Urząd marszałkowski uspokaja, że most w Pilchowicach nie zostanie wysadzony

Piotr Słowiński, GN | Utworzono: 2020-03-22 08:20 | Zmodyfikowano: 2020-03-22 08:32
Urząd marszałkowski uspokaja, że most w Pilchowicach nie zostanie wysadzony - fot. Andrzej Mastalerz/fotopolska.eu (Licencja: CC-BY-NC-ND 3.0)
fot. Andrzej Mastalerz/fotopolska.eu (Licencja: CC-BY-NC-ND 3.0)

Dolnośląski urząd marszałkowski potwierdza, że nie ma planów wysadzenia mostu kolejowego w Pilchowicach - zapewnia o tym rzecznik marszałka Michał Nowakowski. Jak podkreśla most ma służyć podróżnym, a nie zostać zdetonowany:

Wojewódzki konserwator zabytków stanął w obronie mostu w Pilchowicach. Służby konserwatorskie poinformowały nadzór budowlany, że na moście są nielegalnie zamontowane konstrukcje.

O sprawie poinformował nas Maciej Mądry z muzeum kolejnictwa w Jaworzynie. Powiedział Radiu Wrocław, że miłośnicy kolei brali udział w spotkaniach z producentami filmowymi, którzy informowali o pomyśle wysadzenia mostu. Dlatego podjęli działania, by wpisać obiekt na listę zabytków, co już stało się faktem.

Burmistrz Wlenia przyznawał jedynie, że dotarły do niego takie plotki, których nie jest w stanie ani potwierdzić, ani im zaprzeczyć:

Artur Zych podkreśla za to, że dla samorządu lokalnego najważniejsze jest przywrócenie ruchu kolejowego, choć odrobina filmowej sławy by nie zaszkodziła:

Kolejarze zdecydowanie zaprzeczyli, by została podpisana umowa umożliwiająca zniszczenie przeprawy. Mirosław Siemieniec ze spółki PLK powiedział, że informacje z roboczych spotkań, o tym co kto chciałby zrobić, nie są jednoznaczne z wydaniem na to zgody.

Czytaj więcej: Nie ma planów wysadzenia zabytkowej przeprawy kolejowej na Dolnym Śląsku

Rzecznik PKP PLK wysłał do naszej redakcji oświadczenie: "PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie zamierzają likwidować mostu kolejowego nad Jeziorem Pilchowickim na Linii Jelenia Góra – Lwówek Śląski. Nie ma planów by zmieniła się jego funkcja. Mostem interesuje się ekipa filmowa zainteresowana realizacją zdjęć. Jej przedstawiciele oceniają obiekt pod względem wykorzystania w filmie. Jakiekolwiek dalsze korzystanie z obiektu musi być poprzedzone zawarciem odpowiedniej umowy oraz zgodne z obowiązującymi prawem i przepisami".

Przeprawa już wcześniej była wykorzystywana w filmach i grach komputerowych. Most ma 151 metrów długości i jest jednym z najwyższych mostów kolejowych w Polsce.

Reklama

Komentarze (31)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Zorientowany2020-08-11 23:59:15 z adresu IP: (42.145.xxx.xxx)
Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować linii kolejowej do Lwówka Śląskiego. Napisałem "nie chce" bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.
~mieszkaniec2020-08-11 23:58:39 z adresu IP: (42.145.xxx.xxx)
Pamiętam spotkanie 17 marca 2017 w Lwówku na temat przyszłości kolei. Na spotkaniu przedstawiciele Marszałka, pani poseł, przedstawiciele PKP PLK i Kolei Dolnośląskich, radni miejscy i powiatowi i widownia. Podczas dyskusji padało wiele słów że linie trzeba wyremontować z tym że z PKP mówili, że trzeba to zrobić porządnie i podawali dużą kwotę, ktoś z KD podawał dużo mniejszą. Padło też pytanie bez odpowiedzi dlaczego marszałek nie uwzględnił linii w dofinansowaniu RPO którym dysponował. Najciekawsze były jednak rozmowy w przerwie. Nie bylem ich uczestnikiem ale nie mam problemów ze słuchem. Przedstawiciel Kolei Dolnośląskich (z Zarządu) podszedł do przedstawiciela PKP PLK i z uśmiechem stwierdził: “przecież zarówno wam i nam nie zależy tak na prawde na tym bo to nieekonomiczne” (moge coś przekręcić ale taki był sens). Pan z PKP odpowiedział cyt. : ja tak nie myślę. A obecna przy tym pani (chyba od marszałka) tylko się zaśmiała. Nie wszystko dokładnie pamiętam ale tak to wtedy zrozumiałem. Komu zatem zależało i zależy na naszej linii a kto tylko udaje że mu zależy ? Każdy niech sobie wnioski sam wyciągnie.
