Rusza budowa buspasa na wrocławskie Jagodno

Joanna Jaros, GN | Utworzono: 2023-04-17 15:25 | Zmodyfikowano: 2023-04-17 15:26
Rusza budowa buspasa na wrocławskie Jagodno - fot. Joanna Jaros
fot. Joanna Jaros

- Nie czekamy na pozwolenie na tramwaj, tylko ruszamy, żeby odkorkować Jagodno - mówi prezydent Jacek Sutryk i dodaje - Najważniejsze jest, żeby się szybko dostać do centrum. To nie ma znaczenia, czy się dostaniemy tramwajem czy autobusem. Żeby z tego centrum można było później wrócić szybko do domu. Co ważne, przy pętli na ulicy Kajdasza powstanie także park&ride dla 60 samochodów - tłumaczył prezydent Wrocławia:

Wrocławskie Inwestycje podpisały dzisiaj umowę z firmą Pro-Tra Building na roboty budowlane. - Buspas będzie się rozpoczynał od skrzyżowania Bardzkiej ze Świeradowską - mówi Marek Suchy, projektant trasy:

Wydzielonym pasem, który został zostawiony jako rezerwa pod torowisko, dojeżdżamy do ulicy Kajdasza, i przy ulicy Kajdasza znajdować się będzie pętla, w tej chwili autobusowa. Cały odcinek to jest około 2,5 kilometra, nie licząc pętli, plus jezdnie w obszarze pętli.

Budowa buspasa potrwa 2 lata. Koszt to prawie 43 miliony złotych z czego 40 milionów zostało sfinansowane z Polskiego Ładu.

fot. Tomasz Hołod

Posłuchaj materiału:


Komentarze (10)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~zadra2023-04-18 18:29:29 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Słabością każdego prezydenta miasta jest brak nadzoru właścicielskiego nad inwestycjami. Nie wiadomo kto nim jest. Tablice informacyjne przed wjazdem na plac budowy informują o instytucji w Urzędzie miasta. Tam zaś, nikt nic nie wie. I jest tak, że budowy są prowadzone są źle. Dowodzą tego przykłady choćby z ostatnich dni jak choćby ul. Długa, Płużna. Czy ktoś z miasta jest w stanie wytłumaczyć mieszkańcom dlaczego ulicą nie może przejechać samochód ciężarowy, bo ulica jest za wąska? Dlaczego nie jest położona instalacja energetyczna do oświetlenia ulicy...przed położeniem asfaltu? Chyba że chodzi o to by zarobił kolejny przedsiębiorca który zacznie od prucia dopiero co położonego asfaltu? Paranoja, I co z tego że prezydent uśmiecha się do wspólnej fotki, do zadania niby odpowiedzialnego ale na tym kończy się jego zainteresowanie. Tak działa platforma obywatelska która konserwuje rodzinne kariery, interesy. Sprawy życiowe mieszkańców jej nie dotyczą bo mieszkają w osiedlach bez takich problemów. Wrocław powinien zmienić rządzących w mieście, bo nie radzą sobie.To generacja wsobna gdzie kariera przechodzi z ojca na syna, wnuka, córkę i tak od lat. Wystarczy zainteresować się śladem, historią rodzinną byłych wice...
~HGW2023-11-22 09:00:51 z adresu IP: (62.111.xxx.xxx)
Plują mieszkańcom w twarz a oni mówią, że to deszcz pada i stoją do godz. 3 żeby dalej ich popierać. To postoją godzinę czy dwie w korku.
~Opłaty adiacencie2023-04-17 23:58:36 z adresu IP: (2a01:112f:622:7e00:19bf:x:x:x)
Ktoś kupi tanie mieszkanie wybudowane na gołym polu, bez sensownej drogi dojazdowej, bez parkingów infrastruktury, a później ma żal, że nie ma jak dojechać i oczekuje, że mieszkańcy Wrocławia sfinansują mu wybudowanie mu udogodnień. W takim wypadku po wybudowaniu drogi czy doprowadzeniu szyn tramwajowych mieszkańcy Jagodna powinni zapłacić opłaty adiacenckie na rzecz miasta Wrocław.
~widz2023-09-06 17:56:30 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
to też są mieszkańcy Wrocławia , obywatele Polski płacący podatki. Mają ci płacić za co?
~vola2023-04-17 20:40:54 z adresu IP: (194.177.xxx.xxx)
Popatrzcie na przedwojenny układ komunikacyjny - przemyślany i wzorowy. Developerzy z architektem miasta niszczą komunikację Wrocławia. Każde nowe osiedle bez porządnego układu komunikacyjnego - bez możliwości doprowadzenia komunikacji tramwajowej , skoro walczymy z zanieczyszczeniem powietrza i eliminowaniem samochodów z centrum miasta . Gdzie są wizjonerzy , którzy widzą Wrocław za 40 lat? Kiepski układ komunikacyjny to kiepskie życie w mieście , na osiedlu. Niestety brakowało i brakuje wizjonerów od komunikacji - nawet nie realizują wspaniałych planów tras komunikacyjnych niemieckich. Skoro buduje się satelitarne osiedla , to powinny mieć własne układy komunikacyjne i to dwupasmowe. Dodatkowo między nimi obwodnice i porządne drogi wyjazdowo/dojazdowe czyli trasy szybkiego ruchu, żeby szybko wyprowadzić ruch z miasta. Obwodnice pozwalają dotrzeć do dowolnego miejsca bez poruszania się przez śródmieście czy centrum miasta.
~ Boss2023-04-17 19:49:29 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Sutryk atakuje rząd PiS, a tymczasem buspas na Jagodno praktycznie w całości będzie sfinansowany z Polskiego Ładu. Może by tak chociaż dziękuję?
~Kaps2023-04-21 15:56:41 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Od chama ktory nasmiewal sie z niepelnosprawnego ocsekujesz slowa "dziekuje" oj troche za duzo oczekujesz od tego aroganta
~Franek2023-04-17 19:26:15 z adresu IP: (146.70.xxx.xxx)
Jagodno mieszkań nowych z 4000 parking ma 60 aut reszta niech kupi rowery najlepiej elektryczne
~widz2023-09-06 17:58:13 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
każdy mógł kupić miejsce parkingowe z mieszkaniem, nie ma już takich czasów , że parking jest za darmo
~Pętla tramwajowa Jagodno2023-04-17 15:55:19 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
"To nie ma znaczenia, czy się dostaniemy tramwajem czy autobusem." (Jacek Sutryk). W kontekście obietnicy wyborczej z 2018 r. akurat ma to znaczenie. Panu prezydentowi znakomicie idzie też budowa obiecanych linii tramwajowych na Ołtaszyn i Bartoszowice.