Kolejna osoba straciła stanowisko w Operze Wrocławskiej

Piotr Osowicz, PP | Utworzono: 2019-09-17 14:40 | Zmodyfikowano: 2019-09-17 14:40
A|A|A

fot. archiwum radiowroclaw.pl

- Decyzja w sprawie odwołania Ewy Magdaleny Filipp była podjęta prawie jednogłośnie - mówi rzecznik Marszałka Michał Nowakowski:

Prowadzona przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego kontrola w Operze ujawniła natomiast, że były już dyrektor placówki Marcin Nałęcz -Niesiołowski wynajmował dla siebie mieszkanie, za które w połowie płaciła kierowana przez niego instytucja. Podobnie postępowała odwołana dziś jego zastępczyni Ewa Magdalena Filipp. -  To bulwersujące, bo nic o tym nie wiedzieliśmy - mówi Agnieszka Dziedzic dyrektor Wydziału Kultury:

Marcin Nałęcz-Niesiołowski broni się twierdząc, że miał na to zgodę:

Rzecznik marszałka Michał Nowakowski zaprzecza, że taka zgoda została wydana.

W przypadku Nałęcz-Niesiołowskiego przez prawie 6 miesięcy Opera dopłaciła do jego mieszkania 11 tys. 900 zł. Natomiast w ciągu roku kwota dopłacana do lokum jego zastępczyni wyniosła 20 tysięcy 100 zł.

Zwolnienia w Operze zapoczątkował raport pokontrolny NIK w tej instytucji. Pracownicy Najwyższej Izby Kontroli w marcu 2018 roku wykazali nieprawidłowości związane m.in. z naruszeniem przez dyrektora dyscypliny finansów publicznych. W związku z tym w sierpniu tego roku podjęto decyzję o jego odwołaniu. Uchwałę Zarządu zaskarżył do Sądu Administracyjnego Wojewoda. Sąd na początku tego miesiąca orzekł, że Urząd Marszałkowski miał prawo zwolnić Nałęcz-Niesiołowskiego.

Obecnie w Operze trwa kolejna kontrola, ponownie zarządzona przez Marszałka Województwa.

 

REKLAMA

Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Heinz Müller
2019-10-21 12:43:19
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: -28
Edmund daj już se na luz.... jesteś wywalony i musisz z piętnem osoby niegospodarnej żyć do końca swoich dni
~Prawo
2019-10-18 15:12:03
z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Ocena: 38
Polecam to podsumowanie całokształtu działań p. M. Bobowca jako zarządzanie kulturą od Listopada 2018. Osoba publiczna blokujące konta na profilu fanpage oficjalnej strony . Praktyki i standardy mające wiele do życzenia, żyjemy w Państwie prawa. Każdy obywatel ma prawo wyrażać swe zdanie a osoba publiczna merytorycznie na nie odpowiedzieć, czego brak. Dialog społeczny na zasadzie partnerstwa i merytorycznej dyskusji, danej osobie jest obcy. Obywatel Kim on jest przeciwko "machinie władzy', o to jak można zatracić wszelkie granice profesjonalizmu i normalności. Moim skromnym zdaniem, na początek trzeba być zawsze człowiekiem wyczulonym na drugiego człowieka, bo na stanowiskach się bywa.I nie jest to dane na zawsze, a nazwisko się ma jedno i pracuje się na nie całe życie. Dolnośląska Solidarność wysyła wotum nieufności wobec wicemarszałka województwa Michała Bobowca. Chodzi o chaos i bałagan w kulturze. To zwykła rozgrywka polityczna przed wyborami – odpowiada urząd marszałkowski. Brak dialogu i skandalicznie niskie pensje pracowników to część zarzutów skierowanych pod adresem urzędu marszałkowskiego. Zdaniem przedstawicieli Solidarności w instytucjach kulturalnych dzieje się źle. – Teatr Polski jest postawiony w dryf, jest w bardzo trudnej sytuacji, opera jest w bardzo trudnej sytuacji, pantomina również poprzez działania pana marszałka jest dryf, NFM – sprawa chyba nie do końca wyjaśniona jeśli chodzi o finansowanie – wymienia Kazimierz Kimso, przewodniczący NSZZ Solidarność na Dolnym Śląsku. "Strajk pracowników m.in. Teatru Polskiego trwa od początku roku. Działacze chcą m.in. powołania społecznej rady kultury. Miałyby być to osoby z kulturą związane i działające w porozumieniu z urzędnikami. O kulturze na Dolnym Śląsku zrobiło się głośno, gdy pracę stracili dyrektorzy Teatru Polskiego oraz Opery Wrocławskiej. Te zmiany personalne zdaniem wicemarszałka Marcina Krzyżanowskiego były niepotrzebne. – Z wieloma decyzjami się nie zgadzam, ale zarząd złożony jest z pięciu osób i podejmuje decyzje kolegialne. Myślę, że ten list powinien wzbudzić refleksje u naszego koalicjanta – mówi Marcin Krzyżanowski, wicemarszałek województwa dolnośląskiego. Urząd Marszałkowski w tym roku na kulturę przeznaczył prawie 100 mln zł, o 5 milionów więcej niż rok temu. Zdaniem rzecznika urzędu Michała Nowakowskiego nie o pieniądze tu chodzi, a o zbliżające się wybory do sejmu i senatu. Wicemarszałek Dolnego Śląska Michał Bobowiec w rozmowie telefonicznej informuje nas, że do zarzutów odniesie się nie szybciej niż po wyborach parlamentarnych" Co ma wspólnego zarządzanie instytucjami kultury z Polityką ? Skandal brak transparentności i nieprofesjonalne metody zarządzania podpierane stale polityką. Pan Michał Bobowiec stale myli role. Ma wspierać i pomagać w zarządzaniu instytucji kultury jako Organizator a nie uprawiać POLITYKI. To jest SKANDALICZNE zachowanie, proszę rozdzielić polityką od kultury . Pan Rzecznik odpowiada nie na temat, Panowie darujcie sobie ten poziom manipulacji i hiporyzji nie jest wskazany na stanowiskach administracji publicznej. Można też obejrzeć powyższy materiał emitowany w dn. 11.10.19, polecam. TVP 3 Wrocław - Fakty z 11 .10.19 W wydaniu: Kulturalne wotum nieufności Michał Bobowiec
~Prawo
2019-10-17 08:38:45
z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Ocena: 36
Meloman... Melomanka... z Wrocławia, Wiadoma "ziemska Istotko", ponownie chcesz prowadzić dyskusję nie na temat. Twe " płytkie wnioski" nie mają odniesienia do mych słów w umieszczonych komentarzach. Chcesz kogoś w sposób sarkastyczny obrażać , to zły adres. Nie bawię się w takie gierki.... Proponuję zakończ te wycieczki art Persona w stosunku do Mnie jak i do Mych przyjaciół. Wybacz wiem, iż czynisz to z bezsilności, zazdrości. Jednak sugeruję nie żyj Moim, Naszym życiem ,raczej proszę zadbaj o siebie o swój stan emocjonalny, bo z tego co Mi wiadomo to masz wielki problem od ponad roku. Już dawno proponowałam Tobie spotkanie "face to face", to nie masz na tyle odwagi by wszelkie swe słowa skierować bezpośrednio.. Po raz kolejny pragnę Cię poinformować , iż wiem Kim Jesteś mimo , że piszesz anonimowo. To proszę daruj sobie, szkoda Twego czasu zawiedziona i rozczarowana Istotko, ale na własne życzenie.
~Meloman z Podlasia
2019-10-10 16:44:53
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: -21
Pani "Prawo" wciąż nie może się pogodzić z "wielką stratą". Cóż, czas jest najlepszym lekarstwem na wszystko.
~Pidi
2019-10-07 09:39:19
z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Ocena: -16
A w Krakowie na Lubicz "bezpłatny" pada deszcz...
~Heinz Müller
2019-10-05 12:56:25
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: -11
Edmund, jak zwykle się mylisz. No ale czego można wymagać od człowieka, którego jedynym osiągnięciem było wyrzucanie ludzi z roboty i chachmęcenie publicznej kasy. Wrocław, Białystok... wszędzie tylko problemy
~Prawo
2019-10-04 20:30:50
z adresu IP: (83.17.xxx.xxx)
Ocena: 30
H.M Jak zawsze piszesz bzdety. Ale to Twój problem.Dostaniesz „wyjątkowe „ docenienie Twej 18 miesięcznej pracy. Wynagrodzenie będzie zapewne godziwe, wg właściwej „ taryfy”.
