Z Wrocławia do Lwówka Śląskiego pociągiem nawet w godzinę?

Karolina Kurczab | Utworzono: 2019-09-16 16:57 | Zmodyfikowano: 2019-09-16 17:05
A|A|A

fot. archiwum radiowroclaw.pl

 Przez najbliższy miesiąc dopinane będą formalności związane z przekazaniem tej linii przez PKP PLK.

- Żebyśmy wtedy mogli rzeczywiście w budżecie zaplanować środki na jej remont i jeszcze w tym roku ogłosić postępowania przetargowe na dokumentacje tak żeby w przyszłym roku rozpocząć stosowne prace budowlane. Jest w absolutnie pierwszej kolejności, bo pozwala włączyć do systemu transportu województwa dolnośląskiego dwa powiaty.

Pociągiem do Lwówka najprawdopodobniej pojedziemy już w 2022 roku. Środki na ten cel województwo chce pozyskać z rządowego programu Kolej Plus, lub z funduszy unijnych. Przywrócenie linii wiąże się jednak nie tylko z rewitalizacją infrastruktury kolejowej, ale także remontami dworców. Tym jednak we współpracy z PKP Nieruchomości zajmą się samorządy lokalne. Jak się okazuje Złotoryja ma już nawet koncepcję i wstępny kosztorys.

W przestrzeni dworcowej miałoby powstać przedszkole, a sam dworzec miałby się stać centrum przesiadkowym z ponad dwustoma miejscami parkingowymi i stacją ładowania samochodów elektrycznych. Do Złotoryi po wielu latach powróci kolej pasażerska. Urząd Marszałkowski zamierza w ciągu najbliższych dwóch lat zrewitalizować linię 284 z Legnicy do Lwówka Śląskiego. Jest to priorytetowe zadanie jakie stawia sobie samorząd województwa, bo przywrócenie tego połączenia włączy do systemu transportu aż dwa powiaty. Dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP we Wrocławiu Tadeusz Szulc podkreślił, że przywrócenie linii ściśle wiąże się z remontami dworców kolejowych.

- Nie wyobrażam sobie żeby przy modernizacji linii kolejowej, żeby nie myśleć o dworcu. O każdym dworcu będziemy rozmawiać. Jesteśmy na to gotowi. Zmodernizujemy z własnych pieniędzy, z pieniędzy budżetu Państwa, w części będziemy te dworce przekazywać.

Kwestie zagospodarowania przestrzeni dworcowych, stacji i przestrzeni wokół dworców należą także do obowiązków samorządów lokalnych. Teraz trwają procedury związane z przekazaniem linii przez PKP PLK we własność województwa. Dopiero wtedy sejmik będzie mógł zaplanować środki i ogłosić postępowania przetargowe na sporządzenie dokumentacji. Środki na rewitalizację województwo chce pozyskać z rządowego programu Kolej Plus.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~wasabiWKS
2019-09-20 14:49:13
z adresu IP: (185.183.xxx.xxx)
Ocena: 11
Jasne, a linia 283 dalej będzie popadać w ruinę bo jakiś Patryk Wild wymyślił sobie, że Lwówek bardziej potrzebuje połączenia z Wrocławiem niż z Jelenią Górą. Tak to jest gdy za kolej w województwie zabierają się amatorzy nie mający zupełnie pojęcia o ciążeniu miast i potokach pasażerskich. Panie Wild, proponuję ustąpić ze stołka i nie kompromitować się więcej głupimi pomysłami. A jak tam z waszą właśnie "reaktywowaną" linią do Bielawy? Załatwiliście już wszystkie wymagane zezwolenia czy pasażerowie będą piechotą przechodzić przez obwodnicę Dzierżoniowa do drugiego szynobusu? Co do pieniędzy na linię lwówecką, to one dawno by się znalazły z RPO gdyby władze województwa nie marnowały ich na nikomu niepotrzebną linię 285 po wiochach, której sami mieszkańcy nie chcą.
