Wrocław: Przetarg na tramwaj przez Popowice rozstrzygnięty

Joanna Jaros | Utworzono: 2019-01-10 17:57 | Zmodyfikowano: 2019-01-10 18:00
Wrocław: Przetarg na tramwaj przez Popowice rozstrzygnięty - fot. archiwum radiowroclaw.pl
fot. archiwum radiowroclaw.pl

Do trzech razy sztuka i wreszcie się udało. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu budowy trasy tramwajowej na wrocławskich Popowicach. Została nim firma Budimex, co było do przewidzenia, ponieważ jej oferta była najtańsza:

- wyjaśnia Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Budowa trasy została podzielona na dwa etapy z powodu cen jakie oferowali wykonawcy. Chętne firmy wyceniały prace na sto milionów złotych więcej niż miało na to miasto i PKP, które jest współinwestorem. Nowa trasa tramwajowa ma liczyć 3,8 kilometra. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ulicy Jagiełły i Dmowskiego, pobiegnie przez most Dmowskiego, ulicę Długą, Starogroblową i Popowicką, aż do skrzyżowania z Milenijną i Pilczycką. Koszt pierwszego etapu to ponad 120 milionów złotych.


Od przystanku Długo do przystanku Politechnika

Obejmie on budowę torowiska od ulicy przystanku Długa do przystanku Politechnika Wrocławska:

- wyjaśnia Marek Szempliński z Wrocławskich inwestycji. W pierwszym etapie powstanie przystanek kolejowy Wrocław Szczepin, a wiadukt nad ulicą Długą zostanie przebudowany. Umowa z Budimexem zostanie podpisana najpóźniej w przyszłym miesiącu. Pod koniec roku, zostanie ogłoszony przetarg na budowę brakujących odcinków linii. Od Politechniki do Wejherowskiej i od Długiej do Dmowskiego. 

Tramwaj na Popowice musi poczekać. "Oferta droższa o ponad 100 mln zł"

Przetarg na tramwaj na Popowice do powtórki


Komentarze (13)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Anarchol'682019-01-10 22:00:39 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Ale szykuje się Sajgon na Długiej, Starogroblowej i Popowickiej...
~Grzegorz2019-01-11 07:24:13 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
~Grzegorz2019-01-11 07:23:57 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ciekawiej będzie jak wezmą się w końcu za remont np. Lrzyckiej.
~////2019-01-10 21:53:59 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Dlaczego torowiskiem nie mogą jeździć autobusy, straż pożarna, pogotowie itd? Muszą być te cholerne podkłady na wierzchu?
~krzysiek2019-01-10 23:17:25 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Najlepiej zielone torowisko, bo przy okazji będzie wyciszać i od razu przyjemniej będzie. Jakby się uprzeć, to dałoby się nawet zrobić zielone torowisko po którym mogłyby pojazdy uprzywilejowane przejechać.
~Anarchol'682019-01-10 22:01:50 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Bo to taka "tradycja" ekipy Dutkiewicza! Za Zdrojewskiego jeszcze robiono wielofunkcyjne torowiska z utwardzoną nawierzchnią...
~zapomniana dzielnica2019-01-10 21:51:59 z adresu IP: (93.175.xxx.xxx)
A tramwaj na Psie Pole już od 60 lat powstaje. Ta budowa obrosła już legendą...
~zlikwidować te działki!2019-01-10 21:06:14 z adresu IP: (185.21.xxx.xxx)
Zlikwidujcie ten relikt komuny te działki w centrum miasta, które wszystkim podnoszą koszta! Najlepsze tereny uzbrojone a w koło działki a osiedla buduje się na obrzeżach potęgując korki!
~tomek dzialkowicz2019-01-11 16:13:14 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
jestem dzialkowiczem na dlugiej i wara od dzialek ludzie ida latem pracuja maja gdzie posiedziec juz jeden deweloper dostal w leb i dal sobie spokoj teraz ty frajerze jaj taki cwaniak to przyjdz i powiedz mi na zywo to o dzialkach
~Anarchol'682019-01-10 22:03:47 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Jak widzę, odezwał się tu przedstawiciel deweloperki...
~marcin.jaw2019-01-10 21:58:42 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Chyba ktoś tu nie zna terenu. Nad Starogloblową mamy gęstą sieć trakcyjną i nie mam możliwości jej likwidacji przez podstację jaka się tam znajduje. Ponadto nie wszystko trzeba zabudować. Nawet jeśli miało by dość do likwidacji tamtejszych ogrodów to najlepiej było by je zastąpić parkiem.
~Grzegorz2019-01-10 21:22:48 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
O ile nie jestem zwolennikiem działek tak blisko centrum, to twój postulat jest zły. Nie można tak gęsto zabudowywać. Miasto musi mieć odpowiednią ilość terenów zielonych i drogi napływu świeżego powietrza do centrum.
~dlk.2019-01-10 20:08:39 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
drogi załatajcie najpierw, a później bierzcie się za inne inwestycje.