W tej komisji jednak wygrał Trzaskowski. Jest śledztwo prokuratury - Radio Wrocław

W tej komisji jednak wygrał Trzaskowski. Jest śledztwo prokuratury

Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak
| Roku temu, 2025-06-22, 10:17
W tej komisji jednak wygrał Trzaskowski. Jest śledztwo prokuratury - Ponowne przeliczenie głosów przyniosło efekt w postaci śledztwa prokuratury, fot. RW
Ponowne przeliczenie głosów przyniosło efekt w postaci śledztwa prokuratury, fot. RW
mat. prasowe

Aktualizacja 24.06

Zgodnie ze wcześniejsza zapowiedzią prokuratura wszczęła postępowanie w sprawie wyborów prezydenckich w komisji nr 6 w Kamiennej Górze:

- Prokuratura Okręgowa w Jeleniej Górze wszczęła śledztwo w sprawie nieprawidłowości zaistniałych 1-go czerwca w Okręgowej Komisji Wyborczej Nr 6 w Kamiennej Górze. Dotyczyły przeliczenia głosów oddanych na poszczególnych kandydatów. Ten czyn kwalifikowany jest z art. 248 pkt. 2 i 4 Kodeksu Karnego, zagrożony karą do 3 lat pozbawienia wolności. - mówi prokurator Ewa Węglarowicz-Makowska. 

Artykuł 248 pkt 2 i 4 Kodeksu karnego przewiduje odpowiedzialność karną za fałszowanie dokumentów wyborczych, takich jak protokoły głosowania, przerywanie głosowania oraz niszczenie kart do głosowania. 

Nie postawiono nikomu zarzutów.

Prokuratura Krajowa przekazała w komunikacie, że po zaznajomieniu się z wynikami ponownego przeliczenia kart do głosowania w dziesięciu obwodowych komisjach wyborczych, w siedmiu doszło do zamiany głosów na innego kandydata. W komisji nr 6 w Kamiennej Górze ujawniono, że w pakiecie zawierającym głosy oddane na Karola Nawrockiego znajdowały się ważne głosy na Rafała Trzaskowskiego.

Po ponownym przeliczeniu okazało się, że w tym obwodzie wygrał Rafał Trzaskowski a nie Karol Nawrocki, jak wskazano w oficjalnym protokole. Uchybienia uzasadniają przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w związku z możliwością popełnienia przestępstwa - czytamy w komunikacie prokuratury krajowej.

Pierwotnie w protokole z komisji nr 6, obejmującej ulice Kilińskiego, Piastowską, Skłodowskiej-Curie i Traugutta wskazano, że Karol Nawrocki uzyskał 368 głosów (52,12%) a Rafał Trzaskowski 338 (47,88%).

Sąd Najwyższy musi teraz rozpatrzeć wszystkie protesty wyborcze. Po ich rozpoznaniu wyda orzeczenie o ważności wyborów na prezydenta, czas na to ma do 2 lipca.

Czytaj także: Śledztwo w sprawie przerwania zapory w Stroniu Śląskim. Liczy się każde zdjęcie i film


Komentarze (84)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Obserwator 1 2025-07-05 15:12:25 z adresu IP: (2a00:f41:805:62f0:210c:x:x:x)
Marian Stolecki powinien zostać burmistrzem Kamiennej Góry. Jest, to bardzo uczciwy człowiek. Anioł. On wszystkim biednym pomaga w Kamiennej Górze.
~Rozbawiony Logiczny 2025-06-25 13:48:12 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
No tak....To skandal ! Trzydzieści (30) głosów ! A przecież każdy kłos ( głos ) na wagę złota !!!
~Rozbawiony 2025-06-25 08:52:37 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Wyborcy rządzącej koalicji są tacy ponoć mądrzy i wykształceni, a głosów nie potrafią policzyć. Przerost formy nad treścią jak ich przedstawiciele z rządu i sejmu. Teraz krzyczą, że sfałszowane wybory.
~Łowca ciemniaków 2025-06-24 19:57:38 z adresu IP: (77.45.xxx.xxx)
Znając przepisy oraz zasady pracy Komisji Wyborczej śmiem twierdzić, że nie da się w sposób opisany przez prasę "zafałszować" wyniki wyborów. Karty dzielone są na głsy oddane na kandydatów i głosy nieważne, więc na stole leżą 3 kupki kart, które są sprawdzane i liczone w obecności członków Komisji a także pod okiem mężów zaufania plinujących wyborów. Karty zostały podzielone na głosy oddane na Trzaskowskiego i na Nawrockiego a następnie komisyjnie policzone. W Komisji było 9 osób. Przewodniączący był z KO, v-ce przewodniczący z Polska2050. przepisy mówią jasno: 1.Ręczne liczenie głosów; 2. Sporządzany jest papierowy protokół; 3. Wprowadzanie danych z protokołu do systemu informatycznego; 4. Weryfikacja danych przez członków Komisji; 5. Wydruk protokołu z systemu; 6. Podpisane protokołu przez wszystkich członków komisji; 7. Przekazanie protokołu do Okręgowej Komisji Wyborczej. Nie da się "podrzucić" kilkudziesięciu kartek z jednej kupki na drugą bez zauważenia, a nawet jak by się udało, to kupki są przecież już policzone, tym bardziej, że w Komisji Przewodniczący i v-ce byli z Koalicji rządzącej popierającej Trzaskowskiego a większośc w komisji też stanowili ludzie wspierający Trzaskowskiego. Moim zdaniem są tylko dwie możliwości. Pierwsza, to wyjątkowo nieudolna Komisja z Przewodniczącym, który jest przecież Radnym, więc sroce spod ogona nie wypadł. Druga, to działanie celowe, żeby mieć powód do zgłoszenia nieprawidłowości w wyborach - bo się spodziewali przegranej Trzaskowskiego, oczywiście pod warunkiem, że udało się to zrobić pod nosem członka komisji z Pis, jeżeli taki był -np kiedy poszedł do toalety. Podobna sytuacja była w Komisji nr 95 w Krakowie.
