Prezydent Wrocławia odpowiadał na Wasze pytania

Radio Wrocław | Utworzono: 2015-12-02 19:38 | Zmodyfikowano: 2015-12-02 19:38
A|A|A

fot. Gregor Niegowski

Kolorowo i z uśmiechem na ustach - Rafał Dutkiewicz prezydent Wrocławia na antenie Radia Wrocław namawiał do wzięcia udziału w koncercie " Wrocław dla tolerancji i otwartości". Impreza, która już 10 grudnia, będzie odpowiedzią miasta na antyimigranckie wydarzenia z ostatnich tygodni - na rynku wykrzykiwano hasła "Polska dla Polaków", czy "Islam won z polskich stron". Spalono także kukłę symbolizującą Żyda. Rafał Dutkiewicz podkreślił, że zachowania nacjonalistyczne dotykają nie tylko Wrocław:

Koncert na placu Wolności poprowadzi dyrektor teatru Capitol Konrad Imiela, a na scenie wystąpi Lech Janerka, Jose Torres, Leszek Cichoński, czy Andrzej Kosendiak i artyści z Narodowego Forum Muzyki. Organizatorzy zachęcają by wszyscy ubrali się na biało-czerwono, albo pomarańczowo, czyli w kolorze tolerancji.

Prezydent Rafał Dutkiewicz w Radiu Wrocław:

cz. I

cz. II

cz. III


Okazało się, że moje otwarte miasto, które jest miastem spotkań, ukazuje swoją brunatną twarz. Zagraniczne koncerny mówią swoim zagranicznym pracownikom: zostańcie 11 listopada w domach, bo może się wam stać krzywda. Trochę to smutne. Panu też jest smutno?

To nie miasto ukazuje taki swój wizerunek, tylko grupa radykalnych, prawicowych działaczy. Temu bardzo radykalnie się sprzeciwiamy. Mam nadzieję, że policja będzie interweniować w sposób jeszcze bardziej zdecydowany. To jest absolutnie szkodliwe, naganne i haniebne zjawisko , ale to jest tylko margines. Jest pewna niebezpieczna tendencja europejska. W tej tendencji zaczynają ujawniać się radykalni nacjonaliści, w różnych miastach Polski, w tym we Wrocławiu. Pamiętajmy jednak, że jak odbywają się jakieś wybory i jest lista nacjonalistów to Wrocław szczyci się tym, że nikt na nich tutaj nie głosuje. Oni zdobywają we Wrocławiu dużo mniej głosów, niż gdziekolwiek indziej.

Najgorsze było zajście związane ze spaleniem kukły Żyda na wrocławskim Rynku. Sprawa jest badana przez prokuraturę i mam nadzieje, że sprawcę tego uczynku spotka kara, bo przecież wiemy kto jest sprawcą. Rzecz została sfilmowana i ten pan jeszcze przyznał się do tego w mediach.

Ja uważam, że w tej sytuacji na wrocławskim Rynku powinna była interweniować policja. W tej napiętej atmosferze chcemy pokazać, że Wrocław jest miastem otwartym, który się sprzeciwia rasizmowi. Dlatego spotkajmy się 10 grudnia na placu Wolności na koncercie i dajmy świadectwo, że jesteśmy razem przeciwko rasizmowi. Jeśli nas będzie wielu i będziemy bardzo radości, to pokażemy, że jesteśmy miastem tolerancyjnym.

Oprócz aktów o charakterze symbolicznym, muszą się jeszcze stać dwie rzeczy. Po pierwsze my jako samorząd musimy dbać o edukację kulturalną i obywatelską. To już czynimy i będziemy czynić w roku 2016. Równocześnie służby rządowe i związane z wymiarem sprawiedliwości powinny bardzo radykalnie reagować. Ja nie wystawiam rachunku związanego z wydarzeniami z 11 listopada, tylko musi być tak, że policja i prokuratura sprawiają, że Wrocław jest czysty i bezpieczny.

Dlaczego zamiast obiecanego tramwaju na Oporów powstanie most tylko dla samochodów? Nie chcemy TIR-ów z Autostradowej Obwodnicy Wrocławia na naszym spokojnym osiedlu.

