Wrocławski magistrat chce dodatkowych przystanków na trasie Wrocław-Świdnica [WIDEO]

, GN | Utworzono: 2019-06-23 08:58 | Zmodyfikowano: 2019-06-23 08:59
A|A|A

zdjęcie ilustracyjne; fot. pixabay

Wrocławski magistrat chce większej liczby miejskich przystanków na trasie do Świdnicy. PKP PLK ogłosiło listę budowanych przystanków, realizowanych w ramach modernizacji połączenia. We Wrocławiu utworzone będą dwa postoje - na Wojszycach i Partynicach. To oznacza, że pociąg ominie Klecinę, Ołtaszyn i Tarnogaj wraz z Jagodnem. Magistrat zapowiada, że skontaktuje się w tej sprawie z Polskimi Liniami Kolejowymi. Mówi o tym Klaudia Piątek z biura prasowego urzędu miejskiego:

Decyzję Polskich Linii Kolejowych komentują również mieszkańcy Jagodna:

Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, podkreśla, że nie ma możliwości, by w ramach realizowanego projektu utworzyć większą liczbę przystanków. Sugeruje, że mogą być one także finansowane przez gminę lub podmiot prywatny - na przykład dewelopera. Urząd Marszałkowski, który będzie odpowiadał za rozkład jazdy połączenia, odmawia komentarza w tej sprawie.

Jest umowa na zaprojektowanie i wykonanie linii kolejowej między Wrocławiem, a Świdnicą

 

 

 

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Rada Osiedla Klecina
2020-05-21 02:58:10
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 1
Czemu stacja "Wrocław - Klecina" nie została ujęta w spisie przystanków objętych remontem? Czy ten zabieg jest spowodowany tym, iż stacja "Wrocław - Klecina" przy ulicy Kobierzyckiej nie będzie wykorzystana do ruchu pasażerskiego z powodu bliskości do następnej nowej potencjalnej stacji "Wrocław - Partynice" przy ulicy Zwycięskiej? Jestem pewny, że my - Klecinianie będziemy uparcie ubiegać się o remont tejże stacji na rzecz sukcesywnego korzystania z niej. Czemu mamy być gorsi i dojeżdżać aż do Partynic w celu skorzystania z pociągu, hę?! Proszę o konkretną i rzetelną odpowiedź.
~wrocławianin
2019-06-28 17:02:28
z adresu IP: (103.77.xxx.xxx)
Ocena: 9
No tak, wyremontują tory dla kilku szynobusów na dzień i zakorkują pół Wrocławia. Kto będzie jeździł tymi pociągami? Kury i kaczki na targ do Wsidnicy?
~Ktoś
2019-06-28 17:01:10
z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Ocena: 10
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku??? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~wojtek
2019-06-28 16:59:33
z adresu IP: (107.173.xxx.xxx)
Ocena: 9
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~Precz z trollami z KD!
2019-06-28 16:57:45
z adresu IP: (23.83.xxx.xxx)
Ocena: 8
Precz z trollami z Kolei Dolnośląskich zaśmiecającymi wszystkie portale tym samym spamem i hejtem Lwówka!
~Precz z trollingiem
2019-06-28 14:37:22
z adresu IP: (155.133.xxx.xxx)
Ocena: -10
Te niedorzeczności o pustych pociągach są tak śmieszne, że ojejku.
~bystrzak2000
2019-06-25 18:38:11
z adresu IP: (181.214.xxx.xxx)
Ocena: 9
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~Ktoś
2019-06-25 18:32:22
z adresu IP: (23.227.xxx.xxx)
Ocena: 8
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~Znawca
2019-06-25 18:29:36
z adresu IP: (185.107.xxx.xxx)
Ocena: 8
Nie dajcie się zwieźć antylwóweckiemu hejtowi byłego prezesa Kolei Dolnośląskich, który znowu (tym razem pod artykułem o Sobótce) opluwa Lwówek Śląski i ludzi walczących o powrót pociągów na tę linię, bo sam wcześniej zlikwidował na niej wszystkie pociągi i boi się prawdy jak diabeł święconej wody. Szczególną nienawiścią darzy sołtysa Marczowa, którego szkaluje przy każdej okazji. Piotr Rachwalski całe dnie spędza w internecie na stronach o kolei, nawet w godzinach pracy, pisząc pod imieniem i nazwiskiem lub z anonimowych nicków. Niestety, poziom komentarzy byłego prezesa odwrotnie proporcjonalny do ich ilości. Dwa przykłady (trzeba z linków usunąć spacje): zapodaj. net/11291512f8dd7. png. html , zapodaj. net/28677a3999f45. png. html
~Jerzy
2019-06-25 18:26:47
z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Ocena: 10
Masakra! Czytam te komentarze i oczom nie wierzę! Jeden walczy o powrót pociągów na linię, a drugi sabotuje jego wysiłki i obrzuca gównem na wszystkich portalach. Panie Rachwalski - jak na prezesa firmy kolejowej coś pan słabo kochasz kolej. Pewnie bardziej stołki i politykę. Takich zbetoniałych łbów powinno być właśnie na kolei jak najmniej!