~STAŃCZYK 2025-06-24 18:47:14 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
@Rysiek: gdy SN decyduje o ponownym przeliczeniu głosów oddanych w danej OKW to głosy przeliczają sędziowie miejscowego Sądu Rejonowego.
~Rysiek 2025-06-24 16:37:51 z adresu IP: (109.243.xxx.xxx)
W komisjach wyborczych głosy liczą członkowie tych komisji, popierający różnych kandydatów, więc patrzą sobie wzajemnie na ręce żeby nie doszło do przekrętów. Kto teraz liczy te głosy?
~Wars 2025-06-24 13:42:10 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Szkolenia członków komisji przez rydzykowców dały efekt!
~Wyborca 2025-06-24 12:47:00 z adresu IP: (2a00:f41:4845:cc29:7515:x:x:x)
Większość w tej komisji miała koalicja rządząca. Podpisali protokoły.
~Marek 2025-06-24 15:08:35 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
A może ktoś z koalicji rządzącej był w tej komisji wtyczką PiS - u ?
~wowka54r. 2025-06-24 15:02:39 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
To jak to się stało, że "pomyłki" (1300!!! uchwyconych) są tylko w jedną stronę! Nic nie powiesz boś głąb.
~Marian Stolecki 2025-06-24 09:09:16 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ponieważ dalej wkręca się mnie w komentarzach celowo w nieprawdziwe historie ( nick : ciekawski , obserwator 1 , Anton i inni ) podając moje imię i nazwisko, co jest naruszeniem rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO , gdyż nie pełnię żadnych funkcji publicznych, zwróciłem się dzisiaj pismem nie do Radia Wrocław, o podanie mi adresu IP komputerów z których wysyłano te komentarze. Po uzyskaniu powyższej informacji , zwrócę się do organów ścigania o ustalenie właścicieli komputerów, a następnie skieruję sprawę do postępowania sądowego.
~Logiczny 2025-06-25 14:01:40 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Popieram ! Bo trzeba walczyć o swoje racje, tylko że....większość z nas nie ma na to czasu, ochoty,wiary w sprawiedliwość w polsce itp.to macha z niemocy ręką...
~Ewa 2025-06-24 03:57:49 z adresu IP: (2a00:f41:7037:5c27:89f7:x:x:x)
Póki co, to skoro Dolny Śląsk zyskał status regionu bogatego i stopa życiowa wzrosła, należałoby obciąć środki pomocowe, bo sobie mieszkańcy sami już poradzą. Ta babka z UE swego czasu dobrze mówiła, "pora zaglodzić".
~Obserwator 1 2025-06-27 12:09:22 z adresu IP: (2a00:f41:805:62f0:210c:x:x:x)
Marian Stolecki w ostatnich dniach stał się bardzo znany w Kamiennej Górze. Powinien się cieszyć z tego powodu. Piszą o nim dużo.
~Jol 2025-06-24 01:40:32 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Nie rób pislandio w ciula 10 tys osób
~Leon Zawodowiec 2025-06-23 23:36:52 z adresu IP: (2a01:112f:4111:9500:b953:x:x:x)
Tuskowcy nie potrafili wygrać, a teraz nie umieją przegrać. Rządzą fatalnie.
~Konkret 2025-06-23 18:21:28 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
I teraz będą liczyć do skutku, aż im się będzie zgadzać z założeniem. Nie mają godności i godność polski im też obojętna...