Most rzeczywiście powstanie do końca 2016 roku. Tam akurat jest zachowana rezerwa komunikacyjna, więc w przyszłości, jeżeli będziemy rozbudowywali sieć tramwajową, to tramwaj się tam zmieści. Pierwszą potrzebą jest jednak rozładowanie ruchu samochodowego, który, ze względu na nowo wybudowane osiedla, bardzo gęsto tam płynie i nie znajduje ujścia. Uspokajam, że budowa tego mostu nie wywoła większego napływu od zewnątrz Wrocławia, bo to regulujemy światłami, tylko ten ruch będzie lepiej rozłożony. Oznacza to ulgę dla mieszkańców. W tym obszarze na razie nie planujemy inwestycji tramwajowych ale mamy rezerwę. Ten most, most na Wielką Wyspę i obwodnica Leśnicy, to są takie końcowe akty tego 10-letniego przebudowywania układu komunikacyjnego Wrocławia, który nie był dostosowany do współczesnych potrzeb.

Panie Prezydencie, mam pytanie odnośnie inwestycji na Klecinie, a dokładniej komunikacji kolejowej ze stacji Klecina do centrum i budowie mostu na Racławickiej. Kiedy będzie to zrealizowane?

O moście już powiedzieliśmy, że to koniec roku 2016. Tam jest trasa kolejowa, która od dłuższego czasu nie jest eksploatowana, ona musi być wyremontowana i my zabiegamy o to, aby właściciel i urząd marszałkowski wpisali ją na listę remontów.

Jeżeli chodzi o kwestię komunikacji kolejowej, to my będziemy w tych sprawach aktywni, ale jedynie pomagając, wskazując i zajmując się kwestiami parkingów. Głównych graczy jest dwóch - właściciel infrastruktury, czyli Polskie Koleje Państwowe i wskazany przepisami prawa operator, czyli marszałek województwa dolnośląskiego. Prace nad początkami kolei aglomeracyjnej są bardzo zaawansowane, ale ta trasa nie jest wśród pierwszych, które będą obsługiwane.

Co to znaczy, że są bardzo zaawansowane prace nad koleją aglomeracyjną?

Już niedługo wspólnie z kolegami z urzędu marszałkowskiego pokażemy z jaką intensywnością będzie przyrastał ruch kolejowy do roku 2020-2021. Żeby osiągnąć pewien standard kolei aglomeracyjnej, to częstotliwość pociągów na określonych trasach powinna być wystarczająco atrakcyjna.

Czyli np. pociągi w szczycie co 15 minut?

Tak. Do tego będziemy dochodzili długo, ale już w okolicach roku 2020, standard 20-minutowych interwałów na głównych trasach będzie osiągalny. Rzecz będzie finansowana głównie z budżetu województwa dolnośląskiego, my będziemy pomagali. Mowa tu o zintegrowaniu biletów, żeby bilet, którym poruszamy się komunikacją zbiorową w granicach Wrocławia, był także zintegrowany z kolejami. Ponadto parkingi Park & Ride muszą być rozbudowę w ZIT-cie. Wraz z nimi będziemy pomagać w remoncie niektórych przystanków i dworców. Część kolei aglomeracyjnej stanie się siłą rzeczy koleją miejską. Będziemy zainteresowani, żeby w ramach tego systemu biletowego, on potrafi wyliczyć ile podróżnych z miasta się porusza, żeby się dokładać. Kolej aglomeracyjna nie jest takim tworem, który się zwąca, on wymaga pewnych dopłat. Jeżeli będzie zintegrowany elektroniczny bilet, to łatwo będzie porachować kto powinien ile dopłacić.

Kiedy powstanie obiecany tramwaj na Bacciarellego? Zabrano nam linię E, nie dano nic w zamian i skrócono linię 12.

Tam jest rezerwa komunikacyjna i nawet jest przedmiotem pewnego rodzaju sporu z deweloperem. Ta obietnica związana z tramwajem na Bacciarellego, to jest obietnica tylko na poziomie planistycznym. Plany inwestycyjne nigdy nie były tam konstruowane. To nie jest kwestia najbliższych lat. Ja przypomnę, że w najbliższym czasie będziemy budować tramwaj na Nowy Dwór i w ciągu ulicy Długiej i ulicy Hubskiej. Wszystkie nakłady, które przewidujemy w najbliższym czasie pójdą na transport zbiorowy. Mam na myśli tę kadencję i to jest 500 milionów złotych Nie będziemy mieli większej dotacji europejskiej i nie będziemy mieć większej ilości własnych środków. W następnych rozdaniach będzie Psie Pole i w pewnym momencie, ale jeszcze nie teraz, Jagodno. W tej chwili jest za małe, w tej chwili nie otrzymalibyśmy żadnego dofinansowania europejskiego. Trzeba budować tam, gdzie potoki podróżnych są wystarczająco duże.

