Wrocławski magistrat chce dodatkowych przystanków na trasie Wrocław-Świdnica [WIDEO]

, GN | Utworzono: 2019-06-23 08:58 | Zmodyfikowano: 2019-06-23 08:59
Wrocławski magistrat chce dodatkowych przystanków na trasie Wrocław-Świdnica [WIDEO] - zdjęcie ilustracyjne; fot. pixabay
zdjęcie ilustracyjne; fot. pixabay

Wrocławski magistrat chce większej liczby miejskich przystanków na trasie do Świdnicy. PKP PLK ogłosiło listę budowanych przystanków, realizowanych w ramach modernizacji połączenia. We Wrocławiu utworzone będą dwa postoje - na Wojszycach i Partynicach. To oznacza, że pociąg ominie Klecinę, Ołtaszyn i Tarnogaj wraz z Jagodnem. Magistrat zapowiada, że skontaktuje się w tej sprawie z Polskimi Liniami Kolejowymi. Mówi o tym Klaudia Piątek z biura prasowego urzędu miejskiego:

Decyzję Polskich Linii Kolejowych komentują również mieszkańcy Jagodna:

Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, podkreśla, że nie ma możliwości, by w ramach realizowanego projektu utworzyć większą liczbę przystanków. Sugeruje, że mogą być one także finansowane przez gminę lub podmiot prywatny - na przykład dewelopera. Urząd Marszałkowski, który będzie odpowiadał za rozkład jazdy połączenia, odmawia komentarza w tej sprawie.

Jest umowa na zaprojektowanie i wykonanie linii kolejowej między Wrocławiem, a Świdnicą

 

 

 

 

Reklama

Komentarze (200)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Rada Osiedla Klecina2020-05-21 02:58:10 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Czemu stacja "Wrocław - Klecina" nie została ujęta w spisie przystanków objętych remontem? Czy ten zabieg jest spowodowany tym, iż stacja "Wrocław - Klecina" przy ulicy Kobierzyckiej nie będzie wykorzystana do ruchu pasażerskiego z powodu bliskości do następnej nowej potencjalnej stacji "Wrocław - Partynice" przy ulicy Zwycięskiej? Jestem pewny, że my - Klecinianie będziemy uparcie ubiegać się o remont tejże stacji na rzecz sukcesywnego korzystania z niej. Czemu mamy być gorsi i dojeżdżać aż do Partynic w celu skorzystania z pociągu, hę?! Proszę o konkretną i rzetelną odpowiedź.
~wrocławianin2019-06-28 17:02:28 z adresu IP: (103.77.xxx.xxx)
No tak, wyremontują tory dla kilku szynobusów na dzień i zakorkują pół Wrocławia. Kto będzie jeździł tymi pociągami? Kury i kaczki na targ do Wsidnicy?
~Piotr Rachwalski2019-06-29 05:12:09 z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Andrzejem Sibilskim to ty jedynie bardzo chciałbyś być, góԝniarzu!!
~Andrzej Sìbìlskì2019-06-29 03:29:06 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Spadaj trollu!
~Ktoś2019-06-28 17:01:10 z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku??? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~wojtek2019-06-28 16:59:33 z adresu IP: (107.173.xxx.xxx)
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~Precz z trollami z KD!2019-06-28 16:57:45 z adresu IP: (23.83.xxx.xxx)
Precz z trollami z Kolei Dolnośląskich zaśmiecającymi wszystkie portale tym samym spamem i hejtem Lwówka!
~Precz z trollingiem 2019-06-28 14:37:22 z adresu IP: (155.133.xxx.xxx)
Te niedorzeczności o pustych pociągach są tak śmieszne, że ojejku.
~Precz z trollami z KD!2019-06-28 16:56:59 z adresu IP: (23.83.xxx.xxx)
Sam jesteś niedorzeczny, trollu z Kolei Dolnośląskich! Boli prawda?
~bystrzak20002019-06-25 18:38:11 z adresu IP: (181.214.xxx.xxx)
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~Ktoś2019-06-25 18:32:22 z adresu IP: (23.227.xxx.xxx)
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~Znawca2019-06-25 18:29:36 z adresu IP: (185.107.xxx.xxx)
Nie dajcie się zwieźć antylwóweckiemu hejtowi byłego prezesa Kolei Dolnośląskich, który znowu (tym razem pod artykułem o Sobótce) opluwa Lwówek Śląski i ludzi walczących o powrót pociągów na tę linię, bo sam wcześniej zlikwidował na niej wszystkie pociągi i boi się prawdy jak diabeł święconej wody. Szczególną nienawiścią darzy sołtysa Marczowa, którego szkaluje przy każdej okazji. Piotr Rachwalski całe dnie spędza w internecie na stronach o kolei, nawet w godzinach pracy, pisząc pod imieniem i nazwiskiem lub z anonimowych nicków. Niestety, poziom komentarzy byłego prezesa odwrotnie proporcjonalny do ich ilości. Dwa przykłady (trzeba z linków usunąć spacje): zapodaj. net/11291512f8dd7. png. html , zapodaj. net/28677a3999f45. png. html
~Sru2019-06-26 16:39:33 z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Do Ble: Wulgaryzm to cię spłodził, matołku.
~Sru2019-06-26 16:39:09 z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
@Ble: Wieś to masz we łbie, durna patologio ludzka.
~Ble2019-06-26 05:28:03 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Kiedy brakuje argumentów, do akcji wkraczają wulgaryzmy.
~Komentarz został usunięty2019-06-25 22:15:27 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Ble2019-06-25 21:47:31 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tak was wychowują na wsi? Znamienne.
~Żyg2019-06-25 18:33:18 z adresu IP: (23.227.xxx.xxx)
Do Ble: Żryj gówno, cwelu z Wągrowca. Wracasz do Tworek, kupo goowna.
~Ble2019-06-25 18:31:43 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Lecz się na nogi, bo na głowę już za późno. Piotr Rachwalski musi mieć ubaw.
~Jerzy2019-06-25 18:26:47 z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Masakra! Czytam te komentarze i oczom nie wierzę! Jeden walczy o powrót pociągów na linię, a drugi sabotuje jego wysiłki i obrzuca gównem na wszystkich portalach. Panie Rachwalski - jak na prezesa firmy kolejowej coś pan słabo kochasz kolej. Pewnie bardziej stołki i politykę. Takich zbetoniałych łbów powinno być właśnie na kolei jak najmniej!
~czarna owca z Wągrowca2019-06-25 18:23:17 z adresu IP: (87.101.xxx.xxx)
UWAGA! Wszystkie poniższe komentarze wychwalające pociągi do Sobótki i Koleje Dolnośląskie pisze świr z Kolei Dolnosląskich - ten sam, który też obraża Lwówek i jego mieszkańców. Nie traktujcie poważnie tego spamu!
~Wrocławianin2019-06-25 17:10:23 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Dlaczego mieszkańcy Ołtaszyna, Wojszyc nie robią nic aby zmusić wladze miasta do zrobienia ulicy Orawskiej i Spiskiej. Mamy tam gotowy wiadukt kolejowy tylko droga między działkami dziurawa jak ser szwajcarski.. Południe Wrocławia stoi w korkach a nikt nie chce podjąć tematu tej drogi.. masakra
~bystrzak20002019-06-25 18:25:49 z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~Edek2019-06-25 16:37:29 z adresu IP: (89.230.xxx.xxx)
To prawda U nas w Lwówku ludzie nienawidzą pociągów dla tego Lwówek to jedyne miejsce w Polsce gdzie mieszkańcy sami rozkradli linię kolejową.
~życzliwy2019-06-26 16:41:32 z adresu IP: (185.236.xxx.xxx)
@Wiesława: Nie jęcz już dzieciaku, bo aż mi ciebie żal. Znowu, jak zawsze zresztą, dostałeś w doopę - pogódź się z tym. Choć pewnie wolałbyś fіuta.
~Wiesława B.2019-06-26 05:31:38 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Twoje zboczenie nadaje się do leczenia. Trzyletnie dziecko jak się zdenerwuje - krzyczy "kupa". Widzę, że masz tak samo.
~Komentarz został usunięty2019-06-25 22:17:51 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2019-06-25 21:48:51 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~do Wiesława B.2019-06-25 18:34:29 z adresu IP: (23.227.xxx.xxx)
Ciebie całe życie walono w odbyt, śmierdzielu.
