Budowa obwodnicy Leśnicy wreszcie się rozpocznie?

| Utworzono: 2014-09-10 19:03 | Zmodyfikowano: 2014-09-10 19:02
Budowa obwodnicy Leśnicy wreszcie się rozpocznie? - wizualizacje inwestora
wizualizacje inwestora

Skarga czeka na rozpatrzenie, ale wstrzymania inwestycji nie będzie. Sąd administracyjny w Warszawie rozpatrzył wniosek Stowarzyszenia Wspólnota Jerzmanowo, które chce zablokować budowę obwodnicy Leśnicy. Trasa ma mieć łącznie ponad 7 kilometrów i pozwoli ominąć Leśnicę, którą teraz odbywa się tranzyt na zachód kraju.

Jest umowa na 20-kilometrowy odcinek drogi S5. Kiedy będą nim mogli przejechać kierowcy?

Stowarzyszenie domagało się wstrzymania pozytywnej dla miasta decyzji środowiskowej, która pozwala rozpocząć budowę drogi. Warszawski sąd odmówił, tłumacząc, że nie ma ku temu przesłanek. Ale to nie koniec batalii, bo równolegle stowarzyszenie złożyło skargę na decyzję środowiskową Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która daje zielone światło obwodnicy.

obwodnica Leśnicy
obwodnica Leśnicy
Jej przebieg pokrywa się z planami snutymi przez Niemców w latach 20-tych XX wieku. W przedwojennych realiach, gdy Leśnica była jeszcze odrębnym miastem, miała być ukwieconą i zalesioną sypialnią Wrocławia. Plan budowy nowych domów można znaleźć na archiwalnych zdjęciach. Wytchnienie rozrastającemu się miasteczku, a od 1928 roku jednemu z osiedli Wrocławia, miała dać przebiegająca na południe od zabudowań obwodnica. Planu przed wojną nie udało się zrealizować. Nie doczekał się też ziszczenia w PRL-u mimo, że wielokrotnie był wyciągany na światło dzienne. Realny plan budowy południowego obejścia Leśnicy powstał dopiero kilkanaście lat temu - droga ma się zaczynać w rejonie ulicy Batorego, następnie po przejściu przez osiedla Ratyń i Jerzmanowo ma się połączyć z tzw. Osią Inkubacji. Oś doprowadzi ruch z obwodnicy Leśnicy do ulicy Granicznej a stamtąd do AOW.

To paraliżuje prace, bo odpowiedzialne za budowę Wrocławskie Inwestycje wstrzymały przetarg na wybór wykonawcy do 21 listopada, licząc na to, że do tego czasu zakończy się postępowanie sądowe. Budowa miałaby potrwać 30 miesięcy, więc wrocławianie pojadą nową trasą najwcześniej w połowie 2017 roku. Koszt inwestycji to około 200 mln zł.

Reklama

Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~ryhor2014-09-10 22:17:59 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)