Rogatki na Zwycięskiej i Grota Roweckiego paraliżują ruch samochodów

Martyna Czerwińska, JD | Utworzono: 2023-12-20 16:09 | Zmodyfikowano: 2023-12-20 16:27
Rogatki na Zwycięskiej i Grota Roweckiego paraliżują ruch samochodów - fot. ilustracyjna / Radio Wrocław
fot. ilustracyjna / Radio Wrocław

Wtedy przejazd jest całkowicie zablokowany. Mieszkańcy apelują o budowę wykopu dla pociągów lub nasypu. Wiadomo już, że z Grota Roweckiego za kilka lat przejazd zniknie - linia zostanie wyniesiona na wiadukt. Wciąż nie wiadomo co z ulicą Zwycięską.

- Mamy dość korków - mówią mieszkańcy:

"Po prostu utoniemy w tym smogu, spalinach. Będą chorować nasze dzieci. Każdy powinien się starać o miasto, w którym mieszka. Powinniśmy lobbować, żeby żyło nam się tu lepiej. Jeśli nie ruszymy, będziemy chorować na nowotwory i inne choroby krążenia."

PKP PLK napisało w mailu do naszej redakcji, że projektant Towarowej Obwodnicy Wrocławia dla pociągów zostanie zobowiązany do przeanalizowania i oszacowania kosztów bezkolizyjnego przejazdu na Zwycięskiej i Ołtaszyńskiej. Ostateczna decyzja zależy jednak również od tego, czy miasto będzie gotowe partycypować w kosztach budowy nasypu kolejowego. Tomasz Sikora z Urzędu Miasta mówi, że rozmowy wciąż się toczą:

"Wrocławski Węzeł Kolejowy trafił na listę rezerwową, czyli właściwie nie do realizacji, ale mam pewność po wizycie Donalda Tuska i zmianie władzy, że to się zmieni. I to oznaczałoby wyniesienie pociągu piętro wyżej. Oznaczałoby także możliwość puszczenia tramwaju. Nie tylko w stronę Ołtaszyna, ale także Wysokiej i Kobierzyc"

Najprawdopodobniej budowa nasypu oznaczałaby natomiast wyburzenie wybudowanej za miliony stacji przy Zwycięskiej. Ta sama przyszłość czeka przystanek na Wojszycach.

POSŁUCHAJ:

Reklama

Komentarze (36)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Konsultacje SutrykowejCT2024-01-13 17:44:14 z adresu IP: (2a01:112f:43a3:6200:f48e:x:x:x)
Ktoś bardzo nie lubi mieszkańców panie prezydencie.
~Babcia2023-12-24 19:50:49 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Kasę Bezpartyjni przytulili. A do ilu par się zmieści tych pociągów z Piławy?? No bo 1 tor nie pomieści za dużo. Mógłby NIK zbadać te reaktywację. Bo przecież na tych pustych pasażerskich nie zarabiają?
~Zapaśnik 2023-12-25 15:47:51 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Te rano i po południu są jakoś zapełnione pasażerami. Te w środku to ostatnio 5!! osób naliczyłem.
~Tedibear2023-12-25 14:29:30 z adresu IP: (83.142.xxx.xxx)
Pustych ?? Który pociąg w dobie jedzie pusty ?? Babci chyba czas okulary zmienić
~Bielawianin2023-12-24 15:05:17 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Zobaczycie jak dołożą, szynobusy do Pilawy Górnej i rogatki będą, jeszcze więcej się zamykać ? Przecież te szynobusy ,jeżdżą przeważnie puste i są często opóźnione ! Przystanki też, bez składu i ładu wybudowane Można by od Bielan, wybudować tor do ,pod zakłady w strefie Uruchamiając tym Kolej Aglomeracyjna i korygujac, w jakimś procencie ruch samochodów, z tamtego kierunku Bo wielu by ,zamiast stać w korkach, na światłach To wybrali by ,szybki szynobus do i z pracy ,w strefie Następna sprawa to ,sygnalizacja zielonego światła, na żądanie przechodniów i to z kamerami Tak jak ,w innych miastach, to jest Poza tym Wrocław staje się, miastem komunikacyjnie niewydolnym, pod różnym aspektem Buduje się, nowe osiedla bez ,logicznej wizji drogowej "Zbudujmy ,a potem jakoś, to będzie "? Kto za taki ,stan rzeczy odpowiada ? Urzędasy i to różnych instytucji ! Ważne że kasa ,za projekt i wybudowanie poszła, do kieszeń...! A ludzie ,no coz ? Mogą kombinować, z objazdami korków ?! Lub kupić, latający dywan ! I taki jest ,urzędnicy tok myślenia i deweloperów ! A później przerzucaja się, wzajemnie za takie błędy, w planowaniu !
~Naprzykład2023-12-24 14:19:16 z adresu IP: (2a00:f41:70c4:af8a:0:x:x:x)
A gdyby postawili budkę dróżnika ? Nie było by to rozwiązanie
~Rudy Ron2023-12-23 09:52:12 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
1. Partycypować powinna też Sobótka, Kobierzyce i Świdnica, bo to ich mieszkańcy korzystają z tej linii. Druga sprawa, od czasu pociągu mieszkańcy okolicznych miejscowości zrobili sobie na Zwycięskiej parking i punkt przesiadkowy. Może o takim parkingu obok stacji powinno pomyśleć miasto
~Celius2023-12-22 14:19:25 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Kto to w XXI wieku puszcza kolej przez ulice! To się robi na wiaduktach.
~Budda2023-12-22 11:51:24 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Przecież tam na Zwycięskiej korek to był i jest cały czas. W nocy, w niedzielę, kiedy tylko sobie życzysz. Pociąg przecież nie ma tu żadnego wpływu. Zwycięska się rozluźni kiedy WOW dociągną do Karkonoskiej, ale zobaczycie, że wtedy na Karkonoskiej będzie dramat (już często jest) i wtedy na pociąg nie będzie się dało zrzucić winy. W tym mieście jest po prostu za dużo samochodów, organizacja ruchu jest marna, a jakość komunikacji publicznej woła o pomstę do nieba.
~Budda2023-12-24 22:53:50 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
No ta jednopasmowa WOW, to faktycznie też przez jakiegoś mistrza została zaplanowana. Nie zmienia to jednak tego, że nawet dwu, czy trzypasmową wprowadzałaby ten ruch na Karkonoską (mowa oczywiście o sytuacji po dokończeniu WOW) i w tym miejscu byłaby masakra.
~Rudy Ron2023-12-23 09:45:32 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Bzdury opowiadasz. Miasto pozwoliło na budowę kolejnych osiedli nie zapewniając jednak ani dojazdu ani wystarczającej alternatywy. Miał być tramwaj, ale wybudowano nieprzydatną i utrudniającą wyjazd linię kolejową dla Świdnicy i Sobótki. Autobusy są i chwała za to, ale albo stoją w korku albo w ogóle nie przyjeżdżają (albo są tak zatłoczone, że ciężko wejść).
