"Złoty pociąg" odgrodzony. Jest monitoring, są służby i tabliczki

Michał Wyszowski | Utworzono: 2015-09-01 16:43 | Zmodyfikowano: 2015-09-01 16:44
A|A|A

fot. Michał Wyszowski (Radio Wrocław)

Brak dostępu do 61. i 65. kilometra trasy kolejowej Wrocław - Wałbrzych. Według hipotez poszukiwaczy to właśnie tam może być ukryty pancerny pociąg z czasów drugiej wojny światowej. Po wprowadzonym wczoraj zakazie wstępu do lasu, do pierwszej lokalizacji dostać się jest bardzo trudno. Przy samych torach stoją tabliczki zakaz wstępu. O wiele trudniejsza sytuacja jest na 65. km, który ulokowany jest dosłownie kilkaset metrów od wałbrzyskiego Urzędu Skarbowego przy ulicy Uczniowskiej. Miejsce zostało uporządkowane, trawa skoszona, tabliczki z zakazem stoją przy samej ścieżce do lasu. Na miejscu stale dyżuruje także Straż Ochrony Kolei oraz tzw. mobilne centrum monitoringu. To specjalistyczny wóz wysłany przez Polskie Linie Kolejowe. Ich rzecznik, Mirosław Siemieniec mówi jakie jest jego zadanie.

W całej akcji chodzi przede wszystkim o zachowanie bezpieczeństwa w tym miejscu. W weekend pojawiły się tam wycieczki zainteresowanych pociągiem z całej Polski.

Czytaj też: Tłumy szukają pociągu. To może skończyć się tragedią

Gorączka złota wokół pancernego pociągu III Rzeszy, który ma być ukryty w okolicach Wałbrzych sięga temperatury wrzenia. Wojewoda powołał zespół kryzysowy, obszar został objęty ścisłą kontrolą, a wojsko zbada teren przy użyciu specjalistycznych georadarów. Z drugiej strony - mimo, że skarbu nikt jeszcze nie widział - swoje roszczenia zgłosili już Rosjanie i Żydzi.

Marszałek Cezary Przybylski nie zamierza jednak odpuszczać: - Bezwzględnie on powinien zostać na terenie Dolnego Śląska (...)

Przeczytaj więcej: Marszałek województwa: Pociąg powinien zostać w regionie

 

