Tramwaj na Klecinę dzieli mieszkańców. Spór o przebieg linii podczas spaceru konsultacyjnego - Radio Wrocław

Tramwaj na Klecinę dzieli mieszkańców. Spór o przebieg linii podczas spaceru konsultacyjnego

Joanna Jaros
Joanna Jaros
| 9 miesiecy temu, 2025-09-06, 15:00
Tramwaj na Klecinę dzieli mieszkańców. Spór o przebieg linii podczas spaceru konsultacyjnego - Tramwaj na Klecinę dzieli mieszkańców – spór o przebieg lini
Tramwaj na Klecinę dzieli mieszkańców – spór o przebieg lini
fot. Joanna Jaros

Władze Wrocławia będą miały trudne zadanie z wyłonieniem wariantu przedłużenia linii tramwajowej na Klecinę. Na dzisiejszym spacerze konsultacyjnym pojawili się zwolennicy i przeciwnicy każdego z nich. Przeciwko pierwszej opcji są mieszkańcy budynków, pomiędzy którymi ma zostać poprowadzone torowisko:

- Ten pierwszy będzie przejeżdżał pod moim oknem i tu jest za wąski pas, żeby tramwaj, samochody. Jeszcze jak tramwaj, no to jeszcze pół biedy, ale tu przecież chodzi ludziom z tamtej strony Ślęzy żeby przejeżdżali samochodami.

Przeciwko opcji drugiej podkreślają, że przebieg tramwaju zaplanowano już lata temu:

- Ludzie kupowali mieszkania to wiedzieli, że kiedyś przed ich blokiem będzie tramwaj, bo to było w planie zagospodarowania miejskiego, prawda, -Co do mostu ?, -Jestem absolutnie też za, żeby to była przeprawa i samochodowa i ruch pieszy i rowerowy.

Sprawdź: Dolny Śląsk po nocnych opadach: kilkanaście interwencji strażaków, bez poszkodowanych

Uczestnicy mogli przespacerować się obydwoma proponowanymi wariantami tras. Zwolennicy poprowadzenia linii w wariancie pierwszym, czyli przez ulicę Krzycką podkreślają, że od dawna był taki plan:

- Bardziej racjonalne z punktu widzenia, no mieszkańców. No ja wiem, że są opory, że zabiera się miejsca parkingowe, że hałas, ale to jest najbardziej racjonalne.

Zwolennicy wariantu drugiego, torów wzdłuż Ślęzy, nie chcą, aby tramwaje przejeżdżały pod ich oknami:

- Mieszkam tutaj w bloku i uważam, że tramwaj i ulica - jest tutaj za mało miejsca. Utrudni nam to, będzie tu duży hałas, zaburza to park również. Natomiast w momencie, w którym droga biegłaby wzdłuż wałów, nie zaburzałaby tam parku Krzyckiego

To było ostatnie spotkanie w ramach tych konsultacji społecznych. Do 14 można jeszcze wypełniać internetowy formularz opinii.