~czarna owca z Wągrowca
2019-06-25 18:23:17
z adresu IP: (87.101.xxx.xxx)
Ocena: 11
UWAGA! Wszystkie poniższe komentarze wychwalające pociągi do Sobótki i Koleje Dolnośląskie pisze świr z Kolei Dolnosląskich - ten sam, który też obraża Lwówek i jego mieszkańców. Nie traktujcie poważnie tego spamu!
~Wrocławianin
2019-06-25 17:10:23
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -8
Dlaczego mieszkańcy Ołtaszyna, Wojszyc nie robią nic aby zmusić wladze miasta do zrobienia ulicy Orawskiej i Spiskiej. Mamy tam gotowy wiadukt kolejowy tylko droga między działkami dziurawa jak ser szwajcarski.. Południe Wrocławia stoi w korkach a nikt nie chce podjąć tematu tej drogi.. masakra
~Edek
2019-06-25 16:37:29
z adresu IP: (89.230.xxx.xxx)
Ocena: -15
To prawda U nas w Lwówku ludzie nienawidzą pociągów dla tego Lwówek to jedyne miejsce w Polsce gdzie mieszkańcy sami rozkradli linię kolejową.
~Krowa z Marczowa
2019-06-25 16:34:16
z adresu IP: (89.230.xxx.xxx)
Ocena: -9
Uwaga wszystkie negatywne komentarze mają jednego autora. Frustrat z Lwówka nie może się pogodzić że pociągi i PKS omijają jego wiochę. A lokalne menele szyny już rozkradły.
~Dolnoślązak
2019-06-25 16:16:20
z adresu IP: (185.141.xxx.xxx)
Ocena: 6
Wrocław to sobie może chcieć. A tu jak zwykle jakieś żądania wobec marszałka, a sam nie daje ani złotówki. Psu na budę potrzebne są te przystanki, podobnie jak cała ta zakichana linia kolejowa do Sobótki.
~Południowiec
2019-06-25 16:13:34
z adresu IP: (31.13.xxx.xxx)
Ocena: 7
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~Max
2019-06-25 16:08:24
z adresu IP: (184.75.xxx.xxx)
Ocena: 8
Trol z Kolei Dolnośląskich znowu nadaje- były prezes KD zlikwidował wszystkie pociągi do tego miasteczka i teraz opluwa miasto i jego mieszkańców na wszystkich portalach.
~Wojtek
2019-06-25 16:01:35
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 6
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~Qrff
2019-06-25 15:59:13
z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Ocena: 9
Co za ściek.... Wszyscy jesteście poje bani... !!! To nie są nawet bardzo szerokie ramy wolności słowa. Tu komentują ludzie z jaskrawymi chorobami psychicznymi. Do ku rwy nędzy czy jest tu jakiś admin, który wy pier doli ten ściek? 285? Oczywiście że nie. Nowe przystanki - po chooj, a stare do rozbiórki czy są w odległości nie większej niż 1 km od zabudowań czy nie. Psychopatom w puciongach mówimy nie. Jak wszyscy będziemy jeździć suvami w pojedynkę i jesć steki wołowe to ludzkość będzie żyła długo i szczęśliwie. Tylko pociągi.
~Max
2019-06-25 14:39:44
z adresu IP: (89.230.xxx.xxx)
Ocena: -11
Trol z Lwówka nadaje- jego wiochę pociągi omijają to podszywa się pod przeciwnika kei we Wrocku : D
~Qrff
2019-06-25 09:20:19
z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ocena: -10
Co za ściek.... Wszyscy jesteście poje bani... !!! To nie są nawet bardzo szerokie ramy wolności słowa. Tu komentują ludzie z jaskrawymi chorobami psychicznymi. Do ku rwy nędzy czy jest tu jakiś admin, który wy pier doli ten ściek? 285? Oczywiście że tak. Nowe przystanki - koniecznie, a stare do rewizji czy są w odległości nie większej niż 1 km od zabudowań. Psychopatom w blachosmrodach mówimy nie. Jak wszyscy będziemy jeździć suvami w pojedynkę i jesć steki wołowe to ludzkości już nie będzie w 2050. Tylko kolej.
~bystrzak2000
2019-06-24 21:54:34
z adresu IP: (43.249.xxx.xxx)
Ocena: 9
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~???