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~dr Kaftan
2015-09-15 17:09:45
z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ocena: 2
znajdą ten pociąg... a tam Imigranci.. i poproszą o kurs do Berlina ;)
~Jacek
2015-09-03 08:47:31
z adresu IP: (82.139.xxx.xxx)
Ocena: 9
Jak ruscy i zydki chcą pociąg to niech osiowe zapłacą za te 70 lat wyjdzie więcej niż warty jest ten towar w tym pociągu.
~dwg
2015-09-03 08:23:43
z adresu IP: (95.51.xxx.xxx)
Ocena: -1
całe lato trąbiono w radiu o wielkiej strefie ekonomicznej w rejonie Jawora, już sobie gratulowano z powodu uruchomienia fabryk Jaguara ale jak to zwykle w naszym kraju bywa radość była przedwczesna. Jaguar poszedł tam gdzie byli mniej zachłanni włodarze terenu i pozostały niespełnione marzenia. Nagle z kapelusza wyjechał złoty pociąg i ..... mamy o czym gadać !
~Komentarz został usunięty
2015-09-03 04:38:58
z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~riese
2015-09-02 21:39:57
z adresu IP: (77.89.xxx.xxx)
Ocena: 5
wierzycie czy nie tak czy siak w wekend pokręce się po okolicy gdzieś do czegoś wejde a to czy będzie zaminowane to miejsce czy nie nie ważne bo zanim wezmie się kto kolwiek za robote miną chyba wieki trzeba działać a nie pierdzielić farmazony - w każdym bąć razie musi być gdzie kolwiek wejście i wyjście jeśli jest tunel bardzo wątpła sprawa by ci co wjechali tym w tunel zgineli ot tak nawet jeśli wjazd wysadzono to musi być kilka wyjść -studzienki , kanały co kolwiek a nawet połączenie korytarzy podziemią -coś może i jest wspólnego z tym labolatorium geotermalnym pod zamkiem w książu bo dlaczego nie można wejść tajemnica jaka.Zobaczymy jak coś to napisze co jak i gdzie chyba że wybuchnie coś pod ziemią.
~axin
2015-09-02 19:11:13
z adresu IP: (83.21.xxx.xxx)
Ocena: 1
Dokumenty z wykopalisk można zobaczyć tutaj: cmentarze24(dot)pl/?go=c_dok&cat_id=1
~Komentarz został usunięty
2015-09-02 19:04:42
z adresu IP: (31.174.xxx.xxx)
Ocena: 9
Komentarz został usunięty
~Krzysztof
2015-09-02 11:33:46
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: -4
Wypowiedział się w końcu Pan Bogusław Wołoszański na swoim Blogu . Data publikacji: 31.08.2015, 21:14 "Złoty pociąg" „Złoty pociąg”? Naprawdę? Przez cały czas zauroczenia skarbem odpowiadałem dziennikarzom, którzy do mnie dzwonili zapraszając do studia telewizyjnego/radiowego, albo prosząc o wypowiedź dla prasy: „Nie, dziękuję”. Dlaczego? Doskonale wiem, jak bardzo dziennikarskie relacje mogą zniekształcać rzeczywistość, a one były jedynym źródłem wiedzy o rzekomym znalezisku. A w nich nic mi się nie składało. Czytałem o 300 tonach złota! Skąd, na boga taki zapas złota w upadającej III Rzeszy?! A skąd na Dolnym Śląsku sztaby złota? Z banku we Wrocławiu? Złoto przechowywano tylko w banku centralnym, a z Reichsbanku w Berlinie zostało wywiezione do kopalni w Merkers, gdzie znaleźli je żołnierze amerykańscy. A pociąg pancerny w podziemnym tunelu? W Muzeum Kolejnictwa można obejrzeć niemiecki pociąg pancerny z (bodajże) 1943 roku. A właściwie jego część, gdyż zazwyczaj była to o wiele większa bojowa maszyna, w której opancerzona lokomotywa (lub lokomotywy) pchała platformę z zapasowymi szynami i podkładami, ciągnęła wagon artyleryjski, wagon desantowy dla piechoty, wagon dla pojazdów, koniecznych do prowadzenia zwiadu w pobliskim terenie. Była tam też pancerna drezyna (zwykle przystosowany do jazdy po szynach samochód pancerny). Taki pociąg, opancerzony, uzbrojony w armaty, karabiny maszynowe, działka przeciwlotnicze był nadzwyczaj groźny. Dowódca, który podjąłby decyzję o wycofaniu tak cennej broni z walki zostałby rozstrzelany. A w dodatku, jak czytałem, na platformach tego pociągu mają być działa samobieżne. Czyżby niemieccy dowódcy i ich chcieli się pozbyć? I skąd ta wiedza? Czyżby z dokumentów? Na wszelki wypadek osoba, która tym papierom dała wiarę uwierzyła powinna zapoznać się z historią dzienników Hitlera kupionych w latach 1981-83 przez redakcję tygodnika Stern za ponad 9 mln marek. Ich autentyczność potwierdziło kilku wybitnych znawców, ale pomylili się. Dzienniki napisał fałszerz. Ot i było głupio. Nie słyszałem, żeby jakieś naukowe autorytety potwierdzały znalezienie pociągu, a wątpliwości – wiele. Jak skład „złotego pociągu” można było dostrzec na obrazie georadaru? A dlaczego nie użyto magnetometru? Pociąg pancerny, o działach samobieżnych nie wspominając, to tak duża masa stali, że za pomocą tej techniki łatwo zostały namierzony. Widziałem z jaką prędkością wiertnia wbijała się w grunt koło tzw. Muchołapki. Wydrążenie otworu w 70-cio metrowej warstwie skał, pod którą jest tunel z pociągiem mogłoby zająć kilka, może kilkanaście godzin. A potem wystarczałoby wpuścić kamerę i moglibyśmy zobaczyć