~Heinz Müller
2019-10-04 16:27:59
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: -7
Myślałem ze Edmund się kuruje na L4 i dyskusja jest zakończona, a tu jeszcze jakieś dopowiedzenia. No dobra niech se jeszcze pogada
~Prawo
2019-10-04 12:40:34
z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Ocena: 25
Osoby, które piszą pod różnymi nickami , darujcie sobie bo nie jesteście anonimowy. Takiego braku kultury u pracowników instytucji kultury do dawno nie widziałam. Czas jest cierpliwy i wszystko w rękach Stwórcy, który układa wszechświat w harmonię by istniał Świat. A Prawda i Fakty się obronią same. Z co niektórymi autorami komentarzy w mowie nienawiści do spotkania wkrótce. To nie spacer w parku pod parasolem podczas deszczu ... Życzę Nam powodzenia i pomyślności w realizacji planów, celów i zamierzeń ....
~PRAWDA
2019-10-04 12:33:22
z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Ocena: 18
Opera Wrocławska , Będzie kolejną ofiarą, to co się stało to destrukcja i brak konsekwencji, poparte bez kompetencji. Bo kto usuwa kadrę zarządzającą zarzucając wiele dyskusyjnych elementów...????? We wszelkich raportach po kontrolnych, używane słownictwo jest hipotetyczne bo jest użyte słowo mogło , to jeżeli kontroler używa takiego słowa to jest hipoteza niczym nie poparta . To kto i na jakiej zasadzie, podejmuje decyzje...???? Będą sądy procesy . A Opera oddana pod zarządzanie p.o Dyr. Pani Ewy Koleszko głównej księgowej, która ma współodpowiedzialność, bo wszelkie czynności widnieją Jej podpisy ... Ale jak p. Michał Bobowiec, otworzył biuro opery w UM wchodząc w " buty p. Dyr. Marcina"w zarządzanie instytucji.. Od Listopada 2018 członek zarządu odpowiedzialny za nadzór instytucji ze strony Organizatora w OW był jeden raz na początku Grudnia 2018. Nigdy potem do Września 2019 nie podjął rozmów z kadrą zarządzającą, mimo wielu monitów i próśb. Ale miał czas na przyjmowanie pism od ZZ PAMO , od Stycznia 2019 do Sierpnia 2019 .. brak pisma i rozmowy z p. Dyr. Marcinem Nałęczem Niesiołowskim. Utworzenie całej grupy "poszkodowanych" do grupy hejterskiej w mowie nienawiści w stronę p. Dyrektora Marcina. To zadaje się w tym momencie pytanie jakie to są metody Organizatora jako nadzorcy instytucji. Wstyd, Wstyd, i wiele by tu jeszcze pisać ale do tego są odpowiednie instytucje i organy Państwa. Polecam obraz zarządzania instytucjami kultury we Wrocławiu
~Polecam
2019-10-04 12:32:55
z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Ocena: 29
. Marszałek ręcznie steruje teatrem? Wystąpienie Radnej Sejmiku dolnośląskiego Małgorzaty Calińskiej-Mayer w sprawie Teatru Polskiego we Wrocławiu. Panie Marszałku, Panie Przewodniczący, Szanowni Panie i Panowie radni, Szanowni Państwo Zabieram dziś głos na temat Teatru Polskiego we Wrocławiu, a zaznaczyć muszę od razu że robię to dlatego, że dwie moje pisemne interpelacje nie doczekały się odpowiedzialnej i poważnej merytorycznie odpowiedzi. Jest to więc kolejne moje wystąpienie w sprawie Teatru i kultury na Dolnym Śląsku. UMWD odpowiada za finansowanie i funkcjonowanie 17 instytucji kultury naszego województwie. Wkrótce minie rok od wyborów samorządowych, pora więc spojrzeć na dotychczasowe dokonania Zarządu w dziedzinie kultury. Zarząd lub osobiście jego członek Pan Michał Bobowiec, przedstawił szereg różnych inicjatyw i pomysłów, jak: 1. odwołanie dyrektora Opery Wrocławskiej, 2. ogłoszenie i unieważnienie konkursu na dyrektora Teatru Polskiego, 3. likwidacja Teatru Pantomimy, 4. połączenie dwóch filharmonii - Wałbrzyskiej i Sudeckiej w jedną, 5. zaprzestanie finansowania NFM, 6. Likwidacja Muzeum Poczty i Telekomunikacji, 7. Autorytarny podział dodatkowych środków uzyskanych na podstawie umowy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego (bez konsultacji środowiskowych). Wszystkie one wywołały wzburzenie środowiska kultury i nie doprowadziły do żadnych pozytywnych rozwiązań. Były dowodem braku długoterminowego planu poprawy sytuacji i rozwoju kultury na Dolnym śląsku i sprowadzają się wyłącznie do nieprzemyślanych propozycji personalnych. Wróćmy jednak do Teatru Polskiego we Wrocławiu. Wybitni artyści i menedżerowie kultury (Jan Englert, Andrzej Seweryn, Tadeusz Słobodzianek), otwarcie formułują pogląd, który wynika z ich doświadczenia: żeby zbudować, zespół, repertuar i w końcu teatr jako markę i instytucję, potrzeba od 8 do 10 sezonów wytrwałej i prowadzonej w spokoju pracy. Polecam tę diagnozę Zarządowi Województwa Dolnośląskiego i wszystkim radnym naszego sejmiku i jednocześnie podkreślam, że od 2016 r stałym działaniem Zarządu WD jest generowanie chaosu wokół i wewnątrz Teatru Polskiego. Nie ma najmniejszej szansy na zbudowanie w tych warunkach jakiejkolwiek ciągłości zarządczej czy artystycznej. Składając pierwszą interpelację skierowałam pytania do Zarządu Województwa Dolnośląskiego, a następnie bezpośrednio do Teatru Polskiego we Wrocławiu, co zrobiłam na życzenie Pana Marszałka Michała Bobowca. Jakże wielkie było moje zaskoczenie, gdy na te same pytania otrzymałam różne odpowiedzi. Z jednej strony - z odpowiedzi Zarządu WD wynikało, że za wszystkie decyzje odpowiedzialność ponosi p.o. Dyrektora Kazimierz Budzanowski. Koszty zatrudnienia pracowników nie świadczących pracy wynoszą 416.000 zł, a Zarząd Województwa jest zwolennikiem prowadzenia racjonalnej polityki. Urząd Marszałkowski nic nie wie o istnieniu podmiotu Teatr Polski w Podziemiu i nie uczestniczy w jego finansowaniu. Z drugiej strony - z odpowiedzi p.o. Dyrektora wynika, że Zarząd WD miał pełną informację na temat podejmowanych działań Dyrektora, co prowadzi mnie do wniosku, że urzędnicy w niezgodzie z prawem ograniczają samodzielność w działaniu zarządczym Dyrektora Budzanowskiego. Odbywa się to przez wskazania, co dyrektor robić powinien, jakich działań zaniechać, a nawet z jakich się wycofać. Przykładem presji wywieranej przez Marszałka Michała Bobowca jest jego wypowiedź z ostatnich dni: (cytat) "Takie zwolnienia nie powinny mieć miejsca - mówi Bobowiec. - Pełniący obowiązki jest osobą, która ma ustabilizować sytuację teatru do momentu wyłonienia nowego dyrektora, który już na wiele lat poprowadzi instytucję kultury. Nie znam szczegółów, zapytam Budzanowskiego, co leży u podstaw, dlaczego tak się zachował. Być może należałoby się z tego wycofać, zwłaszcza że są to zwolnienia tylko jednej ze stron konfliktu - Teatru Polskiego w Podziemiu. Moja ocena jest taka, że nie wolno takich rzeczy robić." - co oznacza, że to Marszałek Michał Bobowiec zarządza teatrem. Z jednej strony Marszałek zapowiada kontrolę Teatru oraz prawidłowości zarządzania finansami w obszarze prowadzonej polityki kadrowej, a z drugiej również publicznie zapowiada wycofanie się ze zwolnień pracowników, od dawna nie świadczących pracy, co oznacza oczywiste lekceważenie dyscypliny finansowej w publicznej instytucji kultury, którą Marszałek nadzoruje. Kiedy Marszałek mówi prawdę, a kiedy uprawia propagandę na rzecz wybranej grupy interesów, doprawdy nie wiem? Taki sposób "nadzoru UMWD", to nic innego jak ręczne sterowanie Dyrektorem teatru, co jest sprzeczne z obowiązującymi aktami prawnymi zarówno w randze ustawy, jak i statutami i regulaminami stanowionymi na szczeblu zarządu i Teatru Polskiego. Dodatkowo, niezwykle niepokojącym procederem jest utrudnianie pracy p.o. Dyrektora, poprzez odmowę wyjazdów służbowych, czyli nieudzielanie delegacji w celach związanych z pozyskiwaniem źródeł finansowania działalności Teatru (projekty z funduszy UE, Ministerialnych, granty), spotkań z potencjalnymi realizatorami i sponsorami. Zaskakujące są również artykuły w Gazecie Wyborczej, która nigdy ze mną nie rozmawiając przywołuje moje wypowiedzi a moje interpelacje do których mam prawo na podstawie paragrafu 28 Statutu Województwa Dolnośląskiego nazywa donosami. Można zadać pytanie : Kto przekazał treść moich interpelacji Gazecie Wyborczej? Może więc kontrola, o której mówi Marszałek powinna się odbyć w zupełnie innym miejscu np. w Wydziale Kultury UMWD? I kto inny powinien ją przeprowadzić? Kolejną zdumiewającą sytuacją jest istnienie w teatrze grupy pracowników, którzy pracują lub są zatrudniani pod protekcją UMWD. Są wśród nich; aktorzy, reżyserzy, pracownicy obszaru artystycznego czy marketingu. Jest to kolejny przykład na niedopuszczalne wywieranie wpływu lub nacisku na p.o. Dyrektora Teatru Polskiego. Tworzy się atmosferę, jakoby Ci pracownicy byli szykanowani przez p.o. Dyrektora. Gazeta Wyborcza pisze nawet o "prześladowaniu za działalność związkową", gdy w tym samy czasie owi prześladowani pluskają się w basenie na Krecie, nie składając nawet wniosku o urlop, zamieszczając jednocześnie zdjęcia wakacyjne na portalach społecznościowych. Kilkoro aktorów, którzy uczestniczą w próbach do spektaklu Teatru Polskiego w Podziemiu ("Książę"), nie ma czasu spotkać się z dyrektorem Budzanowskim. Kolejnym bulwersującym tematem jest działalność tzw. "Teatru Polskiego w podziemiu". Z odpowiedzi Pana Marszałka dowiaduję się, że "żadna z samorządowych instytucji kultury nie przekazała żadnej dotacji na działalność Teatru Polskiego w podziemiu".. Przyznam, że poziom bezceremonialności i lekceważenia prawdy zdumiewa mnie w stopniu najwyższym. Strona na Faceboooku pod tytułem "Teatr Polski w podziemiu" funkcjonuje od roku 2016, redagują ją byli i obecni pracownicy Teatru Polskiego we Wrocławiu, kontestując go i działając na szkodę wizerunku tej instytucji. Jakże pan Marszałek może o tym nie wiedzieć, skoro regularnie otrzymuje do wiadomości treść wpisów ze strony "teatru w podziemiu". Wśród Stałych adresatów tych informacji są: Cezary Przybylski, Michał Bobowiec, Agnieszka Dziedzic. Jakże pan Marszałek może o tym nie wiedzieć, skoro na stronie internetowej Teatru Polskiego w Podziemiu znajduje się logo UMWD jako partnera, oraz logo podległej mu instytucji OKIS, który jest wymieniany jako producent przedstawień tzw. teatru w podziemiu. Piotr Rudzki - etatowy pracownik Teatru Polskiego we Wrocławiu - który także oficjalnie tytułuje się kuratorem teatru w podziemiu, publicznie informuje że przedstawień powstało 13. Powstaje pytanie: Kto je sfinansował? Na stronie OKIS znajdujemy informacje, o tym że ta instytucja podległa UMWD jest producentem, promotorem i partnerem tzw. teatru w podziemiu. Na stronie www Teatru Polskiego w Podziemiu wśród partnerów finansujących jego działalność figurują: Urząd Marszałkowski, OKIS oraz DCF. Mechanizm finansowania jest więc oczywisty: UMWD przekazuje środki OKIS, a OKIS finansuje produkcje spektakli teatru polskiego w podziemiu wbrew odpowiedzi udzielonej na moją interpelację przez Pana Marszałka. Pozostaje pytanie, ile to kosztuje budżet województwa? Nie mniej ważne jest inne pytanie, o ocenę formalną i etyczną takiego postępowania? Jak to możliwe, że UMWD wszechstronnie wspiera, w tym także finansowo grupę kontestującą Teatr, którego jest oficjalnym Organizatorem. To pytanie domaga się odpowiedzi także w kontekście politycznej uczciwości i odpowiedzialności wobec naszych wyborców. Poczynając od lutego 2016 roku Zarząd Województwa nie potrafi przeprowadzić konkursu na Dyrektora Teatru Polskiego we Wrocławiu, który przyniósłby pozytywne skutki. Może więc czas się wycofać z organizacji wydarzeń, które przerastają możliwości wojewódzkich urzędników? Minęły bowiem prawie cztery lata, a zamieszanie wokół wyboru Dyrektora TP nie słabnie. Odczuwamy to wszyscy. Społeczność regionu, widzowie, a w końcu 160 osobowy zespół Teatru Polskiego. Ostatni, właśnie unieważniony konkurs (unieważniony wbrew ekspertyzie prawnej Ministerstwa Kultury), jest w tej serii wydarzeniem wyjątkowym. Jest dowodem ignorancji, lekceważenia prawa, łamania norm społecznych. W końcu skrajnej arogancji władzy, próbującej narzucić własny - niczym nie uzasadniony - punkt widzenia na wynik konkursu. Teatralna Solidarność jeszcze przed rozpoczęciem prac komisji konkursowej (marzec 2019) przestrzegała przed brakiem uprawnień do udziału w komisji związku zawodowego Inicjatywa Pracownicza, jednak Pani Agnieszka Dziedzic - Dyrektorka Wydziału Kultury, Przewodnicząca komisji, zlekceważyła ten głos oświadczając, że wszelkie konsekwencje "bierze na siebie". Tymczasem w ostatnich wypowiedziach medialnych przerzuca swoją winę i odpowiedzialność na p.o. Dyrektora Budzanowskiego. Może więc pora wziąć odpowiedzialność za podjęte decyzje? Pani Dyrektor, Panie Marszałku, może to jest ta chwila? Różne spotykam głosy i opinie na temat tej dziwnej decyzji o unieważnieniu, nawet tak odważne jak zawarte w pytaniu: "Być może prawdziwą przyczyną unieważnienia konkursu jest fakt, że poprzez zmianę składu komisji konkursowej, diametralnie zmieniła się jej konfiguracja i arytmetyka głosowania, zaś Pan marszałek stracił wpływ na wynik głosowania?" To bardzo śmiałe pytanie, ale także domaga się odpowiedzi. Mimo tak trudnych warunków współpracy z UMWD, jako organizatorem teatr radzi sobie zaskakująco dobrze. W lipcu 2018 r. posiadał ponad 1 milion zł zadłużenia. Obecnie, na skutek prowadzonych intensywnie działań zarządczych, pomimo braku dodatkowych środków ze strony UMWD, teatr nie ma zadłużenia, realizowany jest zaplanowany repertuar, rośnie sukcesywnie frekwencja na spektaklach, na wszystkich 3 scenach. Zaplanowany jest repertuar na kolejne sezony. Tych wszystkich Państwa, którzy chcą dokładniej poznać szczegóły sytuacji Teatru Polskiego pragnę poinformować, że dysponuje kompletem dokumentów (oświadczeń, wyjaśnień, sprostowań), które gotowa jestem udostępnić. Kończąc, należy zadać pytanie - Jaka przyszłość czeka Teatr Polski we Wrocławiu? Konkurs został unieważniony, nie znamy kolejnych kroków Urzędu Marszałkowskiego - nikt z wybitnych artystów, doświadczonych menedżerów teatru - a takiego potrzebuje nasz Teatr - nie zechce wziąć udziału w konkursie, ani objąć funkcji dyrektora Teatru Polskiego we Wrocławiu w sytuacji ręcznego sterowania przez Marszałka Michała Bobowca i Dyrektor Agnieszkę Dziedzic. Przestańcie szkodzić kulturze - pozwólcie pracować specjalistom w tej dziedzinie
~Hipcio
2019-09-26 22:23:51
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: -2
:0
~Myszeczka
2019-09-26 21:06:51
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: -13
Oj tak tak
~Obserwator
2019-09-26 16:36:53
z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ocena: 0
Ten forum od początku wyglądał groteskowo a zakończenie - realny kabaret. Don Giovanni w wariatkowie. Kurtyna. Amen.
~żabcia
2019-09-26 16:02:34
z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Ocena: -12
;)
~Psiaczek
2019-09-25 22:20:24
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -19
;I
~Kiciuś
2019-09-25 22:17:25
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -1
:(
~Misio
2019-09-25 22:16:55
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -21
:)
~Prawo
2019-09-20 15:58:12
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: 15
Szanowny Meloman z Podlasia mieszkający a raczej mieszkająca we Wrocławiu. Bardzo proszę pohamować w swych komentarzach język inwektyw, insynuacji i daleko idących obraźliwych wniosków.W swych komentarzach poruszam tematy, które interesują mnie jako Mecenasa kultury i sztuki, aktywnie działającego na rzecz rozwoju dorobku artystycznego Polski. Czynię to poprzez łączenie biznesu i sztuki. Ja w przeciwieństwie to anonimowego tchórza piszę z nazwiska i imienia to proszę nie obrażać kogoś anonimowo i pisać o kompromitacji. Bo pisząc to wydaje Pan „ świadectwo” sobie nie Mi. Poza tym jak mam życzenie zadawać pytania do konkretnych osób z zarządu UM to mam takie prawo, to proszę mnie nie pouczać co mam czynić czego nie. Proszę swą uwagę skupić na rzeczach istotnych dla siebie.
