Jest umowa na zaprojektowanie i wykonanie linii kolejowej między Wrocławiem, a Świdnicą

Marcin Obłoza | Utworzono: 2019-06-12 19:52 | Zmodyfikowano: 2019-06-12 19:54
A|A|A

Fot. PLK

Wartość umowy podpisanej z polsko-niemieckim konsorcjum opiewa na kwotę blisko 200 milionów złotych. Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, zaznacza, że będzie to ważna linia dla regionu:

Według planu, pierwszy pociąg do Świdnicy pojedzie w pierwszej połowie 2021 roku. Koleje Dolnośląskie mają niebawem ogłosić powtórzony przetarg na spalinowe pociągi, które będą obsługiwały trasę. W ramach modernizacji linii Wrocław-Świdnica, remontu doczeka się 14 przystanków. Urząd Marszałkowski, który planuje rozkłady jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich, zapewnia, że składy będą zatrzymać się na wszystkich stacjach przygotowanych przez zarządcę sieci kolejowej. Podróż z Wrocławia do Świdnicy w zależności od liczby przystanków zajmie ok. 60 - 80 min.

Zadanie okazało się droższe, niż planowano, więc Urząd Marszałkowski zwiększył dofinansowanie unijne na inwestycję o ponad 40 milionów złotych. Plan przewiduje przygotowanie 14 przystanków. Każdy z nich ma mieć odnowiony peron i zostanie oświetlony. Michał Nowakowski z Urzędu Marszałkowskiego:

Plan PKP PLK obejmuje utworzenie dwóch, a nie, jak wcześniej sugerowano – większej liczby przystanków na terenie Wrocławia. Pociąg zatrzyma się również m.in. w Bielanach Wrocławskich, Domasławie, Kobierzycach i na dwóch stacjach w Sobótce. Prace na trasie z Wrocławia do Świdnicy mają zakończyć się na przełomie 2020 i 2021 roku. W tym samym czasie wyremontowana powinna zostać druga część trasy – ze Świdnicy do Jedliny Zdrój.

Przystanki objęte remontem: 