2019-06-24 21:53:11
z adresu IP: (178.162.xxx.xxx)
Ocena: 8
Korki na potwornie zatkanych ulicach - Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego - będą jeszcze większe. Ktoś o tym myśli? Na co komu te pociągi?
~AAA
2019-06-24 21:50:58
z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Ocena: 7
Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada. Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!!
~matador
2019-06-24 21:48:49
z adresu IP: (184.170.xxx.xxx)
Ocena: 8
A Rogatkowy ( Dróżnik) już zatrudniony? Bo przecież ktoś będzie musiał co 15 min podnosić i opuszczać rogatki( szlabany) przy np. ulicy Bardzkiej, pod estakadą dla pociągów towarowych, przed wielkim rondem, z którego dojeżdżać się będzie min. do AUTOSTRADY A4. W jednym poziomie jezdni krzyżować się tu będzie 4-pasmowa droga, PASAŻERSKA LINIA KOLEJOWA I TOROWISKO TRAMWAJOWE ( do Jagodna). Nie będzie we Wrocławiu a pewnie i w całej Polsce bardziej niebezpiecznego miejsca! To FAKT. Nie jest prawdą to co od kilku lat pokazywane jest na wizualizacjach, czyli mknące ESTAKADĄ pociągi osobowe. Dziwnym trafem nikt tego tematu nie porusza.
~wasabiWKS
2019-06-24 21:47:38
z adresu IP: (185.245.xxx.xxx)
Ocena: 9
Pewnie tylko ten świr z Kolei Dolnośląskich chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~Macìej Głovvickì
2019-06-24 15:09:04
z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
Ocena: -8
Popieram linię do Sobótki, najpiękniejsza trasa w Polsce.
~Południowiec
2019-06-24 14:42:36
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 8
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~Dolnoślązak
2019-06-24 14:38:45
z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
Ocena: 7
Wrocław to sobie może chcieć. A tu jak zwykle jakieś żądania wobec marszałka, a sam nie daje ani złotówki. Psu na budę potrzebne są te przystanki, podobnie jak cała ta zakichana linia kolejowa do Sobótki.
~Ktoś
2019-06-24 14:36:36
z adresu IP: (104.222.xxx.xxx)
Ocena: 12
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~wasabiWKS
2019-06-24 14:29:11
z adresu IP: (94.242.xxx.xxx)
Ocena: 11
Pewnie tylko ten świr z Kolei Dolnośląskich chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~Ryszard
2019-06-24 14:25:45
z adresu IP: (83.143.xxx.xxx)
Ocena: 11
Widzę, że nie ma sensu czytać komentarzy. Troll z Wągrowca(?) czuwa na portalu i tradycyjnie zarzygał całą dyskusję antylwóweckim hejtem. 100 komentarzy od tej samej osoby, trzeba mieć kuku na muniu.
~d112
2019-06-24 08:12:38
z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Ocena: -11
linia kolejowa 285 ma bardzo duży potencjał ale taka przebudowa powinna być robiona z sensem. We Wrocławiu powinna zostać tak naprawdę zrobiona estakada od Buforowej do Kleciny a cała linia kolejowa powinna być zelektryfikowana jak i zbudowany drugi tor przynajmniej do Świdnicy i to razem z elektryfikacją linii Wałbrzych - Kłodzko. Wystarczy spojrzeć jak linia kolejowa położona jest na mapie między dwoma magistralami Wrocław - Zgorzelec i Wrocław - Międzylesie a kończy się na linii kolejowej Wałbrzych - Kłodzko w między czasie przecinając magistrale podsudecką.
~Zenon
2019-06-24 06:15:45
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -15
Widzę, że nie ma sensu czytać komentarzy. Troll z Marczowa(?) nie śpi i tradycyjnie sprowadził dyskusje do roli rynsztoku. 100 komentarzy od tej samej osoby, trzeba mieć kuku na muniu.
~Lech
2019-06-24 03:48:06
z adresu IP: (185.76.xxx.xxx)
Ocena: 13
I kolejne kilkaset milionów złotych pójdzie jak w czarną dziurę! Kolejny przekop mierzei wiślanej. Bez żadnego rozeznania, rachunku opłacalności! Jak to się skończy? Tak jak trasa Kłodzko - Kudowa. Poszły miliony i od kilku lat szynobusy jeżdżą puste!!!! Ludzie i turyści w Polanicy, Dusznikach nie mają pojęcia że jakieś pociągi jeżdżą. Lud jest wygodny, trzeba go podwieźć pod dom, co zrobi tylko bus. A kolej zwykle jest za daleko od siedzib. Kicha
~Dolnoślązak
2019-06-24 03:46:39
z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
Ocena: 13
Wrocław to sobie może chcieć. A tu jak zwykle jakieś żądania wobec marszałka, a sam nie daje ani złotówki. Psu na budę potrzebne są te przystanki, podobnie jak cała ta zakichana linia kolejowa do Sobótki.