~Wiesława B2019-06-25 18:32:59 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ktoś cię skrzywdził
~Sredek2019-06-25 18:30:35 z adresu IP: (185.107.xxx.xxx)
Przestaniesz spamować portal i obrażać osoby publiczne? Ktoś ci w końcu obije drugi raz ryja w Lwówku - tym razem już się nie podniesiesz.
~Krowa z Marczowa2019-06-25 16:34:16 z adresu IP: (89.230.xxx.xxx)
Uwaga wszystkie negatywne komentarze mają jednego autora. Frustrat z Lwówka nie może się pogodzić że pociągi i PKS omijają jego wiochę. A lokalne menele szyny już rozkradły.
~czarna owca z Wągrowca2019-06-25 18:23:47 z adresu IP: (87.101.xxx.xxx)
Tutaj też zaśmiecasz dyskusję antylwóweckim hejtem, Rachwalski? Widzisz Piotrusiu, bo największą karą dla takiego upośledzonego patola jak ty jest życie w świecie którego nie ogarnia. Takie pomyje jak ty są potrzebne- jedni cię biją, inni gwałcą a jeszcze innym ty robisz dobrze. Dobrze, że się z tym pogodziłeś bo na bank nic nie zmienisz. I możesz tu dalej pisać swoje gorzkie żale ale pamiętaj- człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy.
~Dolnoślązak2019-06-25 16:16:20 z adresu IP: (185.141.xxx.xxx)
Wrocław to sobie może chcieć. A tu jak zwykle jakieś żądania wobec marszałka, a sam nie daje ani złotówki. Psu na budę potrzebne są te przystanki, podobnie jak cała ta zakichana linia kolejowa do Sobótki.
~Południowiec2019-06-25 16:13:34 z adresu IP: (31.13.xxx.xxx)
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~Max2019-06-25 16:08:24 z adresu IP: (184.75.xxx.xxx)
Trol z Kolei Dolnośląskich znowu nadaje- były prezes KD zlikwidował wszystkie pociągi do tego miasteczka i teraz opluwa miasto i jego mieszkańców na wszystkich portalach.
~Srela2019-06-25 18:35:26 z adresu IP: (23.227.xxx.xxx)
Do Hela: Żryj gówno, cwelu z Wągrowca. Wracasz do Tworek, kupo goowna.
~Hela2019-06-25 17:33:08 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Zamilcz marczowski smutasku.
~Wojtek2019-06-25 16:01:35 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~Qrff2019-06-25 15:59:13 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Co za ściek.... Wszyscy jesteście poje bani... !!! To nie są nawet bardzo szerokie ramy wolności słowa. Tu komentują ludzie z jaskrawymi chorobami psychicznymi. Do ku rwy nędzy czy jest tu jakiś admin, który wy pier doli ten ściek? 285? Oczywiście że nie. Nowe przystanki - po chooj, a stare do rozbiórki czy są w odległości nie większej niż 1 km od zabudowań czy nie. Psychopatom w puciongach mówimy nie. Jak wszyscy będziemy jeździć suvami w pojedynkę i jesć steki wołowe to ludzkość będzie żyła długo i szczęśliwie. Tylko pociągi.
~Max2019-06-25 14:39:44 z adresu IP: (89.230.xxx.xxx)
Trol z Lwówka nadaje- jego wiochę pociągi omijają to podszywa się pod przeciwnika kei we Wrocku : D
~głos ze Zgorzelca2019-06-25 16:02:30 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Ten portal też zaśmiecasz swoimi lwóweckimi wyrzygami? Wracaj do Tworek, multinickowy świrze!
~Qrff2019-06-25 09:20:19 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Co za ściek.... Wszyscy jesteście poje bani... !!! To nie są nawet bardzo szerokie ramy wolności słowa. Tu komentują ludzie z jaskrawymi chorobami psychicznymi. Do ku rwy nędzy czy jest tu jakiś admin, który wy pier doli ten ściek? 285? Oczywiście że tak. Nowe przystanki - koniecznie, a stare do rewizji czy są w odległości nie większej niż 1 km od zabudowań. Psychopatom w blachosmrodach mówimy nie. Jak wszyscy będziemy jeździć suvami w pojedynkę i jesć steki wołowe to ludzkości już nie będzie w 2050. Tylko kolej.
~racja2019-06-25 16:04:49 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Troll z Wągrowca (słynny "KD Troll") jak zwykle zaśmieca portal swoimi lwóweckimi wyrzygami. Gość ma fobię na punkcie Lwówka, bo najpierw zlikwidował tam wszystkie pociągi, a teraz ujada ilekroć ktoś o nim wspomni. "Świr" to mało powiedziane.
~Qrff2019-06-25 16:00:13 z adresu IP: (185.216.xxx.xxx)
Postaraj się samodzielnie sklecić jakiś tekst a nie korzystasz z moich. Wydaje ci się, że jesteś groźny pisząc te dziecinne wulgaryzmy? Naprawdę byłbyś skłonny przyjechać do Warszawy? Zginąłbyś na pierwszym skrzyżowaniu lub ze wstydu, że nie potrafisz skasować biletu w tramwaju. Pytałem o twoją wieś bo chciałem ci paczkę wysłać. Dostałbyś rzeczy których nie znasz- mydło do mycia, oranżadę do picia, gumę do żucia i młotek. Tym młotkiem mógłbyś piznąć się w swój zakuty łeb, na pewno ci nie zaszkodzi a kto wie może by pomogło. Do paczki dorzucę prezerwatywy dla ciebie i rodziny żebyście się już nie rozpleniali jak króliki. Chciałem też wysłać lusterko ale wstrząs na widok swojej mordy mógłby cię zabić a tego bym nie chciał. Wiesz czemu? Bo największą karą dla takiego upośledzonego patola jest życie w świecie którego nie ogarnia. Takie pomyje jak ty są potrzebne- jedni cię biją, inni gwałcą a jeszcze innym ty robisz dobrze. Dobrze, że się z tym pogodziłeś bo na bank nic nie zmienisz. I możesz tu dalej pisać swoje gorzkie żale ale pamiętaj- człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy.
~prawda2019-06-25 13:12:17 z adresu IP: (155.133.xxx.xxx)
Sołtys wsi, który całe życie mieszkał w rozwalającej się chałupie z widokiem na kolej terroryzuje fora. Zlikwidowano tam pociąg, co pozbawiło go sensu życia. Teraz przed oknami nie dzieje się nic.
~bystrzak20002019-06-24 21:54:34 z adresu IP: (43.249.xxx.xxx)
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~Sramelia2019-06-25 16:09:50 z adresu IP: (184.75.xxx.xxx)
To prawda, stolica Dolnego Śląska to wyjątkowy syf, nawet w porównaniu z małym, ale zadbanym Lwówkiem. A od ludzi zwyczajnie śmierdzi gnojem.
~amelia2019-06-25 14:45:28 z adresu IP: (155.133.xxx.xxx)
Nikt nie zestawia z Warszawą, ale faktycznie, stolica jest brzydka w stosunku do Wrocławia.
~Sramelia2019-06-25 01:59:57 z adresu IP: (89.187.xxx.xxx)
do amelia: A zestawiać Wrocław z Warszawą to jakby wrzucać kupę gnoju do pałacu.
~amelia2019-06-25 01:23:33 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Gdzie Rzym, zestawiać Lwówek z Karpaczem to jak stawiać dryndę obok Maserati
~???2019-06-24 21:53:11 z adresu IP: (178.162.xxx.xxx)
Korki na potwornie zatkanych ulicach - Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego - będą jeszcze większe. Ktoś o tym myśli? Na co komu te pociągi?
~AAA2019-06-24 21:50:58 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada. Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!!
~matador2019-06-24 21:48:49 z adresu IP: (184.170.xxx.xxx)
A Rogatkowy ( Dróżnik) już zatrudniony? Bo przecież ktoś będzie musiał co 15 min podnosić i opuszczać rogatki( szlabany) przy np. ulicy Bardzkiej, pod estakadą dla pociągów towarowych, przed wielkim rondem, z którego dojeżdżać się będzie min. do AUTOSTRADY A4. W jednym poziomie jezdni krzyżować się tu będzie 4-pasmowa droga, PASAŻERSKA LINIA KOLEJOWA I TOROWISKO TRAMWAJOWE ( do Jagodna). Nie będzie we Wrocławiu a pewnie i w całej Polsce bardziej niebezpiecznego miejsca! To FAKT. Nie jest prawdą to co od kilku lat pokazywane jest na wizualizacjach, czyli mknące ESTAKADĄ pociągi osobowe. Dziwnym trafem nikt tego tematu nie porusza.
