Wrocławska inżynieria ruchu w Reakcji24 [ZADAJ PYTANIE]

Marek Obszarny | Utworzono: 2019-04-12 11:34 | Zmodyfikowano: 2019-04-12 11:34
A|A|A
REAKCJA 24

prw

Wysyłanie wiadomości zostało wyłaczone, ten formularz jest już bądź jeszcze nieaktywny!
* - pole wymagane
Pola imię i nazwisko/nick oraz adres e-mail do wiadomości redakcji
Na moderację oczekuje: 0 wiadomości

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~czapla
2019-04-15 10:37:05
z adresu IP: (91.236.xxx.xxx)
Ocena: 0
Dlaczego sygnalizacja na skrzyżowaniu ulicy Gubińskiej i Strzegomskiej blokuje przejazd autobusów odseparowanym ciągiem wzdłuż ulicy Strzegomskiej ( w obydwu kierunkach) ? Gdy zapala się zielone dla samochodów wzdłuż ulicy Strzegomskiej, faza dla autobusów, podczas której mogłyby one pojechać, zakazuje przejazdu a nagle miasto zapałało miłością do pieszych, żeby mogli co najwyżej przejść sobie między przystankami (ruch jest marginalny) bo w tym czasie nie da się przejść z jednej strony ulicy Strzegomskiej na drugą ( jeżdżą wspomniane auta wzdłuż Strzegomskiej). To ma być priorytet dla komunikacji zbiorowej? Auta jadą, pieszych a nie ma a autobusy stoją? Proponuję zmienić to beznadziejne ustawienie i gdy tylko auta mogą jechać wzdłuż Strzegomskiej to autobusy wzdłuż wydzielonego korytarza również. Druga sprawa, dlaczego autobusy MPK (linia A i D) jadąc ulicą Wyszyńskiego nie wykorzystują wydzielonego torowiska (Most Pokoju) aż do ulicy Sienkiewicza? Nie stałyby w korkach oraz nie zajmowałby przestrzeni dla aut. Dlaczego w ramach wyburzenia estakady na Placu Społecznym (w ramach prac autobusy jadące w stronę Psiego Pola mając jechać torowiskiem i wrócić na obecny przystanek Urząd Wojewódzki), nie przedłużyć tego ciągu aż do ulicy Sienkiewicza budując między ulicą Sienkiewicza a Hlonda śluzy? Co jest przeszkodą dla autobusów? Jeśli jest za wąsko na moście to czy nie można zeszlifować wyniesionych krawężników w ramach prac przy wyburzaniu estakady? Dlaczego miasto upiera się przy pozostawaniu sygnalizacji w centrum np. na skrzyżowaniu ulic Bożego Ciała a Świdnicka? Ruch jest nieduży a zatrzymuje to naturalny ciąg pieszy. Co ciekawe, 100 m dealej-przy Placu Teatralnym zbudowano wyniesione przejście dla pieszych. Dlaczego nie zastosować tego samego rozwiązania kawałek wcześniej upłynniając ruch i poprawiając bezpieczeństwo? Dlaczego pozostawiono sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic Małachowskiego/Dąbrowskiego podczas gdy 400 m dalej mimo analogicznej sytuacji (skrzyżowanie Piłsudskiego/Komandorska) oraz kursowania nie jednej ( linia zerowa) a aż 6 linii nie ma sygnalizacji? Jeśli miasto uzasadnia istnienie sygnalizacji na ulicy Dąbrowskiego/Małachowskiego "bezpieczeństwem ruchu" to dlaczego nie zbudowało jej w miejscu, gdy ruch jest znacznie większej a sytuacja jest niemalże lustrzanym odbiciem?
~Aws
2019-04-14 12:17:34
z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ocena: 1
Chciałbym zapytać dlaczego ITS na skrzyżowaniu ul. Legnickiej/Rybackiej wyłącza cykle dla kierunku do pl.Jana Pawła II właśnie z ul. Rybackiej, akurat z tego kierunku jadą wszystkie autobusy, ul. Nabycińska jedzie na pełnym cyklu, a z drugiej strony wszystkie autobusy stoją w korku. Trzeba zwrócić na to uwagę, tramwaj wyłącza cykl i w ten sposób autobusy są opóźnione, bo stoją w sztucznym korku, który na domiar złego w godzinach szczytu bardzo szybko się powiększa.
~czapla
2019-04-12 13:44:57
z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Ocena: 1
Dzień dobry, chciałbym się zwrócić z prośbą/apelem o zwiększenie przepustowości na skrzyżowaniu ulic Ślężnej i Armii Krajowej. Jadąc od strony centrum wzdłuż Ślężnej kierowcy dysponują jedynie jednym pasem do skrętu w lewo(w kierunku Gaju). Bardzo często robią się tam zatory i kierowcy blokują pas do jazdy na wprost. Proponuję zastosować rozwiązanie z tego samego skrzyżowania, gdy kosztem jednego pasu do jazdy na wprost(Armii Krajowej w stronę Hallera) wytyczono lewoskręt w Ślężną(kierunek południowy) a nadal zachowano 2 pasy do jazdy na wprost( prawy wraz ze skrętem w prawo).Można tutaj jedynie zmieniając oznakowanie poziome poprawić wydajność skrzyżowania i jedyną różnicą będzie połączenie pasa do jazdy na wprost (Ślężnej) z prawoskrętem. Jednocześnie(po zmianie kategorii Drogi Krajowej nr 98) apeluję o zmianę ustawień cykli, żeby piesi mogli przejść przez ulicę na jednej fazie (obecnie trzeba czekać cały cykl- prawie 2 minuty!) gdy często nie jeżdżą żadne auta.
~Wrocławianin
2019-04-12 13:11:53
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 2
Dlaczego do miasta wpuszczane jest ćwierć miliona samochodów, które generują smog, korki i rozjezdzaja nasze trawniki? Proszę spojrzeć na okolice biurowe przy fabrycznej, same auta z powiatu, wrocławianie przyjeżdżają autobusami!
Reklama