1. Wrocław Wojszyce

2. Wrocław Partynice

3. Bielany Wrocławskie

4. Domasław

5. Kobierzyce

6. Wierzbice

7. Pustków Żurawski

8. Rogów Sobócki

9. Sobótka

10. Sobótka Zachodnia

11. Szczepanów

12. Marcinowice

13. Pszenno

14. Świdnica Przedmieście

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~derto
2019-06-30 14:57:51
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 0
Doczekamy się linnii do Lwówka i do Świeradowa - trudno w krótkim czasie zrewitalizować to co zniszczyło PO/PSL
~derto
2019-06-30 14:56:12
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 3
Czekam z utęsknieniem na rewitalizację linii ze Świdnicy do Jedliny - to perełka D.Śląska
~KODLKPM
2019-06-14 15:03:40
z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Ocena: 8
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie. Kamil Styrna Krzysztof Czarnecki Maciej Miłosz Wiktor Lis Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont. Radosław Miśta Grzegorz Jóźwicki Rafał Skrzatek Marek Świtalski Jakub Adamczyk Dariusz Wojciechowski Tomasz Warszawski Adam Mikołaj Maćkowiak Bartosz Jewsiewicki Damian Chrustowski Maciej Gorzechowski Robert Mitura Jacek Kaźmierczak Jacek Wielgus Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego. Grzegorz Oleś "Światowid" Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras. Jakub Madrjas Michał Szymajda Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach. Marcin Medyk Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami. Andrzej Sosna Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami. Michał Nadolski Agnieszka Szymkiewicz Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24. pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej. Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia! Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana. Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane. Kοmitet Obrοny Dolnοśląskich Linii Kοlejowych Przed Mikοlami (KODLKPM)
~Głupie ludki jadom
2019-06-14 15:01:40
z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Ocena: 8
Jadą sobie głupie ludki Do Wsiobudki, tej Wsiobudki Kunia wczoraj im zabrali To puciongiem pojechali. Jadą sobie głupie kmioty Do roboty, do roboty. Wsiadła nawet chuda krowa Rzekła krótko: - "Do Pustkowa." Nawet jechał prosiak stary Gdzie? No przecież! Na Świniary! Wszystkie kmioty się zleciały Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD
~warszawiak
2019-06-14 15:00:27
z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Ocena: 10
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~wasabiWKS
2019-06-14 14:55:18
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 8
Pewnie tylko ten świr z Kolei Dolnośląskich chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~Ktoś
2019-06-14 14:52:27
z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Ocena: 10
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku??? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~Andrzej Sosna
2019-06-14 14:50:12
z adresu IP: (172.83.xxx.xxx)
Ocena: 9
UWAGA! Wszystkie poniższe komentarze wychwalające pociągi do Sobótki i Koleje Dolnośląskie napisał świr z Kolei Dolnosląskich - ten sam, który też obraża Lwówek i jego mieszkańców. Nie traktujcie poważnie tego spamu1
~Zorientowany
2019-06-14 14:48:49
z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Ocena: 11
Co do linii lwóweckiej to prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.
~Maciej Musiał
2019-06-14 14:45:08
z adresu IP: (144.48.xxx.xxx)
Ocena: 10
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Pamiętliwy.
2019-06-14 11:21:36
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -7
Co ciekawe, "andrju" który tyle energii wkłada w dziecinne negowanie przedsięwzięć kolejowych, dekadę temu sam proponował rewitalizację sobóckiej lini. Internet nie zapomina, sianie dezinformacji nic nie da!
~bystrzak2000
2019-06-14 11:09:03
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -10