Oczywiście ja rozumiem te oczekiwania i chciałbym, żeby tak ja za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, nam wyrosło bardzo wiele tras tramwajowych. Przez lata we Wrocławia ich nie budowano. Wejście środków europejskich spowodowało, że ich kilka zbudowaliśmy i to słusznie uruchomiło taką nową potrzebę społeczną, żeby ich było jeszcze więcej. Będzie, tylko potrzeba trochę czasu i cierpliwości.

Co dalej z MPK? Chodzi dokładnie o autobusy we Wrocławiu, w MPK brakuje też kierowców. Jak pan widzi dalsze działanie MPK?

Dobrze. Cały czas MPK rekrutuje kierowców. Byłem ostatnio na radzie nadzorczej zarządu, bodajże tydzień temu. Rozmawialiśmy o tym, jak się ułoży rok 2016. Rozstaliśmy się dobrze i optymistycznie. Jak wiadomo autobusy mamy już niskopodwoziowe. Rzeczywiście trzeba przyjąć kierowców do pracy. Za chwilę zatwierdzimy budżet, który pozwoli MPK pracować spokojnie w 2016 roku. Wszystko jest na bieżąco. Oczywiście czeka nas budowa linii tramwajowych, o których mówiliśmy, czeka nas też zakup taboru tramwajowego. My mamy otwartą linię przetargową na zakup kolejnych 16 pociągów tramwajowych, zatem liczymy na środki europejskie. To jest o tyle istotne, że cena jest atrakcyjna, a gdybyśmy musieli rozpisywać kolejny przetarg, to cena mogłaby wzrosnąć, bo wiele miast będzie kupowało tramwaje i oferenci ceny podniosą. Mówimy o środkach na poziomie krajowym i mam nadzieję niedługo rozmawiać z odpowiedzialnym premierem, żeby to uruchomienie transzy pieniędzy europejskich się dokonało możliwie pilnie, czyli w 2016 roku.

Jakie są plany co do gmachu gwardii Wrocław przy ulicy Krupniczej, czy ten reprezentacyjny budynek w sąsiedztwie NFM ma szansę wrócić do dawnej świetności ?

On powinien wrócić do dawnej świetności i powinniśmy się o to starać. Zwłaszcza teraz, kiedy mamy Narodowe Forum Muzyki. Budynek jest wpisany do rejestru zabytków, sytuacja urbanistyczna jest opisana miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Ale to nie jest majątek komunalny, miejski, tylko Skarbu Państwa, w dyspozycji policji. Sposób używania budynku jest opisany w miejscowym planie. Konserwator chroni wygląd giełdy. Jest kilka możliwości. My nie chcemy kupować tego budynku, więc albo Skarb Państwa się tym zajmie, albo możliwa jest prywatyzacja. W tym wypadku druga opcja jest możliwe, bo kształt architektoniczny i funkcje są chronione. Tym bardziej decyzje zarządcze nie są po stronie miasta.

Podobne pytanie mamy na temat budynku prokuratury.

On został przekazany prokuraturze. W funduszu remontowym muszą znaleźć się odpowiednie środki. Ja się angażowałem, żeby takie środki się znalazły. Nawet znaleźliśmy w Ministerstwie Sprawiedliwości pewne możliwości, ale niestety, zbyt często zmieniali się ministrowie i co ustaliłem z jednym, później był następny. My z mocy prawa powinniśmy finansować przedsięwzięcia o charakterze komunalnym. Nie powinniśmy innych finansować, chyba że służą sprawom komunalnym. Miasto nie może być omnipotentne. Nie jesteśmy wystarczająco zamożni i nie byłby to dobry obyczaj, czyli tam gdzie powinno się państwo wyrażać, tak powinno się dziać. Mam nadzieję, że być może obecny rząd znajdzie odpowiednie pieniądze. To jest dobry obyczaj też, żeby budynki użyteczności publicznej utrzymać na odpowiednim poziomie.