~Krzysztof Czarnecki2020-08-11 23:58:22 z adresu IP: (42.145.xxx.xxx)
Cała góԝnoburza została nakręcona przez niejakiego Rachwalskiego, całkiem przypadkowo do niedawna ultrasa PO w Wałbrzychu (zwolniony w czerwcu z Aquazdroju za brak wyników ekonomicznych), całkiem przypadkowo byłego prezesa KD. O jego zasługach dla ratowania mostu w czasach, gdy miał na to wpływ i możliwości - dzieje milczą.
~czarna owca z Wągrowca2020-08-11 23:58:02 z adresu IP: (42.145.xxx.xxx)
Reżyser filmu "Mission Impossible" Christopher McQuarrie ujawnia motywy Piotra Rachwalskiego (byłego prezesa Kolei Dolnośląskich), które sprawiły, że Rachwalski od kilku miesięcy robi wszystko, żeby nie doszło do produkcji filmu z Polsce. Cytuję: "Po publicznym, anonimowym nękaniu członków naszej produkcji na portalach społecznościowych, a także prywatnie, osoba ta przeinaczała nasze intencje i ukrywała osobiste powody, dla których chciała nas w ten sposób ukarać. Starała się nawet, aby ten niebezpieczny i bezużyteczny most został ocalony w nadziei, że nigdy nie zostanie usunięty i odbudowany (co, jak rozumiemy, byłoby ze szkodą dla potrzeb gospodarczych tego obszaru)" - ujawnia reżyser. "Krótko mówiąc, osoba ta manipulowała emocjonalną reakcją ludzi w całym tym ruchu, który skompromitował nasze ambicje sprowadzenia naszej produkcji do Polski" - skwitował." Więcej w atykule "Reżyser "Mission: Impossible" odniósł się do kontrowersji z polskim mostem" na portalu Onet.
~Emil Sawicki2020-08-11 23:57:24 z adresu IP: (42.145.xxx.xxx)
Taki wpis znalazłem na jednym z portali. Kolejarz: "Żaden most na linii kolejowej do Lwówka nie zostanie wysadzony, Rachwalski celowo rozpuszcza takie plotki, żeby nie dopuścić do remontu linii 283 Jelenia Góra - Lwówek Śląski. "Gazeta Wyborcza - Wrocław" dotarła do informacji u źródła, tj. od producentów filmu. Czytamy tam m.in.: "Udało nam się porozmawiać z polskim producentem wykonawczym hollywoodzkiego filmu - firmą Alex Stern. Anna Pipin, kierownik produkcji filmu w Polsce: - Z całą pewnością nigdy nie ma planów wyrządzenia trwałych i nieodwracalnych szkód na polskim mieniu, zabytkowym czy współczesnym. Na to nie zdecydowałaby się ani strona amerykańska, ani polska nie wydałaby zgody. Wtóruje jej Robert Golba, prezes Alex Stern: - Studio amerykańskie, z którym współpracujemy, działa wedle zasady, że obiekty po zdjęciach zostawia zawsze w lepszym stanie, niż je zastaje na początku. Częścią szerszego planu jest więc pełna rewitalizacja linii kolejowej 283 - łączącej Jelenią Górę z Lwówkiem Śląskim, z Zebrzydową i Ławszową, która prowadzi przez most we Wleniu - oraz samego mostu. Gmina Wleń i region wyłącznie zyskają na tej produkcji. Obecnie linia kolejowa jest w tragicznym stanie i nie nadaje się do eksploatacji, a most nawet bezpiecznego przechodzenia po nim" (Agata Saraczyńska - "Most we Wleniu przetrwa", Gazeta Wyborcza - Wrocław z dn. 25 marca 2020). W podobnym tonie wypowiedziały się wcześniej PLK - właściciel linii kolejowych w Polsce. Że jest niemożliwe, żeby ktoś przyszedł i ot tak sobie wysadził w powietrze jeden z największych w Polsce mostów kolejowych. O co więc chodzi Rachwalskiemu? Żeby znaleźć odpowiedź na to pytanie, trzeba cofnąć się do czasów gdy był on prezesem