~Południowiec
2019-06-24 03:45:29
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 9
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~ x
2019-06-24 03:44:17
z adresu IP: (195.242.xxx.xxx)
Ocena: 7
Czekam, aż autobusy jeżdżące Ołtaszyńską będą stawały w korkach przed przejazdami kolejowymi. A tramwaj ma którędy jechać? Agrestową? Też świetnie.
~Ktoś
2019-06-24 03:41:17
z adresu IP: (104.128.xxx.xxx)
Ocena: 9
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~matador
2019-06-24 03:40:07
z adresu IP: (185.16.xxx.xxx)
Ocena: 10
Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada. Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!!
~AAA
2019-06-24 03:38:46
z adresu IP: (185.153.xxx.xxx)
Ocena: 8
Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada. Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!!
~wroc
2019-06-24 03:37:26
z adresu IP: (83.97.xxx.xxx)
Ocena: 7
Zwycięska to najbardziej zakorkowana ulica w Polsce. Teraz dojdą szlabany blikujące przejazd ulic Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego.. Ktokolwiek z decydentów o tym pomyślał?.
~???
2019-06-24 03:36:32
z adresu IP: (104.222.xxx.xxx)
Ocena: 8
Korki na potwornie zatkanych ulicach - Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego - będą jeszcze większe. Ktoś o tym myśli? Na co komu te pociągi?
~jan
2019-06-24 03:34:35
z adresu IP: (104.128.xxx.xxx)
Ocena: 10
Tłumów w pociągach bym się nie spodziewał. Za to pojawią się gigantyczne kolejki przed szlabanami. Brawo UMWD! Oni wiedzą, jak rozwalić ludziom komunikację.
~Paweł z Partynic
2019-06-24 03:33:37
z adresu IP: (165.231.xxx.xxx)
Ocena: 7
Tak się w Polsce marnotrawi publiczne pieniądze - na linie kolejowe dla nikogo. Kto teraz beknie za korki we Wrocławiu?
~Wojtek
2019-06-24 03:32:10
z adresu IP: (86.105.xxx.xxx)
Ocena: 9
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~wrocławianin
2019-06-24 03:30:49
z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
Ocena: 7
No tak, wyremontują tory dla kilku szynobusów na dzień i zakorkują pół Wrocławia. Kto będzie jeździł tymi pociągami? Kury i kaczki na targ do Wsidnicy?
~Marcin
2019-06-24 03:29:47
z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Ocena: 6
Jeszcze budowa nowej Buforowej nie dobiegła końca, a już szykują się nowe zatory na skrzyżowaniu z Konduktorską obsługiwaną Światłami oraz na skrzyżowaniu Kolejowo-samochodowo/pieszo/rowerowo/tramwajowo? Jak zostaną rozwiązane skrzyżowania ze Zwycięską oraz Borowską? Houston!...
~wasabiWKS
2019-06-24 01:20:22
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 11
Najlepszy pomysł to zlikwidować wszystkie pociągi do Wsiocławia, Sobótki, Oleśnicy, Jelcza i innych okolicznych wioch. Sołtys Sołtysowic ma dryndę i kobyłę, będzie woził kmiotów zza Buga.
~Zorientowany
2019-06-24 01:00:50
z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Ocena: 8
Co do linii lwóweckiej to prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie. Więcej: marczow[kropka]bnx[kropka]pl/news[kropka]php?readmore=826
~Głupie ludki jadom
2019-06-24 00:23:58
z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Ocena: 11
Jadą sobie głupie ludki Do Wsiobudki, tej Wsiobudki Kunia wczoraj im zabrali To puciongiem pojechali. Jadą sobie głupie kmioty Do roboty, do roboty. Wsiadła nawet chuda krowa Rzekła krótko: - "Do Pustkowa." Nawet jechał prosiak stary Gdzie? No przecież! Na Świniary! Wszystkie kmioty się zleciały Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD
~kolejarz z KD
2019-06-24 00:21:08
z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
Ocena: 10
Koleje Dolnośląskie przepraszają za byłego prezesa. Proszę nas już nie wiązać z trollem z Wągrowca.