~Prawo
2019-09-20 12:32:40
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: 16
Lewo, Heinz , Czy Wy Szanowni Panowie „ trzymający władzę” w OW JESTEŚCIE Cezary Przybyski, Michał Bobowiec, Tadeusz Samborski a może Wicepremier Piotr Gliński? Nie życzę sobie do mych komentarzy anonimowych bzdur , to proszę proszę tego zaprzestać. Ma korespondencja jest skierowana do w/w Panów, to bądźcie na tyle uprzejmi mieć odrobinę kultury, by to uszanować. Jesteście w błędzie myśląc, że bezkarnie można ubliżać każdemu. Pozostałe „ cenne informacje” z trolli komentarzy pozwolę sobie pominąć. Heinz, nie jestem żadnym Edmundem czy p. Dyrektorem Marcinem NN. To zaprzestać komentować me komentarze, trollu anonimowy. Jednoznacznie napisałam, że nie życzę sobie anonimowej dyskusji. Chcesz porozmawiać merytorycznie o Białymstoku, Wrocławiu, Wałbrzychu, Jeleniej Górze a może o Wiedniu czy Berlinie , to proszę bardzo jestem przygotowana tylko z imienia i nazwiska. Uszanuj trollu czyjeś zdanie bo na tym polega debata publiczna w cywilizowany świecie. PS Heinz jak chcesz pisać mową nienawiści o osobie p. Dyr. Marcina Nałęcza Niesiołowskiego to bądź na tyle odważny pisz z imienia i nazwiska. Zakończ te frazesy z Edmundem..
~Lewo
2019-09-20 11:19:43
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: -9
Nawet obiektywni obserwatorzy czytający tą dyskusję już chyba stwierdzili, że należy przestać brać w niej udział i opuścić portal.To,co pisze Prawo przekracza wszelkie granice, jest wręcz niepokojące.
~Heinz Müller
2019-09-20 11:10:03
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: -31
Edmund nie jest już dyrektorem Opery Wrocławskiej - poszło szybko i nawet sprawnie, jak na polskie warunki. Już 2 tygodnie po ogłoszeniu wyroku, a Edmund dalej nie może dojść do siebie i chyba ten fakt jeszcze do niego nie dotarł. Wypisuje jakieś brednie i obraża wszystkich wokoło. Płyty owszem w Białymstoku nagrał, ale samo nagranie płyt to jedno, a ich jakość to drugie. Edmund przegrał w sądzie proces i musiał grzecznie przeprosić przewodniczącego związku zawodowego, gdyż obrażał go i poświadczał nieprawdę na jego temat. Orkiestra słusznie postąpiła, co dokumentuje krążące w internecie nagranie. Orkiestra we Wrocławiu być może też mogłaby to zrobić, tylko Edmund takie czystki porobił, że trudno w ogóle mówić stałym zespole operowym. Ponad 2/3 załogi się w zaledwie 3 lata wymieniło, więc było to działanie na szkodę instytucji, gdyż tylko stały zespół jest gwarantem jakości. Zespół sezonowy i na umowach śmieciowych nie jest zespołem w ścisłym rozumieniu tego słowa. Teraz zaczęła się nowa era, więc proponuję spuśćmy wodę w klozecie na to co było, bo nie ma za bardzo czego wspominać.
~Prawo
2019-09-20 09:29:14
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: 9
Jest w kraju i zagranicą wielu cennych Artystów, którzy pracowali w tej tej „ świetnej epoce Opery” to nie ośmieszajcie się pisząc rzeczy, które nie miały miejsca. Pisać anonimowo i udawać bohatera jest łatwo. Jesteście tak świetnym zespołem mam na myśli orkiestrę, że zdolny dyrygent sam odszedł od Was. To życzę „ grupie trzymającej władzę” większej dojrzałości pokory troszkę , skromności a przede wszystkim szacunku do drugiego człowieka. Proszę zachowywać się godnie jak przystoi dla pracownika instytucji kultury. Proszę swym „ bezkarnym zachowaniem” nie naruszać dobra wizerunku instytucji jakim jest Opera W. Uprawiać hipokryzję i manipulację pod własne interesy jest bardzo prosto. PS Meloman z Podlasia mieszkająca we Wrocławiu. Wiedz, że wiem kim jesteś to licz się z tym co piszesz. Co do Białegostoku to uzupełnij dane historycznie ile Orkiestra , chór mają z P. Marcinem Nałęczem Niesiołowski nagranych płyt. A ile nagrali po Jego odejściu. Chór założony wspólnie z p. Violettą B. jest jednym z najlepszych chórów w Polsce.
~Prawo
2019-09-20 09:27:49
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: 19
Jest w kraju i zagranicą wielu cennych Artystów, którzy pracowali w tej tej „ świetnej epoce Opery” to nie ośmieszajcie się pisząc rzeczy, które nie miały miejsca. Pisać anonimowo i udawać bohatera jest łatwo. Jesteście tak świetnym zespołem mam na myśli, że zdolny dyrygent sam odszedł od Was. To życzę „ grupie trzymającej władzę” większej dojrzałości pokory troszkę , skromności a przede wszystkim szacunku do drugiego człowieka. Proszę zachowywać się godnie jak przystoi dla pracownika instytucji kultury. Proszę swym „ bezkarnym zachowaniem” nie naruszać dobra wizerunku instytucji jakim jest Opera W. Uprawiać hipokryzję i manipulację pod własne interesy jest bardzo prosto. PS Meloman z Podlasia mieszkająca we Wrocławiu. Wiedz, że wiem kim jesteś to licz się z tym co piszesz. Co do Białegostoku to uzupełnij dane historycznie ile Orkiestra , chór mają z P. Marcinem Nałęczem Niesiołowski nagranych płyt. A ile nagrali po Jego odejściu. Chór założony wspólnie z p. Violettą B. jest jednym z najlepszych chórów w Polsce.
~Prawo
2019-09-20 09:05:28
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: 22
Meloman z Podlasia. Przepraszam, obrażać kogoś anonimowo jest nie sztuką. Nie interesuje mnie zdanie kogoś.A to co piszę to fakty i pytania do konkretnych osób z zarządu UM we Wrocławiu. Do Cezarego Przybylskiego i Michała Bobowca.Mnie interesuje rozliczenie Tadeusza Samborskiego z podejmowanych decyzji. Czekam na to cierpliwie. To proszę nie włączać się w korespondencję nie dotycząca Pana. I kultury troszkę zarozumiały Człowieku. Żyjemy w wolnym kraju i mogę pisać to co uważam wg siebie. Pan ma obłęd na tle P. Marcina NNN to jakieś kompleksy a Białystok jest ładnym miastem i znam go bardzo dobrze. PS jeżeli chce Pan mnie obrażać anonimowo to proszę być ostrożnym nie jest Pan bezkarny. Jeżeli chce Mnie Pan poznać osobiście by dokończyć „ stawiane diagnozy” w oczy skierować Mi powyższe inwektywy to bardzo proszę czekam na propozycję. W przeciwieństwie do Was trolli znam wszelkie fakty i dokumenty. A Wy jesteście tak zarozumiali, roszczeniowi, że potraficie tylko obrażać innego człowieka. Pracownicy instytucji kultury bez kultury. Skandal i porażka dla OW.
~Artysta
2019-09-20 07:10:55
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -32
Opera jeździła po całej Europie i nie tylko, a my zarlismy konserwy I chińskie zupki żeby zaoszczędzić na dietach, bo pensji w kraju nie było, tylko bezpłatne urlopy, naprawdę nie tęsknię za takimi wyjazdami
~Artysta
2019-09-20 06:56:26
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -33
Możesz robić screeny, strasznie się ciebie boję, a ty meloman nie trafiłeś, jestem nie pijący, i nie obrażaj ludzi z Sanoka, to nie Podlasie
~Artysta
2019-09-19 20:13:42
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -32
Heinz jesteś cienias a ja pracuje u dalej będę pracował w Operze i obiecuję Ci że kiedyś, jak twoja tożsamość wpłynie skopie ci dupe, myślisz że ktoś boi się internetowych bohaterów.