Komentarze (45)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Jery 2025-10-18 23:45:10 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
U mnie za blokiem, niedaleko ulicy Przyjaźni, stał dom do wyburzenia. Zanim kupiliśmy mieszkanie, sprawdziliśmy co powstanie na tej działce wg planu zagospodarowania miejskiego. Jeśli linia tramwajowa była w planie już 27 lat temu, można było to łatwo sprawdzić. Teraz na Przyjaźni są mijanki tramwajów i działa to niewiele lepiej niż to, co było przed. Tymczasem włączenie tam kolejnej linii, tymi samymi torami, jest chyba jednym z gorszych pomysłów. To byłby paraliż, a nie udrożnienie.
~Litua 2025-10-08 03:25:43 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
W dużym mieście jest tramwaj. Ulice w pobliżu Skarbowców to nie Klecina. Tramwaj nie jest na Klecinę tylko na Krzyki i jako kolejny na Oporów więc nie ma co się bulwersować. Wały nad rzeką są nad rzeką, która od czasu do czasu wzbiera i będzie pod same tory. Wtedy będzie się linię do Karmelkowej zamykać?
~Zielony 2025-09-13 10:26:08 z adresu IP: (2a01:112f:4119:bc00:594c:x:x:x)
Jakby hałasu było za mało na Klecinie
~Janek 2025-09-11 15:05:36 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Moim zdaniem wariant 1 jest sensowny. Mam nadzieję że później przedłuża ta linie aż na pętlę na oporów i zrobi się fajne kółko odciążając ruch samochodowy i autobusowy.
~Sławek 2025-09-10 15:08:36 z adresu IP: (165.225.xxx.xxx)
Odnośnie komentarza "Na ul. Szczytnickiej między kamienicami jest 15m, na Prudnickiej 30m, na Przyjaźni 40m, Tarnogajskiej 55m i tramwaje się mieszczą, a ludzie żyją. " - ale jak żyją ? W zimie to jeszcze pół biedy ale przez 6 miesięcy w roku w nocy nie można sobie okna otworzyć bo o 5 rano pobudka. Mieszkam 70 metrów od lini trawmajowej i hałas od trwamaju już jest znośny, można w miarę normalnie żyć ale jesli do lini jest 20 - 40 metrów to jest hałas jest bardzo uciążliwy. I tak pewnie wariant 1(między blokami) zostanie wybrany bo więkość woli jeździć krótszą trasą tramwajową ale dla miekszańców okolicznych bloków wyłącznie wariant 2 jest sensowny. Obecnie między blokami każdy bez problemu zaparkuje swój samochód(również osoby przyjezdne, goście itp) nie ma żadnej walki o miejsca parkingowe co jest raczej niespotykane we Wrocławiu.
~Zielony 2025-09-13 10:27:27 z adresu IP: (2a01:112f:4119:bc00:594c:x:x:x)
Kto nie mieszka przy tramwaju progach ten nie wie co to hałas.
~JER 2025-09-09 09:51:13 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Argument z odległościami to jakaś bzdura, między budynkami gdzie ma przebiegać tramwaj jest 40-55m. Dziś mamy ulice, gdzie jest dużo mniej. Na ul. Szczytnickiej między kamienicami jest 15m, na Prudnickiej 30m, na Przyjaźni 40m, Tarnogajskiej 55m i tramwaje się mieszczą, a ludzie żyją.
~Marek 2025-09-09 00:01:21 z adresu IP: (66.232.xxx.xxx)
Tylko i wyłącznie Wariant 1 zgodny z MPZP, z ruchem dla aut, rowerów i pieszych. Zalety Wariantu 1: - Zapewnia dostęp do tramwaju dla większej liczby osób (większa liczba pasażerów), - Krótszy czas przejazdu do centrum miasta, - Zgodny z MPZP co ułatwia realizację inwestycji, - Tańszy niż Wariant 2 jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że wariant ten wlicza również koszt budowy jezdni, chodników, oświetlenia, odwodnienia itd. - Tańszy niż Wariant 2 w przeliczaniu na liczbę osób, które skorzystają z inwestycji, - Mniejsza ingerencja w tereny zielone, uniknięcie wycinki dorodnych i dużych drzew, - Spójny plan komunikacyjny dla osiedli Klecina, Krzyki - Partynice, Grabiszynek, - Umożliwia pieszą