~KONRAD 2025-06-23 17:47:55 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
W Polsce powstała nowa sekta: badaczy wyborów.Jej wyznawcy,którzy wysyłali przygotowany przez swojego GuRu protest wyborczy do SN,do tego stopnia utożsamiali się z nim,że przyjęli jego PESEL jako swój :-)Nie pamiętali już nawet wcale,jak w 2007 roku chcieli przy pomocy wora wyekspediować go do jeziora :-) Tym samym w dziejach świata mamy drugi przypadek obwiniania opozycji o manipulowanie wynikiem wyborów.Pierwszy zrobił to nieżyjący już Robert Mugabe - komunizujący dyktator Zimbabwe(Rodezji),a drugim jest faszyzujący w młodości wspomniany powyżej GuRu z III RP.Sedno zarzutów polega na tym jakoby w wyborach prezydenckich organizowanych zgodnie z obowiązującą ordynacją wyborczą przez samorządy,w których w ok. 70% rządzą ugrupowania obecnej koalicji rządowej (PO-KO,PL 2050,PSL,NL) w Obwodowych Komisjach Wyborczych(OKW), gdzie również ok. 60% członków stanowili przedstawiciele kandydatów obecnej koalicji rządowej(R.Trzaskowski,Sz.Hołowni,M.Biejat,J.Seneszyn) oraz urzędnicy samorządowi nie mówiąc już o mężach zaufania,których posiadali ww kandydaci w praktycznie wszystkich OKW wypaczono wynik wyborów w II turze.Jako,że do wiernych sekty badaczy wyborów nie dochodzą żadne racjonalne argumenty ponieważ uwierzą w każdą nie mającą nic wspólnego z rzeczywistością banialukę podaną przez swojego GuRu i jego akolitów stwierdzam,że w powyższym stanie prawnym i organizacyjnym ani w Polsce,ani nigdzie zagranicą w tym w Zimbabwe Opozycja nie jest w stanie zmanipulować,wypaczyć ani tym bardziej sfałszować wyborów organizowanych przez rządzących.Jest to po prostu niemożliwe.Jako,że nad sektą badaczy wyborów unosi się zapewne duch Roberta Mugabe oraz opary filozofii sienkiewiczowskiego Kalego na koniec wzniosę jakże zapewne miłą starszym sekciarzom parafrazę hasła z ich młodości: badacze wyborów z Polski i Zimbabwe łączcie się!
~Conan Gertyh 2025-06-24 16:20:42 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Wierzę w Donalda, Tuska Wszechmogącego, Stworzyciela Koalicji 15 Xd. I w Rafała Trzskowskiego, Kandydata Jego Jedynego, Prezydenta Naszego, który się począł z Tęczy, narodził się z Agentki SB. Umęczon pod Pisoskim Piłatem ukrzyżowan, umarł i pogrzebion. Zstąpił do piekieł. Po przeliczeniu głosów zmartwychwstał; wstąpił na urząd, siedzi po lewicy Donalda, Tuska wszechmogącego. Stamtąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych. Wierzę w Romana Giertycha, święty Ruch Silnirazę, demokratów obcowanie, grzechów pisoskich nieodpuszczenie, Polski w Europie zmartwychwstanie, demokrację wieczną. Amen.
~Boss 2025-06-23 13:31:12 z adresu IP: (2a00:f41:70f7:cbff:daa3:x:x:x)
Przewodniczący był od Biejat, zastępca od Hołownia.
~Marian Stolecki 2025-06-23 12:41:20 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ktoś stara się wpłynąć negatywnie na moją opinię, sugerując, że to ja (Marian Stolecki ) byłem przewodniczącym tej komisji . Informuję ,że nie byłem członkiem żadnej komisji wyborczej , również od dawna nie jestem członkiem Unii Pracy. Rozpowszechnianie tych nieprawdziwych informacji skutkować będzie postępowaniem sądowym. Przewodniczącym tej komisji był Krzysztof Karasiński.
~obserwator 1 2025-06-23 22:20:30 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ostatnio dużo mówi się o Marianie Stoleckim w Kamiennej Górze.
~wowka54r. 2025-06-23 13:07:10 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ten ktoś to skurwiały pisiorek.
~Ola 2025-06-23 12:39:07 z adresu IP: (2a00:f41:5809:bf11:3c4c:x:x:x)
Wszyscy z koalicji rządzącej, to celowa prowokacja
~Jol 2025-06-24 01:41:57 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Głupiej nie można było napisać?
~Jo1924 2025-06-23 11:45:38 z adresu IP: (83.31.xxx.xxx)
Czy ktoś wie z jakich parti byli członkowie komisji?
~Boss 2025-06-23 11:16:24 z adresu IP: (2a00:f41:70f7:cbff:daa3:x:x:x)
Emma, nie zgadzam się z Twoimi konstatacjami. Władza z Tuskiem na czele organizowała wybory, miała w komisjach mnóstwo swoich przedstawicieli, przewagę w PKW. Narracja jak to rzekomo PiS sfałszował wybory to szkodliwe dla państwa i narodowej wspólnoty opowieści z mchu i paproci.
~Jol 2025-06-24 01:43:10 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Tyle,że pislandia wybierała przewodniczącego PKW
~Marek 2025-06-23 14:26:41 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ale przewodniczący komisji wyborczej był od Biejat czyli koalicjanta PO, a wałek był na niekorzyść Trzaskowskiego.
~Emma 2025-06-23 12:09:44 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
Nieporozumieniem jest twierdzenie, że wybory organizowała władza. Od tego jest Państwowa Komisja Wyborcza z jej agendami w terenie. Po drugie to w tym kraju od dawna nie ma żadnej narodowej wspólnoty tylko dwa plemiona. Tego już nie da się skleić. Nikt rozumny nie twierdzi, że PiS sfałszował wybory. Podobnie jak nikt rozumny nie kwestionuje, że nieco więcej głosów uzyskał kandydat PiS. Mimo tego istnieją okoliczności faktyczne wskazujące na anomalie w procesie wyborczym. Dlatego zachodzi nieunikniona i należycie uzasadniona konieczność rzetelnego przeliczenia głosów w obwodach, gdzie ujawnione zostały anomalie.
~Boss 2025-06-23 11:21:55 z adresu IP: (2a00:f41:70f7:cbff:daa3:x:x:x)
Ps. Brnięcie obozu władzy ( na szczęście nie całego) w narrację o masowych fałszerstwach dokonanych przez PiS to aberracja.
