Remont najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce [ZOBACZ]

Radio Wrocław | PAP | dwie | Utworzono: 2018-10-02 10:05 | Zmodyfikowano: 2018-10-02 10:11
A|A|A

(fot. PKP PLK)

Jak poinformował PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, w efekcie prowadzonych prac na trasie Wałbrzych – Kłodzko będzie mniej odcinków, na których pociągi będą zwalniać z uwagi na zły stan techniczny infrastruktury. - Zapewni to sprawne podróże i przewóz towarów – m.in. wywóz kruszyw z dolnośląskich kopalni - podkreślił.

Remonty na tej trasie prowadzone są od sierpnia. Na odcinku pomiędzy Głuszycą a Wałbrzychem Głównym wymieniane są m.in. podkłady i szyny. Prace obejmują też ponad półtorakilometrowy odcinek w tunelu pod masywem Małego Wołowca. - Zakres prac został dodatkowo rozszerzony o zabezpieczenie tunelu. Poza robotami wewnątrz obiektu przebudowane zostaną też sklepienia przy wylotach tunelu - przekazał Siemieniec.

Remontowany jest też most kolejowy nad rzeką Włodzicą i droga wojewódzka nr 381, na odcinku Ludwikowice Kłodzkie – Świerki Dolne. Prace remontowe potrwają do końca listopada, a ich łączny koszt przekracza 12 mln zł.

Siemieniec przypomniał, że w ubiegłych latach na linii kolejowej z Kłodzka do Wałbrzycha przeprowadzono remont wiaduktu nad ul. Niepodległości i dwóch mostów - w Głuszycy i Ludwikowicach Kłodzkich.

- W 2017 r. przeprowadzono naprawę toru na szlaku Kłodzko - Ścinawka Średnia. Wymieniono zużyte podkłady i ponad 5 km szyn. Prędkość pociągów, dzięki likwidacji ograniczeń, wzrosła do 100 kilometrów na godzinę - podkreślił rzecznik.

Element Serwisów Informacyjnych PAP
REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty
2018-10-03 12:01:22
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 2
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-03 11:49:18
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-03 11:33:14
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-03 11:17:00
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-03 11:00:05
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-03 10:46:37
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-03 10:37:51
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-03 10:21:02
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-03 10:07:40
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: -1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-03 09:48:54
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 2
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-03 09:30:13
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-02 19:51:50
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-02 19:35:45
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 1
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-02 19:17:03
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty
2018-10-02 17:00:28
z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Ocena: 0
Komentarz został usunięty
~Zasypany tunel
2018-10-02 11:56:01
z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ocena: 3
A co na to pan Dariusz Kwiecień? Teraz nie będzie można juz znaleźć złotego pociągu?
Reklama