Miliardy złotych na budowę dróg w regionie. Dofinansowanie na S3, S5 i S8. "Rząd podjął uchwałę zabezpieczającą"

Barbara Szeligowska, d | Utworzono: 2019-09-27 10:04 | Zmodyfikowano: 2019-09-27 10:05
Miliardy złotych na budowę dróg w regionie. Dofinansowanie na S3, S5 i S8. "Rząd podjął uchwałę zabezpieczającą" - (fot. Andrzej Owczarek)
(fot. Andrzej Owczarek)

M. Dworczyk: Nowa droga ekspresowa połączy Wrocław ze Świdnicą, Wałbrzychem i Bolkowem

- Na te inwestycje jest już zarezerwowane finansowanie - mówi Dworczyk:

- Znamy wstępny harmonogram prac na drodze S8 - mówi Dworczyk:

Polityk przewiduje, że samochody pojadą nowymi drogami w 2025 roku.

Brak wiz do USA w 2020 roku? Decyzja należy do Amerykanów, ale mogę potwierdzić te deklaracje

Reklama

Komentarze (21)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Maati 2019-09-29 08:47:48 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
PiS rządził od bodajże czerwca 2005 roku i niecałe półtora roku wiec linie Legnica - Rudna nie zawieszał ten rząd w każdym razie linia ta na odcinku lubin - Rudna miała być całkowicie rozebrana ale ówczesne władze Lubina walczyły o jej przetrwanie to tylko pozarastała chwastami pozostały odcinek tej linii służył KGHM więc tutaj takowych planów nie było . Co do lini Kłodzko-Kudowa to wogóle nie miała być już odbudowana i tym razem ty zapomniałeś dodać że tylko dlatego ją zaczęto odbudować iż władze gmin w Kotlinie Kłodzkiej oto zabiegały ze względu na turystykę. A wiesz coś na temat planów likwidacji kolej do Szklarskiej Poręby? Bo także takowe były ,krótko mówiąc miała ta linia podzielić los lini do Karpacza
~Maati 2019-09-28 20:14:10 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Paweł już Ci odpisuje np linia kolejowa Legnica-Rudna linia kolejowa Kłodzko-Kudowa linia kolejowa Głogów-Żagań linia kolejowa Głogów-Leszno czy wystarczy?
~Paweł2019-09-28 21:59:37 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Radzę staranniej dobierać przykłady (i to najlepiej z datami). Przykład linii 309 (Kłodzko-Kudowa) nie jest zbyt dobry w kontekście, o którym piszesz. Za pierwszych rządów PiS zawieszono tam kursowanie pociągów z dniem 1 kwietnia 2006 i dopiero po 2 miesiącach wznowiono ruch - tylko dzięki protestom ludzi i samorządowców. 2010-2013 ruch rzeczywiście zawieszono, ale po remoncie wznowiono w 2013 r. (najpierw do Polanicy, potem do Kudowy) i tak sobie jeżdżą do dzisiaj (czasem komunikacja zastępcza z powodu kolejnych prac torowych). To gdzie to zwijanie kolei? Linia 289 (Legnica-Rudna Gwizdanów) - ruch pasażerski zawieszony od 2010, ale zapomniałeś dodać, że był także zawieszony wcześniej (grudzień 2004-grudzień 2007), tj. za rządów PiS właśnie.
~Maati 2019-09-28 18:49:16 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Jacy to są fachowcy z PO to pokazuje czarni na białym warszawa a ponoć i w Poznaniu do Warty także wlewa się ścieki. Co do inwestycji to np proszę mi wskazać co takiego PO zrobiła dla np kolei? Bo na przykładzie tylko naszego województwa można wymieniać i wymieniać ile lokalnych lini w czasach ich rządów zlikwidowano. Samochody elektryczne? Dotacje przecież są inna sprawa że dealerzy podnoszą sobie ceny tych aut ale to jest wina PIS? Co do dróg np że wymienię tylko naszą S 3 to skończyło się że wygrywa firma typy Salini bo dała śmiesznie niską cenę myślała że potem sobie aneksy do umowy wpisze a tu niespodzianka zresztą kto ten przetarg przeprowadzał? Nikt mi nie wmówi że ceny poszły w górę i biedni włosi nie będą robić za pół darmo...ciekawe wszyscy zdążyli na czas tylko oni nie...przecież to śmierdzi przekręt em na kilometr od można mieć pretensje do GDDKIA że nie zerwała z nimi umowy już w czerwcu zeszłego roku. Co do podatku od kopalin to szczytem hipokryzji jest to że tak bardzo na PIS w tej sprawie krzyczą wyborcy partii która ten podatek wprowadzała inna sprawa że PiS powinno ten podatek zlikwidować lub jeszcze obniżyć. Jeżeli ktoś uważa że np zarząd tego województwa czyli także PiS źle zarządza to zapraszam do Lubuskiego czy Warmińskio -Mazurskiego zobaczycie jak fachowcy z PO-PSL rozwalili transport drogowo-kolejowy a szczególnie w tym drugim województwie Polikwidowali gminne ośrodki zdrowia. Nie twierdzę że PiS jest wspaniały itp ale w porównaniu z poprzednikami to są ministranci . Ja zawsze głosowałem na Kukiz 15 ale po mariażu z PSL są u mnie skreśleni
