Najpopularniejsze marki samchodów w Polsce

Radio Wrocław | Utworzono: 2023-08-23 12:34
Dodaj do Wykop.pl
Najpopularniejsze marki samchodów w Polsce - Materiał Sponsora
Materiał Sponsora


Kryzys spowodowany problemami z dostępnością półprzewodników, nowe przepisy dotyczące czystości spalin, postępująca elektryfikacja systemów napędowych oraz wiele innych czynników znacząco przeobrażają rynek motoryzacyjny w Polsce i innych krajach europejskich. Mimo jednak, iż przez długi czas na zamówione w salonach pojazdy trzeba było czekać po kilkanaście miesięcy, komisy opustoszały, a inflacja powoduje, że pozycje w cennikach wzrastają z miesiąca na miesiąc, polscy kierowcy wciąż trzymają się swoich ulubionych marek, zarówno poszukując auta nowego, jak i z drugiej ręki. Warto pamiętać, by przy kupnie używanego pojazdu koniecznie sprawdzić jego historię, w czym pomoże dekoder VIN.


Najpopularniejsze marki samochodów nowych w 2022 roku

Po jakie samochody Polacy wybierali się do salonów w ubiegłym roku? Poniżej zestawienie najchętniej wybieranych marek (w nawiasach liczby zarejestrowanych egzemplarzy):

  1. Toyota (73 862);
  2. Skoda (42 067);
  3. KIA (33 174);
  4. Volkswagen (30 814);
  5. Hyundai (26 887);
  6. BMW (23 806);
  7. Mercedes-Benz (21 356);
  8. Dacia (20 718);
  9. Audi (19 323);
  10. Ford (16 426).

Warto uwzględnić, że na popularność poszczególnych marek wpływ miały nie tylko związane z nimi opinie, dotyczące chociażby prestiżu (Mercedes, BMW, Audi), solidności czy bezawaryjności (Toyota) oraz ceny (Dacia), ale też dostępność, czyli czas oczekiwania w salonach. W przypadku marek japońskich i koreańskich był on stosunkowo krótki, poza tym mają one w swojej ofercie liczne sprawdzone modele hybrydowe i elektryczne, cieszące się rosnącą popularnością.


Najchętniej poszukiwane samochody używane w Polsce w 2022 roku

Nie wszystkie kierowcy mogą sobie pozwolić na nowe auto, nie brak też osób, które preferują pojazdy z drugiej ręki z przyczyn innych niż finansowe. Jeśli chodzi o najczęściej przeglądane ogłoszenia z rynku wtórnego, polscy kierowcy najbardziej zainteresowani byli następującymi markami:

  1. Audi;
  2. BMW;
  3. Mercedes-Benz;
  4. Volkswagen;
  5. Ford;
  6. Opel;
  7. Toyota;
  8. Renault;
  9. Peugeot;
  10. Skoda.

Klienci poszukujący aut używanych preferują zatem marki niemieckie, zwłaszcza premium (Audi, BMW, Mercedes). Pojazdy z ich logo uchodzą za solidne i trwałe, oferują też bardzo wysoki poziom komfortu - niejednokrotnie wyższy niż w licznych nowych modelach mniej prestiżowych producentów - którym można się cieszyć za korzystne pieniądze. Poza tym, Niemcy są państwem, z którego ciągle bardzo chętnie sprowadzamy używane samochody. Jeśli chodzi o marki francuskie, to z powodu licznych, nie zawsze uzasadnionych stereotypów, szybko tracą one na wartości, zatem na rynku wtórnym poszukują ich często kierowcy zainteresowani korzystnym finansowo zakupem.


Czy Ssangyong rozbije bank?

Być może w najbliższych latach grono najpopularniejszych w Polsce marek zasili koreański Ssangyong. Ten dotychczas bardzo słabo znany, niszowy producent - jeśli w ogóle kojarzony, to raczej z dziwacznej stylistyki swoich samochodów - w ostatnich miesiącach kilkukrotnie zwiększył wyniki sprzedaży w Polsce. Wynika to w znacznej mierze z tego, że Ssangyongi były w salonach dostępne o wiele bardziej niż pojazdy popularniejszych marek, ale nie tylko. Producent ten specjalizuje autach terenowych, SUV-ach i crossoverach, czyli segmentach, które cieszą się rosnącą popularnością. Stylistyka, jakość i wyposażenie tych samochodów systematycznie się poprawiają, przy zachowaniu konkurencyjnych cen, zaś baza modelowa staje się coraz atrakcyjniejsza dla polskiego klienta. Przykładowo, najnowszy model, Torres, zebrał liczne zamówienia, nim jeszcze wjechał do salonów.