Dlaczego warto wybrać sprawdzony program BDO? Podpowiadamy!

Radio Wrocław | Utworzono: 2023-10-03 15:31 | Zmodyfikowano: 2023-10-03 15:32
Dodaj do Wykop.pl
Dlaczego warto wybrać sprawdzony program BDO? Podpowiadamy! - Materiał Sponsora
Materiał Sponsora


Sprawozdanie BDO – co warto o nim wiedzieć?

Akt prawny, który reguluje funkcjonowanie całej bazy to ustawa o BDO – weszła w życie na początku 2020 roku, a celem ustawodawcy było dążenie do tworzenia tzw. obiegu zamkniętego, czyli takiego, w którym nie wydostają się z niego żadne nieczystości.

Co ciekawe, z systemu BDO można było dobrowolnie korzystać już od roku 2019. Rok później, dla sporej liczby firm, stał się obowiązkowy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, używają go:

  • importerzy, nabywcy i producenci wewnątrzwspólnotowi, którzy wytwarzają opakowania z: tektury, papieru, drewna, szkła i tworzyw sztucznych,

  • działalności, które wprowadzają do obiegu produkty w opakowaniach, jak np. cukiernie, mleczarnie, wytwórnie napojów, ale i firmy tzw. przemysłu ciężkiego, jak huty czy inne zakłady produkcyjne,

  • firmy, które prowadzą sklepy (lub sieci sklepów), gdzie korzysta się z reklamówek wyszczególnionych w ustawie recyklingowej,

  • producenci i firmy wprowadzające na rynek smary, preparaty smarowe i opony,

  • producenci pojazdów,

  • komisy samochodowe,

  • firmy handlujące sprzętem elektronicznym, wliczając w to autoryzowanych przedstawicieli,

  • producenci i sprzedawcy baterii i akumulatorów.

Szacuje się, że obowiązek korzystania z BDO w Polsce może dotyczyć nawet 1,6 miliona przedsiębiorstw. O tym, jak duża jest to liczba, dobitnie świadczy też to, że w naszym kraju łącznie funkcjonuje ok. 2,5 miliona działalności gospodarczych.

Przykłady podmiotów, którym przyda się program do obsługi BDO zna każdy z nas. Mijamy te przedsiębiorstwa w drodze do pracy, podczas spaceru po rynku, a nawet na wakacjach. Wystarczy tylko wspomnieć, że w naszym kraju funkcjonuje ok. 340 tys. sklepów spożywczych czy 10 tys. piekarni – i wszystkie te działalności muszą przesyłać dane do rządowego rejestru!


Jak w systemie BDO przygotować sprawozdanie?

Przede wszystkim upewnij się, czy dedykowana aplikacja, z której chcesz skorzystać zapewnia Ci:

  • aktualny katalog odpadów,

  • możliwość zaznaczenia kilku różnych metod odzysku i unieszkodliwiania nieczystości,

  • tryb wygenerowania karty ewidencji odpadów,

  • tryb wygenerowania protokołu przekazania,

  • dostęp do raportów KPO.

Praktyka wielu firm pokazuje, że dostęp do tych informacji jest absolutnie kluczowy. Nie wiesz, czego jeszcze wymagać od takiego softu? Zobacz, co oferuje program do BDO od GS Software: https://gs-software.pl/pl,offer-software-gsw-orange.


Jakość ma znaczenie! Postaw na sprawdzone aplikacje do BDO!

Dlaczego warto zdecydować się na oprogramowanie od profesjonalistów, jak GS Software? Przemawia za tym nie tylko użyteczność samej aplikacji, ale i prosta, intuicyjna obsługa oraz dodatkowe moduły, dzięki którym będziesz w stanie zarządzać czasem pracy w firmie, ale też fakturami, umowami oraz obsługą magazynu!

O tym, że przy wyborze aplikacji do zarządzania KPO nie opłaca się oszczędzać, świadczy też prosta kalkulacja. Ewentualne uchybienia mogą być niezwykle kosztowne: jak czytamy w artykule 50 ustawy o KPO, niedopełnienie formalności może być zagrożone karą nawet miliona złotych! Lepiej więc zawczasu dmuchać na zimne i zainwestować w aplikację od GS Software!