Około 2 lata temu Pan Prezydent mówił o stworzeniu przy ulicy Psie Budy miasteczka filmowego. Co z tym pomysłem?

Tak mówiłem o takim projekcie, ale bardzo się pilnowałem. Mówiłem, że nie wiem czy uda się go zrealizować, ale jest to pomysł intrygujący. To zastrzeżenie poczyniłem. To miał być rodzaj partnerstwa publiczno-partnerskiego, ale ono się nie spięło. Póki co z realizacji tego projektu zrezygnowaliśmy. To jest ekonomicznie trudny projekt. Było napięcia, po której stronie ma być ryzyko o charakterze finansowym.

Gdzie powstanie muzeum Marylin Monroe? Kiedy powstanie i ile będzie kosztować?

Rozumiem, że funkcjonuje taka robocza nazwa. My mówimy o stałej ekspozycji kolekcji Miltona Greena. Jej częścią, może najistotniejszą, są zdjęcia Marylin Monroe, ale bardzo chciałbym podkreślić, że jest to ekspozycja kolekcji Miltona Greena. Nie mówimy tutaj o muzeum, bo stała ekspozycja powinna być w Hali Stulecia.

Kiedy?

Dopiero wtedy, kiedy się otworzą odpowiednie możliwości finansowania ze środków europejskich, ponieważ inwestycja powinna w minimalnym stopniu ciągnąć za sobą środki publiczne. Miasto wyda tylko tyle, ile na pewno odzyskamy ze sprzedaży biletów, gadżetów itd. Nie jestem w stanie teraz podać daty. Na pewno w 2016 roku będzie kolejna ekspozycja. Nie wiem jak będzie wyglądał proces aplikowania, chodzi o wojewódzkie środki europejskie oraz tylko takie, które będą dedykowane tego rodzaju przedsięwzięciom. Pod główną płyta hali jest przestrzeń, którą można zagospodarować i się świetnie nadaje na tego typu atrakcję.

Czy w przyszłości miasto planuje wybudowanie dużej hali widowiskowo-sportowej takiej jak w Łodzi czy Krakowie? Jeśli nie, to za kilka lat o dużych imprezach typu mistrzostwa świata będziemy mogli zapomnieć.

Nie zapomnimy o dużych imprezach. Przypomnę, że w styczniu piłkarze ręczni rozpoczną swoje rozgrywki. Największa impreza też przed nami, czyli World Games w 2017 roku. W tej kadencji nie przewiduje budowy takiej hali, ale jak wielokrotnie podkreślałem, Wrocław powinien mieć taki obiekt. My w tej kadencji przygotujemy się do budowy takiego obiektu. Chciałbym, żeby to była sala pojemna i uniwersalna, czyli na wydarzenia o charakterze rozrywkowo-kulturalnym i sportowym. Chciałbym zaproponować rozwiązanie prostsze niż Kraków i Łódź, czyli nieco tańsze, ale żeby była konkurencyjna. W następnej kadencji ten projekt powinien się wydarzyć.

Co ze Śląskiem Wrocław?

Śląsk zremisował i wyraźnie nie jest w najlepszej formie. Domyślam się, że pytanie dotyczy struktury właścicielskiej. Obiecałem, że rozstrzygniemy sprawę do końca listopada. Od kilku dni mamy jednak problem natury logistycznej, nie możemy się umówić. Spotkamy się w czwartek. Uważam, że sprawę trzeba przeciąć, nie umiem powiedzieć w którą stronę. Są dwie możliwości: większościowy właściciel dokupi resztę, albo obie strony ponownie wystawią Śląsk na sprzedaż.

Śląsk ma dobrą sytuację finansową, jedną z lepszych wśród zespołów ekstraklasy, jednak pewien niepokój opinii publicznej może się częściowo przekładać na gorszy wynik sportowy.