~wieśniak z Wsiocławia
2019-09-20 14:47:44
z adresu IP: (185.220.xxx.xxx)
Ocena: 12
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej. Pociągi z Wrocławia do Lwówka będą świecić pustką!
~prawnik
2019-09-20 14:44:52
z adresu IP: (165.231.xxx.xxx)
Ocena: 10
Twoje dane są już znane, wrocławski śmieciu. "I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687{kropka}man{kropka}tk-internet{kropka}pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?"
~Hoho
2019-09-20 14:10:08
z adresu IP: (155.133.xxx.xxx)
Ocena: -13
Sądu we Lwówku też nie będzie, tylko wydział zamiejscowy. Na wsi nie opłacają się takie instytucje. Pociąg będzie do Świeradowa. Wysiądziecie po drodze albo wsiądziecie. Do Jeleniej przez Gryfów albo Jerzmanice.
~Hehe
2019-09-19 17:42:25
z adresu IP: (185.220.xxx.xxx)
Ocena: 11
Hehe, przyda się linia kolejowa wrocławskiemu trollowi, gdy będzie jeździł do sądu w Lwówku na rozprawy za pomówienia :D Od dobrze zorientowanych osób wiem, że kilka spraw już jest w toku.
~haha
2019-09-19 16:19:07
z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Ocena: -4
Beka z ludzi, ktorzy mysla ze szczekaniem w komentarzach maja jakikolwiek wplyw na to co sie bedzie dzialo. Hahaha. Od tego macie roznego rodzaju gry komputerowe zeby tam realizowac swoje widzi-mi-sie :) Pozdrawiam
~bystrzak2000
2019-09-19 14:23:59
z adresu IP: (109.163.xxx.xxx)
Ocena: 16
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~Krzysztof Czarnecki
2019-09-19 14:22:33
z adresu IP: (85.159.xxx.xxx)
Ocena: 13
Niezłe kwiatki. Ale czego lepszego można wymagać od obecnego marszałka i jego ekipy? Całe ich rządy to jeden długi ciąg przekrętów w temacie kolei. Najpierw zaoranie linii do Lwówka Śląskiego (słusznie cieszącej się opinią jednej z najpiękniejszych tras kolejowych w Polsce), potem topienie pieniędzy w nikomu niepotrzebne linie do Sobótki i Jedliny (których nawet sami mieszkańcy nie chcą i wręcz idą za ekipą remontową i rozbierają to co ona zrobiła), a teraz wywalanie publicznych pieniędzy w kolejną linię i już nawet z naruszeniem prawa! A są linie, gdzie o powrót pociągów od dawna walczą mieszkańcy (np. do Lwówka, Kowar czy Karpacza). To od nich należałoby zacząć remonty. Ale nie! Marszałek woli na siłę topić setki milionów publicznych pieniędzy przeznaczonych na kolej w linie których nikt nie chce, przeciw mieszkańcom i nawet łamiąc prawo! Takiego sabotażysty kolejowego dawno nie mieliśmy na Dolnym Śląsku!! Gdzie prokurator? Należy coś z tym zrobić zanim do reszty zostanie zniszczona kolej lokalna w województwie!
~sołtys Sobótki
2019-09-19 14:19:16
z adresu IP: (178.175.xxx.xxx)
Ocena: 11
W Sobótce pociągów nie ma i jest świetnie. Na wsi cisza i spokój, kury się niosą, krowy dają mleko, dzieci się rodzą. Wszystkie tory zostały rozkradzione przez miejscowych żuli, bo roboty tu nie ma a pić za coś trzeba. Róbcie sobie tą waszą śmieszną kolej gdzie indziej.
~głos ze Zgorzelca
2019-09-19 10:12:57
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -22
Mam nadzieję, że władze się opamiętają, rozbiorą tam tory i zbudują ścieżkę rowerową, o którą proszą mieszkańcy Złotoryji.