~Jerzy
2019-06-24 00:19:47
z adresu IP: (45.248.xxx.xxx)
Ocena: 10
Masakra! Czytam te komentarze i oczom nie wierzę! Jeden walczy o powrót pociągów na linię, a drugi sabotuje jego wysiłki i obrzuca gównem na wszystkich portalach. Panie Rachwalski - jak na prezesa firmy kolejowej coś pan słabo kochasz kolej. Pewnie bardziej stołki i politykę. Takich zbetoniałych łbów powinno być właśnie na kolei jak najmniej!
~Dominika
2019-06-24 00:13:32
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: -8
Marczów koło Lwówka przeprasza za trola.
~Znawca
2019-06-24 00:10:28
z adresu IP: (185.5.xxx.xxx)
Ocena: 11
Nie dajcie się zwieźć antylwóweckiemu hejtowi byłego prezesa Kolei Dolnośląskich, który znowu (tym razem pod artykułem o Sobótce) opluwa Lwówek Śląski i ludzi walczących o powrót pociągów na tę linię, bo sam wcześniej zlikwidował na niej wszystkie pociągi i boi się prawdy jak diabeł święconej wody. Szczególną nienawiścią darzy sołtysa Marczowa, którego szkaluje przy każdej okazji. Piotr Rachwalski całe dnie spędza w internecie na stronach o kolei, nawet w godzinach pracy, pisząc pod imieniem i nazwiskiem lub z anonimowych nicków. Niestety, poziom komentarzy byłego prezesa odwrotnie proporcjonalny do ich ilości. Dwa przykłady (trzeba z linków usunąć spacje): zapodaj. net/11291512f8dd7. png. html , zapodaj. net/28677a3999f45. png. html
~Dolnoślązak
2019-06-24 00:08:16
z adresu IP: (172.83.xxx.xxx)
Ocena: 9
Wrocław to sobie może chcieć. A tu jak zwykle jakieś żądania wobec marszałka, a sam nie daje ani złotówki. Psu na budę potrzebne są te przystanki, podobnie jak cała ta zakichana linia kolejowa do Sobótki.
~Paweł z Partynic
2019-06-24 00:06:53
z adresu IP: (45.248.xxx.xxx)
Ocena: 9
Tak się w Polsce marnotrawi publiczne pieniądze - na linie kolejowe dla nikogo. Kto teraz beknie za korki we Wrocławiu?
~Ktoś
2019-06-24 00:04:35
z adresu IP: (202.143.xxx.xxx)
Ocena: 6
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~Lech
2019-06-23 23:55:25
z adresu IP: (60.248.xxx.xxx)
Ocena: 7
I kolejne kilkaset milionów złotych pójdzie jak w czarną dziurę! Kolejny przekop mierzei wiślanej. Bez żadnego rozeznania, rachunku opłacalności! Jak to się skończy? Tak jak trasa Wrocław - Trzebnica. Poszły miliony i od kilku lat szynobusy jeżdżą puste!!!! Ludzie i turyści w Trzebnicy i innych wiochach nie mają pojęcia że jakieś pociągi jeżdżą. Lud jest wygodny, trzeba go podwieźć pod dom, co zrobi tylko bus. A kolej zwykle jest za daleko od siedzib. Kicha
~Wrocławiak
2019-06-23 23:32:47
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -8
Super że przywraca się stare połączenia. Jednak ja się pytam co z linią kolejową 181 i połączeniem z Wrocławia do Sycowa?
~Komentarz został usunięty
2019-06-23 23:08:17
z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Ocena: 9
Komentarz został usunięty
~Kolejarz
2019-06-23 22:47:37
z adresu IP: (195.205.xxx.xxx)
Ocena: 8
Z tego co wiem pociąg do Świdnicy przez Jaworzyne ma jechać 10 min krócej. Gdzie tu sens?
~wrocek
2019-06-23 22:47:00
z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Ocena: 9
A Sutryk ma kota.
~Zorientowany
2019-06-23 22:30:07
z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
Ocena: 7
Co do linii lwóweckiej to prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie. Więcej: marczow.bnx[kropka]pl/news[kropka]php?readmore=826
~Jerzy
2019-06-23 22:24:36
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 9
Masakra! Czytam te komentarze i oczom nie wierzę! Jeden walczy o powrót pociągów na linię, a drugi sabotuje jego wysiłki i obrzuca gównem na wszystkich portalach. Panie Rachwalski - jak na prezesa firmy kolejowej coś pan słabo kochasz kolej. Pewnie bardziej stołki i politykę. Takich zbetoniałych łbów powinno być właśnie na kolei jak najmniej!
~bystrzak2000
2019-06-23 22:10:00
z adresu IP: (192.30.xxx.xxx)
Ocena: 12
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~Maciej Musiał
2019-06-23 22:05:09
z adresu IP: (130.185.xxx.xxx)
Ocena: 11
Linia do Lwówka jest wyjątkowo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Andrzej Sosna
2019-06-23 22:00:38
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 12
UWAGA! Wszystkie poniższe komentarze wychwalające pociągi do Sobótki i Koleje Dolnośląskie pisze świr z Kolei Dolnosląskich - ten sam, który też obraża Lwówek i jego mieszkańców. Nie traktujcie poważnie tego spamu!