PRZECZYTAJCIE RÓWNIEŻ:

Wysyłanie wiadomości zostało wyłaczone, ten formularz jest już bądź jeszcze nieaktywny!
* - pole wymagane
Pola imię i nazwisko/nick oraz adres e-mail do wiadomości redakcji
Na moderację oczekuje: 0 wiadomości
Wasze wiadomości:
Tytuł wiadomości: Brak
Dworzec kolejowy Stadion-Wrocław jest niewykończony gdyż siedzieć i trzeba na betonie. Jak Pan prezydent wyobraża sobie czekanie w takich warunkach to lepiej rzeczywiście zmienić sobie plany. Natomiast z toalety można korzystać tylko w czasie imprez (na stadionie), tak? Jak to nie jest jakieś nieporozumienie to świadczy ono jedynie o braku kompetencji. W tym miejscu zaznaczę również, że przystanek tramwajowy również nie można zaliczyć do wykończonych. Pieniądze które można było przeznaczyć na te „prace” można by było znaleźć gdyby nie referendum.
Wysłano 2015-11-27 12:26:46
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Co dalej z MPK?
Co dalej z MPK? Chodzi dokładnie o autobusy we Wrocławiu. Co z pracownikami? Jak Pan widzi dalsze działanie MPK. Proszę o odpowiedź
Wysłano 2015-11-27 12:57:34
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Inwestycje na Klecinie
Panie Prezydencie, mam pytanie odnośnie inwestycji na Klecinie,a dokładniej komunikacji kolejowej ze stacji Klecina do centrum i budowie mostu na Racławickiej. Kiedy będzie to zrealizowane?
Wysłano 2015-11-27 12:59:43
z adresu IP: (194.31.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Gmach gwardii wroclaw i prokuratura przy podwalu
Jakie są plany co do gmachu gwardii Wrocław przy ulicy Krupniczej, czy ten reprezentacyjny budynek w sąsiedztwie NFM ma szansę wrócić do dawnej świetności ? A także czy są jakieś plany remontu budynku prokuratury przy podwalu? Partycypacja w kosztach ?
Wysłano 2015-11-27 13:20:02
z adresu IP: (66.249.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Kilka Pytań
1. Ok 2 lata temu Pan Prezydent mówił o stworzeniu przy ulicy Psie budy miasteczka filmowego. Co z tym pomysłem. 2. Czy w przyszłości miasto planuje wybudowanie dużej hali widowiskowo-sportowej takiej jak w Łodzi czy Krakowie. Jeśli nie to za kilka lat o dużych imprezach typu MŚ. będziemy mogli zapomnieć. 3. Czy miasto planuje wchłonąć jakiś pod Wrocławskie miejscowości. Np. Wysoka czy Bielany Wrocławskie to już prawie Wrocław. Granica się zaciera. 4. Co ze Śląskim Wrocław Panie Prezydencie !!!!!! Pytań dużo ale wszystkie ciekawe i warte odpowiedzi.
Wysłano 2015-11-27 14:11:56
z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Ulice Gajowicka i Pomorska
Kiedy zostaną wyremontowane ulice Gajowicka i Pomorska, które od dawna są w fatalnym stanie technicznym, a ostatni poważny remont przechodziły prawdopodobnie przed 1945 rokiem?
Wysłano 2015-11-27 15:10:17
z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Monitoring miejski
Witam, pamietam sytuacje w której autobus MPK staranował kilka aut stojących na światłach przy skrzyżowaniu ulic Hallera i Powstańców śląskich. Godzinę może dwie pózniej w tv w całym kraju były nagrania z monitoringu miejskiego. Pamietam też wypadem na Ostrowie Tumskim auta z tramwajem i do tej pory nagranie nie ujrzało światła dziennego. Czy kiedyś Wrocław dorośnie do jego prezentacji?
Wysłano 2015-11-27 15:30:53
z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Tramwaj na Bartoszowice
Kiedy linia tramwajowa zostanie przedłużona z Biskupina na Bartoszowice? Byłaby to stosunkowo tania inwestycja, która w znaczący sposób poprawiłaby komunikację mieszkańców tego osiedla z centrum. Pieniądze przeznaczone na budowę muzeum Marylin Monroe spokojnie pozwoliłyby ją sfinansować. Jakie są więc Pana priorytety? Wielkie imprezy i atrakcje dla przyjezdnych czy poprawa jakości codziennego życia mieszkańców miasta?
Wysłano 2015-11-27 16:24:20
z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Kładki dla pieszych i przejścia podziemne
