Nowy prezes Kolei Dolnośląskich: "Ostatni raz pociągiem jechałem kilkanaście lat temu"

Dariusz Wieczorkowski, jk | Utworzono: 2019-01-10 09:03 | Zmodyfikowano: 2019-01-10 09:03
Nowy prezes Kolei Dolnośląskich: "Ostatni raz pociągiem jechałem kilkanaście lat temu" - Damian Stawikowski (fot. Andrzej Andrzejewski)
Damian Stawikowski (fot. Andrzej Andrzejewski)

Koleje Dolnośląskie od kilku dni mają nowego szefa. Po 4 latach rządów Piotra Rachwalskiego na stanowisku prezesa zastąpił Damian Stawikowski, który w Rozmowie Dnia Radia Wrocław szczerze przyznał, że ostatni raz jechał pociągiem kilkanaście lat temu:

Eksperci i publicyści komentują, że zmiana na stanowisku prezesa KD jest zmianą polityczną, bo za kadencji Rachwalskiego spółka była w świetnej kondycji i mogła się pochwalić m.in. rekordowym wzrostem liczby pasażerów. Co zamierza zatem poprawić nowy zarząd Kolei Dolnośląskich? Między innymi o to pytaliśmy Damiana Stawikowskiego.

POSŁUCHAJCIE CAŁEJ ROZMOWY:

Dariusz Wieczorkowski: Dzień dobry, gościem rozmowy dnia jest dziś nowy prezes Kolei Dolnośląskich Damian Stawikowski, dzień dobry.

Damian Stawikowski: Dzień dobry Panu, dzień dobry Państwu.

DW: Panie prezesie, kiedy ostatni raz jechał pan pociągiem?

DS: Powiem tak, kilkanaście lat temu, z tego względu, że w Lubinie, w którym mieszkam nie było kolei. Teraz ma wrócić, mamy nadzieję, że polskie linie kolejowe, zdążą ze swoim remontem. Miały już w zeszłym roku, w październiku ruszyć do Legnicy, a potem do Wrocławia. Natomiast planowany termin oddania i uruchomienia tej linii, to jest 1 lipca tego roku.

DW: Jak Pan myśli, co dolega kolejom w Polsce?

DS: Myślę że wieloletnie zaniedbania, poprzednich rządów, spowodowały, że wiele linii kolejowych, zostało zamykanych, nie inwestowano w kolej. Natomiast od kilku lat jest renesans tego. Państwo Polskie w końcu zaczęło inwestować w kolej, jest to najbardziej ekologiczna i najbardziej komfortowa można powiedzieć forma transportu osobowego i myślę, że to jest bardzo dobry kierunek, że państwo polskie, ale i samorządy, zwłaszcza ten nasz dolnośląski, zwróciło uwagę że należy inwestować w kolej. Bo to też jest po części rzecz w walce z tym słynnym smogiem, o którym od kilku lat jest dopiero głośno, a który zabija bardzo wiele osób w Polsce.

DW: A dzieje się coś złego w Kolejach Dolnośląskich?

DS: Myślę, że jesteśmy na bardzo dobrej drodze rozwoju. Nowy zarząd chce go kontynuować i jeszcze zintensyfikować nasze działania dzięki przede wszystkim współpracy z urzędem marszałkowskim i polskim rządem. Bo przypomnę, że dzięki koalicji jaka została zawarta na Dolnym Śląsku pomiędzy Bezpartyjnymi Samorządowcami, a polskim rządem czyli Prawem i Sprawiedliwością, mamy zamiar w przyszłych latach przejąć ponad 400 kilometrów nieczynnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, wyremontować je i przywrócić cywilizacji, tak, aby mieszkańcy wykluczonych miejscowość od wielu wielu lat, do kilkunastu lub nawet dwudziestu mogli podróżować koleją w komfortowych warunkach, właśnie Koleją Dolnośląską.

DW: Powiedział Pan, że jesteśmy na dobrej drodze, rozumiem my jako Koleje Dolnośląskie, Dolny Śląsk i Dolnoślązacy. Skąd Pana zdaniem zmiana na stanowisku Prezesa, skoro jest w zasadzie dobrze?