~Wiesława
2019-06-23 21:29:29
z adresu IP: (77.112.xxx.xxx)
Ocena: -9
" Kolej Doliny Bobru do likwidacji. „Wyremontujemy ją” " Andrzej Sibilski, sołtys Marczowa koło Lwówka Śląskiego. Ten sam hejt co tutaj.
~Znawca
2019-06-23 20:49:54
z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Ocena: 11
Nie dajcie się zwieźć antylwóweckiemu hejtowi byłego prezesa Kolei Dolnośląskich, który znowu (tym razem pod artykułem o Sobótce) opluwa Lwówek Śląski i ludzi walczących o powrót pociągów na tę linię, bo sam wcześniej zlikwidował na niej wszystkie pociągi i boi się prawdy jak diabeł święconej wody. Szczególną nienawiścią darzy sołtysa Marczowa, którego szkaluje przy każdej okazji. Piotr Rachwalski całe dnie spędza w internecie na stronach o kolei, nawet w godzinach pracy, pisząc pod imieniem i nazwiskiem lub z anonimowych nicków. Niestety, poziom komentarzy byłego prezesa odwrotnie proporcjonalny do ich ilości. Dwa przykłady (trzeba z linków usunąć spacje): zapodaj. net/11291512f8dd7. png. html , zapodaj. net/28677a3999f45. png. html
~Południowiec
2019-06-23 20:26:29
z adresu IP: (194.36.xxx.xxx)
Ocena: 8
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~wasabiWKS
2019-06-23 20:24:45
z adresu IP: (94.126.xxx.xxx)
Ocena: 8
Pewnie tylko ten świr z Kolei Dolnośląskich chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~Andrzej Sosna
2019-06-23 20:23:34
z adresu IP: (94.242.xxx.xxx)
Ocena: 10
UWAGA! Wszystkie poniższe komentarze wychwalające pociągi do Sobótki i Koleje Dolnośląskie pisze świr z Kolei Dolnosląskich - ten sam, który też obraża Lwówek i jego mieszkańców. Nie traktujcie poważnie tego spamu!
~Maciej Musiał
2019-06-23 20:22:22
z adresu IP: (210.217.xxx.xxx)
Ocena: 8
Linia do Lwówka jest wyjątkowo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Życzliwy
2019-06-23 19:47:28
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: -10
Po co reagować na klasyczny trolling przeciwko wrocławskiej kolei aglomeracyjnej. Wpiszcie w google " Kolej Doliny Bobru do likwidacji. „Wyremontujemy ją” ". Materiał TVP Wrocław Alberta Bystrońskiego. Od 1:20 w rozpaczliwym tonie mówi Andrzej Sibilski, sołtys Marczowa koło Lwówka Śląskiego. Wiele komentarzy w tej i wielu innych dyskusji brzmi tak samo. Stop terrorystom.
~wojtek
2019-06-23 19:26:46
z adresu IP: (93.190.xxx.xxx)
Ocena: 8
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~Marcin
2019-06-23 19:25:41
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 9
Jeszcze budowa nowej Buforowej nie dobiegła końca, a już szykują się nowe zatory na skrzyżowaniu z Konduktorską obsługiwaną Światłami oraz na skrzyżowaniu Kolejowo-samochodowo/pieszo/rowerowo/tramwajowo? Jak zostaną rozwiązane skrzyżowania ze Zwycięską oraz Borowską? Houston!...
~Ktoś
2019-06-23 19:24:12
z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Ocena: 10
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku??? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~warszawiak
2019-06-23 19:22:46
z adresu IP: (185.94.xxx.xxx)
Ocena: 11
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~wasabiWKS
2019-06-23 19:20:19
z adresu IP: (109.236.xxx.xxx)
Ocena: 7
Pewnie tylko ten świr z Kolei Dolnośląskich chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~Andrzej Sosna
2019-06-23 19:18:08
z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
Ocena: 8
UWAGA! Wszystkie poniższe komentarze wychwalające pociągi do Sobótki i Koleje Dolnośląskie pisze świr z Kolei Dolnosląskich - ten sam, który też obraża Lwówek i jego mieszkańców. Nie traktujcie poważnie tego spamu!