~Paweł2019-09-28 19:06:46 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
"Co do inwestycji to np proszę mi wskazać co takiego PO zrobiła dla np kolei? Bo na przykładzie tylko naszego województwa można wymieniać i wymieniać ile lokalnych lini w czasach ich rządów zlikwidowano." To proszę konkrety. Kiedy, jakie linie. Bo np. spółkę Koleje Dolnośląskie powołano 28 grudnia 2007 r., czyli za rządów koalicji PO-PSL. A kursy na linii Jelenia Góra-Lwówek Śląski zawieszono w grudniu 2016 r., za rządów PiS.
~Jan2019-09-28 00:03:55 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Panowie, konkret to jest projekt, przetarg i realizacja. Na razie to sa bajki premiera (poprzednie wybory), bajki ministra (obecne wybory) i kompletny brak dzialan. Pamietajcie ile juz rzeczy naobiecywano: elektryczny samochod, mierzeja wislana, CPK, , autostrada do Torunia i obwodnica autostradowa Warszawy, bazy amerykanskie, elektrownie jadrowe itd. Co zrealizowano? 500+ czyli rozdawanie kasy z budzetu. Jesli ktos jest myslacy to niech sobie dopowie jak to bedzie wygladalo dalej.
~Paweł2019-09-28 06:25:31 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Dokładnie tak jak piszesz, Janie. Mamy "Baśnie braci z PiS" o tym, jak wspaniale się żyje. Andreas mówi o nadchodzących dekadach polityki prospołecznej. A zdajesz sobie w ogóle sprawę, co się mieści pod tym pojęciem? Najwyraźniej nie. To Ci uświadomię. Są to m.in. polityka edukacyjna czyli oświatowa. Tutaj PiS rozwalił system swoją cudowną reformą, napuszczając przy okazji ludzi na nauczycieli. Zarobki są takie, że mało który młody człowiek po studiach, zwłaszcza ten ambitny, pójdzie do tego zawodu. Kolejny element składowy - polityka ochrony zdrowia. To rozumiem te kolejki do specjalistów, brak lekarzy i pielęgniarek, niedoinwestowanie i będące ich skutkiem protest lekarzy rezydentów oraz fizjoterapeutów? Polityka kulturalna - to ile Rydzyk dostanie na kolejne muzea? Ile "patriotycznych" filmów się dofinansuje? Jakie i czyje pomniki się postawi? Gdzie się zagarnie kolejne miejsca (pl. Piłsudskiego, Westerplatte) i powie, że to dla dobra narodu i kultury? Jest też w zakresie polityki prospołecznej polityka zatrudnienia. Dając 500 plus zachęca się oczywiście ludzi do podjęcia pracy - zwłaszcza matki? Polityka ochrony środowiska naturalnego - Szyszko pokazał, jak dbać o polskie lasy. O węglu nawet nie wspominam. Reasumując - trzeba się znać na pojęciach, którymi się operuje.
~Andreas2019-09-28 04:21:26 z adresu IP: (178.212.xxx.xxx)
Jak to co ? skończyło sie multi-kulti. Teraz nadchodzą dekady polityki prospołecznej.
~wagin2019-09-27 21:55:19 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
"Uchwała zabezpieczająca" to jest mniej więcej to samo, co list do Mikołaja. Coś takiego nie istnieje w systemie prawnym. Podstawą wydatków Państwa jest USTAWA BUDŻETOWA. Warto sobie sprawdzić, co jest źródłem prawa w Polsce (Wikipedia): Akty stanowienia prawa powszechnie obowiązującego Zgodnie z art. 87 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: -Konstytucja -ustawy -ratyfikowane umowy międzynarodowe - rozporządzenia - akty prawa miejscowego (na obszarze działania organów, które je ustanowiły) - rozporządzenia wojewody, uchwały sejmików, rad powiatów, rad gminy. Uchwały (Wikipedia): Akty stanowienia prawa o charakterze wewnętrznym. Uchwały Sejmu, Senatu i Rady Ministrów Uchwały Sejmu i Senatu są aktami normatywnymi, które mają charakter wewnętrzny. Wydawane są na podstawie ustawy lub Konstytucji RP. Uchwała samoistna była oparta na ogólnej normie kompetencyjnej, ustalonej na podstawie ustawy określającej zadania organu lub zakres jego działania. Organ podejmujący uchwałę samoistną nie rozwijał przepisów ustawy poświęconej określonym sprawom, lecz ustanawiał nowe przepisy z reguły także o charakterze techniczno-organizacyjnym Po wejściu w życie Konstytucji RP z 1997 r. Rada Ministrów podejmuje jedynie uchwały o charakterze wewnętrznym, a więc obowiązujące tylko podległe jednostki organizacyjne. Uchwały są wydawane na podstawie przepisów prawa, wyznaczając Radzie Ministrom zadania i kompetencje, na podstawie art. 146 Konstytucji RP lub art. 2 ust. 1 ustawy o Radzie Ministrów
