Zostawiamy samochody i wsiadamy do tramwajów - Wrocław ogłasza alert smogowy

Joanna Jaros, MC | Utworzono: 2021-10-04 06:11 | Zmodyfikowano: 2021-10-04 06:17
Zostawiamy samochody i wsiadamy do tramwajów - Wrocław ogłasza alert smogowy - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Wrocław ogłosił samochodowy alert smogowy pierwszego stopnia. -Oznacza to możliwość przekroczenia średniorocznej normy tlenku azotu w powietrzu, wyjaśnia Marcin Obłoza z Biura Prasowego Urzędu Miasta:

W takiej sytuacji zaleca się aby mieszkańcy zamienili samochody na komunikację miejską. -Alarm nie oznacza jednak jeszcze, że faktycznie to zjawisko wystąpi, uspokaja Marcin Obłoza z Biura Prasowego Urzędu Miasta:

W ubiegłym roku ogłoszono podobny alert, ale do przekroczenia norm ostatecznie nie doszło.

Reklama

Komentarze (61)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Sat2021-10-05 21:55:03 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
I co jeszcze te pojeby wymyślą ?
~Dag2021-10-05 20:05:34 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Żeby dojechać mpk z domu (Krzycka) do pracy (Opolska) potrzebowałbym wyjść z domu 2 godziny przed czasem, taką mamy super komunikację. Dlatego właśnie jeżdżę autem, bo autem zajmuje mi to max 30 minut. Teksty pod tytułem "zalecamy jeździć komunikacją" to kpina.
~Jerzy2021-10-05 17:21:32 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
Miasto niewiele robi. Przykład - znaki stop na przejazdach kolejowych na Strachocińskien. Kolej nie kursuje, znaki stop są a kolejka samochodów na wiele kilometrów
~Żaba2021-10-05 16:59:19 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Wszystko co ten idiota prezydent robi, staram się bojkotwać. Korki w tym mieście to efekt polityki komunikacyjnej Sutryka. Niech on w końcu zrozumie, że samochody stojące na światach emitują spaliny, a te dokładają się do powstawania smogu. Na większości skrzyżowań stoi 20-30aut, po 3-4 osoby, żeby pojechał jeden tramwaj z 15 pasażerami. Brawo dla iidiotów
~Anonim2021-10-05 16:11:14 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Ludziom nie opłaca się jeździć MPK bilety BARDZO drogie
~Marg2021-10-05 14:54:09 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Przez 25 lat jeżdżę zima-lato rowerem. Mam gdzieś auta tramwaje etc. Nie ma ścieżki to po chodniku . Wolniutko by pieszego nie strzelić. -30 to kwestia warstw bo jadę 20 km a mam 50 lat. Mimo to Pislicja poluje by walić mandaty tym co chcą i potrafią . Dostaję PISPoliMandacik regularnie.
~i bardzo dobrze2021-10-27 00:24:16 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Przykre tylko, że mandaty za jazdę po chodniku i bandyterkę chodnikową niczego nie nauczyły. Policja powinna jeszcze spuszczać powietrze za recydywę. Jak się przejdzie jeden z drugim bandyta chodnikowy to może nauczy się jeździć przepisowo.
~Djh2021-10-05 13:04:04 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Chyba prezes MPK za dużo na diety wyjazdowe wydaje miadtowrj kasy
~Djh2021-10-05 13:02:10 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
A wystarczy tylko zrobić darmowa komunikację miejska, a nie okradać mieszkańców.
~D. 2021-10-05 12:50:27 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Rok temu przesiadłem się do tramwaju (auto odmówiło posłuszeństwa). Ociągałem się z kupnem ale teraz wiem, że nigdy nie przesiądę się do komunikacji miejskiej. Co chwila zmiany, nie ma tygodnia abym nie spóźnił się do pracy. Jeszcze do niedawna wyłączone zostały tramwaje (trasa partynice > Kromera), co niedziela obowiązkowe sprawdzanie czy trasa nie została zmieniona. Co chwilę jakieś problemy... Długo mógłbym wymieniać. Jeździłem komunikacja w Warszawie, Krakowie, Radomiu, Lublinie - żadna nie jest tak tragiczna jak wrocławska... Co do smogu, dziwny zbieg liczności, że zrobiło się zimno i pojawiły się problemy ze smogiem.
~magda2021-10-21 20:43:45 z adresu IP: (194.93.xxx.xxx)
Dlaczego dziwne? przecież smog to jest od opalania mieszkań.