Po to właśnie uruchamiane są pociągi, że ludzie mieli alternatywę w dojeździe do Wrocławia - tj. albo pociąg i jedziesz albo auto i stoisz w korku. Na tym to właśnie ma polegać - na Zachodzie europy zostawiasz auto na parkingu pod stacją/przystankiem i do centrum jedziesz pociągiem/tramwajem/autobusem, a nie tak jak w Polsce, każdy koniecznie musi wieźć swoje 4 litery na 4 kółkach. Miasto nie jest z gumy i niestety więcej aut już nie przyjmie. Porównanie potencjału transportowego aglomeracji wrocławskiej i aglomeracji jeleniogórskiej to jak porównanie potencjału USA i Polski - nawet laik zrozumie, że ośrodek wojewódzki, w którym mieszka 650 tyś ludzi + drugie tyle na przedmieściach i aglo wygeneruję znacznie większy potok podróżnych niż miasto zamieszkałe przez 80 tyś ludzi, będące stolicą powiatu.
~zorientowany
2019-06-14 08:08:29
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -13
“Trolling lwówecki” Z niepokojem obserwuję w internecie, w komentarzach związanych z kolejnictwem, działania mające na celu obrażenie i zdyskredytowanie przewoźnika: Kolei Dolnośląskich oraz przedstawicieli samorządu województwa dolnośląskiego odpowiedzialnych za transport. Zarzuca się przede wszystkim i wbrew prawdzie: zniszczenie przewozów pasażerskich na trasie Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Przewozy te zawieszono z racji katastrofalnego stanu linii 283 za która odpowiada państwowa spółka Polskie Linie Kolejowe. Samorząd wojewódzki nie jest jej właścicielem, nie ma prawa dokonywać remontów infrastruktury jak i nie ma interesu by linię w takim stanie przejmować. Kolejnym tematem jest rzekome faworyzowanie Wrocławia jako kierunku przewozów kolejowych kosztem innych miast. Wrocław jako główny ośrodek miejski, przemysłowy, naukowy i turystyczny województwa jest naturalnym generatorem dużego ruchu kolejowego i proporcjonalnie więcej pociągów go obsługuje. Nie wynika to z dyskryminacji mniejszych ośrodków ale ich potencjału pasażerskiego i potoków jakie generują. Trolling polega przede wszystkim na powtarzaniu nieprawdy, przekłamań i pomówień na powyższe tematy. Na ogólnodostępnych portalach komentowany jest i powielany po kilka, kilkadziesiąt razy. Praktyką jest podszywanie się pod użytkowników zamkniętych forów jak infokolej czy scysrapercity w celu ich zdyskredytowania. Osoba (osoby?) które się tego dopuszczają zgłaszają i minusują nieprzychylne im komentarze. Gros komentarzy pochodzi z tzw. “spamerskich” adresów IP co wskazuje na celowe i złośliwe działanie.
~Damian
2019-06-13 19:30:30
z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Ocena: 10
I co na to ten świr z Kolei Dolnośląskich? Nikt nie chce ciufci do śmierdzącej Sobótki, tylko on sam.
~janek
2019-06-13 19:28:54
z adresu IP: (131.255.xxx.xxx)
Ocena: 9
Na Zwycięskiej przy Karkonoskiej przejazd kolejowy rano zamknięty na 5 minut i wszystko stoi dookoła.. Już się uzbrajamy w cierpliwość.
~mądry
2019-06-13 19:26:05
z adresu IP: (211.197.xxx.xxx)
Ocena: 8
Niestety te pociagi beda tez blokowac autobusy, tramwaje a nawet rowery.
~wrocuś
2019-06-13 19:24:28
z adresu IP: (212.8.xxx.xxx)
Ocena: 7
Pięknie! Już widzę te korki :D Pewnie będą jeszcze większe, niż jak remontowali odcinek Bielany - Domasław. Super! Naprawdę, nie ma co...!
~olek
2019-06-13 19:21:29
z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Ocena: 9
no to zacznie sie wywożenie śmieci na Ślęże pociągami.Widze co sie dzieje w Mietkowie jak te prymitywy wyrzucają w koło zalewu, po rowach gdzie sie da.
~pro-kolej
2019-06-13 17:01:44
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -12