DS: Koleje dolnośląskie pod władzą poprzedniego, ale też obecnego Marszałka Cezarego Przybylskiego miały pewien etap rozwoju. Natomiast to co teraz chcemy zrobić, to jest po prostu rewolucja. Bo przejęcie 400 km linii kolejowych, to będzie prawdziwa rewolucja, to są wyzwania i potrzebne jest tutaj wzmocnienie zarządu Kolei Dolnośląskich, bo przypomnę, że do Kolei Dolnośląskich nie tylko moja skromna osoba weszła, ale także Pan prezes Zdanowski, który jest współtwórcą, można powiedzieć współpomysłodawcą powstania Kolei Dolnośląskich. To jest wieloletni pracownik Urzędu Marszałkowskiego, który ma chyba tutaj największą wiedzę na Dolnym Śląsku odnośnie tego jak może jeszcze lepiej funkcjonować kolej i jakie możemy nowe pomysły rozwojowe wprowadzić do kolei. On jest gwarantem tego, że kolej będzie na jeszcze wyższym poziomie. Dodatkowo mamy także w zarządzie Pana prezesa Idczaka, który ma świetne kontakty z rządem polskim, a powiedzmy sobie szczerze, sam samorząd nie jest w stanie wielu tych rzeczy, które mamy tutaj ambitnych zrobić i tutaj jest bezwzględnie potrzebna pomoc rządu polskiego. Moja skromna osoba to przede wszystkim bardzo dobre kontakty z samorządowcami. Bo od wielu lat jestem samorządowcem. Przez ostatnie 8 lat zajmowałem się komunikacją. Troszeczkę inną ponieważ komunikacją na początku miejską, a potem powiatową. Przypomnę, że tam skąd pochodzę, czyli w Lubinie kilka lat temu powstała jedna z pierwszych w Polsce komunikacji bezpłatnych, została rozszerzona 4 lata temu na komunikację powiatową, a teraz mamy w planach połączenie komunikacji. To już obecnie jest największa komunikacja bezpłatna, chcemy połączyć powiat lubiński z powiatem polkowicki. To jest około 150 tysięcy ludzi. 

DW: Kiedy to się może stać?

DS: To się stanie w tym roku. Od kilku lat mamy 100 tysięcy ludzi skomunikowanych bezpłatną komunikacją na terenie powiatu lubińskiego. Do tego dochodzi powiat polkowicki. Mamy już stosowne wstępne porozumienia ze starostą polkowickim i burmistrzem Polkowic, burmistrzem Chocianowa, podpisane pomiędzy prezydentem Lubina, a starostwem powiatowym w Lubinie, tak aby powstawała komunikacja bezpłatna powiatowa łącząca te dwa powiaty. Dzięki temu, że kolej powróci do Lubina w lipcu tego roku kolejny powiat: polkowicki, który także nie ma kolei i nigdy jej nie miał, będzie mógł być łatwo skomunikowany z koleją. Tego typu działania chcemy zrealizować także na terenie Dolnego Ślaska, aby łączyć komunikację kolejową z komunikacją miejska, bo to jest przyszłość.

DW: Ilu pasażerów przewiozły Koleje Dolnośląskie w zeszłym roku?

DS: Prawie 12 milionów pasażerów, to jest rekord. Mamy przyrost prawie 2 miliony rocznie i mamy zamiar ten trend utrzymać. Bo tak jak powiedziałem przed chwilą: od lipca tego roku prawie 150 tysięcy będzie mogło jeździć Kolejami Dolnośląskimi. Będzie także uruchomione nowe połączenie do Krotoszyna przez Milicz. Kolejny powiat na Dolnym Śląsku, czyli milicki będzie skomunikowany, tak że na pewno ta liczba pasażerów się zwiększy. Dodatkowo mamy zamiar zakupić nowy tabor kolejowy w tym roku. W przyszłym roku także są plany wielomilionowych inwestycji w tabor i infrastrukturę kolejową więc liczymy, że liczba pasażerów będzie się co roku zwiększała.

DW: Wczoraj portal Rynek Kolejowy poinformował PKP PLK, że zmieniło regulamin. Przewoźnicy od 1 lutego zapłacą miliony za korzystanie z peronów. Znajdzie pan pieniądze w spółce? I ile to będzie kosztować Koleje Dolnośląskie?

DS: Właśnie miałem wczoraj pierwszy telefon od prezesa z Warszawy. Mam zamiar się z nim spotkać i na ten temat rozmawiać. Będziemy oczywiście twardo negocjować tak żeby nie wpłynęło to na ceny biletów.

DW: A orientuje się pan skąd ta nagła zmiana ze strony PKP PLK?

DS: Nie, jeszcze nie wiemy dlaczego taka zmiana jest.

DW: Jest Pan prezesem niespełna tydzień. Jakie są plany spółki na najbliższe tygodnie i miesiące?