Kolei Dolnośląskich. Linia 283 Jelenia Góra - Lwówek Śląski nigdy nie cieszyła się jego sympatią. Wręcz można powiedzieć, że była dla niego solą w oku. Ot, taki pekapistyczny nawyk (a może z czasów, gdy sam prowadził na Pomorzu komercyjną firmą busiarską?) - koszty uruchamiania pociągów są wyższe niż zyski z biletów, więc połączenie trzeba zaorać. Względy społeczne, turystyczne itd. się nie liczą. Dlatego będąc prezesem KD zaczął zamiast szynobusów nagminnie puszczać na linii małego busika, bez żadnej informacji w rozkładzie, żeby wygasić frekwencję na tej pięknej trasie i dać powód organizatorowi przewozów (czyli UMWD), żeby połączenie zlikwidować. Pasażerowie, zamiast podziwiać z okna pociągu niepowtarzalne widoki (np. z wiaduktu na zalew Pilchowicki), zmuszeni byli tłuc się w jadącym drogą, omijającym najpiękniejsze miejsca, ciasnym, wiecznie spóźnionym busiku. Oczywiście pod warunkiem, że ten w ogóle przyjechał. O dojeździe do takich stacyjek jak np. Pilchowice Zapora można było zapomnieć, bo bus je omijał. O perfidii postępowania Rachwalskiego świadczyć może np. pociąg "Dolina Bobru" (weekendowy pociąg uruchomiony dla mieszkańców Wrocławia do Jeleniej Góry przez Zebrzydową, Lwówek i Wleń dla poznania uroków Kolei Doliny Bobru - jednej z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce, po zlikwidowaniu pociągów Jelenia Góra - Lwówek), który często do Zebrzydowej jechał na Impulsie, a na dalszy, czyli najpiękniejszy odcinek wzdłuż Bobru (Zebrzydowa - Lwówek - Wleń - Jelenia Góra) był podstawiany... mały busik. Wbrew nazwie, mało komu udało się z tego pociągu obejrzeć Dolinę Bobru, w tym słynny most nad Jeziorem Pilchowickim, a turyści którzy wybrali się na atrakcyjną wycieczkę kolejową, mogli co najmniej czuć się zawiedzeni i rozgoryczeni. To nie wystarczyło, więc w pewnym momencie Rachwalski całkowicie zlikwidował wszystkie pociągi i w rozkładzie pojawiła się już wyłącznie komunikacja zastępcza w postaci dwóch weekendowych autobusów Jelenia Góra - Lwówek Śląski o absurdalnych porach. Wtedy jeszcze dało się jeździć szynobusem po torach, Rachwalski oficjalnie zarzekał się w mediach, że pociągi będą jeździć do kiedy się tylko da, ale okazało się, że to była tylko tania medialna propaganda. Jak widać zrobił inaczej. Od tej pory linia była zdana już tylko na pastwę złomiarzy (którzy szybko zaczęli ją rozkradać). Nawiasem mówiąc, komunikację zastępczą też szybko cichaczem zlikwidował. Mieszkańcy i miłośnicy kolei jednak nie przestawali walczyć o powrót pociągów na linię do Lwówka, nie dając zapomnieć o konieczności jej remontu. Pojawiły się więc hejty pisane anonimowo na różnych portalach na tę linię (i - co znamienne - tylko tę), a nawet obrażające obrońców pociągów do Lwówka i podszywające się pod znanych działaczy zaangażowanych w walkę o utrzymanie tej linii. Przypadek? Nie sądzę. Po sieci krążą screeny, jak Rachwalski obficie produkuje się w godzinach swojej pracy na różnych portalach i forach internetowych o tematyce kolejowej. Gdy Rachwalski stracił stołek prezesa KD, nie zakończyło to dalszego hejtowania tej linii. Na profilu facebookowym Rachwalskiego "Piotr Rachwalski - komunikacja zastępcza" i anonimowo na różnych portalach pojawiły się