Na wszystkich przejazdach będą zamontowane Samoczynne Systemy Przejazdowe typu SPA-5 z sygnalizatorami EHZ8. Perony będą po jednej i po drugiej stronie ulicy tak, aby pociąg jadąc w danym kierunku przejechał przez przejazd i dopiero potem się zatrzymał przy peronie (by nie blokować ruchu). Maksymalny czas cyklu to 2 minuty. Przestańcie lamentować wsioki. Nikt nie będzie budować estakad, nasypów, wiaduktów za setki milionów, bo wy macie taki kaprys. Odpowiem wam krótko - kolej tam była PIERWSZA! To wasze wsiowe osiedla powstały potem a wyście kupili swoje wsiowe klitki, bo było trochę taniej za m2. Miejscie pretensje tylko do SIEBIE, bo o rewitalizacji mówi się conajmniej od 2000 roku! Niech festiwal minusów się rozpocznie.
~ble
2019-06-13 16:52:05
z adresu IP: (37.7.xxx.xxx)
Ocena: -12
to się nam sołtys Marczowa wkurzy :)
~Klecina
2019-06-13 13:42:21
z adresu IP: (83.97.xxx.xxx)
Ocena: 7
A na co to komu? Jest już połączenie przez Jaworzynę. Gdyby nie postój pociągu w Jaworzynie podróż zamknęłaby się poniżej 45min (myślę, że 30min jest osiągalne). Uruchamiając linię przez Sobótkę, Wrocław pokaże jak bardzo w nosie ma swoich mieszkańców z południa które już teraz komunikacyjnie jest sparaliżowane. Zwycięska, Grota Roweckiego, Buforowa, będą stały. Już teraz pociąg towarowy powoduje tam kilku kilometrowe korki. Jeśli wrzucić to połączenie na wiadukt problem by częściowo został rozwiązany ale niestety nie wiadomo co ze Zwycięską, bo tam nie ma wiaduktu, trzeba by sztucznie usypywać wał. Gratuluję lobbyście za tą bezsensowną inwestycję, musi mocno naciskać
~mietek
2019-06-13 13:40:47
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 8
No to mamy duży problem , zablokowane całe południe Wrocławia. Co za relacja?? Już widzę te opóźnienia na końcowych stacjach. Pociąg to tylko kłopot.
~ x
2019-06-13 13:37:13
z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Ocena: 7
Czekam, aż autobusy jeżdżące Ołtaszyńską będą teraz stawały w korkach przed przejazdami kolejowymi. A tramwaj ma którędy jechać? Agrestową? Też świetnie.
~Józef
2019-06-13 13:34:53
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 8
W pociągach brud smród a szyny pastwiskiem. I co? I wszyscy są zadowoleni. Precz z koleją.
~Piotrek
2019-06-13 13:31:49
z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Ocena: 7
Korki teraz będą jeszcze większe. O ile to możliwe w ogóle. Pomóc może tylko wyprowadzka stąd.
~anika
2019-06-13 12:04:39
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -10
super pomysł - i fajnie , ze do jedlinki aż !!!
~Zorientowany
2019-06-13 09:18:35
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -11
Widzę ból duszy pana wicesołtysa, podkradanie nicków, podszywanie się pod znane osoby. Brawo. Pojadę pierwszym pociągiem do Sobótki, głosząc wszem i wobec sukces tego przedsięwzięcia!
~wacław
2019-06-13 03:28:47
z adresu IP: (185.153.xxx.xxx)
Ocena: 8
Taniej by było wszystkim chętnym na przejażdżkę fundować darmowe TAXI przez najbliższe 100 lat. Ale skoro są amatorzy na bezzasadne wydawanie pieniędzy to może niech zasponsorują tę ciuchcię z własnych pieniędzy. Jestem przeciwko marnotrawieniu w ten sposób pieniędzy z naszych podatków!
~Janusz
2019-06-13 03:24:33
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 7
Pewnie tylko Mariusz chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~Ali
2019-06-13 03:23:31
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 6
kto tam będzie jeździł Sobótka to zadupie jakich mało w Polsce, dwa hotele i nic więcej a do Sulistrowic z sobótki to tylko dywanem bo nic tam nie jeździ
~ann
2019-06-13 03:22:11
z adresu IP: (195.181.xxx.xxx)
Ocena: 8
niech ta kolej nie powstaje! sparaliżuje to totalnie, i tak już ciężki, wjazd do miasta od strony Jagodna...
~absurd!
2019-06-13 03:19:47
z adresu IP: (84.39.xxx.xxx)
Ocena: 8
Ciekawe kto ci będzie jeździł w 75 minut do Wrocławia przez Sobótkę? Jak przez Jaworzynę można nawet i w 50 minut dojechać ze Świdnicy Miasto do Wrocławia Głównego. Dwa lata temu większość pociągów jechała 53 minuty. Wybudować też łącznice Świdnica Miasto - Żarów. I zelektryfikować linię kolejową nr 135, na odcinku Kamieniec Ząbkowicki - Legnica.
~Lech
2019-06-13 03:17:07
z adresu IP: (185.245.xxx.xxx)
Ocena: 8