~bystrzak2000
2019-09-18 20:29:25
z adresu IP: (122.155.xxx.xxx)
Ocena: 15
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~wieprz ze Świniar
2019-09-18 20:28:06
z adresu IP: (84.39.xxx.xxx)
Ocena: 9
Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.
~Złotoryjanin
2019-09-18 20:26:00
z adresu IP: (162.210.xxx.xxx)
Ocena: 10
Z Wrocławia nikt nie będzie jeździł do Złotoryi, bo mieszkańców Wrocławia nie stać na bilety. A mieszkańcy Lwówka i okolic wolą jeździć do Jeleniej Góry. Dlatego należy wyremontować linię 283, a nie 284.
~Marek z Jeleniej
2019-09-18 19:48:08
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: -10
Będzie Wrocław-Lwówek i dalej może kiedyś do Świeradowa. Oraz Jerzmanice-Marciszów.
~Emil Sawicki
2019-09-18 19:19:02
z adresu IP: (87.239.xxx.xxx)
Ocena: 11
A kiedy remont linii do Lwówka?? Marszałek, weź się za robotę zamiast zwalać winę na innych a pieniądze wywalać na linie po borach, lasach, Pustkow(i)ach i Zagórzach, których nawet mieszkańcy nie chcą!
~Krzysztof Czarnecki
2019-09-18 19:17:00
z adresu IP: (195.242.xxx.xxx)
Ocena: 12
Niezłe kwiatki. Ale czego lepszego można wymagać od obecnego marszałka i jego ekipy? Całe ich rządy to jeden długi ciąg przekrętów w temacie kolei. Najpierw zaoranie linii do Lwówka Śląskiego (słusznie cieszącej się opinią jednej z najpiękniejszych tras kolejowych w Polsce), potem topienie pieniędzy w nikomu niepotrzebne linie do Sobótki i Jedliny (których nawet sami mieszkańcy nie chcą i wręcz idą za ekipą remontową i rozbierają to co ona zrobiła), a teraz wywalanie publicznych pieniędzy w kolejną linię i już nawet z naruszeniem prawa! A są linie, gdzie o powrót pociągów od dawna walczą mieszkańcy (np. do Lwówka, Kowar czy Karpacza). To od nich należałoby zacząć remonty. Ale nie! Marszałek woli na siłę topić setki milionów publicznych pieniędzy przeznaczonych na kolej w linie których nikt nie chce, przeciw mieszkańcom i nawet łamiąc prawo! Takiego sabotażysty kolejowego dawno nie mieliśmy na Dolnym Śląsku!! Gdzie prokurator? Należy coś z tym zrobić zanim do reszty zostanie zniszczona kolej lokalna w województwie!
~Maciej Musiał
2019-09-18 19:14:48
z adresu IP: (181.215.xxx.xxx)
Ocena: 12
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~głos ze Zgorzelca
2019-09-18 18:38:13
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: -13
W Złotoryji koniecznie zrobić parking dla dorożki sołtysa, bo nie wyobrażam sobie, żeby nowoczesne pociągi miały jechać dalej do Lwówka. Zaraz zostałyby zdewastowane i zasyfione.
~sołtys Sobótki
2019-09-18 14:25:45
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 9
W Sobótce pociągów nie ma i jest świetnie. Na wsi cisza i spokój, kury się niosą, krowy dają mleko, dzieci się rodzą. Wszystkie tory zostały rozkradzione przez miejscowych żuli, bo roboty tu nie ma a pić za coś trzeba. Róbcie sobie tą waszą śmieszną kolej gdzie indziej.
~wieśniak z Wsiocławia
2019-09-18 14:24:18
z adresu IP: (69.161.xxx.xxx)
Ocena: 10
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej. Pociągi z Wrocławia do Lwówka będą świecić pustką!