~Emma 2025-06-23 10:31:28 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
Izba Kontroli SN nie spełnia warunku bezstronnego sądu – jej status jako sądu jest poważnie kwestionowany, również przez TSUE. Jej decyzja nie da prezydentowi odpowiedniej legitymacji do pełnienia urzędu. A Polska potrzebuje prezydenta, który przywróci wspólnotę narodową. Takiego, który nie będzie pogłębiał procesu polaryzacji politycznej w kraju. Natomiast elektorat PiS kieruje się nie faktami, a lojalnością i emocjami. To ludzie, którzy nie tyle orientują się na fakty, a na potrzeby wynikające z wiary. Wierzą, że ich kandydat jest najlepszy, bo został wskazany przez Kaczyńskiego. I tej świadomości nic nie jest w stanie zakłócić. Z ich "argumentami" ciężko dyskutować, bo to jest kwestia wiary, a nie wiedzy.
~Profesor sPrawa 2025-06-23 19:46:48 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Czy gdyby wygrał kandydat Trzaskowski, to powyższe slowa na temat watpliwej izby i odpowiedniej legitymacji bylyby aktualne czy jednak Safjan?
~Boss 2025-06-23 10:15:05 z adresu IP: (2a00:f41:70f7:cbff:daa3:x:x:x)
370 tys głosów to jednoznaczne zwycięstwo a nie remis ze wskazaniem. Część Sądu Najwyższego owszem jest kwestionowana przez Tuska i jego akolitów, ale to przecież legalny Sąd Najwyższy. Propaganda obozu rządzącego a prawda to dwa różne światy.
~Emma 2025-06-23 07:10:51 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
Zamiast powielania mitów proponuję chłodny osąd stanu faktycznego. Otwartym pozostaje pytanie skąd są rozbieżności między zapisami w protokołach podpisywanych przez wszystkich członków komisji, a zawartością zaplombowanych worków z kartami do głosowania ? W którym momencie mogło dochodzić do zamiany kart z głosami oddanymi na poszczególnych kandydatów ? Moim zdaniem należy zapomnieć o ponownym przeliczaniu wszystkich głosów, ale koniecznie należy przeliczyć głosy w tych obwodach, gdzie ujawnione zostały ewidentne nieprawidłowości. W polskim systemie prawnym obowiązuje zasada domniemania ważności wyborów, chyba, że uprawniony sąd stwierdzi ich nieważność. Problemem jest fakt, że Izba Kontroli SN nie jest sądem w rozumieniu prawa. Tak czy inaczej elekt po zaprzysiężeniu i tak będzie kwestionowany przez mniej więcej połowę społeczeństwa, gdyż wynik drugiej tury to remis ze wskazaniem. Wskazaniem ze strony młodzieży głosującej w pierwszej turze na kandydata Konfy.
~wowka54r. 2025-06-23 08:29:31 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
@Emma walisz głową w mur. Dla nich tylko jedna komisja w Kamiennej Górze a oficjalnie to około tysiąca komisji w Polsce. Gniezno 62% Trzaskowski, 38% Nawrocki - zamieniono koperty i wynik w protokole! Jest prokurator. Bielsko Biała to samo. Nie będę udowodniać tępakom, że nie mam garba. Liczę na demokrację i siłę prawa
~Boss 2025-06-23 00:58:52 z adresu IP: (2a01:112f:4111:9500:51d7:x:x:x)
Tusk powołuje się na dużą liczbę protestów. Tymczasem sam apelował żeby je składać. Okazuje się, że wiele z nich to kopie ogolnikowego wzoru, który propagował w internecie R. Giertych. Ludzie, którzy te protesty drukowali nie zmienili nawet peselu R. Giertycha, który był tam zawarty. Podsumowując - histeria i hucpa.
~wowka54r. 2025-06-23 10:15:52 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Srossie os rany te twoje incydenty to już ponad tysiąc komisji. Wszędzie to samo zamiana koper. Oczywiście przypadek.
~Boss 2025-06-23 08:55:34 z adresu IP: (2a01:112f:4111:9500:51d7:x:x:x)
Słuchaj Miron, to ludzie desygnowani przez koalicję 13 grudnia mieli zdecydowaną przewagę liczebną w komisjach wyborczych. Incydentalne pomyłki to nie fałszerstwa. Prezydentem został wybrany K. Nawricki. Game over.
~Miron 2025-06-23 06:13:50 z adresu IP: (91.207.xxx.xxx)
A może pomyśl przez chwilę... Demokracja opiera się na zaufaniu, nie na fałszowaniu protokołów. PiS matołki nie potrafią wygrać bez oszustw.
~Leon Zawodowiec 2025-06-23 00:01:19 z adresu IP: (2a01:112f:4111:9500:b4cf:x:x:x)
I jeszcze jedno. W opisywanej komisji w Kamiennej Górze przewodniczący był od M. Biejat, a zastępca od Sz. Hołowni. Było też 2 przedstawicieli Trzaskowskiego. Wspólnie, wraz z innymi członkami komisji, liczyli glosy. Podpisali protokół razem z 2 przedstawicielami K. Nawrockiego, przedstawicielem M. Wocha i przedstawicielem M. Jakubiaka. Opowiadanie więc jak to PiS rzekomo fałszował wybory ( a Kamienna Góra ma być przykładem) to wyjątkowo bezczelne kłamstwo i pospolite brednie.