przeprawę do nowo powstałego parku po drugiej stronie rzeki. Trasa piesza zmniejsza się z 2500m do 600m co umożliwiłoby osobom mieszkającym na Klecinie na częstsze obcowanie z terenem zielonym, w szczególności osobom starszym, - Mniejsze zagrożenie hałasem dla budynków, - Usprawnia komunikacją na osiedlu Klecina i Krzyki-Partynice, tworzy nowe połączenia drogowe odciążając tym samym małe uliczki osiedlowe. Zwolennicy Wariantu 2 pomijają fakt, że wybór ich trasy doprowadziłby do tego, że inni mieszkańcy, dosłownie ich sąsiedzi z budynków obok będą mieli tramwaj jeszcze bliżej swoich okien niż to jest obecnie. Innymi słowy w obawie przed hałasem „u siebie”, nie widzą problemu w tym, że ten hałas powstanie „gdzie indziej”, paręnaście metrów dalej. Koszt dla Wariantu 2. dotyczy wykonania tylko i wyłącznie toru tramwajowego, a koszt dla Wariantu 1 wykonania pełnego i kompleksowego projektu, czyli: - jezdni samochodowej, - torów tramwajowych, - chodników dla pieszych, - ścieżek rowerowych. Wariant 1 - 163,6 mln zł Wariant 2 - 149,7mln zł Wariant 2, który jest o 13,9 mln zł „tańszy” nie zawiera budowy jezdni samochodowej ani chodników dla pieszych!!!!! Wariant 2 jest pozbawiony jakiegokolwiek ekonomicznego sensu i istnieje tutaj realna obawa przed niegospodarnym wydatkowaniem środków publicznych w przypadku wyboru tego wariantu. Pomyślcie drodzy Państwo jaki byłby koszt budowy drogi dla aut w przyszłości... Wariant 2 + droga w przyszłości to koszty rzędu powyżej 200 mln zł, gdyż wiązałoby się to z budowaniem mostu na nowo lub jego gruntowną przebudową! Tylko i wyłącznie Wariant 1 zgodny z MPZP, z ruchem dla aut, rowerów i pieszych.
~Zielony 2025-09-08 11:19:47 z adresu IP: (2a01:112f:4119:bc00:2908:x:x:x)
Tramwaj to hałas. Tak samo jak ukochane progi przez urzędników. Proszę pr,zypomnieć jaką to super prędkość mają tramwaje we Wrocławiu. Jaki czas dojazdu na lotnisko tramwajem z kleciny a jaki czas lotu do Warszawy czy Gdańska.
~seba 2025-09-08 11:08:25 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Robić i nie słuchać kwiku. Nic nie można zrobić bo jeden z drugim najlepiej to by sami w mieście chcieli mieszkać.
~Tom 2025-09-08 09:59:16 z adresu IP: (95.214.xxx.xxx)
Jaki spór? Parę osób z Kleciny , nie patrząc na koszty społeczne, chce mieć linię tramwajową poprowadzoną przez czyjeś osiedle. Na szczęście powstał projekt alternatywnej trasy przez pola i nieużytki.
~Krystian 2025-09-09 00:05:48 z adresu IP: (172.98.xxx.xxx)
Jaki spór? Parę osób z kilku budynków przy Krzyckiej, nie patrząc na koszty społeczne, blokuje linię tramwajową zgodnie z obowiązującym MPZP prowadzoną przez osiedle, które zostało wybudowane kiedy plany drogi już były znane! W studium z 1998 roku ta droga była już naniesiona! Na nieszczęście powstał projekt alternatywnej trasy przez pola i nieużytki, który jest ekonomicznie głupi, nie ma żadnych zalet, a jego wybór to wyrzucanie publicznych pieniędzy w błoto.
~Tomek 2025-09-08 22:53:27 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Pola i nieużytki....Zapraszam w jakikolwiek weekend zobaczyć ile osób wykorzystuje rekreacyjnie te "nieużytki" czyli wał wzdłuż rzeki na spacery z dziećmi, bieganie, jazdę na rowerze. To jest kawałek natury w tym mieście , tak potrzebny ludziom. Zamiast w części już zurbanizowanej, lepiej zniszczyć kolejny kawałek zieleni dla ludzi ?
~Wojt 2025-09-08 09:29:02 z adresu IP: (95.214.xxx.xxx)
