Czy pociąg do Sobótki wydłuży wrocławskie korki? [SŁUCHAJ]

| Utworzono: 2017-10-16 11:55 | Zmodyfikowano: 2017-10-16 12:02
Czy pociąg do Sobótki wydłuży wrocławskie korki? [SŁUCHAJ] -

ARTYKUŁY z 21 lutego 2017:

Pociągi do Sobótki jeszcze bardziej ograniczą ruch na i tak ciągle stojącej w korkach ulicy Buforowej - martwią się mieszkańcy Wrocławia. Co prawda Buforowa zostanie kompleksowo przebudowana, ale po rewitalizacji linii 285 Wrocław–Sobótka–Świdnica pociągi nadal będą przecinały kolizyjnie jezdnie. Pojawią się szlabany i sygnalizacja świetna.

Czy linia kolejowa może krzyżować się z tramwajową? Zobaczcie film na dole artykułu

fot. Grzegorz W. Tężycki/Creatice Commons

Będzie to jednak bardzo nowoczesny system zamykania rogatek - uspokaja Jerzy Michalak z zarządu województwa:

Małgorzata Konieczna, przewodnicząca rady osiedla Jagodno nie wierzy w te zapewnienia:

Według planów urzędu marszałkowskiego, który rozbudowuje kolej aglomeracyjną, rogatki będą zamykane w godzinach szczytowych cztery razy na godzinę. Pociąg do Sobótki, który pojedzie już za trzy lata, przetnie we Wrocławiu także ulicę Grota-Roweckiego i Zwycięską.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Rozstrzygnięto przetarg na przebudowę Buforowej. Remont ruszy latem?

Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która odpowiada za remont ulicy Buforowej tłumaczy, że przebudowany wiadukt da możliwość przeniesienia dodatkowej linii kolejowej nad jezdnią:

Ale Zbigniew Komar z Departamentu Infrastruktury urzędu miasta tłumaczy, że nie ma takich planów, a rogatki nie stworzą dodatkowych korków. Pociąg do Sobótki przetnie także ulicę Grota- Roweckiego i Zwycięską. Tam rogatki mają zostać zsynchronizowane z istniejącymi już światłami przy Karkonoskiej:

Jednotorowa linia nr 285 łączy Wrocław ze Świdnicą, przez osiedla Jagodno, Wojszyce, Ołtaszyn i Partynice gdzie pojawią się nowe kolejowe przystanki. Początkowo ma zostać uruchomionych 16 kursów na dobę.

POSŁUCHAJ: Wiosną zacznie się przebudowa Buforowej. Kiedy tramwaj na Jagodno?

Zbigniew Komar tłumaczy, że wyłączenia będą krótkie a szczytach komunikacyjnych pociąg będzie jeździł dwa razy na godzinę:

Tyle, że jesli kolej aglomeracyjna się przyjmie to połączeń będzie zdecydowanie więcej - martwi się Małgorzata Konieczna, przewodnicząca rady osiedla Jagodno:

Na razie Rafał Dutkiewicz zapowiedział przygotowanie projektu linii tramwajowej na Jagodno, trwa także przebudowa Buforowej, na której pojawi się nowa jezdnia i buspas.

A na koniec film, który wyszukał jeden z naszych internautów. Widzimy tu przykład skrzyżowania linii kolejowej z tramwajową - w Polsce:

Reklama

Komentarze (28)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2018-08-02 17:11:51 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-08-02 17:06:04 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-08-02 16:57:57 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-08-02 16:52:17 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-08-02 16:44:02 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-08-02 16:36:38 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-08-02 15:08:36 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-08-01 14:32:05 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-08-01 14:22:42 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-08-01 10:19:42 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-08-01 10:11:59 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Pim2018-07-29 20:48:48 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Dobry pomysł z pociągiem do Sobótki
~Komentarz został usunięty2018-07-19 16:54:14 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Zagrożony Prezydent2017-10-18 19:26:32 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Teraz nie tylko Prezydent może mieć spontanicznie czołówkę z tramwajem, ale może walnąć swoim służbowym Pathfinderem spontanicznie w pociąg. Stąd ten lek w magistracie.
~Jah2017-10-17 09:38:52 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Przecież właśnie o to chodzi, żeby odciążyć ruch samochodowy w i tak zakorkowanym mieście. Mieszkańcy Jagodna dostaną praktycznie za darmo alternatywę w postaci pociągu dojeżdżającego w kilka minut do centrum. To chyba lepsze niż stanie w korkach?
~ten z jagodna2017-10-20 18:15:05 z adresu IP: (83.31.xxx.xxx)
Faktycznie alternatywa, najpierw trzy kilometry do przystanku PKP a potem na dworzec co by się przesiąść w tramwaj lub autobus.
~JAGODZIANIN2017-10-16 20:05:51 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Ciekawe będzie techniczne rozwiazanie skrzyżowania szyn tramwajowych z pociagiem ?
~Maciej2017-10-17 11:06:31 z adresu IP: (83.8.xxx.xxx)
Skrzyżowanie /raczej mało używane/ torów kolejowych i tramwajowych we Wrocławiu jest na ul. Żmigrodzkiej Technicznie to nie problem
~folko2017-10-16 17:47:15 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
W Niemczech z Baden-Baden jeździ pociąg , który przejeżdża przez centrum Karlsruhe jako tramwaj. Zatrzymuje się na przystankach ulicznych i wszystko gra. Tutaj narzekają bo chcą poprawić komunikację podmiejską. Budować parkingi wokół miasta, bo do biurowców w centrum dojeżdża mnóstwo samochodów
~~¡~2017-10-16 17:40:52 z adresu IP: (37.190.xxx.xxx)
Jeśli kolej aglomeracyjna się przyjmie, to korki się raczej zmniejszą.
~Jah2017-10-17 09:39:16 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
~jarek2017-10-16 16:49:45 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Hmmm... czy tory kolejowe mogą się krzyżować z tramwajowymi skoro mowa o MPK i planowanej linii tramwajowej na Jagodno? Wyobrażam sobie, że może to doprowadzić do dużej tragedii jeśli obydwa pojazdy staną sobie na drodze. Chyba, że władze Wrocławia i P. Zbigniew Komar rezygnują całkiem z południa i inwestują w infrastrukturę jedynie w stronę północno-zachodnią?
~Nie da się 2017-10-16 16:58:40 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
https://youtu.be/I26JISB5_rU
~m122017-10-16 16:43:51 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Można by wrzucić nitkę na górę wiaduktu, wydaje mi się, że jak na tak długofalową inwestycję opłaca się zaciągnąć kredyt, bo osiedla na południu Wrocławia będą rosły, mieszkańców raczej nie ubędzie. Chyba, że władze nie do końca wierzą w sukces linii kolejowej, więc po co w ogóle reaktywować linię kolejową?
~m212017-10-17 12:56:20 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Proszę najpierw spojrzeć na mapę. Nie bez powodu ta linia idzie dołem, ona odbija na południowy zachód. A tory na wiadukcie już na wysokości Ślężnej skręcają na północ. Na Grota-Roweckiego linie są już oddalone od siebie ok. 200 m
~jarek2017-10-16 16:38:50 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Jak linia ruszy odetnie całe południe Wrocławia, Jagodno, Wojszyce, Oporów gdzie obecnie są już mega korki: Buforowa, Grota Roweckiego, Zwycięska. Chętnie bym się przesiadł z samochodu do komunikacji miejskiej, niestety czas dojazdu jest dłuższy, no i komfort niższy. Profit? Obecnie nie widzę.
~ja662017-10-16 13:47:45 z adresu IP: (79.186.xxx.xxx)
Polskie Piekło ,trzeba w końcu przyjąć do wiadomości , że jak wszyscy wsiądziemy do samochodów to nigdzie się nie dojedzie , należy już zmienić filozofię przemieszczania , należy postawić na transport publiczny zbiorowy tak jak to się już od 20 lat odbywa na zachodzie np. w Holandii itp.W Anglii np. wjezdzając do małego miasta możesz zostawić samochód na parkingu , a dalej do miasta wwozi autobus , czy możecie to zrozumieć ?
~5zł2017-10-16 15:53:32 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
5zł za wjazd autem do centrum miasta. I problemy szybko sie rozwiążą. I będzie na modernizacje. Jak w Londynie.