~Miron 2025-06-23 06:16:52 z adresu IP: (91.207.xxx.xxx)
I właśnie dlatego trzeba to sprawdzić...co najmniej 4 pisowców w jednej komisji?
~Leon Zawodowiec 2025-06-22 23:42:57 z adresu IP: (2a01:112f:4111:9500:b4cf:x:x:x)
Absurdalne opowieści o rzekomych masowych fałszerstwach obrażają tysiące ludzi, którzy pracowali w komisjach wyborczych i byli mężami zaufania. Reprezentowali oni różne komitety wyborcze i nawzajem patrzyli sobie na ręce. Wśród nich byli też urzędnicy samorządowi. Wspólnie liczyli glosy i podpisywali protokoły. Próba wmówienia Polakom, że incydentalne pomyłki (jak w Kamiennej Górze) oznaczają powszechne i celowe fałszerstwa to wyjątkowe łajdactwo. Nadzieja w tym, że naród nie pozwoli tuskowcom skręcić wyniku wyborów które wygrał o 370 tys. głosów K. Nawrocki. Swoją drogą wygląda też na to, że część koalicji 13 grudnia nie ma zamiaru pogrążyć się w oparach absurdu opowieści o rzekomo sfałszowanych wyborach i odrzuci próbę zamachu stanu polegająca na blokowaniu objęcia stanowiska prezydenta przez K. Nawrockiego.
~Zuzanna 2025-06-22 23:19:54 z adresu IP: (2a01:112f:4111:9500:a5cc:x:x:x)
Tuskowcy nie umieli wygrać wyborów prezydenckich. Teraz nie umieją z godnością przegrać i ściemniają o rzekomych fałszerstwach. Prowadzili kampanię pomówień wobec K. Nawrockiego, zabrali subwencję PiS. Zaangażowali służby. Mieli swoich przedstawicieli w komisjach wyborczych. Sprzyjała im zdecydowana wiekszość mediów. A przegrali.
~Jwny przekręt 2025-06-22 21:51:17 z adresu IP: (2a02:a318:40e9:6d80:e558:x:x:x)
A ta aplikacja śmieszna to też przekręt na wyborach. Zabrali znajomej zaświadczenie, twierdząc że już głosowała, bo sprawdzili w aplikacji. A ona aż z spod Olsztyna u nas w delegacji była. Więc musiała głosować i nas. Pis zabrał jej zaświadczenie i oddali głos za nią.
~Jawny przekręt 2025-06-22 21:46:00 z adresu IP: (2a02:a318:40e9:6d80:e558:x:x:x)
Są filmy w których pis chwali się, że kupowali hologramy i podrabiali zaświadczenia o oddawali głosy. Ja się teraz pytam, mając takie dowody gdzie są służby ? Przecież oni jawnie się przyznają publicznie do fałszowania wyborów.
~Neftyda 2025-06-22 20:04:21 z adresu IP: (195.22.xxx.xxx)
Wiadomo było,że wygra ten z pisu!!!Sam powiedział,że noc wszystko zmieni!!!!Szkoda tylko,że SN będący z pisu uzna wybory za ważne.Powinny wybory być unieważnione i powtórzone.Może w następnej turze hakerzy jankescy nie sfałszują wyborów!!!!!!!!!!!!!
~Boss 2025-06-22 18:08:22 z adresu IP: (2a00:f41:7061:70e6:5bed:x:x:x)
Głosy liczyli przedstawiciele różnych komitetów wyborczych oraz urzędnicy samorządowi, ich pracy przyglądali się mężowie zaufania kandydatów na prezydenta. Kontrolowali się wzajemnie i patrzyło sobie na ręce. To gwarancja transparentności i obiektywizmu.
~rafi 2025-06-22 22:47:41 z adresu IP: (83.25.xxx.xxx)
Pis miał swoich ludzi z komitetów Maciaka Stanowskiego a nawet z tych komitetów których kandydat nie zebrał 100 tyś podpisów i w wielu komisjach nie było przestawicieli KO czy Lewicy a nawet jak byli to mogli zrobić wałek w momencie gdy 2-3 członków pojechało na 3--4 godzinną przerwe
~Emma 2025-06-22 18:31:43 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
Kodeks wyborczy jednoznacznie i kategorycznie reguluję procedurę liczenia głosów przez członków komisji wyborczych. Bezspornym jest fakt, że urzędnicy samorządowi nie są członkami komisji wyborczych i nie liczą głosów. Zakładam, że w komisjach nie odważyli się pójść na skróty z pominięciem kodeksowej procedury liczenia głosów. Nie sposób pojąć skąd są rozbieżności między zapisami w protokołach podpisywanych przez wszystkich członków komisji, a zawartością zaplombowanych worków z kartami do głosowania ? W którym momencie mogło dochodzić do zamiany kart z głosami oddanymi na poszczególnych kandydatów ?