~wasabiWKS2019-06-24 21:47:38 z adresu IP: (185.245.xxx.xxx)
Pewnie tylko ten świr z Kolei Dolnośląskich chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~Macìej Głovvickì2019-06-24 15:09:04 z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
Popieram linię do Sobótki, najpiękniejsza trasa w Polsce.
~wasabiWKS2019-06-24 21:45:09 z adresu IP: (185.245.xxx.xxx)
To tylko ty chcesz tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Sobie hulajnogą jeździj....
~Południowiec2019-06-24 14:42:36 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~Dolnoślązak2019-06-24 14:38:45 z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
Wrocław to sobie może chcieć. A tu jak zwykle jakieś żądania wobec marszałka, a sam nie daje ani złotówki. Psu na budę potrzebne są te przystanki, podobnie jak cała ta zakichana linia kolejowa do Sobótki.
~Ktoś2019-06-24 14:36:36 z adresu IP: (104.222.xxx.xxx)
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~wasabiWKS2019-06-24 14:29:11 z adresu IP: (94.242.xxx.xxx)
Pewnie tylko ten świr z Kolei Dolnośląskich chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~Ryszard2019-06-24 14:25:45 z adresu IP: (83.143.xxx.xxx)
Widzę, że nie ma sensu czytać komentarzy. Troll z Wągrowca(?) czuwa na portalu i tradycyjnie zarzygał całą dyskusję antylwóweckim hejtem. 100 komentarzy od tej samej osoby, trzeba mieć kuku na muniu.
~d1122019-06-24 08:12:38 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
linia kolejowa 285 ma bardzo duży potencjał ale taka przebudowa powinna być robiona z sensem. We Wrocławiu powinna zostać tak naprawdę zrobiona estakada od Buforowej do Kleciny a cała linia kolejowa powinna być zelektryfikowana jak i zbudowany drugi tor przynajmniej do Świdnicy i to razem z elektryfikacją linii Wałbrzych - Kłodzko. Wystarczy spojrzeć jak linia kolejowa położona jest na mapie między dwoma magistralami Wrocław - Zgorzelec i Wrocław - Międzylesie a kończy się na linii kolejowej Wałbrzych - Kłodzko w między czasie przecinając magistrale podsudecką.
~bystrzak20002019-06-24 14:28:46 z adresu IP: (94.242.xxx.xxx)
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~Zenon2019-06-24 06:15:45 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Widzę, że nie ma sensu czytać komentarzy. Troll z Marczowa(?) nie śpi i tradycyjnie sprowadził dyskusje do roli rynsztoku. 100 komentarzy od tej samej osoby, trzeba mieć kuku na muniu.
~wasabiWKS2019-06-24 21:47:12 z adresu IP: (185.245.xxx.xxx)
Teraz jesteś Zenon, trollu z Kolei Dolnośląskich? Po twoich tekstach widzę, że miałeś nieprzyjemne doświadczenia z księżmi. Cóż, cały życie byłeś jеbany w duрę i nadal będziesz.
~Zenon2019-06-24 15:07:21 z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
Andrzejku, czyli Rysiu: od którego księdza nauczyłeś się tych tekstów o gwałceniu? Może od tego co szukał skarbu pod posadzką, a może innego?
~Ryszard2019-06-24 14:26:27 z adresu IP: (83.143.xxx.xxx)
Tu też zaśmiecasz dyskusję antylwóweckim hejtem, Rachwalski? Widzisz Piotrusiu, bo największą karą dla takiego upośledzonego patola jak ty jest życie w świecie którego nie ogarnia. Takie pomyje jak ty są potrzebne- jedni cię biją, inni gwałcą a jeszcze innym ty robisz dobrze. Dobrze, że się z tym pogodziłeś bo na bank nic nie zmienisz. I możesz tu dalej pisać swoje gorzkie żale ale pamiętaj- człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy.
~Lech2019-06-24 03:48:06 z adresu IP: (185.76.xxx.xxx)
I kolejne kilkaset milionów złotych pójdzie jak w czarną dziurę! Kolejny przekop mierzei wiślanej. Bez żadnego rozeznania, rachunku opłacalności! Jak to się skończy? Tak jak trasa Kłodzko - Kudowa. Poszły miliony i od kilku lat szynobusy jeżdżą puste!!!! Ludzie i turyści w Polanicy, Dusznikach nie mają pojęcia że jakieś pociągi jeżdżą. Lud jest wygodny, trzeba go podwieźć pod dom, co zrobi tylko bus. A kolej zwykle jest za daleko od siedzib. Kicha
~Dolnoślązak2019-06-24 03:46:39 z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
Wrocław to sobie może chcieć. A tu jak zwykle jakieś żądania wobec marszałka, a sam nie daje ani złotówki. Psu na budę potrzebne są te przystanki, podobnie jak cała ta zakichana linia kolejowa do Sobótki.
~Południowiec2019-06-24 03:45:29 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~ x 2019-06-24 03:44:17 z adresu IP: (195.242.xxx.xxx)
Czekam, aż autobusy jeżdżące Ołtaszyńską będą stawały w korkach przed przejazdami kolejowymi. A tramwaj ma którędy jechać? Agrestową? Też świetnie.
~Ktoś2019-06-24 03:41:17 z adresu IP: (104.128.xxx.xxx)
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~matador2019-06-24 03:40:07 z adresu IP: (185.16.xxx.xxx)
Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada. Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!!
~AAA2019-06-24 03:38:46 z adresu IP: (185.153.xxx.xxx)
Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada. Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!!
~wroc2019-06-24 03:37:26 z adresu IP: (83.97.xxx.xxx)
Zwycięska to najbardziej zakorkowana ulica w Polsce. Teraz dojdą szlabany blikujące przejazd ulic Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego.. Ktokolwiek z decydentów o tym pomyślał?.
~???2019-06-24 03:36:32 z adresu IP: (104.222.xxx.xxx)
Korki na potwornie zatkanych ulicach - Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego - będą jeszcze większe. Ktoś o tym myśli? Na co komu te pociągi?
~Wrocławianin2019-06-24 14:33:51 z adresu IP: (185.125.xxx.xxx)
@infrastruktura: Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę. No tak, wyremontują tory dla kilku szynobusów na dzień i zakorkują pół Wrocławia. Kto będzie jeździł tymi pociągami? Kury i kaczki na targ do Wsiobudki? Tak się w Polsce marnotrawi publiczne pieniądze - na linie kolejowe dla nikogo. Kto teraz beknie za korki we Wrocławiu? Poza ty tak jak piszesz. Kto będzie jeździł w 75 minut do Wrocławia przez Sobótkę? Jak przez Jaworzynę można nawet i w 50 minut dojechać ze Świdnicy Miasto do Wrocławia Głównego. Dwa lata temu większość pociągów jechała 53 minuty. Wybudować też łącznice Świdnica Miasto - Żarów. I zelektryfikować linię kolejową nr 135, na odcinku Kamieniec Ząbkowicki - Legnica.
~infrastruktura2019-06-24 10:10:29 z adresu IP: (195.205.xxx.xxx)
racja. Inna kwestia to dlaczego skrzyżowania Zwycięska/Karkonoska i Wyścigowa/Karkonoska nie są dwupoziomowe? Od 25 lat nie mogę tego zrozumieć. Wtedy linia przy Partynicach byłaby mniej uciążliwa. Ale uruchomienie jej przy nowobudowanej Bardzkiej w tym samym poziomie z koleją to paranoja - takiej krótkowzroczności w planowaniu inwestycji nie ma chyba w żadnym mieście. Przypomnę, że z powodu kolizji samochodów z pociągiem Niemcy zbudowali estakadę...tymczasem 100 lat później w Polsce... "Planerzy" tego miasta mają jeden cel - udusić je. A wystarczy odświeżyć plany miasta z początku XX w i tylko konsekwentnie je realizować. Pociąg może i tak ale z głową i to max do Sobótki. Do Świdnicy i tak szybciej przez Jaworzynę.
~jan2019-06-24 03:34:35 z adresu IP: (104.128.xxx.xxx)
Tłumów w pociągach bym się nie spodziewał. Za to pojawią się gigantyczne kolejki przed szlabanami. Brawo UMWD! Oni wiedzą, jak rozwalić ludziom komunikację.