np. spreparowane "dla żartu" rozkłady jazdy ośmieszające linię do Lwówka, w których elementem pociągowym pojazdów jest nie lokomotywa, tylko... koń. Ewidentnie zrobił je kolejarz, bowiem wykorzystano do tego celu szablony tabel do tworzenia rozkładów jazdy na kolei niedostępne osobom spoza środowiska kolejarskiego. Upłynęło zaledwie kilka dni od tego "świetnego dowcipu" i mamy już kolejną "zabawę" Rachwalskiego, teraz znacznie poważniejszą - właśnie rozsiewanie fake newsów o rzekomym wysadzeniu mostu w Pilchowicach. Wszystko po to, żeby wykurzyć producenta znanej hollywoodzkiej produkcji filmowej "Mission: Impossible" i przekreślić jego zamiary remontu linii kolejowej. I tak właśnie pod płaszczykiem "obrony mostu" w rzeczywistości sabotuje się możliwość remontu linii jaka nieoczekiwanie się pojawiła. Jak zajrzycie na wspomniany profil facebookowy Rachwalskiego to zauważycie, że w ciągu ostatnich kilku tygodni naprodukował już kilkanaście takich "newsów", pod którymi toczą się ożywione dyskusje z udziałem nastoletnich pseudomikoli sympatyzujących z Rachwalskim. Opinie odmienne, sceptyczne, krytyczne czy prostujące są usuwane. W każdym retoryka Rachwalskiego zawsze ta sama - nie mam żadnych dowodów, ale macie wierzyć mi a nie informacjom zaczerpniętym bezpośrednio u źródła (PLK, producenci filmu itd.). Rachwalski nawet przezornie "zabezpieczył się" na okoliczność późniejszego prostowania jego bzdur - od samego początku powtarza nieskończoną ilość razy frazesy typu "W tej chwili trwa gorączkowe fabrykowanie papierów i uzasadnień do prac na moście". Czyli cokolwiek ktoś teraz powie innego, będzie to "kłamstwem", bowiem Rachwalski to "przewidział". Czy Rachwalski na to też potrafi przedstawić jakieś dowody? Oczywiście nie. W ten sposób można by ogłosić światu każdą, nawet najbardziej irracjonalną bzdurę i teorię spiskową, np. że koronawirus to nie jest naturalna pandemia, tylko broń biologiczna zastosowana przez Chińczyków wobec mieszkańców konkurencyjnej gospodarczo Europy i Ameryki (słyszałem z wiarygodnych źródeł, ale nie mam uprawnień do przedstawienia posiadanych dowodów), a w oświadczenia Chińczyków ani nikogo innego nie wierzcie, bo papiery zostały już sfabrykowane (to są zawodowcy, a w grę wchodzą miliardy dolarów). Niech każdy sobie sam teraz odpowie na pytanie: komu wierzyć - sfrustrowanemu byłemu prezesowi Kolei Dolnośląskich, który wyleciał ze stołka i w ogóle z KD i rozsiewa fake newsy bez żadnych dowodów, czy poważnym instutucjom z Polski i zagranicy, przedstawiającym oficjalne stanowiska i tłumaczącym wykonywane prace? Po to przedstawiłem historię sabotowania przez Rachwalskiego linii lwóweckiej - żeby każdy wiedział, że nie jest to pierwsza i jednorazowa akcja tego człowieka. Najbardziej smutne jest w tym wszystkim to, że przez takich szkodników najbardziej ucierpi gmina i region - nie będzie ani filmu (i wielkiej promocji regionu na całym świecie), ani pociągów. Bo UMWD sam nie wyremontuje tej linii, gdyż nie widzi takiej potrzeby - linia jest daleko od Wrocławia, a przecież w pociągach i tak "była mała frekwencja" (podziękujcie Rachwalskiemu, który wcześniej ją wygasił). Gdyby naprawdę UMWD zależało na remoncie tej trasy, to już dawno by go zrobił, pieniądze