~Gienia z Wlenia
2019-09-18 14:21:25
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 9
Z Wrocławia nikt nie będzie jeździł do Lwówka, bo mieszkańców Wrocławia nie stać na bilety. A mieszkańcy Lwówka i okolic wolą jeździć do Jeleniej Góry. Dlatego należy wyremontować linię 283, a nie 284.
~sołtys Lwówka
2019-09-18 08:06:09
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -11
Łu nos puciongi ni putrzebne. Śwagier już łot rono stoi z dryndom pod plebaniom i czeka na ludziskuw na targ do Wlenia i do MOPSu do Jelenij Góry. Puciong bedzie mi panie kunia płoszył na przejazdach, krowy nie bedom mlyka dawać, a kury sie nieść nie bendom. Weźta sobie to bezeceństwo spowrotem. Ludzie to biedni mieszkajom i pobożni, wynalazkuw szatana nam tu nie potrzebo!
~Troll zdemaskowany!
2019-09-17 21:49:06
z adresu IP: (43.245.xxx.xxx)
Ocena: 10
I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687{kropka}man{kropka}tk-internet{kropka}pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?
~wasabiWKS
2019-09-17 21:46:59
z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ocena: 11
Jasne, a linia 283 dalej będzie popadać w ruinę bo jakiś Patryk Wild wymyślił sobie, że Lwówek bardziej potrzebuje połączenia z Wrocławiem niż z Jelenią Górą. Tak to jest gdy za kolej w województwie zabierają się amatorzy nie mający zupełnie pojęcia o ciążeniu miast i potokach pasażerskich. Panie Wild, proponuję ustąpić ze stołka i nie kompromitować się więcej głupimi pomysłami. A jak tam z waszą właśnie "reaktywowaną" linią do Bielawy? Załatwiliście już wszystkie wymagane zezwolenia czy pasażerowie będą piechotą przechodzić przez obwodnicę Dzierżoniowa do drugiego szynobusu? Co do pieniędzy na linię lwówecką, to one dawno by się znalazły z RPO gdyby władze województwa nie marnowały ich na nikomu niepotrzebną linię 285 po wiochach, której sami mieszkańcy nie chcą.
~Arkadiusz Langier
2019-09-17 21:45:20
z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Ocena: 10
Też nie rozumiem, dlaczego nie wyremontują linii z Lwówka do Jeleniej Góry tylko wymyślili sobie linię do Legnicy. Przecież to o tę pierwszą linię walczą cały czas mieszkańcy. Nie dość że w lokalnym ruchu linia dużo bardziej potrzebna, to jeszcze o ogromnych walorach turystycznych. Ta władza widać lubi robić ludziom na przekór i wywalać pieniądze w błoto. Remontują linie kolejowe których nikt nie chce, a te o które walczą mieszkańcy mają w d... Cóż, zbliżają się wybory, w których z przyjemnością pokażemy Bezpartyjnym Świniom gdzie ich miejsce. W chlewie a nie Urzędzie Marszałkowskim.
~Wiesiu z Lwówka
2019-09-17 20:58:47
z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
Ocena: -15
Krowy wydojone, kury zagonione, kuń wypucowany, to tera siadam do kompa, skrobnę kilka kompleksiarskich komentarzy na Wrocław (co tam, że połowa Wsiówka tam jeździ do roboty i do szkoły) i można kłaść się spać, bo jutra a piać w pole.
~Lwówczanin
2019-09-17 18:42:35
z adresu IP: (95.174.xxx.xxx)
Ocena: 10
Wystarczy remont linii z Lwówka do Jeleniej Góry. Do Wrocławia i tak nikt nie będzie jeździł, bo tam sama patola mieszka.