~Paweł z Partynic2019-06-24 03:33:37 z adresu IP: (165.231.xxx.xxx)
Tak się w Polsce marnotrawi publiczne pieniądze - na linie kolejowe dla nikogo. Kto teraz beknie za korki we Wrocławiu?
~Wojtek2019-06-24 03:32:10 z adresu IP: (86.105.xxx.xxx)
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~wrocławianin2019-06-24 03:30:49 z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
No tak, wyremontują tory dla kilku szynobusów na dzień i zakorkują pół Wrocławia. Kto będzie jeździł tymi pociągami? Kury i kaczki na targ do Wsidnicy?
~Marcin2019-06-24 03:29:47 z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Jeszcze budowa nowej Buforowej nie dobiegła końca, a już szykują się nowe zatory na skrzyżowaniu z Konduktorską obsługiwaną Światłami oraz na skrzyżowaniu Kolejowo-samochodowo/pieszo/rowerowo/tramwajowo? Jak zostaną rozwiązane skrzyżowania ze Zwycięską oraz Borowską? Houston!...
~wasabiWKS2019-06-24 01:20:22 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Najlepszy pomysł to zlikwidować wszystkie pociągi do Wsiocławia, Sobótki, Oleśnicy, Jelcza i innych okolicznych wioch. Sołtys Sołtysowic ma dryndę i kobyłę, będzie woził kmiotów zza Buga.
~Zorientowany2019-06-24 01:00:50 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Co do linii lwóweckiej to prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie. Więcej: marczow[kropka]bnx[kropka]pl/news[kropka]php?readmore=826
~Głupie ludki jadom2019-06-24 00:23:58 z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Jadą sobie głupie ludki Do Wsiobudki, tej Wsiobudki Kunia wczoraj im zabrali To puciongiem pojechali. Jadą sobie głupie kmioty Do roboty, do roboty. Wsiadła nawet chuda krowa Rzekła krótko: - "Do Pustkowa." Nawet jechał prosiak stary Gdzie? No przecież! Na Świniary! Wszystkie kmioty się zleciały Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD
~kolejarz z KD2019-06-24 00:21:08 z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
Koleje Dolnośląskie przepraszają za byłego prezesa. Proszę nas już nie wiązać z trollem z Wągrowca.
~Jerzy2019-06-24 00:19:47 z adresu IP: (45.248.xxx.xxx)
Masakra! Czytam te komentarze i oczom nie wierzę! Jeden walczy o powrót pociągów na linię, a drugi sabotuje jego wysiłki i obrzuca gównem na wszystkich portalach. Panie Rachwalski - jak na prezesa firmy kolejowej coś pan słabo kochasz kolej. Pewnie bardziej stołki i politykę. Takich zbetoniałych łbów powinno być właśnie na kolei jak najmniej!
~To prawda2019-06-24 01:01:19 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Nieprawda.2019-06-24 00:36:17 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Lokalni nie walczą o pociągi, pod ich oknami giną tory. Głosy w obronie tej śmiesznej linii płyną z Wrocławia, np dr K.Lewandowski z PWr popełnił niedawno artykuł o „Kolei drużynowej Doliny Bobru“. Lokalesi nie chcą tej linii, więc ośmieszają ją w komentarzach na portalach i przyzwalają na kradzieże.
~Dominika2019-06-24 00:13:32 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Marczów koło Lwówka przeprasza za trola.
~Katarzyna2019-06-24 00:28:52 z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
@Dominika: Chlew to cię spłodzisz. Przejrzyj się w lustrze, a zobaczysz świński ryj.
~Dominika2019-06-24 00:24:02 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Chlew to masz między rzeką a torami. Co z tym zrobiłeś przez lata?
~Katarzyna2019-06-24 00:22:41 z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Dominika: A twoja z wsiocławskiego chlewa. Dlatego śmierdzisz jak świńskie łajno.
~Dominika2019-06-24 00:21:21 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Cała Twoja rodzina i 3/4 sąsiadów jest zza Buga. Idź spać.
~warszawiak2019-06-24 00:17:20 z adresu IP: (185.5.xxx.xxx)
Wracaj do świń na Świniary, wieśniaku zza Buga.
~Znawca2019-06-24 00:10:28 z adresu IP: (185.5.xxx.xxx)
Nie dajcie się zwieźć antylwóweckiemu hejtowi byłego prezesa Kolei Dolnośląskich, który znowu (tym razem pod artykułem o Sobótce) opluwa Lwówek Śląski i ludzi walczących o powrót pociągów na tę linię, bo sam wcześniej zlikwidował na niej wszystkie pociągi i boi się prawdy jak diabeł święconej wody. Szczególną nienawiścią darzy sołtysa Marczowa, którego szkaluje przy każdej okazji. Piotr Rachwalski całe dnie spędza w internecie na stronach o kolei, nawet w godzinach pracy, pisząc pod imieniem i nazwiskiem lub z anonimowych nicków. Niestety, poziom komentarzy byłego prezesa odwrotnie proporcjonalny do ich ilości. Dwa przykłady (trzeba z linków usunąć spacje): zapodaj. net/11291512f8dd7. png. html , zapodaj. net/28677a3999f45. png. html
~wasabiWKS2019-06-24 01:19:17 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Do Ble: Ciebie zlikwidujemy wrocławski cymbale razem z całą twoją wiochą Wsiocław. Największe patole tam mieszkają, które zasługują tylko do utylizacji. Tak samo do piachu ta cała śmierdząca Sobótka.
~Ble2019-06-24 01:11:37 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Nie.Za to jak zasyfisz wątek Lwówkiem to już nikt tych wypocin nie bierze na poważne. Więc o to chodzi byś wklejał to samo jak najwięcej. Dużo obrazy Wrocławia na stronach wrocławskich :D
~Żyg2019-06-24 01:03:38 z adresu IP: (185.244.xxx.xxx)
@Ble: Myślisz że jak napiszesz te same kłamstwa ze 100 nicków, to ktoś w nie uwierzy?
~Ble2019-06-24 00:33:00 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Jacy ludzie, jak nikt nie walczy o tę linię?
~Dolnoślązak2019-06-24 00:08:16 z adresu IP: (172.83.xxx.xxx)
Wrocław to sobie może chcieć. A tu jak zwykle jakieś żądania wobec marszałka, a sam nie daje ani złotówki. Psu na budę potrzebne są te przystanki, podobnie jak cała ta zakichana linia kolejowa do Sobótki.
~Paweł z Partynic2019-06-24 00:06:53 z adresu IP: (45.248.xxx.xxx)
Tak się w Polsce marnotrawi publiczne pieniądze - na linie kolejowe dla nikogo. Kto teraz beknie za korki we Wrocławiu?
~Ktoś2019-06-24 00:04:35 z adresu IP: (202.143.xxx.xxx)
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~Lech2019-06-23 23:55:25 z adresu IP: (60.248.xxx.xxx)
I kolejne kilkaset milionów złotych pójdzie jak w czarną dziurę! Kolejny przekop mierzei wiślanej. Bez żadnego rozeznania, rachunku opłacalności! Jak to się skończy? Tak jak trasa Wrocław - Trzebnica. Poszły miliony i od kilku lat szynobusy jeżdżą puste!!!! Ludzie i turyści w Trzebnicy i innych wiochach nie mają pojęcia że jakieś pociągi jeżdżą. Lud jest wygodny, trzeba go podwieźć pod dom, co zrobi tylko bus. A kolej zwykle jest za daleko od siedzib. Kicha
~Wrocławiak 2019-06-23 23:32:47 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Super że przywraca się stare połączenia. Jednak ja się pytam co z linią kolejową 181 i połączeniem z Wrocławia do Sycowa?
~Piotr R.2019-06-23 23:56:06 z adresu IP: (60.248.xxx.xxx)
Nic. Kto tam będzie jeździł pociągami? Tak jak do Sobótki - jedynie kury i kaczki.
~Komentarz został usunięty2019-06-23 23:08:17 z adresu IP: (185.246.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~bystrzak20002019-06-24 00:11:05 z adresu IP: (185.5.xxx.xxx)
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~wieść gminna2019-06-24 00:02:21 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Nowa pani sołtys podobno zrobi porządek z trollem. Liczę na to, pani Dominiko, bo hejt wylewający się z rudery między rzeką a torami przekroczył wszelkie granice. Dowiedziałem się też, że żadnego pociągu nie potrzeba. Jest gminny bus Lwówek-Wleń i wystarcza przez 2 dni w tygodniu.