~Prawo
2019-09-19 19:11:41
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -53
Meloman z Podlasia , wybaczy Pan nie życzę sobie by Pan mi wydawał polecenia. Gdzie mam mieć przyjaciół. Mam wiele osób zaprzyjaźnionych w OW stałych pracowników lub gościnnych Artystów, Dyrygentów. To proszę zając swym rozwojem kariery i nie przekraczać granic dobrego wychowania.Poza tym plotki pantoflowe mnie nie ciekawią. Nie „ taplam” się w nich bo zbyt szanuje i cenie swą osobę. Me zdanie jako Mecenasa sztuki to ubolewam nad tym co Państwo czynicie instytucji. Siejąc destrukcje i fałszywe oskarżenia.. Mam zdanie na ten temat...
~Prawo
2019-09-19 19:02:47
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -58
Heniu, Szkoda Ciebie człowieku. Twa głupota sięga dna.Ale obiecuję Ci zatańczysz ze Mną Mazura a p. Marcin Nałęcz Niesiołowski zadyryguje.Dostaniesz bonus ode Mnie na podratowanie budżetu reprezentatywnego. Tylko odszukaj ubiór bo masz troszkę braki w garderobie do takiej Damy jak Ja.
~Prawo
2019-09-19 18:58:13
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -48
Meloman z domniemanego Podlasia. Panowie to co piszecie anonimowo mało mnie interesuje. W Operze bywam od 4 lat to proszę, że Ja jako publiczność ocenie poziom Opery. Jestem pasjonatką opery i znam się na tym. Poza tym pisanie o strajku i inne historyczne rzeczy nie koniecznie mnie ciekawią. Bo zapewniam Pan mam od dwudziestu kilku lat przyjaciół Artystów. To jak chce być Pan wiarygodny to proszę pisać z imienia i nazwiska posługując się faktami. Podam Panu przykład tego wspaniałego zespołu, który każe publiczności na siebie czekać po pół godziny.. Tak więc daruj sobie Pan te dziecinne wywody.
~Heinz Müller
2019-09-19 17:28:21
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: 48
Edmund przyjmij wreszcie do wiadomości, że NIE jesteś już dyrektorem. Nic już nie znaczysz. Zrujnowałes sobie na własne życzenie karierę. Nie szukaj winnych obok siebie i przestan tutaj skakać do ludzi, których skrzywdziłeś, tylko podejmij terapie zmiany swojego charakteru. Niestety nic lepszego nie da się w tej sprawie zrobić. Siedzisz na L4 i cały dzień na necie. Już nie jesteś dyrektorem, przyjdzie inny, a ty idziesz w odstawke.
~Meloman z Podlasia
2019-09-19 17:04:31
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: 24
Szanowna Pani Dobrzyńska, te "serdeczni przyjaciele" zostali potraktowani tak samo, jak traktują innych. Niech się zastanowią nad swym zachowaniem wobec ludzi. Może prywatnie w stosunku do Pani oni są najwspanialszymi ludźmi, ale ich życiorys zawodowy wskazuje na coś innego. Trzeba tylko podziękować związkom, że we Wrocławiu nie doszło do strajku, jak to miało miejsce w Białymstoku. Wtedy Opera miałaby nową dyrekcję dużo wcześniej. Proszę nie utożsamiać swoich przyjaciół z Operą Wrocławską, która od zawsze miała świetny zespół, ale ostatnio ma pecha do dyrektorów.
~Prawo
2019-09-19 16:46:17
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -28
Heinz , Chory człowieku niszczycielu instytucji jakim jest OW. Zaprzestań szkodzić Operze swym chorym obsesyjnym zachowaniem. To co wyczyniasz anonimowo, narusza dobry wizerunek Opery. Ty tylko jesteś Jej podrzędnym pracownikiem nie właścicielem. To proszę nie uzurpuje sobie prawa do destrukcji dorobku społecznego. Nie strasz rzekomego „Edmunda” sędziom i prokuratorem, bo ta cała walka jest na innym podłożu. Znam wszelkie dokumenty całokształtu sprawy i zapewniam Cię o dużej sumienności i uczciwości p. Dyrektora Marcina NN. Tak więc zaprzestań Swych praktyk. Mniej świadomość, że nie można bezkarnie niszczyć ludzi i pisać swe fanaberie. Mnie nie zastraszysz i nie ucieknę, przez wiele miesięcy obrzucałeś Mnie inwektywami, to teraz Ja pogram z Wami” grupą trzymająca” władzę w tą grę. Będę stale dochodzić prawdy i faktów chroniąc instytucji. I nie pisz bzdur, że mam interesy. Jestem w biznesie od 31 lat mam status materialny.
~Heinz Müller
2019-09-19 13:32:21
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 25
Edmund skorzystaj z okazji, żeby już się dalej nie kompromitować. Tu się nie musisz z niczego tłumaczyć, sędziemu i prokuratorowi się będziesz tłumaczył. Sprawa jak sam dobrze wiesz jest rozwojowa
~Prawo
2019-09-19 13:26:16
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -31
Heinz, Lucy, Jon, ... Co taka cisza zapadła? Już nie macie nic do powiedzenia. To Ja Wam powiem wszelkie informacje o powołaniu p.o dyrektor z p. Księgowej głównej plus dyrektora Artystycznego najsłynniejszego rodzinnego szkodnika Tomasza J. krążyły po Wrocławiu tydzień wcześniej . Władza ma nieszczelne gabinety i wiele rzeczy jest ciekawych w Eterze. A najfajniejsze jest jak koledzy z lat liceum się rozprowadzają bo dolnym Śląsku. Oj oj musicie jeszcze troszkę pożyć by życie dało Wam w tyłek, sprowadzając na Ziemię do realnego świata. Ja sobie cierpliwie poczekam jak p. Marszałek Cezary Przybylski przyszły parlamentarzysta rozliczy swego kolegę z zarządu UM p. Tadeusza Samborskiego.Skoro p. Dyrektor Marcin Nałęcz Niesiołowski ma stawiane enigmatyczne zarzuty to proszę złożyć zawiadomienie do prokuratury na tego Pans. Bo jak chcecie Panowie pokazać całej Polsce wasza uczciwość i wiarygodność polityczna to proszę bardzo. Urzędnik tez ponosi odpowiedzialność. Jest to niedopuszczalne takie traktowanie ludzi i niszczenie instytucji kultury. Polska szybko musi zmienić system kontroli i finansowania instytucji kultury. By nie były narzędziem rozgrywek politycznych.
~Prawo
2019-09-19 10:47:52
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -31
Heinz , Chory człowieku ja jako Wioletta Dobrzyńska, nie byłam na żadnym spotkaniu z żadną papugą. To nie fantazji i nie pisz do moich postów komentarzy trollu anonimowy. Wszystko przekręcasz pod siebie i swą chora obsesje na tle p. Dyrektora Marcina. Prosiłam wielokrotnie chcesz sobie porozmawiać ze mną merytorycznie to z nazwiska i imienia. Bądź tak uprzejmy swoje show gwiazdy robić poza mymi komentarzami, dziękuję .
~Heinz Müller
2019-09-19 10:20:22
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: 30
Edmund już nie wytrzymuje. Wypisuje na forum pod pseudonimem nawet do ministra! Jeżeli czyta to jakiś lekarz to prosimy o fachowe opisanie tego zjawiska medycznego
~Prawo
2019-09-19 10:18:41
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -33
Heinz Chłopie jesteś śmieszny. Nie kończysz tych swych bzdur. Panie Michale Bobowiec proszę bardzo aktywnie śledzić forum to może będzie kolejna kontrola wydobywcza w OW. To co Panowie czynicie z instytucja kultury OW jest wyrazem wielkie buty, bezkarności i zarozumialstwa. W życiu swoim nie widziałam większego Skandalu. Szanowny Pan Wicepremier Piotr Gliński proszę rozpocząć prace na zmianą systemu zarządzania i finansowania instytucji kultury. Przykład OW jest przykładem bezkarnego niszczenia wybitnych i zacnych ludzi dla sztuki i kultury. Proszę stworzyć właściwe warunki dla osób zarządzających instytucjami kultury by mogły oczyścić środowisko artystyczne. Pan Michał Bobowiec proszę o odrobinę wrażliwości i kultury p. Marcin Nałęcz Niesiołowski p. Ewa Magdalena Filip też są ludźmi nie narzędziami. Proszę nie wykorzystywać swego stanowiska w sektorze publicznym do bezkarnego niszczenia ludzi.Co Pan czyni od samego początku. Mądry Manager na początku jest człowiekiem, bo członkiem zarządu się bywa. A jest Mi wstyd że postawa Pana ma wiele do życzenia. Publiczność Opery jest wyborcom i największym jej sponsorem. Rozwagi Panowie nie zabijacie poklasku politycznego kosztem instytucji i ludzi w niej zatrudnionych.
