokorą każdy ich pomysł. To oni mają pieniądze, więc oni decydują. Nic poza pieniędzmi się nie liczy. Środowisko naturalne możemy zaobserwować na kartach podręczników od biologii. Innego nam nie trzeba.
~anna2023-01-26 20:59:48 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Miastowe przyprowadziły się do Malin , pracują we Wrocławiu , a Gmina wg nich niech klepie biede
~Niemistrz2023-01-27 07:13:24 z adresu IP: (2a01:112f:4409:3200:806a:x:x:x)
Gmina Wisznia Mała jest 124 gminą w Polsce pod względem przychodów per capita na 2400 gmin.
~Malin20102023-01-26 23:20:56 z adresu IP: (194.5.xxx.xxx)
Sprowadzili się (nie tylko miastowi), płacą podatki, wzbogacają gminę. Mniej spektakularnie niż wielki zagraniczny inwestor, ale jednak.
~tom1232023-01-26 20:58:17 z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Garstka mieszkańców chce rezygnacji z Budowy Centrum Logistycznego dającego 4 mln zł rocznie podatku , ileż dobrego można zrobić dla Gminy za 4 mln zł , Rząd coraz w większym stopniu "obcina" Gminą przychody stojąc na stanowisku że Gminy mają żyć z podatku od nieruchomości
~MieszkaniecMalina2023-01-26 23:23:21 z adresu IP: (194.5.xxx.xxx)
Na tym terenie ma powstać wg. Studium kilkaset domów. To także spore wpływy do Gminy z podatków, kilka mln zł rocznie! Bez tirów, brzydkiego magazynu i tak negatywnego wpływu na środowisko.
~Agap2023-01-26 17:14:07 z adresu IP: (2a01:112f:4409:8000:6587:x:x:x)
Cała Polska utkana tymi ekranami, jak człowiek gdzieś jedzie to już kawałka świata nie zobaczy!
~SaB2023-01-26 16:46:25 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Na "NIE" w przeważającej większości są jedynie nowoprzybyli mieszkańcy, bezpośrednio graniczący z inwestycją oraz Ci, którzy są przeciwni Wójtowi i chcą zbić kapitał polityczny- wiadomo wybory się zbliżają trzeba zacząć się ogrzewać w blasku fleszy. Większość ludzi w gminie ,którzy się wypowiadają na ten temat nie ma o tym pojęcia- wystarczy sobie prześledzić wpisy tych aktywnych mieszkańców, myślą tylko o sobie i jeszcze próbują wszystkich DZIELIĆ zamiast szukać i rozmawiać, ba próbować dogadać się z właścicielem gruntów- bo nie ma szans na to. że zostanie tam tylko trawa i zarośla jak do tej pory- ale nie lepiej szczuć i prowokować, tak jest wygodniej i łatwiej niż szukać porozumienia! !!! Można sobie w internecie poszukać zrealizowane już podobne inwestycje- to jest ogromna szansa na rozwój dla tej gminy przy zachowaniu i realizacji tego co oczywiście obiecał inwestor, tj. ekranów, pasów zieleni, nowej bezpośredniej drogi, przy dobrym nastawieniu można jeszcze więcej zyskać i wynegocjować...
~Dagg2023-01-26 23:06:24 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Widział Pan pas zieleni w Malinie? Lub projekt tych wielkich hal? Łatwo powiedzieć jak kogoś to bezpośrednio nie dotyczy. A jakby Pan miał 12 m od swojej działki halę na 15 metrów to Pańska opinia obróciłaby się o 180stopni. Żadnych innych podobnych inwestycji na tak dużą skalę nie ma w odległości 12-50m! Pańskie wiadomości wyssane z palca. Może powstać tam osiedle domków jednorodzinnych tak jak miało być na początku, gmina też się wzbogaci.