Mieszkańcy Kleciny mogą jedynie sie wypowiedzieć, czy potrzebują tramwaju. Partynice popierają to dążenie. Mieszkańcy Partynic mogą sie wypowiedzieć, czy chcą miec tramwaj pod oknami , czy przez pola. Nie potzebuhemy tramwaju pod oknami, bo mamy dostep do tramwaju w odleglosci 100 m. Trasa przez środek osiedla jest głupio zaplanowana , więc trzeba ją zmienić.
~max666 2025-09-15 19:03:05 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
"z myślą o mieszkańcach ul. Wietrznej, Róży Wiatrów i wszystkich ulic okolicznych Nikt z Róży Wiatrów/ Wietrznej i tak nie bedzie korzystał z tego tramwaju. Nikt nie będzie chodził 600-800 metrów na przystanek. To absurd. Przed zabudową Skarbowców/Sowiej trzeba było zostawić pas dla tramwajów i tam puścić tramwaj/autobus. Teraz jest już za późno. Pozostawiono układ drogowy dobry dla ogrodów działkowych, ale nie osiedli z tysiącami mieszkańców.
~Ela 2025-09-08 13:34:03 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Tak, pana blok ma dostęp do tramwaju w odległości 100m, więc proszę uwierzyć, że nowa inwestycja nie powstaje z myślą o panu, lecz (między innymi) z myślą o mieszkańcach ul. Wietrznej, Róży Wiatrów i wszystkich ulic okolicznych - oni na realizacji wariantu 2 nie skorzystają w ogóle. Nie wspominając o wszystkich uczniach, przedszkolakach (i ich rodzicach) z (ogromnego) zespołu szkolno-przedszkolnego przy ul. Wietrznej. Ich też nie pocieszy fakt, że co prawda zabrano im obiecany przystanek w pobliżu, ale przynajmniej pan ma w dalszym ciągu blisko na tramwaj.
~Arek 2025-09-07 23:07:22 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Jaki spór? Grupa mieszkańców Krzyków i grupa mieszkańców Kleciny popierająca w1, kilka osób z bloków przy Krzyckiej (protestowały przeciw wariantowi 1) oraz grupka osób sprawiających wrażenie że nie znały w ogóle osiedla i okolicy (i to te osoby głównie nawoływały przeciw samochodom na moście i wariantowi nr 1, a argumenty oczywiście czytane z telefonu). Nawet tu aktywiści przychodzą mącić
~DDD 2025-09-07 22:07:26 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Ktoś pozwolił na budowę budynków które w wariancie 1 stracą wszystkie ( no może 90%) miejsc parkingowych. Co państwo zaproponujecie dla tych mieszkańców ?Plany są od tego by je dostosować do realiów . 30 lat temu nie było tu większości z obecnych teraz budynków.
~Cris 2025-09-09 00:07:30 z adresu IP: (155.94.xxx.xxx)
Hahahaha. Ciekawe jakie protest będziecie robić jak miasto sprzeda ten wasz parking spółce deweloperskiej.
~KataNu 2025-09-08 06:36:45 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Dziki parking ma to do siebie,że może zniknąć. Drugi wariant obsługuje mniejsza ilość pasażerów,a tramwaj to rozwiązanie dla wszystkich,nie wybranych.
~Anna52 2025-09-07 19:54:01 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Tramwaje, które jeżdżą ul Przyjaźni na Klecinę, pod oknami i tarasami bloków, już generują hałas o dużym nasileniu. Nie sposób korzystać z tarasu, balkonu, okna trzeba zamykać. Drugi tor jeszcze bardziej przybliżyłby się do budynków, a kupujac mieszkanie nie było o tym informacji. Mieszkanie kupiliśmy w 2015 roku, więc mając wiedzę o drugim torze, na pewno nie kupilibyśmy w tej lokalizacji.
~Rolo 2025-10-08 19:48:58 z adresu IP: (162.120.xxx.xxx)
O tym, że będzie tutaj szedł tramwaj było wiadomo od 1998 roku. Po prostu nie sprawdziłaś tego, ja sprawdziłem i tak zdecydowałem się na zakup w 2014 i teraz nie protestuję. Niech robią jak chcą.
