Jak podróżują wrocławianie? Są wyniki badania ruchu [RAPORT]

Piotr Kaszuwara, BT | Utworzono: 2019-01-29 13:41 | Zmodyfikowano: 2019-01-29 13:46
A|A|A

fot. archiwum radiowroclaw.pl / grafiki wroclaw.pl

W ciągu doby do dolnośląskiej stolicy wjeżdża 238 tys. pojazdów, czyli o 25% więcej niż 7 lat temu. Tak wynika z badań ruchu przeprowadzonych przez Wrocław w 2018 roku. Z danych magistratu można wyczytać między innymi, że najczęściej samochodami - bo aż w blisko 70% przypadków - po mieście poruszają się mieszkańcy z gmin ościennych. Wrocławianie zdecydowanie częściej wybierają rower lub własne nogi, ale rezygnują z komunikacji miejskiej. Jak tłumaczy prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, to nie efekt niskiego poziomu MPK, ale kwestii zwiększającego się ruchu pieszego i rowerowego:

Z badań magistratu wynika także, że komunikacją miejską najchętniej poruszają się mieszkańcy Wielkiej Wyspy, rowerami mieszkańcy Lesnicy, a samochód wybierają najczęściej ludzie mieszkający na Lipie Piotrowskiej.

- Najwięcej aut przejeżdża codziennie w pobliżu Mostu Grunwaldzkiego, najwięcej pasażerów wsiada i wysiada ze środków komunikacji miejskiej na Placu Jana Pawła II, a najwięcej pieszych spaceruje po Świdnickiej i Oławskiej - mówi dyrektor Monika Kozłowska-Święconek z Biura Zrównoważonej Mobilności we Wrocławiu:

Ruch we Wrocławiu i otoczeniu

Najbardziej obciążone ruchem wokół centrum w godzinach szczytu są 3 przekroje drogowe:

Jana Pawła 2 (8512 pasażerów wyjeżdżających z centrum w godz. 16.00-17.00),
Powstańców Śląskich (8392 pasażerów wjeżdżających do centrum w godz. 7.00-8.00),
Grunwaldzki (2597 samochodów wjeżdża do centrum w godz. 7.00-8.00, 2172 samochodów wyjeżdża z centrum w godz. 16.00-17.00).

Badania gospodarstw domowych we Wrocławiu i otoczeniu

Jak podróżują wrocławianie?

  • 41% podróży mieszkańcy Wrocławia wykonują autem
  • 28% transportem zbiorowym
  • 6% jeździ rowerem
  • 24% podróżuje pieszo.

Czym podróżują mieszkańcy okolic Wrocławia?

Z badań wynika, że większość mieszkańców gmin ościennych – 66% - podróżuje samochodami. Liderem jest tu gmina Wisznia Mała, która dzięki otwarciu S5 zyskała doskonały samochodowy wjazd do miasta. Udział ich podróży autami wynosi 92%

Przeczytaj cały raport.

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~******
2019-01-29 20:55:53
z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
Ocena: 3
Odkryli Amerykę. Bilety na komunikację miejską drogie, porównywalne z kosztem jazdy samochodem. Jedyny konkretny wniosek o którym wiedza wszyscy że powiat zajeżdża Wrocław.
~Antek
2019-01-29 20:32:30
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: 5
Dobre, mocne, szczególnie pierwsza grafika z której wynika że natężenie ruchu na Strachocińskiej - wjazd od Wojnowa i Kamieńca ( wschód) spadł o połowę w ciągu trzech ostatnich lat. Co napewno nie uszło uwadze osób podróżujących tą trasą. Śmiechu warte opracowanie. Kto to odebrał, kto za to zapłacił.
~Szlaban
2019-01-29 16:51:27
z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ocena: 2
A czy gdy smog zagraża mieszkańcom, to może trzeba zamknąć ruch pojazdów spalinowych po Wrocławiu?
~SIĄŚĆ I PŁAKAĆ
2019-01-29 15:53:29
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: 11
WROCŁAW TO JEST KOMUNIKACYJNA TRAGEDIA!
~Kolej
2019-01-29 15:52:36
z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ocena: 14
"najwięcej pasażerów wsiada i wysiada ze środków komunikacji miejskiej na Placu Jana Pawła II" To znak, że pobliski Dworzec Świebodzi powinien stać pociągami.
~turystka
2019-01-29 15:10:02
z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
Ocena: 3
Więcej autobusów na Bielany i z powrotem.Nie każdy ma auto
~Obiektywny
2019-01-29 14:36:18
z adresu IP: (109.207.xxx.xxx)
Ocena: 8
Chciałbym zwrócić uwagę na 2232 procentowy wzrost ruchu pojazdów od południowo-wschodniej strony Wrocławia. Czyli ulicy Opolskiej-Krakowskiej, gdzie obecnie buduje się duże nowe osiedla, a nie ma dróg, ani dokończonej obwodnicy.
Reklama