~Boos 2025-06-22 17:27:55 z adresu IP: (2a01:112f:4111:9500:51d7:x:x:x)
Komisja wyborcza w Kamiennej Górze składała się z 9 osób: 2 przedstawicieli M. Biejat, 2 R. Trzaskowskiego, 2 K. Nawrockiego, 1 Sz. Hołownia, 1 M. Jakubiaka, 1 M. Wocha. A teraz hit - przewodniczący był od M. Biejat, zastępca od Hołownia. Przypomnijmy, że M. Biejat i Sz. Hołownia przed drugą turą poparli R. Trzaskowskiego. Przewodniczący i jego zastępca mają w komisji głos decydujący. To oni informatykowi do protokołu do PKW dyktują liczby głosów uzyskane przez kandydatòw. Powyższe fakty wskazują że w komisji doszło do pomyłki. Twierdzenia Tuska, Giertycha i części środowiska liberalno-lewicowych o rzekomych fałszerstwach na masową skalę to amok i nonsensy.
~Emma 2025-06-22 17:27:16 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
Nie pamiętam sytuacji z przeszłości, by w kilkunastu przypadkach liczono głosy na korzyść innego kandydata. A tu z czymś takim mamy do czynienia i nie zdarzyło się ani razu, by zyskiwali obaj kandydaci, po równo. Wręcz przeciwnie, tu mamy ruch jednostronny, zawsze zyskiwał tylko jeden. Sąd Najwyższy do 2 lipca musi wydać orzeczenie dotyczące ważności wyborów. Do tego czasu musi rozpoznać wszystkie protesty wyborcze, które uzna za zasadne. Najpierw każdy protest rozpoznawany jest przez skład trzech sędziów SN. Według obecnie obowiązującej ustawy są to sędziowie z Izby Kontroli Nadzwyczajnej SN. Także ta izba w pełnym składzie stwierdza, czy wybory były ważne. Możliwe są warianty ze stwierdzeniem nieważności wyborów w części komisji, a także nawet w całym kraju. Czy taki scenariusz jest dziś możliwy? Nie sądzę.
~Propaganda 2025-06-22 15:35:17 z adresu IP: (77.21.xxx.xxx)
jakie spoleczenstwo takie elity ... kibol prezydentem ... why not?
~3,14 2025-06-22 18:34:43 z adresu IP: (77.21.xxx.xxx)
@zuza: gdzie ty bylas gdy natura darzyla ludzi logika i ... algebra? ... w Rossmann?
~Wiew 2025-06-22 18:22:34 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Też mi się nie podoba tfu-demokracja ;)
~Zuzanna 2025-06-22 17:05:47 z adresu IP: (2a01:112f:4111:9500:a5cc:x:x:x)
Prezydentem zostaje ten kto otrzymał więcej głosów. Wybory z przewagą 370 tys. głosów wygrał Karol Nawrocki. Demokracja, demokracja! Brzmi znajomo? ( to do zwolenników koalicji 13 grudnia)
~Piekny Las 2025-06-22 15:31:37 z adresu IP: (77.21.xxx.xxx)
nie jest wazne kogo wybierasz , wazne jest kto liczy glosy ...
~Zuzanna 2025-06-22 15:18:14 z adresu IP: (2a01:112f:4111:9500:2cbe:x:x:x)
Podajcie ile osób wchodzilo w skład komisji, jakie komitety wyborcze reprezentowały oraz czy byli mężowie zaufania ( ilu i od którego kandydata). Wtedy informacja będzie pełna i rzetelna. Byłoby też dobrze gdyby dziennikarze Radia Wrocław dotarli do członków komisji i uzyskali ich wypowiedzi.
~Wybory2025 2025-06-22 14:52:57 z adresu IP: (2003:d2:c700:5809:941a:x:x:x)
@Komisja Nie jesteś na portalu "Wyborczej", więc daruj sobie te bezrefleksyjne wywody. Tu obowiązuje myślenie i zrozumienie treści, a nie klepanie bzdur na ślepo. To właśnie przez takie pustosłowie, oderwane od faktów, nakręca się spirala pogardy i nienawiści.
~zet 2025-06-22 14:30:48 z adresu IP: (195.93.xxx.xxx)
Wygrał Karol Nawrocki. Afera?, w Kamiennej Górze różnica to 30 głosów. Po co ta zawierucha? Destabilizować życie ludzi, wyładować wściekłość?
~Piotr 2025-06-22 14:46:54 z adresu IP: (2a00:f41:7044:65ed:0:x:x:x)
Zadaniem komisji jest policzyc głosy dokładnie, a nie mniej wiecej.
~Wybory2025 2025-06-22 14:28:54 z adresu IP: (2003:d2:c700:5809:941a:x:x:x)
Czy którakolwiek z ogólnopolskich gazet odważy się to opisać? Czy ktokolwiek w mediach poruszy tę sprawę rzetelnie? Czekamy. Członek komisji nr 6 w Kamiennej Górze powiedział na antenie TVN24: „Przeliczyliśmy głosy pięć razy – wynik się nie zmieniał.” W komisji pracowało dziewięć osób, które zgodnie z procedurą zakończyły liczenie i podpisały protokół. Dziś ci uczciwi ludzie są oskarżani przez polityków KO i PO o fałszerstwo, mimo że dochowali wszelkiej staranności i działali transparentnie. Ich „wina” polega na tym, że nie udało się uzyskać oczekiwanego wyniku. Tymczasem, gdy worki z kartami trafiły do sędziów, doliczono 90 brakujących głosów na Trzaskowskiego. To sytuacja poważna, wymagająca natychmiastowego wyjaśnienia. A jednak sprawą zajmie się jedynie prokuratura rejonowa w Kamiennej Górze, jakby chodziło o drobną nieprawidłowość, a nie o naruszenie fundamentów demokratycznego procesu wyborczego. To nie komisja wyborcza dopuściła się manipulacji. Wynik został zmieniony tam, gdzie nie było już bezpośrednich świadków. Tak dziś wygląda „praworządność” w wydaniu obecnej władzy — podważona przez działania polityczne, osłaniana medialnym milczeniem, rozmywana proceduralnie. To poważny kryzys zaufania do państwa. Skandal, który nie może zostać zamieciony pod dywan.