~Jerzy M.2019-06-23 23:57:41 z adresu IP: (60.248.xxx.xxx)
Do Artur Z.: Teraz poszywasz się pod burmistrza Wlenia, popaprańcu? Ktoś w końcu skroi ci tyłek, gówniarzu. A o ratowanie linii do Lwówka walczą wszyscy poza tobą.
~Artur Z2019-06-23 23:47:57 z adresu IP: (31.1.xxx.xxx)
Żadne lokalne społeczności nie walczą. Ponad połowa linii jest rozebrana.
~Kolejarz 2019-06-23 22:47:37 z adresu IP: (195.205.xxx.xxx)
Z tego co wiem pociąg do Świdnicy przez Jaworzyne ma jechać 10 min krócej. Gdzie tu sens?
~wrocek2019-06-23 22:47:00 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
A Sutryk ma kota.
~Zorientowany2019-06-23 22:30:07 z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
Co do linii lwóweckiej to prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie. Więcej: marczow.bnx[kropka]pl/news[kropka]php?readmore=826
~śmierdziel2019-06-23 23:59:00 z adresu IP: (60.248.xxx.xxx)
Debil Rachwalski znowu zaśmieca wszystkie portale hejtem Lwówka. Wracaj do Wągrowca, psycholu.
~wieśniak2019-06-23 23:40:20 z adresu IP: (31.1.xxx.xxx)
Pajac Sibilski nie wie co pisze, jeszcze gada do telewizji że on od lat "walczy". Chyba z chorobą.
~Jerzy2019-06-23 22:24:36 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Masakra! Czytam te komentarze i oczom nie wierzę! Jeden walczy o powrót pociągów na linię, a drugi sabotuje jego wysiłki i obrzuca gównem na wszystkich portalach. Panie Rachwalski - jak na prezesa firmy kolejowej coś pan słabo kochasz kolej. Pewnie bardziej stołki i politykę. Takich zbetoniałych łbów powinno być właśnie na kolei jak najmniej!
~Maciej Musiał2019-06-24 00:00:56 z adresu IP: (60.248.xxx.xxx)
Kłamiesz, Piotrze (nick "Andrzej" i pozostałe twoje nicki). Linia do Lwówka jest wyjątkowo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Andrzej2019-06-23 23:44:41 z adresu IP: (31.1.xxx.xxx)
To nie prawda. O nic nie walczy. Plucie po internecie to nie walka. Przez ten hejt wycofano się z ruchu do Lwówka. Teraz UMWD załatwił zmianę inwestycji na Kolej+, ze Złotoryi do Jeleniej bëdzie trasą przez Marciszów. Do Lwówka znikają kolejne metry torów, ostatnio koło Siedlęcina. Czemu? bo NIKT nie walczy o pociągi.
~bystrzak20002019-06-23 22:10:00 z adresu IP: (192.30.xxx.xxx)
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~Alina2019-06-24 00:15:55 z adresu IP: (185.5.xxx.xxx)
Wiesława z Wsiocławia: Cuchniesz gnojem wieśniaro.
~Wiesława2019-06-24 00:09:06 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Posprzątaj przed obejściem, bo wstyd.
~Alina2019-06-24 00:02:56 z adresu IP: (60.248.xxx.xxx)
Wiesława z Wsiocławia: Przestaniesz spamować portal i obrażać osoby publiczne? Ktoś ci w końcu obije drugi raz ryja w Lwówku - tym razem już się nie podniesiesz.
~Wiesława2019-06-23 23:51:01 z adresu IP: (31.1.xxx.xxx)
Czy to ksiądz zrobił Tobie krzywdę, że epatujesz wulgaryzmami związanymi z jednym tematem? Zastanawiam się, bo zawsze żyliście blisko parafii...
~Do lena2019-06-23 22:28:08 z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
A z ciebie taki elegancik, prezesiku? Nawet w garniturze jesteś tylko wsiokiem z Wągrowca. Zapamiętaj to sobie cwelu.
~lena2019-06-23 22:25:00 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Naucz się wiązać krawat bo ch...owo wyglądasz na profilowym na YouTube!
~Maciej Musiał2019-06-23 22:05:09 z adresu IP: (130.185.xxx.xxx)
Linia do Lwówka jest wyjątkowo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Do Wiesława2019-06-23 22:10:51 z adresu IP: (192.30.xxx.xxx)
Przestań pluć z 20 nicków.
~Wiesława2019-06-23 22:10:07 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Nienawiść się leczy
~Andrzej Sosna2019-06-23 22:00:38 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
UWAGA! Wszystkie poniższe komentarze wychwalające pociągi do Sobótki i Koleje Dolnośląskie pisze świr z Kolei Dolnosląskich - ten sam, który też obraża Lwówek i jego mieszkańców. Nie traktujcie poważnie tego spamu!
~Wiesława2019-06-23 21:29:29 z adresu IP: (77.112.xxx.xxx)
" Kolej Doliny Bobru do likwidacji. „Wyremontujemy ją” " Andrzej Sibilski, sołtys Marczowa koło Lwówka Śląskiego. Ten sam hejt co tutaj.
~Leokadia2019-06-23 22:09:32 z adresu IP: (192.30.xxx.xxx)
Tutaj też zaśmiecasz dyskusję antylwóweckim hejtem, Rachwalski? Widzisz Piotrusiu, bo największą karą dla takiego upośledzonego patola jak ty jest życie w świecie którego nie ogarnia. Takie pomyje jak ty są potrzebne- jedni cię biją, inni gwałcą a jeszcze innym ty robisz dobrze. Dobrze, że się z tym pogodziłeś bo na bank nic nie zmienisz. I możesz tu dalej pisać swoje gorzkie żale ale pamiętaj- człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy.
~Znawca2019-06-23 20:49:54 z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Nie dajcie się zwieźć antylwóweckiemu hejtowi byłego prezesa Kolei Dolnośląskich, który znowu (tym razem pod artykułem o Sobótce) opluwa Lwówek Śląski i ludzi walczących o powrót pociągów na tę linię, bo sam wcześniej zlikwidował na niej wszystkie pociągi i boi się prawdy jak diabeł święconej wody. Szczególną nienawiścią darzy sołtysa Marczowa, którego szkaluje przy każdej okazji. Piotr Rachwalski całe dnie spędza w internecie na stronach o kolei, nawet w godzinach pracy, pisząc pod imieniem i nazwiskiem lub z anonimowych nicków. Niestety, poziom komentarzy byłego prezesa odwrotnie proporcjonalny do ich ilości. Dwa przykłady (trzeba z linków usunąć spacje): zapodaj. net/11291512f8dd7. png. html , zapodaj. net/28677a3999f45. png. html
~Maciej Musiał2019-06-23 22:06:19 z adresu IP: (130.185.xxx.xxx)
Tak to prawda. Linia do Lwówka jest wyjątkowo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Do Andrzej2019-06-23 22:01:12 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Sam jesteś wirus, antylwówecki hejterze.
~Andrzej2019-06-23 21:27:27 z adresu IP: (77.112.xxx.xxx)
Nie klikać, wirusy
~Południowiec2019-06-23 20:26:29 z adresu IP: (194.36.xxx.xxx)
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~wasabiWKS2019-06-23 20:24:45 z adresu IP: (94.126.xxx.xxx)
Pewnie tylko ten świr z Kolei Dolnośląskich chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~do Pytanie2019-06-23 22:02:29 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Rachwalski, z ilu stołków mają cię wywalić żebyś zrozumiał, jakim jesteś popaprańcem?
~Pytanie2019-06-23 21:35:07 z adresu IP: (77.112.xxx.xxx)
Sibilski, ty naprawdę wierzysz, że tym klikaniem wywalczysz remont linii?
~Andrzej Sosna2019-06-23 20:23:34 z adresu IP: (94.242.xxx.xxx)
UWAGA! Wszystkie poniższe komentarze wychwalające pociągi do Sobótki i Koleje Dolnośląskie pisze świr z Kolei Dolnosląskich - ten sam, który też obraża Lwówek i jego mieszkańców. Nie traktujcie poważnie tego spamu!