są (np. na właśnie remontowane linie do Sobótki i Jedliny idzie ok. 500 mln zł, podczas gdy obecny koszt remontu całej linii do Lwówka to tylko ułamek tej kwoty - ok. 40-60 mln). Za kilka lat ten koszt wzrośnie kilkakrotnie, gdy infrastruktura zostanie rozkradziona albo popadnie w ruinę. Jaka będzie kolejna akcja Rachwalskiego przeciwko linii lwóweckiej? Może sam podłoży się z ładunkami wybuchowymi pod mostem pilchowickim? Jakby dalej coś złego działo się z tą linią (a jest to bardziej niż pewne, że Rachwalski wymyśli kolejne akcje) to już wiecie, kto jest tu najbardziej podejrzany. I jeszcze jedno. Pewnie odpowiedzią Rachwalskiego na ten wpis demaskujący motywy jego postępowania będzie to, że to ja produkuję kłamstwa i bzdury oraz obrzucanie epitetami typu "troll lwówecki" (w ten dziecinny sposób Rachwalski obraża wszystkich, z którymi nie zgadza się w poglądach). Nie wierzcie temu! W ogóle nie wierzcie plotkom! Podstawowa zasada dotarcia do prawdy - zawsze wierzcie dowodom, ewentualnie oficjalnym oświadczeniom poważnych instytucji, a nie plotkarzom, którzy na dodatek sami mają wiele za uszami."
~Ela2020-08-11 23:56:43 z adresu IP: (42.145.xxx.xxx)
Już dawno powinni aresztować tego dekla z Wrocławia to co w każdym ogłoszeniu z koleją wypisuje treści obraźliwe i hejty o linii do Lwówka, czy mowa nienawiści bo ktoś jest miasta X czy Y.
~Dżinks2020-08-12 00:03:35 z adresu IP: (159.253.xxx.xxx)
Dokładnie. Od dawna każdy temat związany z kolejnictwej jest zaśmiecany przez jakiegoś schizofrenika z Wrocławia, który korzystając z sieci aero2 ma możliwość bardzo szybkiej zmiany numerów IP. Biorąc pod uwagę co ten ktoś wypisuje, chyba juz dawno powinien trafić do wariatkowa. Większość komentarzy, która zaraz się tutaj pojawi będzie pisana przez jedną tylko osobę, która będzie wklejała poprzednie komentarze, obrażała i rzucała nazwiskami.
~Ala2020-03-22 22:52:09 z adresu IP: (178.219.xxx.xxx)
Radio Wroclaw publikuje fake news. Przed publikacja warto sprawdzic wiarygodnosc zrodla.
~bolo2020-03-22 16:14:47 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Czyli zamęt, żeby wziąć się za remont dla uruchomienia linii kolejowej . Tak trzymać bo to jest piękna i potrzebna linia - popatrzcie jak to robią Czesi w Karkonoszach
~do ~Nie będzie2020-08-12 00:14:02 z adresu IP: (146.185.xxx.xxx)
Ciężko mnie wystraszyć więc musisz być niezłym Quasimodo żebym srał na twój widok. Choć nie powiem, chętnie nasrał bym ci na ryj. W górach bywam częściej niż ty się kąpiesz więc może kiedyś nasze drogi się skrzyżują. Jak tylko zobaczę pokiereszowanego pokrakę z kozą na sznurku będę wiedział że to ty!
~Marek Drap2020-03-22 18:16:12 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Czesi w Karkonoszach zastąpili linię do miejscowości Zaclerz autobusami. W tej chwili ruch do miejscowości Rokytnyce nad Jizerou wynosi 1 pociąg i będzie zawieszony. Władze lokalne popełniają błąd. Promocją Wlenia powinien być krajobraz i zamek Lenno, a nie tona zardzewiałego żelastwa.
~Nie będzie 2020-03-22 17:42:26 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
żadnej linii kolejowej do jakiegoś Lwówka, ponieważ jest niepotrzebna i byłoby to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Most na złom.