~mieszkaniec wojszyc2023-12-22 15:36:49 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
gdyby zabronić ludziom poruszania się samochodami to nie generowaliby korków. proste.
~Baba2023-12-22 13:55:15 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
W czasie awarii rogatek na Zwycięskiej stoi wszystko do Domaslawia i do Swobodnej. A awaria co chwilę. I w ogóle czasem śmiesznie ( ale nie dla Wrocławian) to wygląda, gdy pół miasta stoi, żeby ten pusty szynobus przejechał. Tylko Bezpartyjni Samorządowcy odpowiedzialni są za ten Bubel.
~Wroclawiak 2023-12-22 11:57:59 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
WOW to się sprawdzi jeśli by była po dwa pasy a nie jak teraz po jednym. W godz szczytu ona jest po prostu zawalona i będzie to samo co na zwycięskiej.
~Janusz2023-12-22 01:16:45 z adresu IP: (54.36.xxx.xxx)
To wszystko przez te pomoc ukrom.gnać ich stąd
~Wrocławianin 2023-12-21 22:24:10 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Problem korków był podnoszony na konsultacjach przed budową. Miły pan z marszałkowa powiedział że wszystkie postulaty zostaną wzięte pod uwagę. Po czym zrealizowano to co zrealizowano. Dodatkowo przystanki są w miejscach gdzie mieszka mało ludzi. Co powoduje skąpy ruch wewnątrz Wrocławia. To tyle co do mądrości decydentów i demokracji.
~mieszkaniec wojszyc2023-12-22 15:41:05 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
kierowcy jadą na dworzec, więc wystarczy im zrobić przystanek to się przesiądą w pociąg. można też ich zachęcić przez parking P&R. wtedy nie będzie korków, bo ludzie przestaną używać aut - wygodniej im będzie pójść na pociąg xd
~Małgorzata 2023-12-21 23:53:43 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Wymiana pasażerów na Wojszycach i Partynicach to tylko średnio 3!/ pociąg. Na dodatek pociągi nie zatrzymują się na Wojszycach. Od niedawna zatrzymują się na Partynicach. Jakie są tego przyczyny?
~Zenek2023-12-21 16:08:43 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
A dlaczego nie puszczono tej kolei od razu na nasyp? Tramwaj na Jagodno był bardziej potrzebny niż ten ciapong.
~Mieszkaniec2023-12-21 11:35:57 z adresu IP: (178.218.xxx.xxx)
Za miliony stacja na Zwycieskiej? Jak tam nic niema tylko parometrowy peron betonowy.
~mieszkaniec wojszyc2023-12-22 15:43:06 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
przetarg, wycena, projekt - to nie są tanie rzeczy. poza tym..., ktoś się musi w końcu dorobić w tym kraju.
~Zych2023-12-21 11:44:34 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Pasażerów nie ma na tym peronie. I to jest najgorsze.
~tam-tam2023-12-21 10:30:30 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Linia kolejowa jest b. potrzebna. Jej brak, odcina płd-zach. część województwa a to jest niemożliwe. Rogatki się psują? Codziennie, raz na tydzień, miesiąc? Kolej musi dbać o ich stan techniczny. Jeśli nie dba , zmienić dyrektora PKP. Nowy dyrektor rozwiąże problem. Mieszkańcy będą wymyślać każdy rodzaj przeszkód by uzasadnić swoje problemy. Nie tędy droga. Koegzystencja jest rozwiązaniem.
~Brook2023-12-21 10:22:42 z adresu IP: (2a00:f41:7072:e76:d6cf:x:x:x)
Linia 285 ma prawo istnieć tylko na nasypie. Odblokuje paraliżowane sobą ulice, odblokuje możliwość budowy tak bardzo potrzebnych tramwajów na Jagodno I Oltaszyn/Wysoką i wreszcie posłuży mieszkańcom Południa. Teraz wsiada tam po kilka osób. Reszta (tej i tak niewielkiej liczby pasażerów) to mieszkańcy Sobotki i Świdnicy.
~Tedibear2023-12-25 14:47:58 z adresu IP: (83.142.xxx.xxx)
Czyli jak będzie na nasypie, wtedy będą do pociągòw wsiadać mieszkańcy południa, a teraz nie wsiadają bo linia jest w poziomie :) jprd co za bełkot. I niby niewielka liczba pasażerów ... hmm ciekawe