~arvent
2019-06-23 19:16:28
z adresu IP: (94.172.xxx.xxx)
Ocena: -9
Skąd przekonanie, że mało kto będzie jeździł tymi pociągami? Przecież od dawna widać, że co raz więcej osób przesiada się na pociągi, bo po remontach czasy jazdy ulegają skróceniu. Dziś wjazd samochodem do Wrocławia jest wnerwiający, co roku co raz więcej ludzi ma choć jedno auto i duże miasta nie są w stanie przyjąć tego ruchu, nawet gdyby próbowały jak USA budować wielopasmowe autostrady do centrum. Ktoś może twierdzić, że Sobótka jest zabita dechami, ale jak zyska szybkie połączenie kolejowe (bezkorkowe) do Wrocławia, będzie widać jak stanie się kolejną sypialnią Wrocławia, tak jak Jelcz, Trzebnica, Świdnica, Legnica, Wałbrzych, Rawicz ...czyli wszędzie tam, gdzie dojazd pociągiem zawiera się do godziny. Od momentu gdy kolej zaczęła się podnosić po agonii, przez przywrócenie parametrów technicznych linii kolejowych i wymianę taboru na wygodniejszy z klimatyzacją, widać ciągły przyrost przewożonych podróżnych i tu nie będzie inaczej.
~Głupie ludki jadom
2019-06-23 19:14:49
z adresu IP: (83.97.xxx.xxx)
Ocena: 7
Jadą sobie głupie ludki Do Wsiobudki, tej Wsiobudki Kunia wczoraj im zabrali To puciongiem pojechali. Jadą sobie głupie kmioty Do roboty, do roboty. Wsiadła nawet chuda krowa Rzekła krótko: - "Do Pustkowa." Nawet jechał prosiak stary Gdzie? No przecież! Na Świniary! Wszystkie kmioty się zleciały Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD
~Zorientowany
2019-06-23 19:10:37
z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Ocena: 8
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Życzliwy
2019-06-23 19:01:44
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: -11
Po co reagować na klasyczny trolling przeciwko wrocławskiej kolei aglomeracyjnej. Wpiszcie w google " Kolej Doliny Bobru do likwidacji. „Wyremontujemy ją” ". Materiał TVP Wrocław Alberta Bystrońskiego. Od 1:20 w rozpaczliwym tonie mówi Andrzej Sibilski, sołtys Marczowa koło Lwówka Śląskiego. Wiele komentarzy w tej i wielu innych dyskusji brzmi tak samo. Stop terrorystom.
~Seba
2019-06-23 18:58:22
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -8
To sie przeprowadzcie ???? mieszcuchy o tak źle i tak niedobrze, wam budować tylko drogi galerie i markety i już Grażyna z Januszem zadowoleni
~wacław
2019-06-23 16:53:08
z adresu IP: (176.53.xxx.xxx)
Ocena: 8
Taniej by było wszystkim chętnym na przejażdżkę fundować darmowe TAXI przez najbliższe 100 lat. Ale skoro są amatorzy na bezzasadne wydawanie pieniędzy to może niech zasponsorują tę ciuchcię z własnych pieniędzy. Jestem przeciwko marnotrawieniu w ten sposób pieniędzy z naszych podatków!
~mieszkaniec Wrocławia
2019-06-23 16:51:34
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 9
Pewnie tylko mikole chcą tej linii... My jej nie chcemy. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeżdżą....
~Ali
2019-06-23 16:50:10
z adresu IP: (185.145.xxx.xxx)
Ocena: 7
kto tam będzie jeździł Sobótka to zadupie jakich mało w Polsce, dwa hotele i nic więcej a do Sulistrowic z sobótki to tylko dywanem bo nic tam nie jeździ
~ann
2019-06-23 16:49:13
z adresu IP: (181.214.xxx.xxx)
Ocena: 7
niech ta kolej nie powstaje! sparaliżuje to totalnie, i tak już ciężki, wjazd do miasta od strony Jagodna...
~Lech
2019-06-23 16:47:44
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 8
I kolejne kilkaset milionów złotych pójdzie jak w czarną dziurę! Kolejny przekop mierzei wiślanej. Bez żadnego rozeznania, rachunku opłacalności! Jak to się skończy? Tak jak trasa Kłodzko - Kudowa. Poszły miliony i od kilku lat szynobusy jeżdżą puste!!!! Ludzie i turyści w Polanicy, Dusznikach nie mają pojęcia że jakieś pociągi jeżdżą. Lud jest wygodny, trzeba go podwieźć pod dom, co zrobi tylko bus. A kolej zwykle jest za daleko od siedzib. Kicha
~Karolina
2019-06-23 16:29:54
z adresu IP: (176.109.xxx.xxx)
Ocena: -9
Ja jako mieszkanka Pszenna bardzo sie cieszę - wsiade sobie do pociągu i na Wrocław :) bo tymi busami nie da się jeździć - napakowane po same brzegi i jeszcze pruja 35 jak wariaci... Ale rzeczywiście współczuje mieszkańcom południowego Wrocławia z tymi korkami...