Kiedy we Wrocławiu zlikwidowane zostaną kładki dla pieszych i przejścia podziemne, a zamiast nich powstaną zwykle przejścia w poziomie jezdni? Cieszy mnie przebudowa Przejścia Świdnickiego i analiza możliwości budowy przejść na Rondzie Reagana, ale to zdecydowanie za mało. Kiedy wreszcie kładki nad ulicami Grabiszyńską oraz Legnicką, a także przejścia podziemne na placach Jana Pawła II, Dominikańskim i Społecznym przestaną stanowić bariery architektoniczne utrudniające poruszanie się pieszym, a w szczególności osobom starszym, niepełnosprawnym i poruszającym się z wózkami dziecięcymi?
Wysłano 2015-11-27 16:57:09
z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Most na przedłużeniu Racławickiej i alei Piastów
Dlaczego miasto planuje wybudować jedynie most dla samochodów, a rezygnuje chociażby z rezerwy pod tramwaj na tej przeprawie? Brak tramwaju spowoduje zakorkowanie Oporowa i Borka przez auta mieszkańców podwrocławskich gmin chcących dojechać do centrum. Już teraz ulice Gajowicka i Racławicka są zakorkowane w godzinach porannych. Łatwo sobie wyobrazić, co będzie się działo po wybudowaniu mostu tylko dla aut.
Wysłano 2015-11-27 17:02:38
z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Program Pieszy
Czy oficer pieszy otrzyma pulę pieniędzy na własną działalność, z której finansowane byłyby remonty chodników, budowy przejść dla pieszych lub progów zwalniających?
Wysłano 2015-11-27 17:08:10
z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Place Dominikański i Społeczny
Kiedy zlikwidowane zostaną tunele na placu Dominikańskim oraz estakady na placu Społecznym? Likwidacja estakad i budowa zwykłego skrzyżowania jednopoziomowego mogłaby stanowić początek rewitalizacji tego terenu, która docelowo jest planowana przez miasto.
Wysłano 2015-11-27 17:15:16
z adresu IP: (83.22.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Co z drogą z Niskich Łąk do Blizanowic
Witam. Czy planuje się na stałe ograniczyć ruch samochodowy na drodze z Niskich Łąk przez Trestno do Blizanowic? Są to piękne tereny rekreacyjne dla Wrocławian. Niestety po oddaniu odcinka obwodnicy wschodniej zrobił się tu potężny ruch samochodowy. Droga jest kompletnie nie przystosowana do takiego ruchu. Jest wąska, kręta, nie ma chodników i przebiega obok terenów wodonośnych miasta. Zamiast kierować tędy ruch warto by udrożnić ulicę Opolską i wybudować przy pętli tramwajowej parking P+R
Wysłano 2015-11-27 17:19:29
z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: pytanie o miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego
Witam. Kiedy planami i studium zostanie objęte całe miasto? Dlaczego pozwolono na budowę parterowego obiektu kauflandu przy ul. Ślężnej mimo bliskości centrum miasta i otoczenia gęstej, wysokiej zabudowy? I dlaczego pozwolono deweloperom na zabudowę otoczenia ul. Krzyckiej w tak chaotyczny sposób? Powstała przestrzeń jest kompletnie niespójna architektonicznie i urbanistycznie, brakuje tam zaplanowanej infrastruktury i przestrzeni zielonych. Takich zaniedbań jak przy ul. Krzyckiej są w naszym mieście dziesiątki, brakuje kompleksowego planowania miasta.
Wysłano 2015-11-27 17:28:32
z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: W kwesti nowego mostu na Oporowie
Szanowny Panie Prezydencie. Jakie są plany odnośnie Alei Piastów w związku z planowaną budową mostu przez Ślęzę? Jest to droga osiedlowa, która niefortunnie powstała w formacie 2x2. Czy po wybudowaniu mostu nadal po jednym pasie ruchu będzie przeznaczone na parking? To dobre rozwiązanie, bo dwupasmówka w tym miejscu po otwarciu mostu doprowadziła by do dużo szybszej i mniej ostrożnej jazdy kierowców, do niebezpiecznych sytuacji, ponieważ w ciągu jezdni jest dużo skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej. Poza tym w ciągu całej nowej trasy jezdnie są w formacie 1x2 (Wiejska, Gajowicka, Racławicka)