~Emma 2025-06-22 15:48:39 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
TAK BYĆ POWINNO: Po sporządzeniu protokołu głosowania obwodowa komisja wyborcza składa do opakowań zbiorczych osobno: ważne, nieważne i niewykorzystane karty do głosowania. Po dokładnym zamknięciu opakowanie zbiorcze zapieczętowuje się, przy użyciu pieczęci komisji, w sposób uniemożliwiający jego otwarcie bez naruszenia odcisku pieczęci. Protokół podpisują wszystkie osoby wchodzące w skład obwodowej komisji wyborczej obecne przy jego sporządzaniu. Protokół opatruje się pieczęcią komisji. Przewodniczący obwodowej komisji wyborczej niezwłocznie, w sposób ustalony przez Państwową Komisję Wyborczą, przekazuje w depozyt odpowiednio urzędnikowi wyborczemu dokumenty z głosowania, opakowania zbiorcze zawierające karty do głosowania, oraz pieczęć komisji. Należyte przechowanie dokumentów z głosowania, opakowań zbiorczych zawierających karty do głosowania, oraz pieczęć komisji, gwarantujące właściwe ich zabezpieczenie, zapewnia odpowiednio urzędnik wyborczy w sposób ustalony przez Państwową Komisję Wyborczą. Otwarcie opakowania zbiorczego i wyjęcie z niego kart do głosowania może nastąpić jedynie w przypadku, gdy jest to konieczne w związku ze stosowaniem kodeksu lub innej ustawy, a o otwarciu postanowił właściwy organ wyborczy, sąd lub prokurator. Z czynności otwarcia opakowania zbiorczego i wyjęcia z niego kart do głosowania sporządza się protokół, w którym wymienia się datę, miejsce i podstawę tej czynności oraz osoby biorące w niej udział; osoby te podpisują protokół.
~tutejszy 2025-06-22 14:52:25 z adresu IP: (2a09:bac5:5067:2432::x:x:x)
Wraz z przywiezionymi przez policję niemiecką migrantami przywieźli też "prawdziwe" worki z kartami głosowania pozostaje tylko by przeliczyli je poprawni rachmistrze
~Komisja 2025-06-22 14:39:06 z adresu IP: (185.164.xxx.xxx)
To tylko oznacza jakie głąby pracują w komisjach. Pozbawić diety i dożywotnie zakaz pracy w komisji. Ta komisja złamał prawo i dopuściła się manipulacji . Jak ktoś nie dodawać do tysiąca to tylko do pisss
~Minek 2025-06-22 14:11:49 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Niszczą nam praworządność, rozkaz giertycha, boli ich przegrana tęczowej zarazy. Wygrał Pan Karol Nawrocki, po ch"j drążyć temat.
~wowka54r. 2025-06-22 14:22:24 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Masz rację oszuści niszczą demokrację! O jakiej ty matole praworządności piszesz?! Napisałem bezpośrednio po wyborach, że żaden Nawrocki a kościół zwyciężył,prawdziwe siedlisko tęczowej i pedofilskiej zarazy. To miałeś na myśli? Wybory nie do ponownego liczenia a do powtórki!!!
~Wyborca 2025-06-22 14:04:59 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Rząd Tuska organizował wybory. Poszły nie po jego myśli, więc usiłuje podważyć ich wynik i zainstalować swojego kandydata? Slabe...A kto zagwarantuje że ci którzy teraz liczą, robią to dobrze?
~wowka54r. 2025-06-22 16:52:05 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
@Emma ile masz lat? Coś Ciebie dziwi? Będą wciskać każdą głupotę aby tylko utrzymać się na wierzchu. Na razie to tylko w stopy im ciepło. Dla nich liczy się tylko to, że chodzi do kościoła.
~Emma 2025-06-22 15:24:55 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
Ale ściemniasz ! Po pierwsze to nie ma "rządu Tuska" tylko jest rząd koalicyjny. Po drugie to bałwanieniem do kwadratu jest opowiadanie, że rząd organizuje wybory. Od tego jest Państwowa Komisja Wyborcza oraz samorządy, a ważność wyborów może zakwestionować uprawniony do tego sąd. Po trzecie: - nikt rozumny nie powinien kwestionować wyniku wyborów, ale trzeba szanować wyborców, którym się opowiada, że każdy głos ma znaczenie. Jeżeli tak to należy rzetelnie policzyć głosy. Bez tego część wyborców zrezygnuje z udziału w kolejnych wyborach, a wybrany prezydent będzie kwestionowany przez całą kadencję.