~Prawo
2019-09-19 10:04:42
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -73
Anonimowy tchórze trolle i hejterzy. Tomasz Kubon Karol Papała i mała grupa .. Panowie grupa „ trzymająca władzę” Wasze pisanie anonimów, donosów hymnów na cześć Waszą zachwytu są mało inteligentne. Tak lajki śmiechu warte. Jeszcze wierzycie że to ktoś kupi. Tak jak petycja do p. Wojewody zrobiona z jednego IP. Wstyd, Panowie że tak Wam się troszkę pomieszało. Jesteście i zawsze pozostaniecie podrzędnymi muzykami bez talentu tylko wielcy mocni w pisaniu anonimowym. To proszę nie niszczyć instytucji jakim jest OW. Podejmowane przez Panów działania i panie bredni stanowi uszczerbek na wizerunku Opery Wrocławskiej. Pan Karol Papała uprzejmie informuję, iż bycie przewodniczącym ZZ PAMO zobowiązuje Pan do prawidłowej roli. Być związkowcem nie znaczy przestać być Obywatelem i przede wszystkim pracownikiem instytucji kultury. Proszę zapoznać się z ustawą na podstawie której są utworzone związki.
~Prawo
2019-09-19 09:49:57
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -26
Meloman z Podlasia mieszkający we Wrocławiu. Otóż proszę Pana Ja jestem za faktami i PRAWDĄ. Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie na temat rozwoju OW. Mieszkam już kilka lat we Wrocławiu, mam porównanie rozwoju Opery wiele działań dla publiczności. Pan Dyr. Marcin wraz z p. Dyr. Ewą wprowadzili wielowątkowa działalność Opery w aspekcie społecznym. Proszę prześledzić wszelkie nagrody jakie OW zdobyła w ostatnim okresie 3 lat. Proszę Mnie nie obrażać nie posądzać o zyski, Ja zawsze będę za PRAWDĄ . Jestem człowiekiem biznesu pracującym w transparentnym klimacie. Poza tym nie zgadzam się z Panem wszystko to co robił i zarobił p. Dyrektor jest zgodne z dokumentami. Kontrakt, regulamin Opery , zgody na Dyrygowanie. Proszę spojrzeć na to w sposób praktyczny. Zarobienie w ciągu roku 300 tys. za dyrygowanie wielu spektakli, to jest normalna praktyka w świecie artystycznym. To samorząd przyjął człowieka w trzech rolach. Zarząd jest współodpowiedzialny. Pan Tadeusz Somborski wszędzie wyrażał zgodę na wszelkie czynności jako dyrygent i kierownictwo muzyczne wyrażał .Dlatego w tym miejscu zadaje pytanie do Cezarego Przybylskiego, Michała Bobowca i reszty Panów z zarządu UM Wrocław czy Panowie rozliczycie Swego kolegę za wyrażanie zgody p. Dyr. Marcinowi Nałęczowi Niesiołowskiemu. Bo skoro składacie zawiadomienie do prokuratury przeciw p. Marcinowi to proszę tez to uczynić do p. Tadeusza Somborskiego. Jak tak Szanowny Zarząd postępuje z kadrą zarządzająca to bardzo proszę tez rozliczyć wszystkich urzędników. Ja czekam na kolejne kroki Szanownego zarządu UW. Żyjemy w wolnym kraju kocham Operę od dziecka i mam wielu przyjaciół Artystów. Nie można niszczyć ludzi bezkarnie popełniając samemu błędy. Niech Pan Tadeusz Somborski ukaże swą twarz. A nie przyszedł nowy zarząd po Wyborach 2018 p. Michał Bobowiec i to co wyczynia w mediach świadczy o Nim.. brak profesjonalizmu i znajomosci specyfiki pracy instytucji kultury. Szanowny Panie Michale Bobowiec to , że blokuje Mnie Pan w mediach społecznościowych nie zmienia faktu, że urzędnik publiczny nie ma klasy. Proszę rozliczyć p. Tadeusza Somborskiego. Jak można bezkarnie niszczyć ludzi kultury i sztuki . Bo co jest Pan u Siebie My też, to proszę zachowywać się godnie i profesjonalnie nadzorować instytucje kultury. Nie mieszać kultury do POLITYKI.
~Artysta
2019-09-19 08:20:49
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: -32
Ja też tam będę
~Artysta
2019-09-19 08:17:57
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: -35
1:0 dla ciebie? , a wczym, w pojedynku na lajki? Masz szczęście, że jesteś anonimowy, nie jestem grzeczny jak dyru, i wiedz że za takie chamskie odzywki nakopał bym ci de, może kiedyś będzie mi to dane. Baw się dobrze w Sanoku.
~Artysta
2019-09-18 22:51:28
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: -35
Jak na forum opanowane przez Heinza i Edmunda, dużo tych kciuków, tylko że w trybie incognito można klikać z jednego IP w nieskończoność. Dziękuję za kciuki poparcia hahaha, fejsbukowi wojownicy. Heinz, ty już nawet żałosny nie jesteś
~Heinz Müller
2019-09-18 22:46:06
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: 24
Dziękuje wszystkim za kciuki poparcia. Stwierdzam, że myślimy tak samo i odświeżanie przeglądarki Edmunda nic tutaj nie daje. Opera z takimi tradycjami (Stadttheater) zasługuje na nowy rozdział i nową jakość. Tej jakości Edmund i Michnik nam nie byli w stanie zapewnić. Ważne są rozwiązania prawne, aby każdy miał pewne i dobrze płatne miejsce pracy. To da sie zrobić już teraz bez zwiększania dotacji. Niezdecydowani powinni przystąpić do słusznych związków, które choć nie idealne dają sile przebicia przeciw takim Edmundom. Niech każdy sobie uświadomi ile lat i wyrzeczeń kosztowała go edukacja we własnej profesji, a potem przychodzi jakiś Edmund z politycznego nadania i np. wywala was z roboty, samemu prezentując poziom totalnej, artystycznej żenady. Naprawdę ludzie OWr są wartościowi i zasługują na wiecej.
~Artysta
2019-09-18 22:20:33
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: -32
Idź to powiedz dyrektorowi, dlaczego tutaj
~Artysta
2019-09-18 22:19:18
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: -33
No co tak cienko, do roboty
~Lucy
2019-09-18 22:18:25
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 23
Na razie pan dyrektor się rozchorował! Ale to nie problem, wypłata się ciągle należy. Przed wyborami z pomocą się raczej nikt nie wychyli. Ale poważna choroba może trwać dość długo...a po wyborach może jakiś pan minister znowu ujmie się za wybitnym artystą, przywróci stanowisko, a może jakieś odszkodowanko pomoże wywalczyć. Jedno czego na pewno nie można odmówić dyrektorowi, to brak honoru! ŻENADA!!!
~Artysta
2019-09-18 22:17:54
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: -33
Chyba jakiś perkusista cyka te kciuki. Dawaj dawaj chłopie, ręce wycwiczysz hihihi
~Artysta
2019-09-18 22:16:19
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: -33
Tak duże zainteresowanie, widzę, 180 kciuki w 12min.telefony wam się spalą hihihi
~Artysta
2019-09-18 22:02:10
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: -33
ale się Heinz meczycie z tymi kciukami hhihihihihi
~Lewo
2019-09-18 20:10:52
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 29
Ktoś tu robi czystki. W godzinę kciuki w górę zamienione na dół. Pewnie prawo tak działa.
~Prawo
2019-09-18 19:46:24
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -21
Heinz, chory człowieku. Zakończ tą Swą obsesje. Jeżeli chcesz sobie wymieniać Mnie z nazwiska to dodaj proszę Pani Wioletta Dobrzyńska. I informowałam Człowieku kilka krotnie nie obrażaj mnie i nie posądzaj, że jestem Edmundem. To ja Wioletta Dobrzyńska to jak chcesz podyskutować ze mną anonimowy tchórzu i trollu pisz z imienia i nazwiska. Wiesz, takich zakompleksionych muzyków co uważają się za „ Bogów”spotkałam na swej drodze życia.Tak więc zakończ te Swe brednie, i daj spokojnie pożyć p.Dyrektorowi Marcinowi. A co do informacji o kontach to fakty. Zapytaj centralę ZZ PAMO w Warszawie czy nie dostali ode Mnie pisma. Ja nie jestem tchórzem tylko uczciwym człowiekiem kochającym Operę.Tak wiedz licz się z tym językiem i frazesami. Bo wszystko ma Swój początek i koniec. Jesteś tak chorym człowiekiem, że należy rozważyć czy możesz pracować wśród normalnych ludzi. Zazdrość, zawiść, zarozumialstwo, zużycie, zastraszanie... to Twe uczucia w stosunku do p. Dyrektora No i do mnie. Wyluzuj, chłopie...