Wysłano 2015-11-27 17:34:26
z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Smog we Wrocławiu
Szanowny Panie Prezydencie Nie powinno być dla Pana zaskoczeniem często artykułowane oczekiwanie mieszkańców w odniesieniu do poprawy jakości powietrza w mieście. Uprzejmie proszę o odpowiedź jakie (mierzalne) cele planuje osiągnąć UM Wrocławia w odniesieniu do długo jak i krótkofalowych działań oraz czy znana jest skala aktualnego problemu. Zauważę tylko, że wpływ jakości powietrza powinien mieć na wpływ na ocenę polityczną Pańskiego urzędu. Z poważaniem Jacek Wodzisławski
Wysłano 2015-11-27 20:26:17
z adresu IP: (31.1.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: budżet pieszy
Czy oficer pieszy dostanie w końcu budżet na działalność? Potrzebujemy nowych chodników (w wielu miejscach ich nie ma) słupków chroniących przed parkowaniem, uspokojenia ruchu na osiedlach itd., a brakuje na to pieniędzy.
Wysłano 2015-11-28 15:59:23
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Muzeum Marilyn Monroe
Kiedy powstanie w końcu Muzeum Marilyn Monroe? Gdzie będzie miało siedzibę i ile będzie kosztować? Jako mieszkańcy czekamy na tę inwestycję.
Wysłano 2015-11-28 16:05:24
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: ulica Świt Wojszyce
Czy ktokolwiek wie, w którym dziesięcioleciu utwardzona zostanie ulica Świt na Wojszycach, o której istnieniu pewnie nikt z władz miejskich nie wie, a oddalona jest od szpitala uniwersyteckiego zaledwie około 500m. Mieszkańcy próbowali problem zainteresować władze w ramach WBO . góry jednak było wiadomo, że nie ma żadnych szans w pojedynku ze szkołami i rowerzystami ! W chwili obecnej ta nieutwardzona, dziurawa ulica jest rozjeżdżana przez kierowców terenowych "bryk" (latem w tumanach kurzu) skracających sobie drogę z Ołtaszyna i "wcinających się " w stały korek na ulicy Grota Roweckiego.
Wysłano 2015-11-28 16:48:48
z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: tramwaj na Jagodno
Pytanie jest proste i prawdziwe: Dlaczego prezydent kłamie, twierdząc że nigdy nie miał w planach budowy tramwaju na Jagodno, jak aktualnie twierdzi? Internet niczego nie zapomina i przez ostatnie lata zarówno on jak i jego podwładni obiecywali ten tramwaj, zbudowano rozjazdy na Świeradowskiej. Teraz konkretne pytania : skąd weźmie pieniądze na przebudowę wiaduktu (PKP nie zapłaci), oraz jak to się ma do polityki miasta nieposzerzania wjazdów do miasta oraz polityki transportowej (budowa 4 pasów dla samochodów a dla tramwaju NIC)?
Wysłano 2015-11-28 17:49:38
z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Plac nowy targ
Czy jest jakakolwiek szansa na odbudowe historycznej zabudowy w okolicach placu Nowy targ ? Pięknie wyremontowany plac jest w zasadzie martwy bo brak wokół niego lokali usługowych,czegoś co zatrzyma tam ludzi
Wysłano 2015-11-29 11:36:35
z adresu IP: (66.249.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Pałac Hatzfeldów
Czy jest dalej szansa na odbudowę pałacu hatzfeldów z pieniędzy miejskich lub prywatnych ? Czy są w tym kierunku poczynione jakieś kroki ?
Wysłano 2015-11-29 11:42:13
z adresu IP: (66.249.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: parking !!!
Zmiany w organizacji parkowania wokół Hali Stulecia (praktycznie brak możliwości zaparkowania) wyglądają tak jakby miastem rządziła firma zawiadująca parkingiem między Halą a Zoo. Zamknięcie ulicy Kopernika, oraz zmiany na Wystawowej uniemożliwiają jakiekolwiek swobodne ruchy kierowcom, pozostaje tylko kierunek Budimex. Brawo, tylko co jeśli zwłaszcza w weekendy parking ów się wypełni w 100% i kierowca zastaje tam znak "zakaz ruchu" ? Moim zdaniem ruch poniżej pasa w kierunku mieszkańców i turystów zmotoryzowanych.
Wysłano 2015-11-29 12:39:39
z adresu IP: (85.222.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Ścieżka rowerowa Brochów-Gaj