~bystrzak2000
2019-09-17 18:40:49
z adresu IP: (43.245.xxx.xxx)
Ocena: 11
Pan Wild niech lepiej wytłumaczy się, co zrobił z pieniędzmi marszałkowskimi z RPO, które są przeznaczone na tego typu lokalne linie, a nie teraz żeruje na PLK i próbuje przedstawiać to jako sukces województwa. Pieniądze te zostały wywalone w błoto na niepotrzebne linie do Jedliny, Sobótki i Bielawy.
~Jacek Kaźmierczak
2019-09-17 18:37:07
z adresu IP: (172.93.xxx.xxx)
Ocena: 10
Ale trollowi z Wsiocławia żal ściska cztery litery, że wracają pociągi do Lwówka. Szybciej wrócą pociągi niż do Sobótki, gdzie mieszkańcy już rozbierają to co położyła ekipa remontowa.
~Wsiocławski troll
2019-09-17 18:34:18
z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Ocena: 11
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej. Pociągi z Wrocławia do Lwówka będą świecić pustką!
~Lwówecki Troll
2019-09-17 18:10:41
z adresu IP: (87.248.xxx.xxx)
Ocena: -12
Czas na trolla, czas na marzenia o szynobusie w Lwówku. Czas na rozbiórkę linii, mieszkańcy marzą o transporcie rowerami rikszami.
~ze skraju Dębowego Gaju
2019-09-17 14:12:45
z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ocena: 13
Poprzednicy mają rację. Mieszkańcy potrzebują linii z Lwówka do Jeleniej Góry i o tą linię walczą. Pociągów do Wrocławia nikt nie chce. Nie chcemy, żeby zjechała się tu patologia z Wrocławia i zrobiła chlew z naszej Lwóweckiej Szwajcarii taki jaki mają u siebie.
~Alina z Siedlęcina
2019-09-17 14:08:58
z adresu IP: (181.215.xxx.xxx)
Ocena: 14
Czekamy wszyscy na reaktywację przepięknej krajobrazowo linii Jelenia Góra - Lwówek! Linię z Lwówka do Wrocławia można sobie darować, bo tam po drodze są same wsie, a linia mało atrakcyjna. Jeździł z Lwówka do Wrocławia tuż przed zawieszeniem pociąg "Dolina Bobru" i woził powietrze. Mam nadzieję, że da to do myślenia panu Wildowi skąd są z Lwówka potoki pasażerskie.
~Gienia z Wlenia
2019-09-17 14:05:54
z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Ocena: 12
Z Wrocławia nikt nie będzie jeździł do Lwówka, bo mieszkańców Wrocławia nie stać na bilety. A mieszkańcy Lwówka i okolic wolą jeździć do Jeleniej Góry. Dlatego należy wyremontować linię 283, a nie 284.
~KODLKPM
2019-09-17 14:03:50
z adresu IP: (77.243.xxx.xxx)
Ocena: 10
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie. Kamil Styrna Krzysztof Czarnecki Maciej Miłosz Wiktor Lis Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont. Radosław Miśta Grzegorz Jóźwicki Rafał Skrzatek Marek Świtalski Jakub Adamczyk Dariusz Wojciechowski Tomasz Warszawski Adam Mikołaj Maćkowiak Bartosz Jewsiewicki Damian Chrustowski Maciej Gorzechowski Robert Mitura Jacek Kaźmierczak Jacek Wielgus Emil Sawicki Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego. Grzegorz Oleś "Światowid" Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras. Jakub Madrjas Michał Szymajda Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach. Marcin Medyk Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami. Andrzej Sosna Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami. Michał Nadolski Agnieszka Szymkiewicz Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24. pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej. Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia! Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana. Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane. Kоmitet Obrоny Dolnоśląskich Linii Kolejоwych Przed Mikоlami (KODLKPM)
~wasabiWKS IP93.175.116.87
2019-09-17 14:02:07
z adresu IP: (196.245.xxx.xxx)
Ocena: 9
I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687{kropka}man{kropka}tk-internet{kropka}pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?