~Max2021-10-05 12:24:02 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Hahaha A na ktore trwmwaje bo wydaje mi sie ze akurat tramwaje to przestaly jezdzic kilka.mscy temu w prawie cslym miescie i nie wiadomo kiedy wroca Jakis inteligent wymyslił tramwaje a jie trolejbusy i ryją cale miasto zeby położyć tory Z inteligencją i rozsądnym wydawaniem pieniedzy to miasto niewiele ma wspolnego
~Asss2021-10-05 11:09:51 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Lubię Smog bo widzę czym oddycham.
~Adek 2021-10-05 09:16:20 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Podnieść ceny biletów o 30% i zmusić ludzi do jazdy wiecznie opóźnioną komunikacją miejską. Głosowali na Sutryka? To buźki w kagańce i klaskać ????
~Wojtek2021-10-05 08:21:28 z adresu IP: (195.140.xxx.xxx)
Sutryku połóż najpierw brakujące tory tramwajowe i obniż ceny biletów to ludzie chętnie to przemyślą.
~Anty_seba2021-10-05 08:08:15 z adresu IP: (80.49.xxx.xxx)
Zabierzcie się za patusów palących meble w piecach w lokalach socjalnych. W domu muszę deklarować jakie mam źródło ciepła, a mieszkańcy kamienic?!!?! Latem nie ma takiego smogu a aut jest tyle samo, dziwne nie?...
~Nick2021-10-05 07:50:29 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Żeby jeszcze punktualnie jeździły. Ostatnio jak głupek czekałem 30 minut bo autobus nie przyjechał a następny był o czasie z d.
~Manuela2021-10-05 07:49:17 z adresu IP: (89.71.xxx.xxx)
Chętnie skorzystałabym z MPK ale bilety są zbyt drogie.
~Lucky 2021-10-05 07:25:14 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Kiedy był logdown i samochody w ogóle nie jeździły też był smog. Dlaczego nikt o tym nie przypomina? Przecież przez przypadek wydało się, że samochody mają znikomy wpływ na smog. Nigdy nie było możliwości wyłączyć tyle samochodów z ruchu i sprawdzić, a tu masz... No i cisza.
~Nieprawda 2021-10-05 10:03:45 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Nie wiem skąd te i formacje. Z tamtego roku "Jak wynika z danych opracowanych przez Warszawę bez Smogu(1), warszawki oddział alarmu smogowego, 23 marca br. dobowe stężenie tlenków azotu było w stolicy naszego kraju prawie sześć razy niższe nić w analogicznym okresie ubiegłego roku". Wydaje mi się, że przyjmujesz tylko te informacje, które Ci aktualnie pasują.
~Pikus 2021-10-05 07:16:38 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Stworzyli taki system żeby tworzyły się korki, a teraz ogłaszają alerty. Na dodatek wprowadzony został przepis o przejściach dla pieszych i samochody zamiast przeleciec dłuższy odcinek drogi, co 50m stają i ruszą, a każde ruszanie to największe zurzycie paliwa. Geniusze.
~Marecki2021-10-05 05:03:57 z adresu IP: (31.2.xxx.xxx)
Bus pasy powinny być regulowane światłami a nie stoją puste raz na jakiś czas coś przejedzie. Tak samo te ścieżki rowerowe prawie nie wykorzystane.