Panie prezydencie, w trakcie kampanii wyborczej mówił Pan, że w ciągu kilku miesięcy wybudowana zostanie ścieżka rowerowa od ulicy Konduktorskiej do Buforowej. Minął rok, a tymczasem ścieżka nie powstała i nie zapowiada się, żeby miały się tam rozpocząć jakiekolwiek prace. Czy była to tylko obietnica obliczona na zdobycie głosów?
Wysłano 2015-11-29 14:48:35
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: parkowanie na chodnikach
Panie Prezydencie, co sądzi Pan o zwyczaju parkowania na chodnikach? Mamy we Wrocławiu wiele, szczególnie w śródmieściu, szerokich kilkumetrowych chodników, ale po zajęciu miejsc przez auta (kiedy tylko mogą, kierowcy parkują na skos, nawet jeśli tabliczka T-30 wskazuje inaczej), zostaje ok. minimum dopuszczane przez prawo -1,5 m. Jest to szerokość nie pozwalająca minąć się dwóm osobom niepełnosprawnym, matkom z dziećmi w wózkach, a nawet dwóm osobom z bagażami (zakupy, walizka na kółkach, etc). Czy uważa Pan, że należy zacząć zwracać chodniki pieszym i bardziej zadbać o tę przestrzeń wspólną?
Wysłano 2015-11-29 21:31:53
z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: rewitalizacja terenów zielonych
Panie Prezydencie, dla ZZM zostało wykonanych wiele projektów rewitalizacji publicznych terenów zielonych (np. przy pl. Legionów, Dęby Katyńskie na terenie byłej szkółki w Parku Grabiszyńskim, Bulwar Słoneczny). Te miejsca wprawdzie są zielone, ale są też zaniedbane, mające stare wyposażenie, nie będące wizytówką miasta. Kiedy te projekty zaczną być realizowane? Czy można liczyć, że każdego roku odbędzie się jedna taka inwestycja? Przestrzeń publiczna w naszym mieście bardzo by na tym zyskała. Ważne jest też to, że te projekty nie są tak kontrowersyjne jak rewitalizacja Bulwaru Dunikowskiego.
Wysłano 2015-11-29 22:07:45
z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Wzgórze partyzantów
Panie Prezydencie, jak się ma sprawa z odzyskiwaniem przez miasto wzgórza partyzantów? Jest ono w fatalnym stanie, a w końcu to miejsce godne pokazania. Czy jeśli uda się je odzyskać jest szansa na jego kompleksową rewitalizacje wraz z powrotem wieży i restauracją tej częsci promenady ?
Wysłano 2015-11-29 23:34:21
z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Plac legionow
Jaka jest szansa powrotu do stworzenia ' placu z prawdziwego zdarzenia ' w miejsce placu legionów? (Wyburzenie kamienicy)
Wysłano 2015-11-30 00:33:47
z adresu IP: (66.249.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Muzeum Pana Tadeusza
Jak sprawa ma się z budową muzeum Pana Tadeusza ? A także kiedy kontynuowana będzie rozbudowa Ossolineum
Wysłano 2015-11-30 08:24:38
z adresu IP: (66.102.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Szybka Kolej Miejska
Kiedy w końcu powstanie szybka kolej miejska? Mieszkańcy np. Leśnicy czekają na nią. Pociąg co 2 godziny to nie oferta. Powinien jeździć częściej. Dlaczego miasto nie chce samo też uruchomić kursów, które uzupełniałyby te regionalne? W Warszawie nie czekało na województwo i kupiło własne pojazdy. MPK ma licencję kolejową. Co z przystankami? Często kolej jeździ obok osiedli (Karłowice, Szczepin, Złotniki), ale nie ma się jak zatrzymać.
Wysłano 2015-11-30 10:31:49
z adresu IP: (193.42.xxx.xxx)
Tytuł wiadomości: Taksówki EKO
Ostatnio dużo mówi się o smogu w dużych miastach.Jedną z eliminacji szkodliwych substancji mogło by być ekologiczne taksówki ( elektryczne, hybrydowe ). We Wrocławiu w dużej większości są to stare samochody i do tego diesle, które bardzo zatruwają środowisko. Często widzę, że na postojach w dni mroźne samochody są włączone. Samochody elektryczne są jeszcze bardzo drogie i kłopotliwe w ładowaniu, ale już hybrydy dostępne są w przyzwoitych kwotach. Czy istnieje możliwość prawna, aby narzucić firmom używanie tylko samochodów ekologicznych? Pozdrawiam Piotr Wendelberger
Wysłano 2015-11-30 11:15:18
z adresu IP: (212.91.xxx.xxx)

REKLAMA
Reklama