Dużo szybciej ze Zgorzelca do Wrocławia pociągiem

Dorota Kuźnik | Utworzono: 2017-11-24 18:20 | Zmodyfikowano: 2017-11-24 18:20
Dużo szybciej ze Zgorzelca do Wrocławia pociągiem - fot. Andrzej Owczarek
fot. Andrzej Owczarek

Szybki dojazd ze Zgorzelca do Wrocławia będzie możliwy już nie tylko autem. Dziś PKP PLK podpisała umowę na elektryfikację 27 km linii kolejowej na odcinku Węgliniec - Zgorzelec. Oznacza to, że mieszkańcy nie będą musieli czekać kilkudziesięciu minut na przepięcie lokomotyw - z elektrycznej na spalinową, a pociągi jadące na tym odcinku znacząco przyspieszą.

- Będzie można jeździć z prędkością 160 km/h - to szybciej niż na zatłoczonej  autostradzie A4 - mówi Wojewoda Dolnośląski Paweł Hreniak:

Dzięki inwestycji, szybkie pociągi będą mogły jeździć na całym odcinku łączącym wschód Polski z zachodem, czyli od Przemyśla aż do Zgorzelca. Odcinek ułatwi też prace nad wprowadzeniem stałego połączenia między Polską a Niemcami.

Wartość podpisanej dziś przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowy na elektryfikację to ponad 33 mln zł. Inwestycja ma zakończyć się na początku 2019 r.

- Zelektryfikowana trasa Węgliniec – Zgorzelec to kolejne przedsięwzięcie z Krajowego Programu Kolejowego realizowane na Dolnym Śląsku. PLK podpisały w ostatnich miesiącach umowy na modernizację linii Legnica - Rudna Gwizdanów (190 mln zł) i odcinka Zduny – Grabowno Wielkie (113 mln zł) oraz na przebudowę 2. stacji Wałbrzych Szczawienko i Świebodzice i budowę zintegrowanego przystanku kolejowego Wałbrzych Śródmieście (78 mln zł) - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Reklama

Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Zdzich2017-11-25 11:15:43 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Niech autorka poda w jakim pociągu jest "przepinana" ta lokomotywa.To chyba jakiś pociąg widmo :)
~emu2017-11-25 00:15:37 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Dobrze, że to będzie robione, ale trochę trąci propagandą, bo: 1. W Węglińcu do dobrych kilku(nastu) lat nie ma przepinania lokomotyw. Chętni do jazdy do Zgorzelca przesiadają się do innego pociągu, na szczęście zazwyczaj skomunikowanego ze składami do/z Wrocławia. 2. Nie za bardzo to przyspieszy jazdę pociągów do Niemiec, bo linia z Goerlitz do Drezna nie jest zelektryfikowana. Więc trasę Wrocław - Drezno nadal będzie obsługiwał dotychczasowy skład spalinowy.
~JaRos2017-11-24 19:17:07 z adresu IP: (46.211.xxx.xxx)
W Węglińcu nie ma żadnego przepinania lokomotyw.
~czas2017-11-24 17:54:29 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
to ile się bedzie teraz jechac z Wro do Zgo?
~taka_prawda2017-11-24 14:55:24 z adresu IP: (193.200.xxx.xxx)
Dziś mieszkańcy nie muszą czekać kilkudziesięciu minut na przepięcie lokomotyw, bo ruch dalekobieżny do Zgorzelca nie istnieje. :D I oby to się zmieniło po elektryfikacji... Swoją drogą, strasznie się z tym guzdrzą...