~Artysta
2019-09-18 18:04:53
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -33
Lewo dziekuj komu chcesz, ludzie mają różnych idoli, podziwiają Rydzyka, Kwaśniewskiego, Kaczyńskiego czy Tuska, nawet są tacy co lubią Stalina. Co to zmienia? Żeby być dobrym muzykiem i docenianym nie trzeba być lojalnym. Albo się jest, albo nie. I tyle.. A ta dyskusja Heinza z wymyślonym dyrektorem, to naprawdę obsesja.
~Heinz Müller
2019-09-18 17:10:37
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 20
Edmund przestań już takie bzdury wypisywać, ze ktoś ci się gdzieś włamuje. Twoje ocenzurowane do samych superlatyw konto na fb każdy może obejrzeć, a Dobrzynska i Werecik to sobie zrobiłeś żeby ferment siać. Zastanawia mnie co trzeba mieć w głowie, żeby tak właśnie postępować. Portret psychiatryczny takiego zachowania moglby z pewnością posłużyć za materiał na niejedna prace doktorska. Obelgi, agresja werbalna i opisywanie urody współmałżonek osób, których taki pacjent nie lubi ma na pewno swoją fachowa nazwę. Niezależnie od tego szczekania Edmunda już nie ma, a pozostaje jeszcze kwestia wyjaśnienia częstotliwości obecności w Gdańsku, tak aby każdy z pracowników akademickich wiedział, ze pojawianie się raz góra dwa razy na semestr to jest dobrze i nie groza za to zadne konsekwencje.
~Lewo
2019-09-18 16:49:45
z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ocena: 21
Dziękuję p. Heinzowi Mullerowi za Jego "obsesję" na punkcie p. NN. Obsesyjnie należy oczyszczać środowisko z osób niegospodarnych, despotycznych, chorych na władzę, bez talentu. Z wszelkiego rodzaju narcyzów nie szanujących zespołu, stosujących mobbing. Gdzie docenieni będą tylko lojalni a nie dobrzy muzycy, artyści.Dziękuję za odwagę i życzę jej pozostałej grupie zastraszanej przez lata, oby w końcu zaczęli mówić, bez strachu. Szkoda tylko wspaniałego zespołu, który bardzo ucierpiał przez te wszystkie lata. Życzę nowej jakości, normalności, szacunku do Waszej pracy i życia prywatnego.
~Prawo
2019-09-18 16:45:09
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -33
Heinz i cała grupa trolli proszę zaprzestać włamywać się do moich kont w mediach społecznościowych prywatnych czy zawodowych. Proszę nie kopiować Mych zdjęć i nie podszywać się pod moją osobę. Powyższe czynności są niezgodne z polityką prywatności poszczególnych portali. Jeżeli owe praktyki będą dalej czynione uczynię z tego użytek.
~żałosne...
2019-09-18 14:53:51
z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Ocena: -1
... to wszystko
~Artysta
2019-09-18 14:50:49
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: -34
Droga panie Wioletta, przecież wie pani doskonale, że Heinz nigdy nie zdobędzie się na taką odwagę, aby się ujawnić, to taki typ człowieka, najmocniejszy w gębie, schowany za nickiem, a w pracy szara myszka. Niech go Pani nie męczy, szkoda na niego czasu. On jest nikim, tylko tu istnieje i karmi się tymi durnymi przepychankami.
~Prawo
2019-09-18 13:00:39
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -31
Heinz, Jeżeli piszesz do mnie to poproszę na Pani Wioletta Dobrzyńska, nie wiem o czym anonimowy trollu piszesz. Nie życzę sobie pod Swoim adresem inwektyw i „ chorych kłamstw” Bardzo proszę pisz dalej obrażaj pokaż na co stać słynnego Heniz . Tylko bardzo proszę nie czuje się bezkarny za Swe słowa. Internet wszystko archiwizuje i nie ma anonimowości. To jeżeli chcesz sobie ze Mną popisać merytorycznie to z imienia i nazwiska. Ja wiem kim jesteś ale zaprezentuj się publiczności pisząc w przestrzeni publicznej. Jeżeli wypowiadasz się o Mnie i gronie mych przyjaciół to używaj cywilizowanego języka.
~Prawo
2019-09-18 12:10:10
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -22
Heinz , chory człowieku oświadczam Ci pod przysięgam że p. Marcin Nałęcz Niesiołowski i p. Ewa Magdalena Filip i przyjaciele z Opery Wrocławskiej , to Ja p. Wioletta Dobrzyńska gang z Warszawy. Tak więc licz się chłopcze co piszesz w publicznej przestrzeni. Pohamuj ten swój wylewny język komunikacji . Bo uwierz Mi nie pomoże Ci p. Michał Bobowiec . Bo żyjemy w wolnym kraju prawa, popieram PiS czy to we Wrocławiu czy w Warszawie. Tak więc zajmij się Swym życiem oddając szacunek każdemu. Idź do lekarza ratuj swe nadszarpnięte zdrowie. Bo zdrowie najważniejsze.
~Artysta
2019-09-18 11:35:07
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: -33
Hehehe he, Heinz dalej prowadzi dialog z Edmundem, ale odjazd, zaczynam bać się przychodzić do pracy, bo mnie też weźmie za dyrektorka i zaatakuje, a nie sorki, przepraszam, to tylko internetowe bohaterstwo, naprawdę to tylko po kątach i za plecami
~Prawo
2019-09-18 10:17:13
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -23
Do Panów z zarządu UM we Wrocławiu Szanowni Panowie, Ja, skromny Obywatel pozwolę sobie Panom zadać jedno istotne pytanie. By Me pytanie było dla Panów czytelnie przedstawione i właściwie zinterpretowane, dodam jestem we Wrocławiu od 4 lat, będąc wielkim pasjonatem Opery. Znam poziom artystyczny OW przez cały ten okres mieszkania we Wrocławiu. Jeżeli Panowie w luty 2018 roku przedłużają kontrakt p. Dyr. Marcinowi Nałęczowi Niesiołowski na trzy kolejne sezony. To co się wydarzyło, że od Czerwca 2018 są same kontrole. Więc tu jest pierwsze pytanie? Przez trzy miesiące inaczej pracował ? Poza tym jeżeli p. Michał Bobowiec bez wyroków prawomocnych głosi informacje o nadużyciach i niegospodarności wobec p. Marcina NNN, to tu jest drugie pytanie. Skoro na wszelkie czynności dyrygowania miał zawsze pisemną zgodę od p. Tadeusza Somborskiego odpowiedzialnego za instytucje kultury to gdzie odpowiedzialność tego Pana. Skoro zawiadomienia składa się do prokuratury przeciw P. Marcinowi NNN to dlaczego nikt nie rozlicza za podejmowane decyzje p. Tadeusza S. Panowie są składane oświadczenia o dochodach to śmieszne jest udawanie, że to było nie wiadomo. Dlatego proszę o czytelne rozliczenie członka zarządu z poprzedniej kadencji za podejmowane decyzje. Skoro chce się zarzucać komuś pewne rzeczy to do Wszystkich. Członek zarządu tez jest Obywatelem i powinien podlegać takim samym czynnością procesowym . Poza tym to wszystko co jest w całej sprawie jest zaplanowane od początku tylko Pan Dyr. Marcin zaufał, że ktoś w sposób partnerski będzie oceniał Jego pracę . Niestety nigdy Wrocław nie zgodził się że osoba poza wygrała konkurs. A teraz cały czas niszczy się ludzi i dorobek OW. Pan Michał Bobowiec człowiek odpowiedzialny za instytucje kultury od objęcia funkcji po wyborach samorządowych w 2018 nigdy nie był w Operze Wrocławskiej. Bardzo cierpliwie czekałem na moment wizyty, niestety bez rezultatu. Ten Pan prowadzi rozmowy z kadrą zarządzająca przez media by była publika. Wstyd i nieprofesjonalne metody będące daleko poza wszelkimi standardami. Ale o czym rozmawiać z p. Dyr. Marcinem jak się nie umie rozróżnić kompozytorów . Kto to jest Mozart a kim jest Wagner. Lepiej wyjechać na prowincjonalne miasteczka i tam szukać poklasku dla siebie. Panowie troszkę rozwagi bo członkiem zarządu się bywa, na początek trzeba być człowiekiem kompetentnym i profesjonalnym. A tu niestety jest wiele do życzenia w każdej płaszczyźnie całokształtu sprawy.
