Wrocław: MPK kupi 13 tramwajów

z informacji prasowych | Utworzono: 2016-12-15 13:19 | Zmodyfikowano: 2016-12-15 13:20
A|A|A

- Skorzystaliśmy z prawa opcji zakupu dodatkowych 16 tramwajów uwzględnionego w kontrakcie z firmą Modetrans, która wygrała przetarg na dostawę tramwajów kupowanych za pieniądze jeszcze z poprzedniej perspektywy unijnej – wyjaśnia Jolanta Szczepańska, prezes MPK. – To pozwoliło nam, po zabezpieczeniu środków w budżecie Miasta, złożyć zamówienie bez dodatkowego postępowania przetargowego. Ponadto dzięki opcji mieliśmy zagwarantowaną bardzo dobrą cenę zakupu. Kwota 3. 750 tys. zł za nowy tramwaj przy obecnym rynkowym poziomie cen jest bardzo atrakcyjna.

W taborze MPK jest obecnie jeszcze 130 tramwajów Konstal 105 Na i 105 NWr z lat 1975 – 1991 – wszystkie są w stu procentach wysokopodłogowe, a ponad 30 z nich nie ma systemu zapowiedzi głosowych. To oznacza, że we Wrocławiu pasażerów wożą jeszcze tramwaje ponad 40-letnie, które trzeba pilnie wymienić.

Zamówienie kolejnych Moderusów odbywa się w ramach projektu modernizacji taboru tramwajowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 w ramach środków unijnych, którego beneficjentem jest MPK Wrocław. Spodziewany poziom dofinansowania projektu przez Unię Europejską jest określony na 75 proc. Na wyłonienie dostawcy kolejnych 40 sztuk trzeba będzie jeszcze poczekać.

- To jakie tramwaje będziemy kupować w dalszej kolejności będzie zależało od cen oferowanych przez producentów w przetargu, który chcemy ogłosić w połowie przyszłego roku – mówi prezes Szczepańska. - MPK zamierza kupić jak najwięcej tramwajów po jak najlepszej cenie, a jednym z kryteriów, które będzie decydować o ocenie ofert będzie m.in. jak największy udział niskiej podłogi przy zaoferowaniu jak najatrakcyjniejszej ceny.

Wszystkie 56 tramwajów zakupionych w ramach tego projektu ma trafić do Wrocławia do końca 2019 roku. Przypomnijmy też, że MPK chce pozyskać w przyszłym roku także 60 nowych autobusów. W umowie z przyszłym kontrahentem, również zamierza zapewnić sobie prawo opcji tak, aby móc rozszerzyć kontrakt o kolejne nawet 100 sztuk. Taka formuła pozwala pozyskiwać pojazdy od jednego producenta, dzięki czemu ich późniejsza eksploatacja jest bardziej efektywna.

W ciągu ostatnich 5 lat MPK wydało ponad 330 milinów złotych na inwestycje w nowy tabor.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Endy
2016-12-16 13:01:10
z adresu IP: (188.47.xxx.xxx)
Ocena: -1
Świetnie, że poważnie ruszono z tematem nowych tramwajów i autobusów, że zapowiedzi wchodzą w życie i łącznie w najbliższych latach ponad sto nowych pojazdów się pojawi, oby tak dalej.
Reklama