~ZASRANY MOST2020-03-22 15:21:07 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
A może zajmijcie się noclegownią dla bezdomnych we Wrocławiu, bo od 30 lat nie była remontowana. To jest ważniejsze, a nie jakiś mostek. W noclegowni zimą śpi nawet nawet 130 osób.
~PIERDOLONY WSIOCŁAW2020-08-12 01:05:42 z adresu IP: (37.130.xxx.xxx)
A chuј nas obchodzi jakaś noclegownia dla bezdomnych w jakimś zasrаnym Wsiocławiu. Nie stać was na mieszkanie wsiury to śpijcie pod mostem.
~???2020-03-22 15:24:12 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
mostek? To zburz sobie Most Grunwaldzki i powiedz ze to jakiś mostek. tamtędy ludzie maja jezdzic.
~Ble2020-03-22 14:36:57 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
To trzeba wysadzić żeby trol lwówecki się zamknął.
~Fuj2020-08-11 23:55:30 z adresu IP: (23.235.xxx.xxx)
Jakby twoja matka wiedziała co urodzi, to by sobie sama skrobane zrobiła łyżką stołową, ԝyjеbany wsiocławski łamago, walony w odbyt przez bażanty z mongolii.
~o co chodzi z tą koleją?2020-03-22 12:51:04 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Z forum: Maciej: To tylko wrocławskie trolle plują hejtem i jadem ilekroć ktoś wspomni o reaktywacji linii do Lwówka. Wyjaśnię dlaczego. Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić? Ja: Dziękuje za odpowiedz Macieju. Co nieco mi się rozjaśniło w tym galimatjasie, choć sam rozumiesz, że muszę jeszcze się upewnić czy masz rację, co jest chyba zrozumiałe. Pytałem, bo ja na prawde nic z tego nie rozumiałem, więc nie za bardzo rozumiem za co te minusy? Za pytanie? Kto pyta nie błądzi. Co do kolei aglomeracyjne Wrocłwia, to nie za bardzo wiem dlaczego się ktokolwiek nia chwali? Mam porównanie z Warszawą i stwierdzam że kolej dojazdowa do Wrocławia, jak i na terenie Wrocławia, to jedno wielkie dno, które aby nim nie było wymaga finansów. I to jest fakt. A co do innych terenów to jeśli masz rację, to jest to oczywiście skandalem. Ja natomiast nie mam żadnych związków z Koleją. Mi zależy na całym Dolnym Śląsku, czyli także na Nysie, Brzegu, Namysłowie, Nowej Soli, które sa typowo dolnośląskie, tyle, że ktoś je wrzucił do innych województw. Nie zmienia to faktu, że są związane z Wrocławiem i Dolnym Śląskiem. I tak na koniec. Czy nie można jakos kulturalnie rozwiązywać tego typu problemów, tylko trzeba się od razu tak wulgarnie kłócić? Jest chyba jakiś spirytys movens tego całego jadu? Czy ktoś to w końcu zmieni?
~jaa2020-03-22 12:51:47 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Dziękuje za odpowiedz Macieju. Co nieco mi się rozjaśniło w tym galimatjasie, choć sam rozumiesz, że muszę jeszcze się upewnić czy masz rację, co jest chyba zrozumiałe. Pytałem, bo ja na prawde nic z tego nie rozumiałem, więc nie za bardzo rozumiem za co te minusy? Za pytanie? Kto pyta nie błądzi. Co do kolei aglomeracyjne Wrocłwia, to nie za bardzo wiem dlaczego się ktokolwiek nia chwali? Mam porównanie z Warszawą i stwierdzam że kolej dojazdowa do Wrocławia, jak i na terenie Wrocławia, to jedno wielkie dno, które aby nim nie było wymaga finansów. I to jest fakt. A co do innych terenów to jeśli masz rację, to jest to oczywiście skandalem. Ja natomiast nie mam żadnych związków z Koleją. Mi zależy na całym Dolnym Śląsku, czyli także na Nysie, Brzegu, Namysłowie, Nowej Soli, które sa typowo dolnośląskie, tyle, że ktoś je wrzucił do innych województw. Nie zmienia to faktu, że są związane z Wrocławiem i Dolnym Śląskiem. I tak na koniec. Czy nie można jakos kulturalnie rozwiązywać tego typu problemów, tylko trzeba się od razu tak wulgarnie kłócić? Jest chyba jakiś spirytys movens tego całego jadu? Czy ktoś to w końcu zmieni?
