Koncertowo i premierowo: Nie Było Grane w Radiu Wrocław Kultura

Michał Kwiatkowski | Utworzono: 2016-03-05 15:30 | Zmodyfikowano: 2016-03-05 00:49

Glen Hansard, irlandzki bard, znany ze swoich występów w The Frames, The Swell Season, a ostatnio z całkiem dobrze rozwijającej się kariery solowej – przyjechał do Wrocławia, zwiedzał i zagrał. Ale jak zagrał?! Blisko trzy godzinny koncert był przeżyciem iście katartycznym, a Glen ze sceny oprócz swoich piosenek przypomniał również dwa polskie nieśmiertelne „evergreeny". O tym co jeszcze robił we Wrocławiu (PRZECZYTAJ), posłuchacie w pierwszej części rozmowy z Artystą. Sprawdzimy też jaka muzyka pojawiła się przed i po koncercie Irlandczyka, a przy okazji przypomnimy fragmenty jego ostatniego albumu „Didn't He Ramble” oraz wydaną przed kilkoma dniami EP-kę „A Season On The Line”, skądinąd bardzo dla niego ważną. Dlaczego?

A skoro nowości, to zagramy i zapowiemy płyty, które ukazały się w tym tygodniu / ukażą się w ciągu kilku najbliższych tygodni. Jedną z nich jest między innymi „Human Performane”, nowy krążek Parquet Courts. Album, który ukaże się nakładem Rough Trade, ma wyróżniać się brzmieniową różnorodnością, w której punkowa zadziorność i witalność ma splatać się z barokową ornamentyką współczesnego popu.

Jakikolwiek muzyk grający z Frankiem Zappą, pytany o czas spędzony w jego zespole, błyskawicznie się ożywia i przyznaje, że to był najintensywniejszy semestr w jego muzycznej edukacji. Spójni w swoich zeznaniach są i Steve Vai, i Chad Wackerman i Adrian Belew.
Zappa był nie tylko autorem typowych piosenek ale i skocznych pastiszy gatunków wszelakich, dzieł awangardowych a nade wszystko dopuszczał się maniakalnej pracy w studiu. Obróbka każdego dźwięku, cyzelowanie, przetwarzane taśm stanowiły od debiutu jego znak firmowy. Kolejnym albumem, który stanowi dowód jego unikalności i oryginalności będzie słuchany przez nas „Uncle Meat”

Reklama