ten złoty pociąg. Wszystkie odnalezione po wojnie skarby ukrywano tak, aby w miarę łatwo je wydobyć. Tak było w Merkers, gdzie złoto i dzieła sztuki złożono w kopalnianej sztolni, a wejście zamurowano cegłami. Liczne skarby odnalezione na terenie Austrii spoczywały w skrytkach na zboczu góry. A wystarczało odgarnąć warstwę ziemi i ponieść drewnianą klapę. Kto by chował je do tunelu, wypełniał minami i zawalał tonami skał, których usunięcie wymagałoby wielotygodniowej pracy ciężkiego sprzętu? A jak najpierw rozbroić miny, żeby nie eksplodowały w łopacie koparki? Spotkałem kiedyś na Dolnym Śląsku radiestetę, który za pomocą różdżki wykrył dwanaście foteli ze złota. Nie ujawnię, gdzie je wykrył, bo znowu się zacznie. A tak naprawdę chciałbym bardzo, żeby ten pociąg istniał i żeby go odnaleziono. Byłoby to piękne znalezisko dla Muzeum Kolejnictwa, a samobieżne działa dla Muzeum Wojska Polskiego, czego obydwu muzeum z całego serca życzę. Tyle, że pytany przeze mnie jeden z eksploratorów odpowiedział krótko: „to już czwarty pociąg odkryty na Dolnym Śląsku. Ostatni znaleziono w górze Sobiesz, a jeden z ministrów nawet podpisał ze znalazcami umowę”…
~Wałbrzyszanka
2015-09-02 09:52:29
z adresu IP: (94.197.xxx.xxx)
Ocena: -1
Podrzucmy Żydom i Ruskim nasze długi do spłacenia !! To sie tez dziedziczy w spadku !
~wesoly
2015-09-02 09:51:44
z adresu IP: (185.26.xxx.xxx)
Ocena: 11
JUZ DZIELA SKORE NA NIEDZWIEDZIU - A NIEDZWIEDZ W LESIE !!!
~nick
2015-09-02 08:56:56
z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
Ocena: -2
"... a wojsko zbada teren przy użyciu specjalistycznych georadarów", których nie posiada, to jest najlepsze.
~wałbrzyszanin
2015-09-02 08:47:43
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 6
Wprowadźcie jeszcze zakaz ruchu pociągów na tym odcinku. Z Wrocka do Świebodzic, potem zastępcza komunikacja autobusowa i do Szczawienka. Gorzej z towarowymi. Węgiel będziecie taczkami przeładowywać?
~tusk
2015-09-02 08:22:14
z adresu IP: (83.1.xxx.xxx)
Ocena: 5
....a w pociągu znajdą tuska dziadka :)
~z0rg
2015-09-02 06:26:58
z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Ocena: 7
Roszczenia? heh...
~Komentarz został usunięty
2015-09-02 02:23:38
z adresu IP: (92.20.xxx.xxx)
Ocena: 7
Komentarz został usunięty
~oscar
2015-09-02 01:18:39
z adresu IP: (185.26.xxx.xxx)
Ocena: -11
Wołoszański ? tuwim ? prus ? jeden ciul i tak każdy bajki pisał :D
~GOŚĆ
2015-09-02 00:30:01
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 0
HA HA HA MOŻNA WEJŚĆ OD STRONY URZĘDU SKARPOWEGO ZA TOYOTA :)
~shog
2015-09-01 23:00:01
z adresu IP: (89.65.xxx.xxx)
Ocena: 12
mam nadzieję że znajdą tam g**no w worku i oddadzą wszystkim kawałek co składali roszczenia
~666
2015-09-01 22:44:46
z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Ocena: 19
i jedni i drudzy łapy won od Polski...znalezione nie kradzione...szwajcaria tez nie oddała:)
~Waldi
2015-09-01 22:07:50
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 11
a RUSKIE JEŁOPY DO DZIS NIE ODDALI POLSKIEGO PREZYDENCKIEGO SAMOLOTU
~aaaa
2015-09-01 22:06:16
z adresu IP: (62.87.xxx.xxx)
Ocena: -15
Oddajcie Tupolewa oddamy pociąg :-)
~wald
2015-09-01 22:03:58
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 11
noooo Ruski i Żydzi . Pierwsi do braania,Ruski muszą dopłacić do naszej klęski w 39 roku ,bo to oni zaatakawali nas bez wypowiedzenia wojny i jakos zapomnieli ile liolska ......zrabowali dóbr,ile było gwałtów swołoczy czerwonej , a Żydzi mogli walczyć i pilnować swojego ,a nie liczyć na Polaków, ŻYDÓW była całkiem spora gromadka w Polsce w tamtych czasach ,ale nikt nie walczył o swoje ,liczli na nas Polaków.
~Komentarz został usunięty
2015-09-01 21:53:04
z adresu IP: (46.151.xxx.xxx)
Ocena: 4
Komentarz został usunięty
~olo
2015-09-01 21:49:06
z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Ocena: 3
Na WAŁBRZYCH!
~Komentarz został usunięty
2015-09-01 21:46:05
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Ocena: 21
Komentarz został usunięty
~ktosik
2015-09-01 21:11:44
z adresu IP: (81.168.xxx.xxx)
Ocena: -3
He, he. Ciekawy jestem na jakiej podstawie prawnej odgrodzono ten teren? Przecież obszar kolejowy to jest raptem kilka metrów od torowiska - geiportal - zakładka KATASTER. Coś mi się zdaje, że to typowy przykład polskiego rządzenia - prawo mamy w czterch literach
~mkkkaa
2015-09-01 18:16:32
z adresu IP: (87.99.xxx.xxx)
Ocena: 0
To jak już się znajdzie to tylko czekać aż rosja i żydzi dobiorą się Polszy do dup* haha żenuaa
~ulli
2015-09-01 18:16:07
z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Ocena: -3
jaja
~aaa
2015-09-01 17:59:22
z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Ocena: -2
Nie na terenie Dolnego Slaska ale w Walbrzychu!!!!
Reklama