~Emma 2025-06-22 13:51:11 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
"...Nie było w Polsce żadnych wyborów prezydenckich. Zderzyły się dwa polityczne boty i wynik byłby taki sam, gdyby zamiast Nawrockiego startował Czarnek, a zamiast Trzaskowskiego Sikorski. Jaka była główna motywacja głosujących w drugiej turze? Wszystko jedno kto, byle nie pisowiec. Wszystko jedno kto, byle nie platformiarz. Nie było personalnych wyborów. Znamienne, że wyborców Nawrockiego kompletnie nie obeszła jego rzeczywista biografia. Za to Trzaskowski chętnie opowiadał swój życiorys, który i tak prawie nikogo nie interesował. Obaj byli figurami dwóch matryc: narodowo-konserwatywnej i liberalno-lewicowej..." - prof. Stefan Chwin.
~Boss 2025-06-22 13:50:50 z adresu IP: (2a00:f41:7061:70e6:2877:x:x:x)
W poprzednim wpisie miało być oczywiście Karol Nawrocki ( a nie katolicki Nawrocki). Próby podważenia wyników wyborów przez Giertycha, Tuska i im podobnych najcelniej podsumował prof. Jarosław Flis, socjolog, stwierdzając, że to " kompletna paranoja".
~Boss 2025-06-22 13:42:41 z adresu IP: (2a00:f41:7061:70e6:2877:x:x:x)
Komisji było 3200, wątpliwości są do policzenia głosów w 13 komisjach. Nawrocki uzyskał na Trzaskowskim przewagę 370 tysięcy głosów. Korekta będzie mikroskopijna i niczego nie zmieni. Katolicki Nawrocki został wybrany przez większość Polaków na Prezydenta RP. Dla tych którm to nie smak - demokracja, konstytucja!!!
~wowka54r. 2025-06-22 14:02:17 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Srossie mylisz się 740 tysięcy bo jednemu ubywa a drugiemu przybywa. Taka dziwna matematyka, bardziej logika. Jeden ch.. na religii tego nie uczą.
~Emma 2025-06-22 14:01:17 z adresu IP: (89.67.xxx.xxx)
Prawdopodobnie tak jest, ale w dobrze pojętym interesie nowego prezydenta jest rzetelne przeliczenie głosów. Co do zasady obowiązuje zasada domniemania ważności wyborów dopóki uprawniony organ (PKW lub SN) nie stwierdzi ich nieważności. Rząd w tym zakresie nie ma nic do zrobienia. Problem polega na tym, że Izba Kontroli SN nie jest sądem – jej status jako sądu jest poważnie kwestionowany, również przez TSUE. Jej decyzja nie da prezydentowi odpowiedniej legitymacji do pełnienia urzędu. Najprostszym rozwiązaniem jest więc ponowne przeliczenie głosów.
~Wrocław89 2025-06-22 13:38:48 z adresu IP: (2003:d2:c700:5809:941a:x:x:x)
W TVN24 członek komisji wyborczej nr 6 "Przeliczyliśmy 5 razy – wynik się nie zmieniał". Tak właśnie wygląda "praworządność" tego rządu — fałsz, manipulacja i mafijne metody! Skandal!
~Wałbrzych piękny 2025-06-22 13:19:09 z adresu IP: (2a00:f41:805:62f0:210c:x:x:x)
A czy w tej Komisji w Kamiennej Górze był Marian Stolecki, ? który jest szefem Unii Pracy.
~Marian Stolecki 2025-06-23 12:33:35 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Proszę nie rozpowszechniać nieprawdziwych informacji , bo sprawę skieruję do postępowania sądowego. Nie byłem członkiem żadnej komisji wyborczej , także od dawna nie jestem członkiem Unii Pracy. Przewodniczącym tej komisji był Krzysztof Karasiński. M
~Ahsgvv 2025-06-22 13:09:31 z adresu IP: (37.31.xxx.xxx)
Twoje zdanie się nie liczy. To zaplanowana akcja Giertycha.
~wowka54r. 2025-06-22 11:01:20 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Pisanie "doszło do zamiany" to mocna przesada! Sfałszowano wynik wyborów! Moim zdaniem wybory do powtórki, Hołownia na p.o. prezydenta, Duda do pracy na rozrzutniku obornika, pisiorki do obozów pracy! Szefowie komisji w których doszło do "zamiany" powinni znaleźć się w więzieniach. Brońmy demokracji tak bardzo drogo nas kosztowała.
~Anita 2025-06-22 11:00:48 z adresu IP: (195.242.xxx.xxx)
Też tak uważam skład komisji i za takie oszustwa kara dla członków obwodowej komisji nie pieniężna ale więzienie. To jest niszczenie podstaw praworządności.
~Marcin 2025-06-22 10:51:05 z adresu IP: (80.187.xxx.xxx)
Dlaczego nie podajecie składu komisji oraz przynależności partyjne?
~Bezstrony 2025-06-24 18:46:30 z adresu IP: (37.46.xxx.xxx)
Ja myślę że to mogła być zaplanowana prowokacja żeby po ogłoszeniu wyników można by spróbować ich podważyć i unieważnić wybory( wybory w sondażach były na żyletki) lub w komisjach zasiadały osoby których umysł nie był wstanie ogarnąć tego liczynia .Nie zawsze osoba uważana za inteligentna jest mądra.pozdtswiam
~Bezpartyjny 2025-06-22 16:33:46 z adresu IP: (2a00:f41:805:62f0:210c:x:x:x)
Marian Stolecki był w komisji w Kamiennej Górze? Tak mówią ludzie. On jest szfem Unii Pracy w Kamiennej Górze.