Wrocław: Zobacz jak mógłby wyglądać tunel pod Wielką Wyspą

Bartosz Tomczak | Utworzono: 2017-06-13 18:04 | Zmodyfikowano: 2017-06-13 18:04
Wrocław: Zobacz jak mógłby wyglądać tunel pod Wielką Wyspą -

To rozwiązanie, które stworzył JE Rektor Politechniki Wrocławskiej prof. Cezary Madryas.

Tak o tym projekcie pisze część mieszkańców Wielkiej Wyspy, którzy są autorami tej inicjatywy:

Obecnie Wielka Wyspa jest mocno obciążona ruchem tranzytowym i przez większość czasu zakorkowana. Projektowana naziemna Aleja Wielkiej Wyspy wprowadzi w sam środek Wielkiej Wyspy dodatkowe 30 tysięcy aut na dobę. Niewątpliwie naziemna Aleja Wielkiej Wyspy zniszczy bezpowrotnie ten obszar.

Rozwiązaniem strategicznym jest domknięcie obwodnicy śródmiejskiej poprzez budowę trasy łączącej węzeł ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 94) z węzłem Korona (droga krajowa nr 98) . Tunel pod Wielką Wyspą zrealizuje to zadanie. Ten projekt inżynieryjny rozwiąże problemy komunikacyjne miasta i ochroni unikatowe tereny Wielkiej Wyspy. Jest to rozwiązanie, które zaakceptuje UNESCO.

Długość całej trasy w ramach Obwodnicy Śródmiejskiej to 6 km, w tym część podziemna ma długość około 5 km. Dzięki dofinansowaniu ze środków z Unii Europejskiej, udział własny miasta wyniesie 15 proc., czyli 450 mln zł . Wrocław stać na Tunel pod Wielką Wyspą. Koszt naziemnej Alei Wielkiej Wyspy to 350 mln zł za 3,8 km i tylko do Mickiewicza.

Tylko tunel ochroni środowisko, a każdy wrocławianin w trzy minuty dojedzie z Krzyków do Korony. Możemy osiągnąć tak wiele przy podobnym obciążeniu budżetu, jak przy szkodliwym projekcie naziemnej Alei Wielkiej Wyspy, a Wrocław zyska dodatkowo 2, 5 miliarda zł ze środków UE. Dlatego mieszkańcy Wielkiej Wyspy apelują, aby zrealizować ten śmiały projekt dla obecnych i przyszłych wrocławian.

Reklama

Komentarze (9)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~bbb2017-06-14 08:58:40 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Moim zdaniem miasta na tunel zwyczajnie nie stać. Prace gruntowe to zawsze finansowy jeden wielki znak zapytania z możliwościami nieograniczonych kosztów pobocznych i każdy budowlaniec to powie. Tunele to najdroższe i najtrudniejsze w realizacji zadanie inżynieryjne. Wiadomo marzyć zawsze można, ale może czas zejść na ziemie? A jak wygląda ziemia? CAŁKOWICIE NIEWYDOLNY SYSTEM KOMUNIKACYJNY MIASTA, INWESTYCJE DROGOWE NA OGÓŁ ZWYCZAJNIE GŁUPIE, TRAMWAJOWE NIEZROZUMIALE DROGIE I BEZ PRZERWY REMONTOWANE, ROWEROWE POSZATKOWANE I NA SIŁĘ. No i jeszcze magistrat śmie o metrze marzyć. Uważam, że zabrakło w naszym mieście myślenia. Najpierw trzeba patrzeć na zasoby, później możliwości i oceniać co może przynieść największe korzyści. A najlepiej rozwinięte i o największym potencjale nie są drogi, nie są tramwaje, nie są też trasy rowerowe. Dlatego też uważam, że inwestycja w nie powinna być rozpatrywana drugoplanowo. Największym atutem komunikacyjnym Wrocławia jest kolej, która ma trasy w każdym strategicznym kierunku w mieście. W nią się powinno inwestować by tworzyć stacje, budować wiadukty, planować jak domknąć węzeł kolejowy od wschodu. Dobrze przemyślana i doinwestowana kolej za relatywnie małe pieniądze da efekty porównywalne z metrem. Wtedy ludziom nie będzie się chciało jeździć samochodami by nie tracić czasu. No ale trzeba spojrzeć szerzej i dogadać się z PKP i pewnie nikomu się nie chce...
~krz2017-06-15 00:42:27 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Tylko że kolej nie wszędzie dojedzie, z Krzyków np. i tak trzeba jechać tramwajem na Dworzec Główny. Sytuację poprawiłoby wykorzystanie Towarowej Obwodnicy Kolejowej przez pociągi osobowe, ale wygląda na to, że to nie jest takie proste. Poza tym podczas remontu Dworca nie wykorzystano szansy na budowę porządnego węzła komunikacyjnego w jego rejonie, więc czas zaoszczędzony na jeździe pociągiem traci się podczas przesiadki pociąg komunikacja miejska.
~Grzegorz2017-06-14 10:01:38 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Zwracam uwagę że metro nie musi być prowadzone pod ziemią. Kolej miejska, szybki tramwaj i do tego węzły komunikacyjne z prawdziwego zdarzenia(estakay, łącznice, tunele) mogą znacząco zmienić sytuację. Fakt że węzeł Karkonoska- Zwycięska powstał bez estakad to krótkowzroczność pierwszego gatunku. Tunel zaś może być dobrym rozwiązaniem, ale do tego potrzebne jest dobre studium. Na środki z UE raczej Wrocław się nie wyrobi.
~Grzegorz2017-06-14 07:43:20 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ciekawym, jak geologia wpłynie na bezpieczeństwo zabudowy podczas realizacji tego projektu. Najpewniej da się to zrobić, ale jak duży będzie margines błędu?
~krz2017-06-14 00:43:43 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
To może od razu jeszcze zrobić równoległy tunel dla tramwaju?
~Pomysł jest genialny2017-06-13 23:21:50 z adresu IP: (83.27.xxx.xxx)
Tylko władze w ratuszu nie dorosły do tego projektu. Ten tunel ułatwiłby komunikację w mieście. W urzędzie mają klapki na oczach i każą mieszkańcom przesiadać się na rowery.
~www2017-06-13 22:40:19 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ciekawe jak na ul.mydlanej chcą się wpierniczyć wyjazdem tunelu w sam środek terenu Volvo. Ten parking w tej chwili jest niewystarczający powierzchniowo dla potrzeb firmy :)
~I co tu2017-06-13 22:16:35 z adresu IP: (89.74.xxx.xxx)
następny projekt ze "środków unijnych" niech będzie wycieczka kajakiem na księżyc - szanse na realizacje w rozsądnym terminie podobne...
~Szkoda komentować2017-06-13 21:37:49 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ta propozycja jest obraźliwa dla ludzkiej inteligencji. Pod wieloma względami.