~BRUDAS KOLEJOWY2020-03-22 10:27:33 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ja jestem wielkim znawcą kolei. Cały życie, jak wiele inna moich kolegów bydlaków z forum kolejowego jeździłem drezyną. Dawniej ojciec dorzucał węgla na lokomotywach. A jakie życie na kolei jest cudowne, nie trzeba myć rąk, bo wszystko rozkradli kumple kolejarze. A ten most? Zawsze z niego szydziliśmy...
~Komentarz został usunięty2020-08-12 00:16:50 z adresu IP: (23.235.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~czytelnik2020-08-12 00:05:22 z adresu IP: (198.24.xxx.xxx)
Proszę administrację o blokowanie wpisów osób z Wrocławia, których jedynym celem jest obrażanie innych i wypisywanie wulgaryzmów. To forum zamienia się w rynsztok. Proszę zastanowić się nad wyłaczeniem możliwości komentowania. Nie chcemy czytać tych obrzydliwych komentarzy hejtujących Lwówek.
~Alina2020-08-12 00:04:47 z adresu IP: (146.185.xxx.xxx)
Gazeto zacznij dawać bana na IP. Pod każdym tekstem o kolei ten sam śmietnik robiony przez tego samego cwela z wrocławia ..
~do Dżinks2020-08-12 00:04:15 z adresu IP: (23.235.xxx.xxx)
Już teraz śmiегdzi kupą z twoich gaci, wsiocławski smгоdzie. Musieli cię nieźle gwаłcić koledzy w podstawówce, że taki pomylony jesteś. Trzymaj się lepiej jak najdalej od gór przуgłuрie o inteligencji krawężnika, bo sobie znowu krzywdę zrobisz.
~ŚMIEĆ Z WSIOCŁAWIA2020-08-12 00:00:33 z adresu IP: (37.130.xxx.xxx)
Zapytaj wsiocławski śmieciu matkę, ile śniegu między kopyta napchała, że takiego bałwana jak ty urodziła. Byłeś zimny i śliski po porodzie więc wypadłeś jej z rąk na posadzkę. Kupę masz zamiast mózgu i aż dziw bierze, że umiesz pisać.
~Dżinks2020-03-22 13:08:38 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Jak pielęgniarka nie patrzy, w sumie czasu mają bez liku.
~wowka54 r.2020-03-22 12:56:11 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
Od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie,że kilka osób, a konkretnie dwie , korzysta z tego samego IP . Z treści komentarzy można wyciągnąć wnioski, że na tym OZ jest jeden laptop i wszyscy z niego korzystają.
~Dżinks2020-03-22 11:34:44 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
I zawsze zaczyna się od pierwszego komentarza: ,,kondrad''. Zaiste bardzo ciekawe zjawisko :))
~Dżinks2020-03-22 11:32:50 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Do wowka54r.:To chyba nie jest Andrzej. Od dawna każdy temat związany z kolejnictwej jest zaśmiecany przez jakiegoś schizofrenika z Lwówka, który korzystając z sieci aero2 ma możliwość bardzo szybkiej zmiany numerów IP. Biorąc pod uwagę co ten ktoś wypisuje, chyba juz dawno powinien trafić do wariatkowa. Większość komentarzy, która zaraz się tutaj pojawi będzie pisana przez jedną tylko osobę, która będzie wklejała poprzednie komentarze, obrażała i rzucała nazwiskami. Dlatego to chyba nie Andrzej :)
~wowka54 r.2020-03-22 11:16:45 z adresu IP: (185.135.xxx.xxx)
Andrzej kim nie byłeś? Napisz kim qrwa nie byłeś będzie mniej pisania. Ja wiem na 100% , że nigdy nie byłeś normalnym człowiekiem.
~konrad2020-03-22 09:25:05 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)