~Maciej Musiał2019-06-23 20:22:22 z adresu IP: (210.217.xxx.xxx)
Linia do Lwówka jest wyjątkowo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Życzliwy2019-06-23 19:47:28 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Po co reagować na klasyczny trolling przeciwko wrocławskiej kolei aglomeracyjnej. Wpiszcie w google " Kolej Doliny Bobru do likwidacji. „Wyremontujemy ją” ". Materiał TVP Wrocław Alberta Bystrońskiego. Od 1:20 w rozpaczliwym tonie mówi Andrzej Sibilski, sołtys Marczowa koło Lwówka Śląskiego. Wiele komentarzy w tej i wielu innych dyskusji brzmi tak samo. Stop terrorystom.
~Andrzej2019-06-23 22:03:18 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Nie klikać, wirusy
~Zorientowany2019-06-23 20:16:25 z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Tu też zaśmiecasz dyskusję antylwóweckim hejtem, Rachwalski? Widzisz Piotrusiu, bo największą karą dla takiego upośledzonego patola jak ty jest życie w świecie którego nie ogarnia. Takie pomyje jak ty są potrzebne- jedni cię biją, inni gwałcą a jeszcze innym ty robisz dobrze. Dobrze, że się z tym pogodziłeś bo na bank nic nie zmienisz. I możesz tu dalej pisać swoje gorzkie żale ale pamiętaj- człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy.
~wojtek2019-06-23 19:26:46 z adresu IP: (93.190.xxx.xxx)
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~Marcin2019-06-23 19:25:41 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Jeszcze budowa nowej Buforowej nie dobiegła końca, a już szykują się nowe zatory na skrzyżowaniu z Konduktorską obsługiwaną Światłami oraz na skrzyżowaniu Kolejowo-samochodowo/pieszo/rowerowo/tramwajowo? Jak zostaną rozwiązane skrzyżowania ze Zwycięską oraz Borowską? Houston!...
~Ktoś2019-06-23 19:24:12 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku??? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~warszawiak2019-06-23 19:22:46 z adresu IP: (185.94.xxx.xxx)
Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~wasabiWKS2019-06-23 19:20:19 z adresu IP: (109.236.xxx.xxx)
Pewnie tylko ten świr z Kolei Dolnośląskich chce tej linii... Ja jej nie chce. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeździ....
~Andrzej Sosna2019-06-23 19:18:08 z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
UWAGA! Wszystkie poniższe komentarze wychwalające pociągi do Sobótki i Koleje Dolnośląskie pisze świr z Kolei Dolnosląskich - ten sam, który też obraża Lwówek i jego mieszkańców. Nie traktujcie poważnie tego spamu!
~arvent2019-06-23 19:16:28 z adresu IP: (94.172.xxx.xxx)
Skąd przekonanie, że mało kto będzie jeździł tymi pociągami? Przecież od dawna widać, że co raz więcej osób przesiada się na pociągi, bo po remontach czasy jazdy ulegają skróceniu. Dziś wjazd samochodem do Wrocławia jest wnerwiający, co roku co raz więcej ludzi ma choć jedno auto i duże miasta nie są w stanie przyjąć tego ruchu, nawet gdyby próbowały jak USA budować wielopasmowe autostrady do centrum. Ktoś może twierdzić, że Sobótka jest zabita dechami, ale jak zyska szybkie połączenie kolejowe (bezkorkowe) do Wrocławia, będzie widać jak stanie się kolejną sypialnią Wrocławia, tak jak Jelcz, Trzebnica, Świdnica, Legnica, Wałbrzych, Rawicz ...czyli wszędzie tam, gdzie dojazd pociągiem zawiera się do godziny. Od momentu gdy kolej zaczęła się podnosić po agonii, przez przywrócenie parametrów technicznych linii kolejowych i wymianę taboru na wygodniejszy z klimatyzacją, widać ciągły przyrost przewożonych podróżnych i tu nie będzie inaczej.
~sławek2019-06-23 20:21:45 z adresu IP: (210.217.xxx.xxx)
Wrocław to sobie może chcieć. A tu jak zwykle jakieś żądania wobec marszałka, a sam nie daje ani złotówki. Psu na budę potrzebne są te przystanki, podobnie jak cała ta zakichana linia kolejowa do Sobótki. Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd. A Rogatkowy ( Dróżnik) już zatrudniony? Bo przecież ktoś będzie musiał co 15 min podnosić i opuszczać rogatki( szlabany) przy np. ulicy Bardzkiej, pod estakadą dla pociągów towarowych, przed wielkim rondem, z którego dojeżdżać się będzie min. do AUTOSTRADY A4. W jednym poziomie jezdni krzyżować się tu będzie 4-pasmowa droga, PASAŻERSKA LINIA KOLEJOWA I TOROWISKO TRAMWAJOWE ( do Jagodna). Nie będzie we Wrocławiu a pewnie i w całej Polsce bardziej niebezpiecznego miejsca! To FAKT. Nie jest prawdą to co od kilku lat pokazywane jest na wizualizacjach, czyli mknące ESTAKADĄ pociągi osobowe. Dziwnym trafem nikt tego tematu nie porusza.
~arvent2019-06-23 19:40:52 z adresu IP: (94.172.xxx.xxx)
Nie dementuję oddziaływania linii na ruch samochodowy, przebieg linii przez osiedla zawsze będzie powodował korki na czas przejazdu. Jeżeli rewitalizacja będzie skutkować remontem toru m.in. we Wrocławiu, to oczywiście czas przejazdu pociągu przez newralgiczne przejazdy drogowo-kolejowe będzie krótszy niż obecnie, więc nie można porównać pociągu towarowego wleczącego się po zniszczonym torze, do czasu w jakim pokona go po remoncie. Ciężko ocenić jak długo będą opuszczone rogatki na czas przejazdu pociągu. Pomijając powyższe utrudnienia, to nie zmieni ogólnego faktu, że ludzie będą jeździć tymi pociągami. Dlaczego mieliby na siłę nie korzystać?? Gdy kolej padała przez tragiczny stan torów i czasy jazdy ulegały wydłużeniu, była tendencja spadkowa w transporcie kolejowym, ale odkąd zaczęto przywracać parametry techniczne i tworzyć konkurencyjne warunki przejazdu, to klienci się znajdują i nadal wzrasta liczba przewożonych osób. Jak ktoś nie wierzy, to niech ruszy się na Wrocław Główny i zobaczy ile ludzi się przewija. Wrocław Główny ma obecnie historycznie najwyższą liczbę obsługiwanych pociągów, będzie się ratować dobudową peronu 6, ale w prognozach to nie wystarczy w jakimś momencie.
~Andrzej Sosna2019-06-23 19:18:49 z adresu IP: (185.128.xxx.xxx)
A na co to komu? Jest już połączenie przez Jaworzynę. Gdyby nie postój pociągu w Jaworzynie podróż zamknęłaby się poniżej 45min (myślę, że 30min jest osiągalne). Uruchamiając linię przez Sobótkę, Wrocław pokaże jak bardzo w nosie ma swoich mieszkańców z południa które już teraz komunikacyjnie jest sparaliżowane. Zwycięska, Grota Roweckiego, Buforowa, będą stały. Już teraz pociąg towarowy powoduje tam kilku kilometrowe korki. Jeśli wrzucić to połączenie na wiadukt problem by częściowo został rozwiązany ale niestety nie wiadomo co ze Zwycięską, bo tam nie ma wiaduktu, trzeba by sztucznie usypywać wał. Gratuluję lobbyście za tą bezsensowną inwestycję, musi mocno naciskać. Taniej by było wszystkim chętnym na przejażdżkę fundować darmowe TAXI przez najbliższe 100 lat. Ale skoro są amatorzy na bezzasadne wydawanie pieniędzy to może niech zasponsorują tę ciuchcię z własnych pieniędzy. Jestem przeciwko marnotrawieniu w ten sposób pieniędzy z naszych podatków!
~Głupie ludki jadom2019-06-23 19:14:49 z adresu IP: (83.97.xxx.xxx)
Jadą sobie głupie ludki Do Wsiobudki, tej Wsiobudki Kunia wczoraj im zabrali To puciongiem pojechali. Jadą sobie głupie kmioty Do roboty, do roboty. Wsiadła nawet chuda krowa Rzekła krótko: - "Do Pustkowa." Nawet jechał prosiak stary Gdzie? No przecież! Na Świniary! Wszystkie kmioty się zleciały Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD
~Zorientowany2019-06-23 19:10:37 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo: 1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku), 2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom), 3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej. Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Życzliwy2019-06-23 19:01:44 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Po co reagować na klasyczny trolling przeciwko wrocławskiej kolei aglomeracyjnej. Wpiszcie w google " Kolej Doliny Bobru do likwidacji. „Wyremontujemy ją” ". Materiał TVP Wrocław Alberta Bystrońskiego. Od 1:20 w rozpaczliwym tonie mówi Andrzej Sibilski, sołtys Marczowa koło Lwówka Śląskiego. Wiele komentarzy w tej i wielu innych dyskusji brzmi tak samo. Stop terrorystom.