~Prawo
2019-09-18 09:46:56
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -24
Nowe sensacje.. normalną praktyką jest opłacanie mieszkań służbowych pracownikom poza danej miejscowości. Wszyscy pracodawcy stosują takie praktyki. To Ja w tym miejscu zadam pytanie gdzie była Pani główna księgowa ?? Obecnie p.o dyrektor OW. Czy to nie ta sama osoba? Na jakiej podstawie wykonywała operacje księgowe?? W jaki sposób zaksięgowała w koszty OW? I tu jest cała komedia wprowadzonej sytuacji Dyrektorowi i Zastępcy opisuje się och ach a Pani Ewa K. wykonująca obowiązki głównej księgowej jest p.o dyrektorem. Panowie z UM włodarze samorządowi przestanie się kompromitować swymi decyzjami i tymi kontrolami wydobywczymi. Wszystko jest brakiem kompetencji profesjonalnego zarządzania. Pan Marszałek startuje do Parlamentu a tu w samorządzie firmuje takie nieprofesjonalne decyzje. Wstyd i obraz poziomu kultury i wrażliwości. Nie wspomnę o Panu Michale Bobowca, który niech poćwiczy przed nagrywaniem filmów bo jest śmieszny. A blokowanie ludzi na fanpage strony urzędu jest opanowane do perfekcji. Szanowny Panie Michale, przyjmuje Pan funkcje publiczna trzeba zachować standardy dialogu społecznego. Pana zachowanie ma bardzo wiele do życzenia pod tym względem. To co zrobiono z TP i teraz z OW jest mało profesjonalne i daleko od normalnych metod zarządczych.
~buba
2019-09-18 08:47:47
z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Ocena: 53
A od kiedy to z urzędem załatwia się sprawy na gębę ?????
~Heinz Müller
2019-09-18 08:02:32
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: 44
Pan Janczak zarobił w 2017 105000 za bycie dyrektorem i 36000 za dodatkowe czynności. Łącznie ponad 140 tys. Dane z BIP. Edmund ponad 600 tys. Niech sobie każdy sam wyciągnie wnioski
~Ela
2019-09-17 23:33:02
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 0
Czy wiecie Państwo ile zarabia dyrektor Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze? Owy Tomasz J. Zgarnia ok. 10 000 za m/c pracy, podpisuje dodatkowe umowy artystyczne. To jest także afera ale na jeszcze mniejszej prowincji. A teraz faktycznie forsuje się tego tzw. Doktora sztuk muzycznych, żeby dalej wył, reżyserował, inscenizował wspólnie ze swoją podstarzała małżonką, dając jej rolę Feneny lub co gorsza Carmen. Vide - widowisko nabucco w Zgorzelcu. Żenada, a nie kultura!!!!!!
~Artysta
2019-09-17 22:23:42
z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Ocena: -35
Ło matko, w tym urzędzie nigdy o niczym nie mają pojęcia, ciekawe za co biorą pieniądze, ciekawe dlaczego poprzednia kontrola tego nie ujawniła, specjalnie nowe rewelacje będą odnajdywać co kilka tygodni. Coraz ciekawsza ta gierka
~Meloman z Podlasia
2019-09-17 20:32:33
z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Ocena: 7
Ciekawe, co teraz z Fundacją na rzecz Opery Wrocławskiej?
~Gre
2019-09-17 20:09:04
z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Ocena: -33
NAJPIERW wymuszono odejscie Ewy Michnik.ktora opere we Wroclawiu wyniosla na europejski poziom.teraz wywalaja b.dobrego dyrygenta.takie artystyczne figury musza miec b.dobre warunki.obawiam sie ze Opera Wrocław obnizy loty
~joker
2019-09-17 19:50:36
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 22
za nim polecą następne przydupasy tylko wybiorą nowego dyrektora
~Opera2
2019-09-17 19:30:59
z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ocena: -25
co to za dyrektor, który na bankietach upija się z pracownikam.................
~Opera
2019-09-17 19:30:05
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 18
Cóż to za dyrektor (vice), który się obraża jak dziecko
~kiedyśwOperze
2019-09-17 19:27:26
z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Ocena: 13
EMF - Poziom tej osoby niestety ją dyskwalifikuje. Gdyby nie ona MNN byłby dalej dyrektorem i spokojnie sobie kierował - lepiej lub gorzej, ale jednak. Ale jak sie takich doradców dobiera to cóż ... tajemnica poliszynela jest, że pozbyto sie jej z mkidn, teatru wielkiego w warszawie i podrzucono na prowincję - ciekawe dlaczego...
~Jerzy
2019-09-17 18:51:05
z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ocena: 6
Też poszła na L4?
~Heinz Müller
2019-09-17 18:45:08
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 11
Niezależnie od całego bełkotu Edmunda i tej głupio-mądrej już NIE MA. I dobrze.
~Prawo
2019-09-17 18:24:21
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -33
Heinz chory człowieku, od 15 miesięcy Ci piszę, że Jestem szczęśliwą Kobietą. To daruj sobie z tym Edmundem. Masz obsesję na punkcie p. Marcina oj chłopie źle z Tobą.. I przestań straszyć bo się ob.... Uwierz Mi nie boję się Was...
~Prawo
2019-09-17 18:14:41
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -25
Tomaszku K. Karolku P. zmieńcie ten język bo cała Polska się śmieje z Wrocławia. Zaprzestanie niszczyć Opery Wrocławskiej i jej dorobku oddając szacunek ludziom rzetelnie pracującym. Mowa hejtu ton i nakazy rozkazy to kierujcie sobie w domku.. to jest publiczne dobro nie Wasz prywatny „ domek”. Ja czekam cierpliwie na dalszy rozwój wydarzeń skrupulatnie patrząc na wszelkie aspekty sprawy... To co jest robione to Mobbing na tle politycznym. Przyjdą czasy ze urzędnik będzie tez rozliczony za swe decyzje jako zwykły pracownik w innej dziedzinie.
~Heinz Müller
2019-09-17 18:13:28
z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ocena: 30
Znowu sie Edmund ujawnił to Prawo, Refleksja to właśnie on we własnej osobie. Zwróćcie państwo uwagę na ten bełkotliwy styl, interpunkcje ortografie. Zarobki ponad 600 tys zł za 2017 r, gdzie samemu sobie wypisywał umowy. Dobrze dokumentuje to raport NIK. Również dobrze sie stało, ze poleciał z wielkim hukiem
~Złodzieje
2019-09-17 18:09:56
z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ocena: 53
Szok, jak tak można, powinni oddać co do grosza wraz z odsetkami, plus zakaz funkcji kierowniczych na 10 lat, ale wstyd.
~Prawo
2019-09-17 18:07:20
z adresu IP: (91.93.xxx.xxx)
Ocena: -36
Heinz , Pisząc do rzekomego Edmund wszystkie inwektywy dedukujesz sobie Tomaszu Kubon. A co do p. Ewy Fillip to jest Czystka Opery z nieposłusznych ludzi kultury. To teraz jest bardddddzo śmieszne działanie Organizatora. Zwalnia się Dyrektora zastępcę a awansuje się Panią Księgową. Jeżeli „stawia się domniemane zarzuty” do kadry zarządzającej to księgowa wg obowiązujących praw i praktyk jest współodpowiedzialna jako główna księgowa. Poza tym w statucie i strukturze Opery jest jasno i czytelnie przedstawione. Praktyki z biznesu nie mają tu zastosowania bo to jest Wrocław.Czekam na kolejne zwolnienia pracowników by „ zrobić czystkę” pod Tomasza J. Teraz kolej na pracowników z Solidarności by zastraszyć ludzi przed konkursem.. praktyki jak z Ukrainy. Bo usadzi się Tomasza J i będzie bez konkursu, to cały zamysł i plany. Bo to przecież Wrocław, nasze miasto nie .. zgroza od Boga jak polityka weszła do instytucji kultury. Tylko powstaje pytanie kto poniesie koszty wygranych procesów? Nie Organizator tylko Opera. Bo Opera jest pracodawcą. Wielkie brawa dla p.o dyrektor. Tylko p. Marcin miał miękkie serce i przedłużył owej osobie umowę. Wstyd Wstyd dla osoby. Tomaszku skończ te swe wypociny bo stale hejtujesz i piszesz to samo zmień płytę . Stawki za dyrygowanie dla Mistrza batuty są nawet do 8 tys. To milcz bo jesteś podrzędnym grajkiem z parku i nie pracujesz w OW tylko prowadzisz ta prywatna wojnę za zwolnienie członka rodziny przez byłą p. Dyr. To skończ ta mowę nienawiści i swe stałe smętki..
~Heinz Müller
2019-09-17 16:41:16
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: 19
Poza tym przypominam: Edmund 4000 zł za dyrygowanie - muzyk 100 zł. Edmund - 11900 zł dopłaty do czynszu muzyk - wynocha, bo za duzy koszt i wytaniajmy gdzie się da. Już wiecie gdzie jest wasza kasa koleżanki i koledzy?
~Heinz Müller
2019-09-17 16:37:15
z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Ocena: 30
Bardzo dobra decyzja. Filipp z TWON tez poleciała i podobnie jak Edmund może się pakować. Ile jeszcze tych śmierdzących spraw będzie wychodzić na światło dzienne. Edmund znowu płacze, swiat się wali. Bardzo mi przykro Edmund. Ustna zgoda to za mało. Ty tez co innego mówiłeś na cztery oczy, a co innego robiłeś.
Reklama