~Maciej Musiał
2019-09-17 13:59:30
z adresu IP: (93.190.xxx.xxx)
Ocena: 11
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Krzysztof Czarnecki
2019-09-17 13:55:46
z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Ocena: 13
Niezłe kwiatki. Ale czego lepszego można wymagać od obecnego marszałka i jego ekipy? Całe ich rządy to jeden długi ciąg przekrętów w temacie kolei. Najpierw zaoranie linii do Lwówka Śląskiego (słusznie cieszącej się opinią jednej z najpiękniejszych tras kolejowych w Polsce), potem topienie pieniędzy w nikomu niepotrzebne linie do Sobótki i Jedliny (których nawet sami mieszkańcy nie chcą i wręcz idą za ekipą remontową i rozbierają to co ona zrobiła), a teraz wywalanie publicznych pieniędzy w kolejną linię i już nawet z naruszeniem prawa! A są linie, gdzie o powrót pociągów od dawna walczą mieszkańcy (np. do Lwówka, Kowar czy Karpacza). To od nich należałoby zacząć remonty. Ale nie! Marszałek woli na siłę topić setki milionów publicznych pieniędzy przeznaczonych na kolej w linie których nikt nie chce, przeciw mieszkańcom i nawet łamiąc prawo! Takiego sabotażysty kolejowego dawno nie mieliśmy na Dolnym Śląsku!! Gdzie prokurator? Należy coś z tym zrobić zanim do reszty zostanie zniszczona kolej lokalna w województwie!
~Andrzej Sosna
2019-09-17 13:53:37
z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Ocena: 11
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej. Pociągi z Wrocławia do Lwówka będą świecić pustką!
~Wolin
2019-09-17 13:13:06
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -10
No ok. Wszystko fajnie ale w artykule nie piszecie co z aktualnie rozkradana przez zlomiarzy linia Lwowek Śląski - Jelenia Góra?
~ble
2019-09-17 11:00:49
z adresu IP: (155.133.xxx.xxx)
Ocena: -10
Obawiam się, że to sprzężenie z kampanią wyborczą partii. Niemniej - to jest konkret, a nie gómnoburza w internetach. Jak będzie połączenie z Wrocławiem, będzie i z Jelenią, w swoim czasie. Byle trole nie skaszaniły tematu zniechęcając urzędy, co już w bardzo dużej mierze uczyniły. Dziwi mnie Świeradów. Naturalnym i mniej skomplikowanym ciągiem byłoby Wrocław-Legnica-Lwówek-Jelenia-Karpacz. Trzymam kciuki i do zobaczenia za miesiąc. ps. Trola, który szkodzi tematowi Lwówka, jak i pajaców drażniących go tekstami o kuniu i dryndzie pozdrawiam środkowym palcem.
~Wiesiu z Lwówka
2019-09-17 10:05:40
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -11
W Lwówku pociągów nie ma i jest świetnie. Na wsi cisza i spokój, kury się niosą, krowy dają mleko, dzieci się rodzą. Wszystkie tory zostały rozkradzione przez miejscowych żuli, bo roboty tu nie ma a pić za coś trzeba. Róbcie sobie tą waszą śmieszną kolej gdzie indziej.
~Adam Mikołaj Maćkowiak
2019-09-17 09:59:24
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ocena: -12
Bardzo dobrze napisane. Pociągi pojadą do Lwówka od strony Legnicy i Wrocławia, bo tam należy spodziewać się jakichkolwiek potoków podróżnych, głównie bogatych turystów z Wrocławia. Natomiast odcinek Lwówek Śląski - Wleń - Jelenia Góra zostanie rozebrany i na jego miejscu powstanie ścieżka rowerowa, którą z niecierpliwością oczekują turyści. Jako transport z Lwówka do Jeleniej Góry wystarczy to, co obecnie, czyli dorożka konna przedsiębiorstwa przewozowego Sołtys&śwagier - na targ do Wlenia i MOPS-u w Jeleniej Górze w sam raz.