DS: Przede wszystkim, chcemy poznać lepiej spółkę. Zaudytować ją, gdzie są ewentualne niedociągnięcia, co możemy poprawić. Tak jak powiedziałem, mamy nowe plany rozwojowe, przede wszystkim poprzez skomunikowanie tych kilku miejscowości, powiatów, które w ogóle nie mają jeszcze połączenia kolejowego. Przy współpracy z Urzędem Marszałkowskim i polskim rządem. Tej pracy jest bardzo wiele, głównie planistycznej. Oprócz tego także takiej codziennej, mającej na celu większą punktualność pociągów i lepszą obsługę klienta.

DW: PKP jest w trakcie przekazywania naszemu samorządowi prawie 400 kilometrów różnych linii kolejowych. To są 22 odcinki. Czy może Pan coś więcej powiedzieć jeśli chodzi o daty i konkrety? Co tutaj zostanie zrobione na samym początku, żeby to uruchomić?

DS: Powiem dla przykładu. Chcemy, by Lwówek Śląski był skomunikowany. Chcemy, by Złotoryja była. Żeby do Gór Stołowych  można było dojechać przez Złoty Stok. Chcemy przywrócić możliwość dojechania naszym pasażerom do tych miejscowości. Jest stworzony specjalny zespół w Urzędzie Marszałkowskim, który negocjuje, jeździ do Warszawy. Myślę, że jak najszybciej te odcinki nam zostaną, jako samorządowi województwa, przekazane i rozpoczniemy ich remont. Oczywiście pozyskując środki zewnętrzne, krajowe, czy też unijne.

DW: W kontekście rozwoju tych linii Koleje Dolnośląskie założyły jakiś plan inwestycyjny dotyczący taboru? Jesteście przygotowani na to?

DS: Obecnie kontynuujemy to, co zaczął poprzedni zarząd. Mamy zamiar zakupić nawet kilkanaście nowych pociągów, które na początku przyszłego roku powinniśmy otrzymać. Te pociągi nam zagwarantują, że te, być może, kilka milionów nowych pasażerów w ciągu kilku lat, będziemy mogli wozić w doskonałych warunkach.

DW: To będą pociągi polskiej produkcji Newag, PESA?

DS: Obecnie tacy oferenci do nas składają oferty. Przetarg, który został otwarty, to są złożone oferty na pociągi Newagu.

DW: Powiedział już Pan o powrocie połączenia miedzy Wrocławiem a Lubinem. Ile będzie dziennie tych pociągów?

DS: Będzie 11 składów, czyli można powiedzieć ,że co godzinę będzie można się skomunikować z Wrocławiem. To oferta naprawdę ciekawa dla mieszkańców powiatu lubińskiego i tak jak powiedziałem polkowickiego, jeżeli zostanie zrobione to połączenie z bezpłatną komunikacją. Myślę, że ludzie przesiądą się z samochodów, ponieważ wiemy jak wygląda nasza autostrada A4.

DW: A ile będzie trwała podróż, wiemy już dokładnie?

DS: 1:10 - 1:15 minut. Dzisiaj komunikacja busem to koło półtorej godziny, w niekomfortowych warunkach. Myślę, że dzięki tej ofercie, ludzie się przeniosą z samochodów osobowych, ponieważ będą mieli pewną wygodną podróż. W 1 godzinę i 15 minut dotrą do centrum Wrocławia, gdzie nie trzeba szukać miejsca dla auta i płacić za parkowanie.

DW: Na koniec jeszcze pytanie o linię 342 z Dzierżoniowa do Bielawy. Bardzo często o to połączenie pytają nas nasi słuchacze. Kiedy nowy pociąg wróci tam na tory?

DS: To wszystko zależy od tego, kiedy zakończy się ta inwestycja. My mamy nadzieję, że w przyszłym roku pasażerowie będą mogli już pojechać tą trasą. 

DW: Czyli przyszły rok to powrót pociągów między Dzierżoniowem a Bielawą?

DS: To wszystko zależy od procesu inwestycyjnego. Wszyscy wiemy, że z wykonawcami te terminy remontów są dosyć długie, ponieważ dzisiaj brak po prostu pracowników na polskim rynku.

DW: Bardzo dziękuję.

DS: Dziękuję Panu, dziękuję Państwu.