~Ela 2025-09-08 08:39:36 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Mowa zapewne o blokach przy Przyjaźni między przystankiem Sąsiedzka w pętlą - tam dwutoru w planach nie było, bo wg wariantu 1 (obowiązującego na wtedy) drugi tor ma odbijać w kierunku Krzyckiej właśnie na wysokości Sąsiedzkiej - na tym odcinku jest nawet więcej bloków, niż tych wzdłuż trasy z wariantu 1, więc argument o "tramwaju pod oknami" odnosi się do obu wariantów, ale tylko jeden z nich (wariant 1) figuruje w MPZP i tylko ten dał mieszkańcom szansę na nastawienie się na co się piszą na etapie zakupu mieszkania.
~Mieszkaniec kleciny 2025-09-07 20:25:39 z adresu IP: (2a02:a319:a0ca:7700:b8b5:x:x:x)
Ta trasa była w planie od kilkudziesięciu lat. Wychodzi na to, że zrobiła pani słaby research.
~Krzykowianka 2025-09-07 19:20:39 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Tylko wariant 1, z drogą. Plany sa po to, zeby je realizować. A nie rozbudować okolice, bo ma być tramwaj, a potem puścić go polami.
~@krzykowiaczek 2025-09-14 02:24:17 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Bzdura, wariant 1 będzie obsługiwał większą liczbę pasażerów.
~krzykowiaczek 2025-09-08 17:09:29 z adresu IP: (185.164.xxx.xxx)
plany trzeba czasem korygować . a lepszy jest wariant nr 2 bo przy małej korekcie miejsc przystanków obsłuży większą liczbę ludzi .
~Mack 2025-09-07 13:20:50 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Te całe konsultacje, który wariant, to jeden wielki shit. Plan Miejscowy jest już dawno opracowany i zawsze była w nim przewidziana trasa przez teren tymczasowego parkingu przy ul. Krzyckiej. Pieniacze, którzy nie potrafili sprawdzić obowiązującego MPZP powinni zamilczeć...
~Ala 2025-09-07 22:37:26 z adresu IP: (109.243.xxx.xxx)
Ale dlaczego zamilczeć? Mają prawo się wypowiedzieć tak jak każdy. Plan był i każdy wiedział, ale skoro pojawiał się druga opcja to dlaczego mają jej nie poprzeć? Dla mnie wielki minus w opcji pierwszej to to że zniszczą kawałek parku oraz że tramwaj będzie przebiegał przy placu zabaw z którym też nie wiaodmo co się stanie i znacząco bardziej zrobi się przez to niebezpiecznie.
~RRR 2025-09-07 12:34:43 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Dodatkowo nie rozumiem argumentu, że w wariancie 1 jest mało miejsca na tramwaj i drogę. Śmiechu warte. A czy osoba, która to powiedziała, wie jak wąsko jest na Przyjaźni? Beznadziejny argument, będący świadectwem totalnego egoizmu na zasadzie NIE dla wariantu 1, bo mi hałas będzie przeszkadzał. A co do parku krzyckiego to wariant nr 1 go nie niszczy, bo przechodzi tuż obok.
~Tyle 2025-09-07 22:39:39 z adresu IP: (109.243.xxx.xxx)
A byłaś tam? Czy tak Ci się wydaje. Oczywiście że niszczy i przebiega przez park między placem zabaw dla dzieci. Tory tramwajowe przy samym placu zabaw słabe bardzo
~PaK 2025-09-07 12:34:26 z adresu IP: (84.40.xxx.xxx)
Ciekawe czy osoby które walczą by nie mieć tramwaju pod oknami mają świadomość, że to nie będzie tak, że ta ziemia sobie zostanie jak jest, tylko zostanie zmieniony plan zagospodarowania terenu i ziemia prawdopodobnie zostanie sprzedana, wiec zamiast tramwaju będą nowe bloki, by miasto odbiło sobie tę inwestycje.
~Ela 2025-09-07 11:12:57 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Ja nie rozumiem dlaczego ten argument z "tramwajem pod oknami" jeszcze w ogóle pada. Przecież w wariancie 2 (nieplanowana w wariancie 1 ani w MPZP!!!!) budowa drugiego toru od przystanku Sąsiedzka do pętli też przebiegnie pod OKNAMI, więc to jest tylko kwestia pod czyimi oknami, przepychanka jeden do jednego, więc dlaczego ktoś w ogóle rozpatruje ten argument
~Aga 2025-09-07 12:03:01 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
~eles1949 2025-09-07 10:28:00 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