~Nowi2023-01-26 18:05:35 z adresu IP: (2a01:112f:a32:b200:6144:x:x:x)
Droga, która wybuduje Develia będzie miała wspólne rondo między Kryniczem a Malinem, tuż za wiaduktem. Na tym rondzie non stop będą jeździły tiry i ciężarówki. Oczywiście też muszą dojeżdżać pracownicy. A piesi, rowerzysci.... Taki proponowany rozeoj Malia jeszcze bardziej wies odetnie od świata
~Wiszniak2023-01-26 15:58:54 z adresu IP: (195.205.xxx.xxx)
Przyjezdni mieszkańcy chcieliby mieć wszystko zapewnione ale na nic nie chcą się zgodzić. Nie da się rozwijać stojąc w miejscu. Szkoda ze tak mało ludzi jest świadoma tego co może dać centrum logistyczne.
~Przyjezdny2023-01-26 23:26:22 z adresu IP: (194.5.xxx.xxx)
Jestem „przyjezdnym mieszkancem” od kilku lat, niczego od gminy nie wymagam, nie mam żądań. Płacę podatki, jedynie oczekuję sprawiedliwego traktowania, żeby wielki inwestor nie był faworyzowany i nie zniszczył nam pięknego Malina paskudnym magazynem.
~Malinianin2023-01-26 15:55:12 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Dzięki centrum logistycznym gmina zyska dużo wpływów z podatków i dzięki temu mieszkańcy będą mieli oświetlenie, drogi, szkole i kanalizacje. Podatki od terenów mieszkaniowych są znikome a szczególnie od osób które są zameldowane we Wrocławiu i rozliczają się tam!
~Niemistrz2023-01-27 07:17:32 z adresu IP: (2a01:112f:4409:3200:806a:x:x:x)
Po pierwsze podatki płaci się w miejscu zamieszkania a nie zameldowania. Po drugie te podatki w gminie Wisznia Mała zarówno PIT jak i CiT jak i rolny nie są takie małe, gdyż plasują naszą gminę pod względem przychodów na 124 miejscu na 2400 gmin w Polsce.
~Prawdziwy Malinianin2023-01-26 20:56:43 z adresu IP: (2a02:26f7:c949:4000:83a7:x:x:x)
Ależ Panie Wójcie, toż to nie wypada..
~Mieszkaniec2023-01-26 15:52:57 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wolę hale niz 6 tys mieszkańców, którzy tam zamieszkają i beda wieczne korki na drogach które są nieprzystosowane do takiego ruchu. Przykład z Jagodna albo innych podwrocławskich osiedli.
~Sab2023-01-26 23:47:45 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Dokładnie, a zakładając, że w każdym domu są przynajmniej 2. samochody to robi się z tego kosmiczna ilość aut, a jeśli dodatkowo nie będzie tej drogi, którą zapowiada inwestor, cały ruch zostanie puszczony przez środek Malina, Kryniczna i Ligoty... i o 8 i 16 zapomnij o powrocie do domu...
~Ciekawy2023-01-26 13:42:48 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Może warto zainteresować się za co będzie żył wójt po zakończeniu kadencji.
~Mirkowianin2023-01-26 10:11:50 z adresu IP: (62.67.xxx.xxx)
To samo bedzie sie dziac w Mirkowie - zainteresujcie sie tym radiowcy prosze!
~Janek2023-01-26 09:14:07 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Hałas, smród i zanieczyszczenie światłem. Projektanci centrów logistycznych maja gdzies, gdzie taka hala stoi.
~Tak sobie myślę, że...2023-01-26 08:37:43 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Niech prezes firmy Develia zbuduje sobie halę pod własnym oknem.
~Psary Kryniczno2023-01-31 12:59:51 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Szkoda, ze ważniejsza jest kasa od przyrody i środowiska :-( zabudujmy wszystko) mamy już S5, mamy kilka hal logistycznych dodajmy jeszcze jedną IIIII Za chwilę ludzie zaczną uciekać z Gminy na pozostałe obrzeża Wrocławia, gdzie mogą odetchnąć świeżym powietrzem a nie samymi spalinami. Co się stało z Wójtem????? Zatracił się?????