Kolejne dwie linie kolejowe na Dolnym Śląsku przechodzą na własność samorządu

BM, materiały prasowe | Utworzono: 2023-09-06 16:54 | Zmodyfikowano: 2023-09-06 16:55
Kolejne dwie linie kolejowe na Dolnym Śląsku przechodzą na własność samorządu - Fot: archiwum Radia Wrocław
Fot: archiwum Radia Wrocław

Dobra współpraca z władzami województwa dolnośląskiego przekłada się na realizację ważnych projektów, które wpisują się w realizowaną, m.in. w ramach programu Kolej Plus, walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Na Dolnym Śląsku ta współpraca zaowocowała już przywróceniem połączeń. Po niezbędnych pracach możliwe będą także ponowne przejazdy pociągów między Jelenią Górą w Lwówkiem Śląskim oraz na odcinku Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie – powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu, Andrzej Bittel.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. tworzą sprawną i bezpieczną sieć kolejową, poprzez realizowane inwestycje, sukcesywnie zapewniające dogodniejsze podróże. Ważnym elementem rozwoju kolei jest także odpowiednie zarządzanie liniami, które, z różnych względów, od lat nie są wykorzystywane. Dzięki efektywnej współpracy z samorządami możliwe jest lepsze wykorzystanie infrastruktury nieobjętej w najbliższych latach przez Spółkę planami inwestycyjnymi. Przekazanie takich odcinków w zarząd samorządów umożliwi mieszkańcom lepszy dostęp do kolei – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK) będzie zarządzać ponad 30 km odcinkiem między Jelenią Górą a Lwówkiem Śląskim, na którym ruch pasażerski nie był prowadzony od 2016 r., a także blisko 15 km szlakiem Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie, który nie był obsługiwany przez pociągi pasażerskie od 2004 r. Pozostały odcinek linii, liczący ok. 12 km, pozostaje w zarządzie PLK SA – jest wykorzystywany w ruchu towarowym przez pociągi obsługujące kopalnię kruszywa.

PLK SA przekażą oba odcinki samorządowi, za zgodą Ministerstwa Infrastruktury, nieodpłatnie na okres 30 lat.


Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kierownik złomu Wleń2023-09-19 10:34:07 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Przyjmę każdą ilość złomu z lk 283: szyny, semafory, mocowania, itp. Jakby się dało, to nawet most z Jeziora Pilchowickiego jesteśmy w stanie pociąć i sprzedać do huty. Atrakcyjne ceny.
~Krowa z Marczowa2023-09-19 10:32:42 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
A w Lwówku pucionguf nie ma i jest świetnie. Na złom do Wlenia i do MOPSu do Jeleniej Góry ludziska jeżdżą komfortową dryndą sołtysa powożoną przez wiecznie nietrzeźwego śwagra. Pucionguf tu nie chcemy, bo to wynalazek szatana!
~Rzecznik LKK2023-09-08 04:28:03 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
My we Lwówku bardzo się cieszymy, że szykuje się rewitalizacja linii kolejowej Jelenia Góra-Lwówek Śląski. Tyle nowych kilometrów szyn do rozkręcania oraz piłowania (i opchnięcia w skupie złomu), tyle kilometrów miedzianych kabli... Znów da się godnie żyć w naszym powiecie, pracując na kolei!
~Janek2023-09-06 19:17:41 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
KP Polskie Linie Kolejowe S.A. tworzą sprawną i bezpieczną sieć kolejową, poprzez realizowane inwestycje, sukcesywnie zapewniające dogodniejsze podróże. - dobry żart oplułem monitor PKP PLK nie wybudowała, żadnej nowej linii kolejowej od 1989r
~Bielawianin2023-09-06 18:46:38 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
I tak trzymać ! Aby do przodu ! Połączenia, na tych liniach są, bardzo potrzebne lokalnej społeczności, jak i turystom