A może tak mieszkańcy Kleciny (i nie tylko) wymuszą wreszcie na władzach miasta remont ulicy Krzyckiej na całej długości. Ulica ta stanowi zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego.
~Stary kleciniak 2025-10-09 19:58:01 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Popieram,Krzycka to poprostu tragedia i dla kierowców i dla pieszych zwłaszcza jak popada większy deszcz.
~Lukasz 2025-09-07 14:27:48 z adresu IP: (185.164.xxx.xxx)
Będzie remont krzyckiej teraz do kościoła od pętli krzyki. Reszta została zapowiedziana przy budowie tramwaju.
~Kkj 2025-09-07 07:51:44 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Miasto jest miastem. Wszystkim, którzy marudzą że "tramwaj im będzie jeździł pod oknami" polecam wyprowadzkę. Akurat w tej kwestii konsultacje są zbędne - linia powinna biec tak, jak została zapisana w planie zagospodarowania lata temu. Po to właśnie są te plany, żeby je czytać przed kupieniem mieszkania.
~WPr 2025-09-19 18:36:46 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Tramwaj przecina raz na skrzyżowaniu z przyjaźni i przy wariancie 1 będzie przecinał kolejny raz tylko 200 metrów w kierunku centrum. Już teraz gdy rano jeżdżą śmieciarki i na skrzyżowaniu kursują tramwaje to ulica Krzycka stoi. A osobie która twierdzi że konsultacje społeczne nie są potrzebne sugeruję wyprowadzkę do Rosji albo na Białoruś - taka sama mentalność
~Krzykowianka 2025-09-07 19:18:06 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Argument o przecinaniu i zakorkowaniu Krzyckiej jest słaby, biorąc pod uwagę, ze teraz tez tramwaj przecina ulicę Krzycką/Wałbrzyską. To już sie dzieje, perla na Klecinie obsługuje dwie linie. Więc tez argument nie do konca. Tylko wariant 1, zgodny z MPZP i obietnicami miasta od 30 lat.
~Łukasz 2025-09-07 14:29:05 z adresu IP: (185.164.xxx.xxx)
Na dożynkowej też tramwaj będzie obok placu zabaw i jakoś nikt nie protestuje
~Krysia 2025-09-07 13:48:29 z adresu IP: (2a02:2a40:84fe:4200:e686:x:x:x)
Po drugie plany zagospodarowania ulegają zmianie, co usłyszeliśmy od przedstawicielek miasta w sprawie przedłużenia ulicy Skarbowców w kierunku Krzyckiej i Racławickiej (przez ronda przy Mglistej i Zefirowej). Poza tym hałas i smog, który od zakorkowanej Krzyckiej jest obecnie duży a będzie jeszcze większy jak ulica i tramwaj będą biegły ludziom pod oknami. Ten wariant to także zagrożenie dla placu zabaw i dla dzieci, z niego korzystających. To takze niszczenie przyrody parku krzyckiego. Wariant 2 z drogą dla Kleciny rozwiązywałby problem ruchu samochodowego. Rozumiem obawy mieszkańców bloków, którym tramwaj miałby przebiegać pod oknami jeszcze bliżej, ale być może udałoby się go przesunąć wraz z jezdnia, gdyż jest tam dość szeroko. Myślę, że trzeba poszukać rozwiązań, które będą do zaakceptowania przez wszystkich.
~Tutaj 2025-09-07 09:44:21 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Na tym wąskim odcinku bloki powstały zanim powstal miejscowy plan. Poza tym jest jeszcze jedna ważna kwestia: w pierwszym wariancie tramwaj przecinałby dodatkowo ulicę Krzycką, co by ją kompletnie zakorkowało.
~Wrocławiak 2025-09-06 19:05:05 z adresu IP: (83.168.xxx.xxx)
Bzdura, prezydent wymyśla nowe trasy tramwajowe, mam pytanie: kto tymi tramwajami będzie jeździł? W MPK jest wielka rotacja pracowników, ludzie nie chcą za te marne pieniądze pracować
~pks_rulez/100% 2025-09-06 21:59:40 z adresu IP: (2a02:a317:e4c2:ab00:dd43:x:x:x)
Na razie nie kwapią się otworzyć nowej serii szkoleń. Od czerwca czekam na szkolenie na motorniczego, a już drugi raz zostało ono przesunięte, tym razem na listopad. To w końcu brakuje im pracowników, czy nie?