~Do rowerzysta2021-10-05 12:53:49 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Podobnie można mówić o tej pladze rowerzystów daltonistów... No ich przecież światła i przepisy nie obowiązują
~Rowerzysta2021-10-05 08:20:24 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ja korzystałem. Kierowcy to i tak gnoje co mijaja w zbyt bliskiej odległości
~Antysman2021-10-05 03:14:48 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Moje auto jest bardziej ekologiczne niż wasze elektrownie węglowe, autobusy i puste tramwaje.Nara
~Bres2021-10-04 23:18:36 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
A co ? Inwestycja w tramwaje nie sprawdza sie? Trmwaje + torowisko+siec trakcyjna+ trafo. +zajezdnie+dyrekcja to najdrozszy srodek lokomocji. 1 tram=10mln. Bus=800 tys. Bus nie potrzebuje torow i trakcji. Jest tez anty-ekologiczny. Policzcie ile wegla trzeba spalic zeby tram.ruszyl i jechal. Spaliny z aut to 1/10 spalin z wegla spalonego dla.jazdy tram.Tram.jezdza puste. Siec i rozklad jazdy tram.sa fatalne. Jadac autem trace 20 min. Jadac tram. trace 2 godz. I nie musze dreptac do i miedzy przystankami. Kiedy prezydenci Wrocka zrozumieja ze nabardziej ekonom. i ekologiczny jest transport prywatnym autema nie komunikacja zbiorowa, i przestana zmuszac wroclawian do transportu zbiorowego. Caly swiat odwraca sie od tramwajow i atomu. Polska na odwrot. Kiedy producenci tego shitu przestana dawac prowizje by sprzedawac ten shit. Zieloni obudzcie sie, policzcie prawdziwe koszty i ilosci spalin, przeciez kazdy skonczyl SP. ZACZNIJCIE PROTESTOWAC PRZECIW TRAMWAJOM I DEWASTACJI=ZWEZANIU ULIC
~Barb2021-10-05 11:36:35 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ulice z gumy nie są, samochód wygodny, ale trzeba go jeszcze zaparkować, a z tym też są problemy
~Cthulhu2021-10-04 23:12:44 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Chętnie bym się przesiadła w komunikację miejską, bo jakość dróg i korki nie zachęcają do jeżdżenia własnym autem. Problem w tym, że po pierwsze ceny biletów są zdecydowanie za wysokie. Po drugie, spóźnienia tramwajów czy autobusów są we Wrocławiu na porządku dziennym, nie zapominając o tym, że często dany tramwaj/autobus w ogóle nie przyjeżdża. Po trzecie jest za mało linii tramwajowych/autobusowych bezpośrednio łączących 'końce' Wrocławia. Żeby dojechać do pracy na Bierutowską muszę co najmniej raz się przesiadać, co zabiera mi w obie strony około 3 godz 40 min. Doliczając do tego korki i spóźnienia mam 4 godz. wyjęte z życia przez dojazdy do pracy. Już nie biorę pod uwagę tego, że jak pracuję dłużej niż do 23, nie zostaje mi nic innego jak wracać taksówką.
~Marek2021-10-05 05:17:05 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
90zl. miesięczny na wszystkie linie posiadając aplikację Nasz Wrocław. Rzeczywiście drogo. Jak sobie zatankuję auto za dziewięć dych, to mam kupę jeżdżenia po mieście.
~Babcia Frania2021-10-05 01:03:50 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Masz rację ,a w niedzielę jaki problem,tramwaju zero,zostaje taxi.Ale zato tak zwężone ulice przez kwietniki czy jak to się nazywa ,że trudno autem przedostać się np.Daszyńskiego.
~dobromira2021-10-04 23:59:14 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Moja praca wiąże się z przemieszczaniem nieraz z jednego końca miasta na drugi (np. Jagodno-Zakrzów). Komunikacją zbiorową jest to mało skuteczne a tak naprawdę nierealne. Zwłaszcza że nieraz zaczynam rano a kończę późnym wieczorem. 2) Tego całego covida jakoś się nie boję ale nie mam ochoty na towarzystwo chychrających babć i niedomytych obywateli. Po prostu się brzydzę...
~Ice2021-10-04 21:20:20 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Hmm robi się zimno, auta zaczynają generować smog... Gdzie tu logika? Czy tak trudno dociec prawdziwej przyczyny?
~Macie swój Wrocław. Miss 2021-10-04 21:00:41 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Mój były znajomy z szczepina w Wrocławiu tak chwalił wasze miasto a u was drogo , brudno ciągle jakieś afery , smog ,szczury . Wesołego życia ci życzę pajacu na D.... A i pozdrawiam twoją nową kochankę taka głupia jak ty za 4 lata następna ?
~Kaśka. 2021-10-04 20:57:53 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Nie ma sprawy, mogę się przesiąść na MPK, ale wtedy, gdy wyremontują i odkorkują Wrocław. Niestety autobusy jeżdzą nieczęsto i okrężnymi drogami przez zakorkowane ulice przez co mój powrót z pracy trwa ponad godzinę a autem 25 minut (uliczkami bocznymi)
~antyekolog 2021-10-04 20:54:49 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Obecne zadymienie Wrocławia to efekt rozpoczętego sezonu grzewczego i prac na działkach. Działki, ogródki działkowe to jakiś śmieszny przeżytek przywieziony ze wschodu. Podobne można spotkać np pod Lwowem. Działki powinny być przekształcone na ogólnodostępne tereny zielone. Obecny stan jest nie do zaakceptowania. A w takiej porze jak jesień to miejsce wielu emisji dymu z kopciuchow, które ogrzewają różnego rodzaju pokraczne budyneczki, w których zamieszkują użytkownicy tychże dzialeczek lub osoby bezdomne. Tylko gdzie jest straż miejska i policja? Które powinny pilnować porządku prawnego i karać osoby trujące całe miasto!!!