Reklama

Komentarze (69)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~konrad2019-09-28 13:22:47 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
~pytam2019-01-16 08:37:24 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
A jaka będzie współpraca pomiędzy KD a PKP PLK ? Do tej pory nie była najlepsza.
~sss2019-01-17 15:05:46 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
No z różnymi zakładami różnie było ale nie najlepiej
~Adamo2019-01-17 11:05:41 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Hmm wspolpraca KD z innymi wszytkimi jednostkami plk .pr. utk pesa newag i wymieniac mozna bylo duzo do tej pory byla raczej mizerna..poprostu byli ze wszytkimi skonfliktowani.
~Komentarz został usunięty2019-01-13 20:26:17 z adresu IP: (98.142.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~dziecko we mgle2019-01-22 11:39:55 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Koleje które zbudowane były przez Niemców w latach dwudziestych na DolnymŚląsku należy reaktywować wzorem Koleji niemieckich gdzie do kazdej małej miejscowości mozna dojechać.Kolej to gwarant rozwoju regionu i ten co tego nie dostrzega jest amatorem korków giga na autostradach.
~UMWD2019-01-14 20:33:41 z adresu IP: (153.92.xxx.xxx)
~Kamil1999: Zmieniają się opcje, zmieniają się i ludzie na stołkach. Pismaki z "Rynsztoka" albo szybko zorientują się, że cztery litery należy lizać już komuś innemu, albo sami wylecą z roboty. Jak długo można jechać na opiniach byłego już menadżera, który nadal próbuje sprzedawać swoje "złote myśli" na temat jak powinna funkcjonować kolej?
~Kamil19992019-01-14 08:33:22 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jesli to prawda to jestesmy w domu. Panowie z Rynku Kolejowego czesto goscili w Legnicy u bylego juz Prezesa KD Piotra Rachwalskiego.....powinni zostac wyrzuceni na zbity p....sk te pseudo redaktorzynki.
~RachWałek 2019-01-11 10:04:23 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Fajny artykul jest o kompetencjach pana piotra ..o jego wczesniejszych osiagnieciach i gdzie zdobywal doswiadczenie w gogle wystarczy pisac ..nazwisko tego pana z dopiskiem kontra Polska ..naprawde rekomendacji nie trzeba wiecej.
~Luk2019-01-11 09:47:59 z adresu IP: (195.81.xxx.xxx)
Naprawcie te gówniane aplikacje na telefon, niech wreszcie zaczną pokazywać prawidłowe opóźnienia pociągów.
~Fuj2019-01-11 06:18:42 z adresu IP: (104.128.xxx.xxx)
Rachwalski, nawet po nocach nie możesz spać z powodu tego Lwówka? Przynajmniej nicka tym razem sobie dobrałeś odpowiednio. "Ble", bo na twój widok zbiera się na wymioty. Że na Facebooku robisz ostrą jazdę to wszyscy wiemy choćby z komentarzy niżej. Teraz widać tworzysz nawet obraźliwe fanpejdże. Nie dziwię się że cię pogoniono ze stołka. Z takimi metodami pijaru to zmiataj do Wągrowca albo innego wypizdowa. I ten twój obleśny kwadratowy łeb... Ponoć w Lwówku "wyprofilowano" go tak bęckami za chamstwo wobec pasażerów. Nowy prezes jest dużo ładniejszy i... kulturalniejszy.
~Ble2019-01-11 03:56:19 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Pan prezes został już uprzedzony o słynnym trollu lwóweckim. Nie bez powodu obiecuje Lwówek, ale nie dodaje, kiedy to się stanie hehehe. Są ważniejsze potrzeby. Mafia marczowsko-jeleniogórska może schować swoje spamboty i metody rodem od Putina. Pan wiceprezes jako wieloletni dyrektor w UMWD jest doskonale zorientowany co się odjaniepawla z Lwówkiem. Także... daremne twoje starania trollu :) ale pisz, będzie co wstawiać na Twój najnowszy niedawno założony fanpejdż na Facebooku (Troll Lwówecki) ;D
~uważaj2019-01-11 18:58:00 z adresu IP: (45.248.xxx.xxx)
Dużo wiesz co się dzieje w UMWD. Poza wywaleniem Rachwalskiego nowy prezes razem z marszałkiem powinni zrobić poważne czystki w tym grajdołku, bo inaczej nadal będzie takie samo bydło robione na wszystkich stronach w internecie. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale Facebook i inne portale zapisują twoje dane. Ktoś się w końcu wk..rwi i bekniesz karnie za swoje wyzwiska i pomówienia.