~Agent2019-09-27 19:44:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Bramki Panowie - najpierw likwidujemy bramki! Wszystkie płatne autostrady w jednym systemie elektronicznym!
~ A42019-09-27 19:28:37 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
A co z autostradą śmierci -A4?, która to de facto nie jest autostradą? Obietnice były!
~derta2019-09-27 17:27:31 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
S3 jest odcinkiem TEN-T Paryż - Moskwa przez Wrocław - przedłużenie Czeskiej D11 Trutnov - Lubawka . Nowa czeska droga na tym odcinku będzie biegła przez 30 mostów, z czego 13 o długości ponad 100 m, a rekordowy ma być most w miejscowości Poříčí o długości 715 metrów, natomiast po nim most ponad rzeką Ličná - 480 metrów i most w Lamperticach - 400 m. Będą też dwa długie tunele - jeden koło Poříčí, o długości 510 metrów, drugi o nazwie Opevnění, czyli bunkry - tu pod ziemią będzie się jechać przez 430 metrów. Na ponad 20-kilometrowym odcinku są przewidziane 3 zjazdy. Jak dotąd D11 wychodzi z Pragi i po 84 kilometrach dociera w okolice Hradec Králové. Brakuje jeszcze 4 odcinków - Z Hradca do Smiřic, stamtąd do Jaroměřa, potem do Trutnova - i ostatniego. Termin rozpoczęcia prac na pozostałych odcinkach nie jest dokładnie znany. Zależy przede wszystkim od zapewnienia środków finansowych oraz uregulowania kwestii majątkowych. Według deklaracji czeskiego rządu z lata tego roku, cztery odcinki mają zostać oddane do użytku w latach 2021-2024. Spotkają się z S3, która ma być ukończona około 2023 roku.
~Wro2019-09-27 16:09:40 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
nieźle leje wodę przed wyborami.
~Ślązak2019-09-27 14:55:19 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Przecież ministerstwo infrastruktury wpisało budowę tych dróg na po 2028 roku! Teraz to czysta kiełbasa wyborcza. A czy Pani Szydło dotrzyma słowa? Bo obiecała 4 lata temu w Lubinie zniesienie podatku miedziowego od KGHM!
~Paweł2019-09-27 19:45:02 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Śląsk, mam dziękować za to, że cztery lata temu obiecali go znieść, a w tym roku zmniejszyli go o 15%, na dodatek tylko dlatego, że był to warunek postawiony przez Bezpartyjnych Samorządowców, by stworzyć z nimi koalicję rządzącą w Sejmiku województwa?
~Śląsk2019-09-27 19:25:35 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Podatek miedziowy został zmniejszony o 15%. Zrobiło to Pis, a nie Platforma, jakby co...
~Marek Kramarz2019-09-27 15:27:56 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Pislamowcy potrafią nakłamać, byle tych swoich aferalów trzymać na posadach. A to burdeltata, a to Kuchciński latający samolotem do Rzeszowa a potem do burdelu z nastoletnią ukrainką, a morawiecki i jego ziemskie szwindle z kurią , a to durnowata zalewska z jej reformą, której poronione pomysly muszą finansować samorządy, a to .......dlugo można wyliczać . Pislam niech zczeźnie w mękach.
~Tak zwana2019-09-27 11:37:39 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Bankster Highway. ;-) Są w sieci artykuły z 2010 roku mówiące o rozpoczęciu budowy S3 na Lubawkę. Mamy 2019 i drogi ni ma.:-) Te drogi wyborcze szybko nie powstaną - na pewno nie przed 2030 rokiem. My i tak mamy luksus drogowy w porównaniu z innymi regionami kraju, gdzie ekspresówek i autostrad jest czasem po kilka-, kilkanaście km.
~Kml2019-09-27 14:12:36 z adresu IP: (88.220.xxx.xxx)
S3 od Bolkowa - wykonawca wchodzi na plac budowy w marcu 2020 r. Do Bolkowa droga jest zbudowana (bez odcinka Polkowice - Lubin)
~Grzegorz2019-09-27 11:16:34 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
W naszym kraju nid ma zasady kontynuacji w sferze planów gospodarczych i organizacji państwa. Politycy walczą w tych domenach i niszczą skutki pracy poprzedników. Dlatego mówienie o dalekosiężnych planach należy traktować jako bajki.
~Marek Kramarz2019-09-27 10:51:42 z adresu IP: (46.76.xxx.xxx)
Baju baju - ta droga Y powstanie tak jak miała powstać kolej Y z Łodzi do Poznania i Wroclawia.