~Mimi2021-10-04 21:02:27 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
A co działki mają do tego? Na ROD jest zabronione palenie gałęzi i liści. Ponadto działki są oazą zieleni i raczej nie zanieczyszczają powietrza. To korki i wszechobecne remonty ulic, zastój wiatru (położenie geograficzne Wrocławia) i sezon grzewczy są w większości powodem smogu. Auta miast przejechać przez miasto stoją w korkach
~Dziadek2021-10-04 20:25:47 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Coraz bardziej zwężane ulice, coraz dłuższe stanie w korkach, brak alternatywy dla samochodu przy dojeżdzie do osiedli molochów na obrzeżach miasta. Jeden autobus na pół godziny to porażka..
~MPK602021-10-04 19:50:34 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
no to jest bardzo dobry pomysł żeby ludzie przesiadli się w komunikację miejską, tylko szkoda że miasto nie potrafi nam jej zapewnić na wysokim poziomie... Bilety MPK są coraz droższe a jakość usługi wcale się nie poprawia. Dla mnie to jest absurdalne, dojechać gdziekolwiek w tym mieście tramwajem czy autobusem to tylko festiwal nerwów i skrajnych emocji, fajnie tak sobie zachęcać mieszkańców do korzystania z komunikacji nie robiąc przy tym nic, co rzeczywiście mogłoby kogokolwiek zachęcić. Ja sam jestem zmuszony do korzystania z komunikacji miejskiej, bo samochodu nie posiadam, a wiedząc jaka jest kultura drogowa w Polsce boje się wsiąść w głupi rower i jest to dla mnie najgorsza część dnia. Naprawdę, zarząd MPK czy ktokolwiek za to odpowiada albo powinien "wziąć kredyt i zmienić pracę", albo powinien wziąć się za robotę. Pozdrawiam, 60
~Bres2021-10-05 00:19:39 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Gdyby prezydenci miasta nie kupowali tramwajow a male auta osobowe to juz za Zdrojewskiego wszystkie rodziny bez aut dostalyby je za darmo. A zakupy tramwajow przez Dutkiewicza i Sutryka bylyby zbedne. Te pieniadze mogly byc wydane madrze i z pozytkiem dla miasta i ludzi. Ale lizusy z rady miejskiej podpisywaly wszystkie uchwaly po dyktando preziow
~Wrocławski krasnal walecz2021-10-04 19:43:53 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jeśli chodzi o "prezydenta "Sutryka .....Wrocław od wielu lat zajmuje jedno z trzech pierwszych miejsc najbardziej zanieczyszczonych miast na świecie w sezonie jesienno-zimowym.Normy w przerażający sposób są przekroczone -po 300,400 proc i więcej .Wyprzedza kilkudzieciomilionowe metropolie z Chin ,Indii,Pakistanu .Rok temu w dniu w którym Wrocław zajmował bodaj pierwsze lub drugie miejsce najbardziej zanieczyszczonego miasta na świecie -było akurat święto pizzy i ten "prezydent "Sutryk fotografował się na tle "Benek pizza",ludzie !,na Boga!dlaczego głosujecie na polityków tej proweniencji ?!.Mieszkam od wielu lat w Stablowicach -to dzielnica niedużych domków jednorodzinnych -w sezonie grzewczym -smród,pył ,dym w powietrzu tworzy wręcz komorę gazową,nie da się otworzyć okien ,wyjść na ulicę ,do ogrodu -normy przekroczone po 1000 razy .Dlaczego ?,ludzie palą w kopciuchach -czym popadnie :opony samochodowe ,plastik,śmieci ,szmaty i nikt z urzędników miejskich ,władz miasta -nic z tym nie robi -pozorowane programy wymiany pieców -źle napisane ,nikogo nie interesują -dlugo ,wkład własny itp.Wielokrotnie pisałem o sytuacji m.in.na stronie tego prezydenta Sutryka -wszystkie wpisy -okazuje się -usuwal własnoręcznie !.Już kilkadziesiąt lat rządzi ta klika PO miastem -zaczelo się od Zdrojewskiego i przez te kilkadziesiąt lat nic się nie zmienia -smog coraz potężniejszy ,korki coraz większe ,zabudowywanie miasta betonem na potęgę (korytarze powietrzne ),wycinanie lasu -chocby Mokrzanskiego niewiarygodne !,od czego jest Sutryk i cała ta świta?....ludzie pora już dawno odsunąć tych ludzi od koryta!,obudźmy się !,Wrocławianie !