~Komentarz został usunięty2019-01-11 01:56:15 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Marcin Medyk2019-01-11 00:17:54 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
A dlaczego pan Damian ostatni raz jechał pociągiem kilkanaście lat temu? Dlatego, że oferta kolejowa na Dolnym Śląsku jest tak dziadowska. Lubin, Lwówek, Karpacz, Kowary, Świeradów, Złotoryja, Bolków... Wszystko zaorane. Na czynnych liniach też jak ktoś nie musi, to nie korzysta z kolei. Co zrobił poprzedni prezes żeby to zmienić? NIC! Tylko lansował się w mediach. I jeszcze sam zaorał jedną linię (do Lwówka Śląskiego - najpiękniejszą w Polsce!). Jeśli do głosu dojdą wykluczeni komunikacyjnie, to jest szansa że coś się w końcu zmieni na lepsze.
~bystrzak20002019-01-11 00:08:57 z adresu IP: (185.247.xxx.xxx)
Piotr Rachwalski byłby nawet spoko gość, gdyby w pewnym momencie nie puściły mu nerwy i nie zaczął zachowywać się w internecie jak rasowy troll. Teraz marszałkowi puściły nerwy. Jak się zniszczyło linię lwówecką to wypada winę wziąć na klatę zamiast odszczekiwać, mnożyć osobowości i udawać, że to nie ja tylko wszyscy inni. Z tłumem żaden polityk jeszcze nie wygrał. Dobra lekcja dla ciebie na przyszłość, Piotrusiu.
~Dolnoślązak2019-01-10 23:34:38 z adresu IP: (185.217.xxx.xxx)
Pan prezes powinien ograniczyć liczbę pociągów do Wojnowa, Trzebnicy, Jelcza, Świdnicy i Rawicza. Jeśli lokalne samorządy chcą mieć kolejkę aglomeracyjną, to niech same ją sfinansują (Wrocław + zainteresowane gminy), natomiast Koleje Dolnośląskie muszą wrócić do swojej ustawowej roli czyli zapewniania komunikacji dla mieszkańców województwa. Lwówek, Karpacz, Kowary, Świeradów, Stronie Śląskie, Mieroszów czekają na pociągi. Ponadto należy polepszyć ofertę na już obsługiwanych trasach. Niedopuszczalne jest, żeby Wrocław budował swoją kolejkę kosztem mieszkańców całej reszty Dolnego Śląska. Również przydałoby się bezpośrednie połączenie Lubina z Jelenią Górą i Szklarską Porębą (na razie przez Węgliniec, a po reaktywacji Kolei Doliny Bobru przez Lwówek), gdyż jest ono bardzo potrzebne. Na przykład bardzo dużo mieszkańców Zagłębia Miedziowego jeździ na narty i wycieczki górskie w Karkonosze. W zamian można zlikwidować część pociągów z Legnicy do Węglińca, gdyż za Legnicą pociągi jeżdżą już mocno pustawe.
~trzeźwy2019-01-11 18:53:42 z adresu IP: (45.248.xxx.xxx)
A kto i po co miałby jeździć do jakiegoś zadupiastego Bolesławca? Tam jeżdżą tylko świry do szpitala psychiatrycznego. Fakt, tych przybywa we Wrocławiu, ale szkoda dla nich nowych pociągów.
~dziecko we mgle2019-01-11 11:59:36 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Za Legnicą pociągi jadą pustawe..Ja wiem ,nie każdy wie gdzie leży Boleslawiec,to tylko 50000 tysięcy mieszkanców a w dodatku w stronę Węglińca.
~Grzegorz2019-01-10 21:30:47 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Wylew funkcyjnych. Widać nowe władze wiedzą na co kasę wydawać.
~łukasz2019-01-10 20:49:54 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Żenada! "bezpartyjni fahowcy"
~Ben2019-01-10 20:16:55 z adresu IP: (196.245.xxx.xxx)
A ja przestrzegam Pana Damiana przed wspomnianym tu portalem "Rynek Kolejowy" (zwanym już powszechnie nie bez powodu "Rynsztokiem Kolejowym") gdzie komentarze obecnie dobierane są według jednego klucza: hejtujące a nawet obrażające obecnego prezesa są publikowane, natomiast chwalące zmiany w KD czy choćby tylko nawołujące o mniej hejtu wobec nowej osoby w ogóle nie są dopuszczane do publikacji. W ten sposób pseudodziennikarze preparują dyskusję żeby miała określony wydźwięk. Nie ma co, fajna rzetelność dziennikarska. Ale za to mają Rachwalskiego na każde zawołanie gdy trzeba skomentować jakieś wydarzenie. To tak na wypadek, gdyby któryś pismak z tego portalu przybiegł z prośbą o wywiad albo materiały prasowe.
~Adamo2019-01-10 21:26:48 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Szczera prawda
~Krzysztof Czarnecki2019-01-10 20:00:52 z adresu IP: (104.128.xxx.xxx)