~Zorientowany2019-06-23 19:11:25 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Tu też zaśmiecasz dyskusję antylwóweckim hejtem, Rachwalski? Widzisz Piotrusiu, bo największą karą dla takiego upośledzonego patola jak ty jest życie w świecie którego nie ogarnia. Takie pomyje jak ty są potrzebne- jedni cię biją, inni gwałcą a jeszcze innym ty robisz dobrze. Dobrze, że się z tym pogodziłeś bo na bank nic nie zmienisz. I możesz tu dalej pisać swoje gorzkie żale ale pamiętaj- człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy.
~Seba2019-06-23 18:58:22 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
To sie przeprowadzcie ???? mieszcuchy o tak źle i tak niedobrze, wam budować tylko drogi galerie i markety i już Grażyna z Januszem zadowoleni
~mama Kazika2019-06-23 19:16:51 z adresu IP: (83.97.xxx.xxx)
Sam się wyprowadź, kmiocie. Najlepiej na jakąś wieś. Nie po to ludzie budowali mieszkania żeby teraz co chwilę pociąg im zakłócał ciszę. Dzieciaki bawiły się przy torach to gdzie teraz pójdą?
~wacław2019-06-23 16:53:08 z adresu IP: (176.53.xxx.xxx)
Taniej by było wszystkim chętnym na przejażdżkę fundować darmowe TAXI przez najbliższe 100 lat. Ale skoro są amatorzy na bezzasadne wydawanie pieniędzy to może niech zasponsorują tę ciuchcię z własnych pieniędzy. Jestem przeciwko marnotrawieniu w ten sposób pieniędzy z naszych podatków!
~mieszkaniec Wrocławia2019-06-23 16:51:34 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Pewnie tylko mikole chcą tej linii... My jej nie chcemy. Przejazd takiego pociągu, to jeszcze większe korki na bielanach... Niech sobie hulajnogą jeżdżą....
~Ali2019-06-23 16:50:10 z adresu IP: (185.145.xxx.xxx)
kto tam będzie jeździł Sobótka to zadupie jakich mało w Polsce, dwa hotele i nic więcej a do Sulistrowic z sobótki to tylko dywanem bo nic tam nie jeździ
~ann2019-06-23 16:49:13 z adresu IP: (181.214.xxx.xxx)
niech ta kolej nie powstaje! sparaliżuje to totalnie, i tak już ciężki, wjazd do miasta od strony Jagodna...
~Lech2019-06-23 16:47:44 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
I kolejne kilkaset milionów złotych pójdzie jak w czarną dziurę! Kolejny przekop mierzei wiślanej. Bez żadnego rozeznania, rachunku opłacalności! Jak to się skończy? Tak jak trasa Kłodzko - Kudowa. Poszły miliony i od kilku lat szynobusy jeżdżą puste!!!! Ludzie i turyści w Polanicy, Dusznikach nie mają pojęcia że jakieś pociągi jeżdżą. Lud jest wygodny, trzeba go podwieźć pod dom, co zrobi tylko bus. A kolej zwykle jest za daleko od siedzib. Kicha
~Prezydent2019-06-23 17:46:14 z adresu IP: (77.243.xxx.xxx)
Do urzędnik: Zapyziały Wsiοcław nie potrzebuje żadnych pociągów. Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dοlny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okοlicznych wiοch. Zaś tabοr przerzucić na piękne linie turystyczne dο Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bοgatych turystów, zaś ludziom powodzi się dużo lepiej.
~Urzędnik2019-06-23 17:40:38 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tory do Kudowy najrozsądniej rozebrać i przełożyć na bardziej potrzebne linie. Góra, Lubiąż, Kępno czekają na powrót pociągów. Linię z Trzebnicy warto przedłużyć do Prusic.
~Karolina2019-06-23 16:29:54 z adresu IP: (176.109.xxx.xxx)
Ja jako mieszkanka Pszenna bardzo sie cieszę - wsiade sobie do pociągu i na Wrocław :) bo tymi busami nie da się jeździć - napakowane po same brzegi i jeszcze pruja 35 jak wariaci... Ale rzeczywiście współczuje mieszkańcom południowego Wrocławia z tymi korkami...
~Gaweł2019-06-23 17:50:19 z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Do Paweł: Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd. A Rogatkowy ( Dróżnik) już zatrudniony? Bo przecież ktoś będzie musiał co 15 min podnosić i opuszczać rogatki( szlabany) przy np. ulicy Bardzkiej, pod estakadą dla pociągów towarowych, przed wielkim rondem, z którego dojeżdżać się będzie min. do AUTOSTRADY A4. W jednym poziomie jezdni krzyżować się tu będzie 4-pasmowa droga, PASAŻERSKA LINIA KOLEJOWA I TOROWISKO TRAMWAJOWE ( do Jagodna). Nie będzie we Wrocławiu a pewnie i w całej Polsce bardziej niebezpiecznego miejsca! To FAKT. Nie jest prawdą to co od kilku lat pokazywane jest na wizualizacjach, czyli mknące ESTAKADĄ pociągi osobowe. Dziwnym trafem nikt tego tematu nie porusza.
~Dagmara2019-06-23 17:48:24 z adresu IP: (77.243.xxx.xxx)
@ Karolina: Na Zwycięskiej przy Karkonoskiej przejazd kolejowy rano zamknięty na 5 minut i wszystko stoi dookoła.. Już się uzbrajamy w cierpliwość. Niestety te pociagi beda tez blokowac autobusy, tramwaje a nawet rowery. Już widzę te korki :D Pewnie będą jeszcze większe, niż jak remontowali odcinek Bielany - Domasław. Super! Naprawdę, nie ma co...! Zacznie sie wywożenie śmieci na Ślęże pociągami.Widze co sie dzieje w Mietkowie jak te prymitywy wyrzucają w koło zalewu, po rowach gdzie sie da.
~Karolina2019-06-23 17:04:09 z adresu IP: (176.109.xxx.xxx)
Zgadzam sie z Tobą, ale napisałam tylko, ze sie cieszę, ja, jako mieszkanka wiochy... I powiem szczerze, ze wole jechać dluzej w komforcie, niż krócej w wyżej wspomnianym busie. I nie opłaca mi sie z Pszenna dojeżdżać do Świdnicy, zeby dojechać do Wrocka i tak samo w druga stronę. Ale wiadomo, ze takich jak ja moze nie ma aż tyle, aby ta linia była opłacalna.
~Paweł2019-06-23 17:02:00 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
"Zaprojektowana bez pomyślunku- bez nasypów kolejowych." Oczywiście wie pan, panie Lechu, że rzeczona linia powstała w 1904 r.? Bez pomyślunku to raczej działał ktoś, kto doprowadził do stworzenia takiego układu komunikacyjnego na południu miasta, jaki mamy obecnie. A to już czasy całkiem nam współczesne...
~Lech2019-06-23 16:48:13 z adresu IP: (82.102.xxx.xxx)
Akurat ta linia dla mieszkańców południowych osiedli Wrocławia to sól w oku. Zaprojektowana bez pomyślunku- bez nasypów kolejowych. Będzie więcej korków niż było... Ciekawe też kto ci będzie jeździł w 75 minut do Wrocławia przez Sobótkę? Jak przez Jaworzynę można nawet i w 50 minut dojechać ze Świdnicy Miasto do Wrocławia Głównego. Dwa lata temu większość pociągów jechała 53 minuty. Wybudować też łącznice Świdnica Miasto - Żarów. I zelektryfikować linię kolejową nr 135, na odcinku Kamieniec Ząbkowicki - Legnica.
~Dolnoślązak2019-06-23 15:44:26 z adresu IP: (199.241.xxx.xxx)
Wrocław to sobie może chcieć. A tu jak zwykle jakieś żądania wobec marszałka, a sam nie daje ani złotówki. Psu na budę potrzebne są te przystanki, podobnie jak cała ta zakichana linia kolejowa do Sobótki.