~Dolnoślązak
2019-06-23 15:44:26
z adresu IP: (199.241.xxx.xxx)
Ocena: 7
Wrocław to sobie może chcieć. A tu jak zwykle jakieś żądania wobec marszałka, a sam nie daje ani złotówki. Psu na budę potrzebne są te przystanki, podobnie jak cała ta zakichana linia kolejowa do Sobótki.
~Południowiec
2019-06-23 15:42:00
z adresu IP: (185.141.xxx.xxx)
Ocena: 9
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~ x
2019-06-23 15:40:14
z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
Ocena: 9
Czekam, aż autobusy jeżdżące Ołtaszyńską będą stawały w korkach przed przejazdami kolejowymi. A tramwaj ma którędy jechać? Agrestową? Też świetnie.
~Ktoś
2019-06-23 15:38:04
z adresu IP: (23.83.xxx.xxx)
Ocena: 10
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~matador
2019-06-23 15:36:55
z adresu IP: (77.243.xxx.xxx)
Ocena: 7
A Rogatkowy ( Dróżnik) już zatrudniony? Bo przecież ktoś będzie musiał co 15 min podnosić i opuszczać rogatki( szlabany) przy np. ulicy Bardzkiej, pod estakadą dla pociągów towarowych, przed wielkim rondem, z którego dojeżdżać się będzie min. do AUTOSTRADY A4. W jednym poziomie jezdni krzyżować się tu będzie 4-pasmowa droga, PASAŻERSKA LINIA KOLEJOWA I TOROWISKO TRAMWAJOWE ( do Jagodna). Nie będzie we Wrocławiu a pewnie i w całej Polsce bardziej niebezpiecznego miejsca! To FAKT. Nie jest prawdą to co od kilku lat pokazywane jest na wizualizacjach, czyli mknące ESTAKADĄ pociągi osobowe. Dziwnym trafem nikt tego tematu nie porusza.
~AAA
2019-06-23 15:35:59
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 8
Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada. Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!!
~wroc
2019-06-23 15:35:09
z adresu IP: (185.59.xxx.xxx)
Ocena: 7
Zwycięska to najbardziej zakorkowana ulica w Polsce. Teraz dojdą szlabany blikujące przejazd ulic Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego.. Ktokolwiek z decydentów o tym pomyślał?.
~???
2019-06-23 15:34:14
z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Ocena: 7
Korki na potwornie zatkanych ulicach - Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego - będą jeszcze większe. Ktoś o tym myśli? Na co komu te pociągi?
~jan
2019-06-23 15:33:16
z adresu IP: (95.174.xxx.xxx)
Ocena: 8
Tłumów w pociągach bym się nie spodziewał. Za to pojawią się gigantyczne kolejki przed szlabanami. Brawo UMWD! Oni wiedzą, jak rozwalić ludziom komunikację.
~Paweł z Partynic
2019-06-23 15:32:24
z adresu IP: (185.151.xxx.xxx)
Ocena: 7
Tak się w Polsce marnotrawi publiczne pieniądze - na linie kolejowe dla nikogo. Kto teraz beknie za korki we Wrocławiu?
~Wojtek
2019-06-23 15:31:16
z adresu IP: (77.243.xxx.xxx)
Ocena: 8
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~wrocławianin
2019-06-23 15:29:26
z adresu IP: (43.245.xxx.xxx)
Ocena: 9
No tak, wyremontują tory dla kilku szynobusów na dzień i zakorkują pół Wrocławia. Kto będzie jeździł tymi pociągami? Kury i kaczki na targ do Wsidnicy?
~Marcin
2019-06-23 15:25:43
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: 8
Jeszcze budowa nowej Buforowej nie dobiegła końca, a już szykują się nowe zatory na skrzyżowaniu z Konduktorską obsługiwaną Światłami oraz na skrzyżowaniu Kolejowo-samochodowo/pieszo/rowerowo/tramwajowo? Jak zostaną rozwiązane skrzyżowania ze Zwycięską oraz Borowską? Houston!...
~Wodzu
2019-06-23 13:02:27
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -6
Magistrat się obudził, jak zwykle... Projekt przebudowy linii nr 285 był znany od dawna, teraz w końcu podpisano umowę i można wchodzić na plac budowy, to władze Wrocławia przypomniały sobie, że planowane zmiany nie są optymalne. Mam nadzieję, że nie wstrzyma to prac...
~Janek
2019-06-23 10:04:03
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -6
Widać że miasto jest przygotowane ;( na rozwój
Reklama