Poprzedniego prezesa odwołano przede wszystkim za burdy jakie urządzał w internecie (obrażanie, wyzwiska, wywoływanie kłótni, spamowanie itd.). Dlatego oficjalnie nikt nic nie powie o powodach odwołania, bo sprawa jest delikatna i osobista. Natomiast dużo mówi się nieoficjalnie na kolejowych forach. Jakby ktoś chciał zapoznać się z którąś z takich dyskusji, to choćby taki przykład: ht tp://bit. do/eEMrP (trzeba usunąć spacje z linka). Jaki będzie nowy prezes to jeszcze się okaże (nie ma co wieszać na nim zawczasu psów, prezes Rachwalski też jak obejmował posadę prezesa KD nie miał żadnego doświadczenia z koleją, gdyż był prezesem firmy busiarskiej), ale chyba wszyscy zgodzą się, że u takich osób nie powinno być przyzwolenia na chamstwo i publiczne obrażanie innych osób. Lepszy jakikolwiek prezes niż Rachwalski, który wyrabiał swoim zwierzchnikom i całemu Dolnemu Śląskowi fatalną opinię.
~Michał Nadolski2019-01-11 01:57:58 z adresu IP: (81.92.xxx.xxx)
Lepsza polityczna kreatura z regionu niż spadochroniarz z Pomorza, tak samo ściągnięty po znajomości. A nowy prezes jeszcze niczego nie pokazał, więc popuśćcie gumę od majtek hejterzy.
~Xxl2019-01-11 01:04:25 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jaki Prezez taka spółka . Był Przekręt z Pomorza , buisiarz ,poplecznik Biedronia. Taraz następna polityczna karykatura bez fachowej wiedzy , no ale ma znajomości.
~pamiętliwy2019-01-10 19:23:24 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Ten hejt na nowego prezesa produkuje głównie poprzednia ekipa, która nie może pogodzić się z przegraną. Pewnie już zapomnieli, że prezes Rachwalski zanim stał się prezesem Kolei Dolnośląskich też nie miał żadnych związków z koleją i był prezesem firmy busiarskiej na Pomorzu. Obecny prezes przynajmniej jest mieszkańcem naszego regionu, więc ma dużo lepsze pojęcie o potrzebach komunikacyjnych mieszkańców, niż Rachwalski.
~Adamo2019-01-10 21:10:35 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Nareszcie konkretna i rzeczowa wypowiedz zgadzam sie w 100%
~miłośnik kolei2019-01-10 18:57:06 z adresu IP: (165.231.xxx.xxx)
Duży plus dla tego Pana za reaktywację Lwówka. Jedna z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce którą poprzedni prezes KD zaorał. Trzeba zacząć teraz od naprawienia tego co zniszczyły poprzednie władze KD. Panie Damianie, trzymamy za słowo i będziemy pilnować realizacji obietnic!
~Roman2019-01-10 18:46:09 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
A co ma do rzeczy kiedy jechał pociągiem ?? Prezes ma być przede wszystkim dobrym menadżerem a nie kolejarzem !! Jak dziennikarze piszą o rzeczach na których zupełnie się nie znają do dobrze ? Panie prezesie, proszę nie przejmować się hejtem (wychodzącym głownie spod rąk poprzedniej ekipy) i robić swoje !
~Teren2019-01-23 17:53:19 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Jak jest menadzerem kolejowym, to niech jeździ pociągami by zobaczyć co narobił i czego za biurka nie widać?
~Zz..2019-01-23 16:33:35 z adresu IP: (185.43.xxx.xxx)
Jak można być dobrym menadżerem, kiedy nie zna się tematu z którym ma się pracować? W liczbach i statystykach może i będzie OK, ale czasem trzeba zrobić coś, co będzie mało dochodowe, lub wręcz deficytowe (uruchomienie uwalonych linii), ale ważne dla małej społeczności.
~Pomagierze Raczyńskiego2019-01-10 18:20:00 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
spadaj do Lubina. Zostaw Wrocław i resztę Dolnego Śląska w spokoju.
~Marcelina2019-01-10 16:28:05 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Lepszy niż Zawada jako wiceprezydent.
~ciekawy2019-01-10 15:25:55 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Ciekawe będzie zderzenie nowego zarządu KD z niektórymi zakładami PKP PLK gdzie są też ludzie " z dobrymi kontaktami w rządzie" ... A jak widać interesy są rozbieżne.
~Sct2019-01-10 15:06:55 z adresu IP: (178.219.xxx.xxx)
...do Gór Stołowych można było dojechać przez Złoty Stok. ??? Zapowiada się dobrze:-( Mądry prezesik.
~Hajs się musi zgadzać2019-01-10 14:45:57 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Istny dzban. Brak słów po prostu. I jak ma ta kolej funkcjonować w Polsce skoro rządzi nią polityczne kolesiostwo. Zero pojęcia o kolei, a będzie taki nią zarządzał.