~Południowiec2019-06-23 15:42:00 z adresu IP: (185.141.xxx.xxx)
Większość głosów mieszkańców południa Wrocławia jest zdecydowanie przeciwna rewitalizacji tej linii. Odetnie i spraraliżuje ona ul. Zwycięską, Grota Roweckiego, Buforową. Ta linia w obecnej formie (bez wiaduktów) to absurd.
~Xsrаmian2019-06-23 19:13:46 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
@Xdamian: Durny mikolu! Finansuj te swoje kolejki za własne pieniądze, a nie nasze, OK? Widzę po twoim języku, że jeszcze srаsz w pieluchy a już się wymądrzasz. Jak matka po raz kolejny ci podetrze tyłek, to niech walnie pasem z 10 razy - może zmądrzejesz.
~Xdamian2019-06-23 19:00:25 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Na wiadukty nie ma miejsca, jedyne wyjście schować ja do wykopu od towarowej obwodnicy do Ślęży. Od razu z miejscem na drugi tor. Bo tam jest potrzebny takt minimum 10 minut. I duże parkingi.
~ x2019-06-23 15:40:14 z adresu IP: (185.212.xxx.xxx)
Czekam, aż autobusy jeżdżące Ołtaszyńską będą stawały w korkach przed przejazdami kolejowymi. A tramwaj ma którędy jechać? Agrestową? Też świetnie.
~Ktoś2019-06-23 15:38:04 z adresu IP: (23.83.xxx.xxx)
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne się szykują. szybciej dojadę busem do Sobótki niż twoim śmierdzącym pociągiem
~matador2019-06-23 15:36:55 z adresu IP: (77.243.xxx.xxx)
A Rogatkowy ( Dróżnik) już zatrudniony? Bo przecież ktoś będzie musiał co 15 min podnosić i opuszczać rogatki( szlabany) przy np. ulicy Bardzkiej, pod estakadą dla pociągów towarowych, przed wielkim rondem, z którego dojeżdżać się będzie min. do AUTOSTRADY A4. W jednym poziomie jezdni krzyżować się tu będzie 4-pasmowa droga, PASAŻERSKA LINIA KOLEJOWA I TOROWISKO TRAMWAJOWE ( do Jagodna). Nie będzie we Wrocławiu a pewnie i w całej Polsce bardziej niebezpiecznego miejsca! To FAKT. Nie jest prawdą to co od kilku lat pokazywane jest na wizualizacjach, czyli mknące ESTAKADĄ pociągi osobowe. Dziwnym trafem nikt tego tematu nie porusza.
~AAA2019-06-23 15:35:59 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada. Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!!
~wroc2019-06-23 15:35:09 z adresu IP: (185.59.xxx.xxx)
Zwycięska to najbardziej zakorkowana ulica w Polsce. Teraz dojdą szlabany blikujące przejazd ulic Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego.. Ktokolwiek z decydentów o tym pomyślał?.
~???2019-06-23 15:34:14 z adresu IP: (194.99.xxx.xxx)
Korki na potwornie zatkanych ulicach - Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego - będą jeszcze większe. Ktoś o tym myśli? Na co komu te pociągi?
~jan2019-06-23 15:33:16 z adresu IP: (95.174.xxx.xxx)
Tłumów w pociągach bym się nie spodziewał. Za to pojawią się gigantyczne kolejki przed szlabanami. Brawo UMWD! Oni wiedzą, jak rozwalić ludziom komunikację.
~Paweł z Partynic2019-06-23 15:32:24 z adresu IP: (185.151.xxx.xxx)
Tak się w Polsce marnotrawi publiczne pieniądze - na linie kolejowe dla nikogo. Kto teraz beknie za korki we Wrocławiu?
~Wojtek2019-06-23 15:31:16 z adresu IP: (77.243.xxx.xxx)
Atrakcja co najwyżej dla mikoli, dla wrocławian będzie to tylko uciążliwość. Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami. Proponuję, żeby teraz mikole sami zapłacili za swoją kolejkę.
~Piotr2019-06-23 16:59:38 z adresu IP: (23.81.xxx.xxx)
@Paweł: A na co to komu? Jest już połączenie przez Jaworzynę. Gdyby nie postój pociągu w Jaworzynie podróż zamknęłaby się poniżej 45min (myślę, że 30min jest osiągalne). Uruchamiając linię przez Sobótkę, Wrocław pokaże jak bardzo w nosie ma swoich mieszkańców z południa które już teraz komunikacyjnie jest sparaliżowane. Zwycięska, Grota Roweckiego, Buforowa, będą stały. Już teraz pociąg towarowy powoduje tam kilku kilometrowe korki. Jeśli wrzucić to połączenie na wiadukt problem by częściowo został rozwiązany ale niestety nie wiadomo co ze Zwycięską, bo tam nie ma wiaduktu, trzeba by sztucznie usypywać wał. Gratuluję lobbyście za tą bezsensowną inwestycję, musi mocno naciskać.
~Paweł2019-06-23 16:52:40 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
"Szkoda, że nikt nie wpadł na pomysł żeby przedyskutować wcześniej tę sprawę z mieszkańcami." Jak to nie? Dwa lata temu Urząd Miejski prowadził na osiedlach w południowej części miasta konsultacje społeczne dotyczące tej linii. Proszę sobie wpisać w google "Kolej na miasto" i przeczytać raport z konsultacji.
~wrocławianin2019-06-23 15:29:26 z adresu IP: (43.245.xxx.xxx)
No tak, wyremontują tory dla kilku szynobusów na dzień i zakorkują pół Wrocławia. Kto będzie jeździł tymi pociągami? Kury i kaczki na targ do Wsidnicy?
~Marcin2019-06-23 15:25:43 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Jeszcze budowa nowej Buforowej nie dobiegła końca, a już szykują się nowe zatory na skrzyżowaniu z Konduktorską obsługiwaną Światłami oraz na skrzyżowaniu Kolejowo-samochodowo/pieszo/rowerowo/tramwajowo? Jak zostaną rozwiązane skrzyżowania ze Zwycięską oraz Borowską? Houston!...
~Wodzu2019-06-23 13:02:27 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Magistrat się obudził, jak zwykle... Projekt przebudowy linii nr 285 był znany od dawna, teraz w końcu podpisano umowę i można wchodzić na plac budowy, to władze Wrocławia przypomniały sobie, że planowane zmiany nie są optymalne. Mam nadzieję, że nie wstrzyma to prac...
~Gaweł2019-06-23 17:52:00 z adresu IP: (207.189.xxx.xxx)
Potrafisz coś więcej poza pisaniem wyzwisk, Paweł czy jak się tam teraz nazywasz? Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada. Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!! Ile dostajesz za pracę w długi weekend, KD Trollu?
~Paweł2019-06-23 17:46:05 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Obrażanie innych to Twój sposób na poprawianie sobie samopoczucia? Jak chcesz zgłosić pretensje odnośnie rewitalizacji linii nr 285, to trafiłeś pod zły adres. Podam Ci prawidłowy: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Wybrzeże Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław. Tymczasem radzę się cieszyć pięknym popołudniem i wieczorem :-)
~Piotr2019-06-23 17:00:32 z adresu IP: (23.81.xxx.xxx)
@Paweł: Durny mikolu! Finansuj te swoje kolejki za własne pieniądze, a nie nasze, OK? Widzę po twoim języku, że jeszcze srasz w pieluchy a już się wymądrzasz. Jak matka po raz kolejny ci podetrze tyłek, to niech walnie pasem z 10 razy - może zmądrzejesz.
~Paweł2019-06-23 14:08:53 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
A ja proponuję, żebyś jeszcze raz - ze zrozumieniem - przeczytał w nagłówku: "W 2017 roku magistrat rekomendował Urzędowi Marszałkowskiemu utworzenie przystanków również w pobliżu ulicy Buforowej, na Ołtaszynie i Klecinie." Urząd Miejski dwa lata temu prowadził wśród mieszkańców południowej części miasta konsultacje społeczne na temat tej linii, m.in. zbierając sugestie co do lokalizacji przystanków. Raport z konsultacji dostępny w internecie - sugeruję zapoznanie się z nim.
~Janek2019-06-23 10:04:03 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Widać że miasto jest przygotowane ;( na rozwój
~Adam2019-06-23 21:09:27 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Za WPI i strategię miasta, od 20 lat odpowiada słynny historyk A. Łoś !