I kolejne kilkaset milionów złotych pójdzie jak w czarną dziurę! Kolejny przekop mierzei wiślanej. Bez żadnego rozeznania, rachunku opłacalności! Jak to się skończy? Tak jak trasa Kłodzko - Kudowa. Poszły miliony i od kilku lat szynobusy jeżdżą puste!!!! Ludzie i turyści w Polanicy, Dusznikach nie mają pojęcia że jakieś pociągi jeżdżą. Lud jest wygodny, trzeba go podwieźć pod dom, co zrobi tylko bus. A kolej zwykle jest za daleko od siedzib. Kicha
~Gość
2019-06-13 03:15:04
z adresu IP: (89.39.xxx.xxx)
Ocena: 7
Akurat ta linia dla mieszkańców południowych osiedli Wrocławia to sól w oku. Zaprojektowana bez pomyślunku- bez nasypów kolejowych. Będzie więcej korków niż było...
~Południowiec
2019-06-13 03:14:01
z adresu IP: (69.161.xxx.xxx)
Ocena: 8
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~ x
2019-06-13 03:12:58
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 9
Czekam, aż autobusy jeżdżące Ołtaszyńską będą stawały w korkach przed przejazdami kolejowymi. A tramwaj ma którędy jechać? Agrestową? Też świetnie.
~Ktoś
2019-06-13 03:11:12
z adresu IP: (185.180.xxx.xxx)
Ocena: 12
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~matador
2019-06-13 03:06:18
z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Ocena: 9
A Rogatkowy ( Dróżnik) już zatrudniony? Bo przecież ktoś będzie musiał co 15 min podnosić i opuszczać rogatki( szlabany) przy np. ulicy Bardzkiej, pod estakadą dla pociągów towarowych, przed wielkim rondem, z którego dojeżdżać się będzie min. do AUTOSTRADY A4. W jednym poziomie jezdni krzyżować się tu będzie 4-pasmowa droga, PASAŻERSKA LINIA KOLEJOWA I TOROWISKO TRAMWAJOWE ( do Jagodna). Nie będzie we Wrocławiu a pewnie i w całej Polsce bardziej niebezpiecznego miejsca! To FAKT. Nie jest prawdą to co od kilku lat pokazywane jest na wizualizacjach, czyli mknące ESTAKADĄ pociągi osobowe. Dziwnym trafem nikt tego tematu nie porusza.
~AAA
2019-06-13 03:04:54
z adresu IP: (195.12.xxx.xxx)
Ocena: 7
Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada. Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!!
~wroc
2019-06-13 03:03:45
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 9
Zwycięska to najbardziej zakorkowana ulica w Polsce. Teraz dojdą szlabany blikujące przejazd ulic Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego.. Ktokolwiek z decydentów o tym pomyślał?.
~???
2019-06-13 03:01:14
z adresu IP: (173.209.xxx.xxx)
Ocena: 10
Korki na potwornie zatkanych ulicach - Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego - będą jeszcze większe. Ktoś o tym myśli? Na co komu te pociągi?
~jan
2019-06-13 02:56:08
z adresu IP: (180.198.xxx.xxx)
Ocena: 7
Tłumów w pociągach bym się nie spodziewał. Za to pojawią się gigantyczne kolejki przed szlabanami. Brawo UMWD! Oni wiedzą, jak rozwalić ludziom komunikację.
~Paweł z Partynic
2019-06-13 02:03:31
z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Ocena: 9
Tak się w Polsce marnotrawi publiczne pieniądze - na linie kolejowe dla nikogo. Kto teraz beknie za korki we Wrocławiu?
~Wojtek
2019-06-13 01:50:30
z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Ocena: 10
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~wrocławianin
2019-06-13 01:26:39
z adresu IP: (185.189.xxx.xxx)
Ocena: 11
No tak, wyremontują tory dla kilku szynobusów na dzień i zakorkują pół Wrocławia. Kto będzie jeździł tymi pociągami? Kury i kaczki na targ do Wsidnicy?
~Max
2019-06-12 23:47:21
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -13
Trol z Lwówka oszaleje- kolejna linia do odbudowy, a w Lwówku złomiarze rozkradają kejne szyny. Siedlisko patologii na marginesie hahaha
~Marcin
2019-06-12 20:44:19
z adresu IP: (77.255.xxx.xxx)
Ocena: 9
Jeszcze budowa nowej Buforowej nie dobiegła końca, a już szykują się nowe zatory na skrzyżowaniu z Konduktorską obsługiwaną Światłami oraz na skrzyżowaniu Kolejowo-samochodowo/pieszo/rowerowo/tramwajowo? Jak zostaną rozwiązane skrzyżowania ze Zwycięską oraz Borowską? Houston!...
Reklama