~jOj2019-01-10 14:32:04 z adresu IP: (37.7.xxx.xxx)
Ma chłop pociąg, do koryta.
~Teoretycznie2019-01-10 14:29:57 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Widocznie pociągi mają jeździć a nie wozić pasażerów?
~ddfs2019-01-10 13:23:53 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
A rozumiem, to nie chodzi o zarządzanie, tylko o jeżdżenie!
~Won2019-01-10 12:57:03 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Amator,dyletant. Ot jak można w niedługim czasie zepsuć coś dobrze działające przedsiębiorstwo. Polityka polityka,która niszczy samorządy. Gościu,który nie ma pojęcia o temacie. Pisiory zrobzrobią, to samo co ze stadninami,czyli zniszczą. Konkurs na prezesa-główne pytanie lubi Pan konie-Tak. Dobrze zostanie Pan prezesem. Tu Tak samo jest. Dno, porażka
~Adamo2019-01-10 14:12:00 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ciekawy komentarz..ale qidze ze srednie masz pojecie o firmie Kd ..ta forma przed 4 laty to byl przyklad sprawnie dzialajacego organizmu..ale odkad PO dalo super prezesa do tej firmy zaczal sie cyrk na kolach..duzo by wymieniac..ale ostanio pan byly prezes dostał w sadzie karnym grzywne za bezzasadne zwolnie pracownika..a wobec drugiego prezesa sprawa sie toczy..a sprawe zalozyla PIP.a wiec nie pisz glupot o suer gosciu.
~z Karpacza2019-01-10 12:54:42 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Przypominam że jedną z ważniejszych linii do reaktywacji jest linia Jelenia Góra - Karpacz - Kowary oraz do Świeradowa Zdroju, a to nie tylko ze względu na mieszkańców ale ogromne ilości turystów. Brak połączeń na tej linii skutkuje takimi sytuacjami jak np : 1 stycznia 2019 - do i z Karpacza nie jedzie ani jeden autobus PKS TOUR Jelenia Góra, bo ta firma w dniu pierwszego stycznia nie realizuje żadnych przewozów w kierunku Karkonoszy. Szklarska Poręba ma połączenie kolejowe i wszystkie pociągi w dniu 1 stycznia miały duże obłożenie. A Karpacz odcięty od cywilizowanego świata.
~Zdzich2019-01-10 16:05:59 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Pomyliłeś trasy.Do Karpacza autobusy PKS TOUR Jelenia Góra cały czas jeżdżą.Zarówno przez Podgórzyn jak i Kowary.Natomiast zlikwidowano Świeradów oraz ograniczono Lwówek.Zlikwidowano też większość kursów do Gryfowa.
~KLA2019-01-10 12:51:42 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
do Gór Stołowych można było dojechać przez Złoty Stok ??????
~Kot Sylwester2019-01-10 13:13:49 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
No ba... Wsiada się w wagonik w Kopalni Złota i wysiada na nowiutkiej stacji pod Szczelińcem Wielkim :D
~Jabłko2019-01-10 11:49:39 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
prezes jest figurantem, który tylko kasuje co miesiąc wypłatę, która jest nagrodą od Raczyńskiego za dotychczasową "służbę". Prezesem spółki można zrobić nawet pawiana, byle tylko ludziom pod nim nikt nie przeszkadzał, bo to oni stoją za wzrostem w ostatnich latach.
~Paweł2019-01-10 14:23:39 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Czyżby? To może polikwidujmy zarządy, po co wydawać kupę kasy na pensję, skoro małpa za skrzynkę bananów tygodniowo podpisze co trzeba...
~Kolejarz 2019-01-10 11:39:27 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Rachwalski był z nadania partyjnego tak samo, kolej by działał bez niego, bo właścicielem jest Marszalek. Bardzo dużo osób mówi, że były prezes robił takiej przekręty. Chyba czas na CBŚ by wkroczyli do akcji.
~Kolejarz2019-01-10 13:23:32 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ja nikogo nie oskarżam. Dochodzą tylko takie głosy, więc CBŚ czy inne jednostki do tego powołane powinny zrobić audyt i sprawdzić wszystkie dokumenty, żeby potem nie było jak np. z Wisłą Kraków
~Endriu ll sort2019-01-10 12:04:14 z adresu IP: (195.117.xxx.xxx)
Mocne oskarżenia!Ale pis-dzielskie stowarzyszenie wzajemnej pomocy ma fundusze dla takich TROLII typu kolejarz. Nikogo nie obchodzi że Polska naprawdę pod rządami takich kompetentnych ludzi popada w jeszcze większe długi.Ale co tam byle teraz moje koryto było pełne.Proszę o dowody na niekompetencję byłego prezesa panie kolejarz ????.A tak z ciekawości ile dostajesz kasy za takie hejtowanie trolu????