~Ralph2023-12-21 09:18:45 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Kolejnym spowalniaczem ruchu jest przejscie dla pieszych i rowerow przy skrzyzowaniu z Kukuczki. Do tego miejsca Borowska stoi a od tego miejsca sie upłynnia ruch. Rozwiazanie? Swiatla dla pieszych ktore spowoduja ze beda musieli poczekac i przechodzic grupkami raz na jakis czas. To samo dotyczy rowerow w zwiazku z tym ze sciezka rowerowa przecina tu Borowska bo tak sobie to wydumal projektant kiedys.
~mieszkaniec wojszyc2023-12-22 15:56:14 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
no ale moment... przecież priorytetem UM jest promowanie transportu zbiorowego, ruchu rowerowego, oraz pieszego i zniechęcanie kierowców do używania samochodów, żeby chętniej przesiadali się właśnie do innych środków transportu. Gdyby nie było przejazdu kolejowego i przejścia dla pieszych to ruch samochodowy byłoby płynny, więc żadna motywacja do zostawienia samochodu pod domem. ..a tak serio to aktualna polityka organizacji transportu w mieście to skandal. Robione są rzeczy tylko na odpierdziel bez chwili zastanowienia jak to wpłynie na standard życia mieszkańców.
~Aleksander2023-12-21 10:29:51 z adresu IP: (45.11.xxx.xxx)
Taaak. Nikt o tym nie pisze i nikt z tym nic nie robi od lat. To przejscie jest głównym problemem korków na Grota. Większym problemem niż ten przejazd kolejowy. Pociągi są raz na jakiś czas a to przejście non stop.
~Zbyszek 2023-12-21 09:01:56 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
A rogatki na Zwycieskiej zamykają się na 4 minuty minimum. Na dodatek te długie czerwone pola znacznie wydłużają przejazd aut. A często ten marny szynobusik przejedzie, a rogatka bach i Wrocław stoi do Domslawia.
~Twardy2023-12-25 14:52:06 z adresu IP: (83.142.xxx.xxx)
Zbyszek, te czerwone pola to właśnie dla tych małosprawnych którzy uszkadzają rogatki blokując reszcie przejazd. Moim zdaniem zlikwidować rogatki, rozkładowa dla pociągów i kilka dzwonów nauczy śmiertelników, a resztę wyeliminuje na wieki z ruchu
~Jar2023-12-21 08:45:16 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Temat jak zwykle potraktowany w niemerytoryczny sposób.
~Pani Gienia 2023-12-21 08:27:58 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
A dlaczego te pociągi nie zatrzymują się na Wojszycach?? Kiedyś chciałam podjechać z Wojszyc do Głównego, ale przeleciał mi tylko kolo nosa i nie zatrzymał się. Wydostać się z tego osiedla nie można. Było to godz. ok.12 .Pusty jechał.
~Zdzisław 2023-12-21 08:22:19 z adresu IP: (78.9.xxx.xxx)
Ojcem tego " sukcesu " rogatkowego jest niejaki Jerzy Michalak z Bezpartyjnych Partyjnych Samorządowców. Startował ów światły jegomość nawet na Senatora, ale dzięki Bogu się nie dostał. Udało mu się popsuć Wrocław a chciał jeszcze zaszkodzić Polsce. Uff....
~???2023-12-21 09:05:32 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
@Zdzisław - ten Michalak, który robił sobie darmową billbordową kampanię wyborczą wykorzystując chorych na raka?
~???2023-12-21 06:39:26 z adresu IP: (178.37.xxx.xxx)
Korki związane z uruchomieniem linii kolejowej i blokowanie Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej i Grota -Roweckiego to wynik ambicji powiatowych polityków, którzy walczą o głosy wyborcze w swoich dolnośląskich miejscowościach. Tylko dlaczego kosztem Wrocławian?
~Wrocek2023-12-20 19:02:55 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Korki są przed przejściami rowerowymi Kukuczki plus rondo k Biedronki i dalej w tym np skęt na Wysoką.. Za nimi jest pusto a pociąg jedzie 1 min, rowery blokują 1/3 czasu ul. Grota i Borowską czasem do ul.Armii Krajowej nawet... Wiedza z obserwacji P.S. Progi zwalniające nie pomagają - autobusy MPK jadą z Ołtaszyna do ul.A.K. koło 1 godziny to tylko 3-4km.