~Br03
2019-09-17 06:16:27
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 6
Cóż artykuł de facto niestety nie do końca jest relacją tego o czym mówiono na tym spotkaniu. Wogóle nie ma tematu linii 283 w relacji Lwówek /JG a była o tym mowa jak i kwestii linii 284 w ciągu Lwówek Śl /Gryfów Śl oraz Gryfów Śl /Świeradów-Zdrój. Artykuł przedstawia fragmentarycznie całe spotkanie przez co jest nieżetelny.
~Zorientowany
2019-09-17 05:07:34
z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Ocena: 12
Co do linii do Lwówka, to UMWD jak zwykle dużo obiecuje, a tak naprawdę Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem "nie chce" bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie. Tak więc pan Wild może sobie pociskać swoje kity, a i tak nikt od dawna w nie nie wierzy.
~Arkadiusz Langier
2019-09-17 00:58:58
z adresu IP: (165.231.xxx.xxx)
Ocena: 14
Też nie rozumiem, dlaczego nie wyremontują linii z Lwówka do Jeleniej Góry tylko wymyślili sobie linię do Legnicy. Przecież to o tę pierwszą linię walczą cały czas mieszkańcy. Nie dość że w lokalnym ruchu linia dużo bardziej potrzebna, to jeszcze o ogromnych walorach turystycznych. Ta władza widać lubi robić ludziom na przekór i wywalać pieniądze w błoto. Remontują linie kolejowe których nikt nie chce, a te o które walczą mieszkańcy mają w d... Cóż, zbliżają się wybory, w których z przyjemnością pokażemy Bezpartyjnym Świniom gdzie ich miejsce. W chlewie a nie Urzędzie Marszałkowskim.
~wasabiWKS
2019-09-17 00:38:26
z adresu IP: (89.46.xxx.xxx)
Ocena: 13
Jasne, a linia 283 dalej będzie popadać w ruinę bo jakiś Patryk Wild wymyślił sobie, że Lwówek bardziej potrzebuje połączenia z Wrocławiem niż z Jelenią Górą. Tak to jest gdy za kolej w województwie zabierają się amatorzy nie mający zupełnie pojęcia o ciążeniu miast i potokach pasażerskich. Panie Wild, proponuję ustąpić ze stołka i nie kompromitować się więcej głupimi pomysłami. A jak tam z waszą właśnie "reaktywowaną" linią do Bielawy? Załatwiliście już wszystkie wymagane zezwolenia czy pasażerowie będą piechotą przechodzić przez obwodnicę Dzierżoniowa do drugiego szynobusu? Co do pieniędzy na linię lwówecką, to one dawno by się znalazły z RPO gdyby władze województwa nie marnowały ich na nikomu niepotrzebną linię 285 po wiochach, której sami mieszkańcy nie chcą.
~Krzysztof ze Świdnicy
2019-09-17 00:08:57
z adresu IP: (69.161.xxx.xxx)
Ocena: 12
A czemu od strony Legnicy a nie Jeleniej Góry?? Naturalne potoki z Lwówka są do Jeleniej Góry! A do Wrocławia nikt już nie jeździ bo nie ma po co. Wyremontujcie lepiej przepiękną linię wzdłuż Bobru zamiast znowu rozwalać system transportowy w województwie!
~Paweł
2019-09-16 20:20:19
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: -13
Gdzie jest lwówecki troll? Niech teraz pieje zachwytu, że do Lwówka dojedzie za 3 lata (oby Bóg dał) pociąg. Tylko na co teraz będzie pomstował?
~Gosc
2019-09-16 18:00:12
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 7
Wałbrzyski "specjalista" od wrocławskich tramwajów teraz będzie specjalistą od rewitalizacji linii kolejowych - naprawdę to jest niesamowite , no cóż ale naiwność jest do wykorzystania.
~konrad
2019-09-16 17:22:52
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -6
konrad
Reklama