~Adamo2019-01-10 11:46:25 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Zgadzam sie w 100% wał za walem szedł ..
~Partyjniactwo2019-01-10 11:17:36 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Podsumujmy: żadnych nowych pomysłów, kontynuacja działań poprzedników, czysta polityka, zwykły funkcjonariusz partyjny, mowa trawa, dyletanctwo PiSoburak
~zegarek2019-01-10 11:15:40 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
My Lubinianie czekamy na obietnicę prezesa że pociągi z Lubina bedą śmigały co godzinę do wrocka. Może być ciężko skoro według prezesa ma być 11 składów (doba ma 24 godziny)
~Wro2019-01-10 17:22:16 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Już jeden Zbigniew, co się nie zna, dojeżdża na zarządy do Wrocławia z Lubina:)
~Wrocek2019-01-10 12:07:45 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Pytanie, czy 'Wrocek' chce pociągów pełnych 'Lubinian' co godzinę... macie tam przecież galerię handlową i stadion. Niech wam Raczyński zrobi jarmark świąteczny i będziecie szczęśliwi, czego wam życzę.
~dziecko we mgle2019-01-10 10:58:17 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Ja tam do szkoły nie chodzilem,ale szybko się uczę.Nie wiadomo czy plakać czy śmiać się?Wielu z inżynierów tej firmy winno kandydować na tak wazne stanowisko,ale jak widać na przykladzie niemieckiego porzekadla"Geht probieren uber studieren"Praktyka ponad/przed studiami.Co się żałośnie przekłada jak wiedzą doświadczeni w pięknej katastrofie jak w filmie "Grek Zorba"
~Antoni2019-01-10 10:24:35 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
A rachwalski to nie byl nadany pitycznie??a jakie mial doswiadczenie w kolejnictwie.?zadne..narobil walow ..firma ledwie dyszy..a piotrus bawil sie w szopki ze swoja lewizna
~Grzegorz2019-01-11 05:16:36 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Znalazł się. Owszem. Bo korzysta z usług KD.
~hehe2019-01-11 03:59:15 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Grzegorz K-rek, podpisuj się swoim imieniem, co??
~Adamo2019-01-10 22:56:58 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Kto sie sprawdzil? Bo nie wiem o kim sie pisze .widze ze obroncy PR sie znalezli..albo sma PR sie broni zenada roku..na szczescie juz go nie ma i to jest mega plus..aaa co walkow..czas pokarze co bedzie....a obecnie sprawa karna sie toczy wobec tego pana tak w kwesti wyjasnienia????????
~Grzegorz2019-01-10 21:29:11 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Jakie miał takie miał, ale się sprawdził. Jak ktoś się sprawdzi to się go najczęściej utrzymuje. A co do wałków to jak masz podstawy dla tych zarzutów to won na Policję bo milczeniem łamiesz prawo.
~Adamo2019-01-10 21:22:39 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Trolowanie piotrusia hahha dobre panie aa raczej pani leon zawiadowca a kto zatrudnial panie do sledzenia fejsa.hmmm a kto ludzia premie zabieral za zle opinie o kd..hmmm wymieniac dalej pani kasiu?
~Leon zawiadowca2019-01-10 17:03:15 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Adamo czy Antoni ilu jeszcze używasz do trollowania i szkalowania Piotra Rachwalskiego?
~remigiusz r 2019-01-10 11:16:13 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
ale , jechałem ostatnio pociągiem do Wrocławia ( KD ) i jestem w szoku. Czysto, nowocześnie, grzecznie, na czas . WI-FI REWELACJA .A pendolino chwali się, że własnie internet do pociągów wprowadza.
~Sami głupcy w koleii2019-01-10 10:19:22 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
~Pan Jan2019-01-10 10:00:52 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Fatalnie prezes akcentuje, chyba miał dwóję z polskiego. Ekspert bez praktyki z nadania politycznego. A dalej prezes mówi, że zatrudnił już fachowca, a on będzie to wszystko nadzorował. Czyżby komisarz polityczny?
~rence_precz2019-01-10 09:58:08 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
"mierny, bierny ale wierny".
~Piotr2019-01-10 09:34:19 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Swietnie, czyli ekspert.