~Wrocławski krasnal Walecz2021-10-04 22:27:53 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Zbyteczny sarkazm-gdybyś był zwykłym mieszkańcem tego miasta -dobrze byś to dostrzegał i rozumiał .Wrocławiem od wielu lat -rządzi grupa ludzi ,która poza tym,że stale wzbogaca się ,nic nie robi ,niczego nie zmienia .Miasto uzyskuje największe na świecie zanieczyszczenie powietrza -wyprzedzając azjatyckie kilkudziesieciomilionowe metropolie,a urzędnicy -wladze tego miasta nie potrafią i nie chcą choćby skonstruować sensownego programu wymiany kopciuchow,który ten stan w dużej mierze generują.Nie potrafią nawet zadbać -by było przestrzegane prawo!,by nie palono opon samochodowych ,plastiku i śmieci .Nic nie potrafią -robia jedynie interesy z deweloperami ,którzy krytycznie zabudowują resztki korytarzy powietrznych .Nie potrafią zapobiec choćby wycinaniu ostatnich zielonych płuc Wrocławia -lasu Mokrzanskiego .Wszystko mają gdzieś -mieszkańcow ,miasto,rozwój -jedynie zyski ,interesy ,uklady i PR w rodzaju fotografowania się z Benek pizza -w dniu święta pizzy....Po co komu -taka władza ?,potrzebna?....Pora coś zmienić ,aby cokolwiek ruszyło -nalezy odsunąć tych ludzi od władzy
~xxx2021-10-04 21:51:54 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
Odsunąć ludzi i krasnoludki zrobią porządek????????. Uwiną się w tydzień i będzie sielsko-anielsko.
~Wro2021-10-04 17:42:43 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Jeden składnik nie robi różnicy. Pozatykane strzelistymi budowlami deweloperów miasto nie jest w stanie przewietrzyć tej mieszanki pyłów. Przykładem jest zaklejona Legnicka, czy os.Kosmonautów (Lokum da Vinci). tu nawet w bezwietrzne dni były przeciągi. Teraz marazm jeśli nie ma huraganu. To nie tylko większa liczba samochodów kopcących w korkach.
~Wrocławski krasnal walecz2021-10-04 19:55:26 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
To prawda ,masz rację .Smog w znacznej większości powodują kopciuchy i spalanie w nich wszystkiego -od opon samochodowych po plastik.Od kilkudziesięciu lat rządzi tym miastem ta sama grupa ludzi -PO,nic nie robią a sytuacja stałe pogarsza się .Dlaczego wciąż wygrywają wybory samorządowe ?,czy tyłu idiotów glosuje?,czy powstaly tu łańcuchy wzajemnych powiązań ?,beneficjentów zastanego układu?,niech każdy z nas -Wroclawianie -odpowie sobie na to pytanie i zastanowi się ,czy nie warto tego zmienić ?....
~Wro2021-10-04 17:13:42 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Mimi ! A kogo obchodzi orientacja Sutryka ( jego sprawa/problem). Jak nie potrafi ( a tak właśnie jest) zarzadzać zmusić go, żeby oddał miejsce komuś, komu leży na sercu los tego miasta. On już tyle czasu się lansuje za nasze podatki we wszystkich mediach, że może już wystarczy. I niech zabierze ze sceny tego kolegę Balawajdera i urzędników/wazeliniarzy. Destruktorzy !
~Tramwaje w waszym2021-10-04 13:25:31 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
mieście są za drogie, aby nimi jeździć. Bilet kosztuje 5 zł przypominam. Bilet do Niemczy, Sobótki czy Mietkowa kosztuje (około 34-40 km) kosztuje osiem zł.
~Miki2021-10-04 13:20:37 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
To po co $utryk zakupił,nowe tramwaje❓Zadłużył miasto.Teraz tramwaje,do lombardu i miasto oddłużać ❗Beznadziejny z niego gospodarz❗Tylko lans w mediach,np. na paradzie równości.Skoro taki otwarty to może powie w końcu,jaka jest jego orientacja.Taki gieroj.
~We Wrocławiu2021-10-04 13:18:50 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
oczywiście nie ma żadnego smogu. Ci którzy tak twierdzą robią na tym pieniądze.
~Nie ma?2021-10-04 17:23:38 z adresu IP: (31.178.xxx.xxx)
Nie potrzebne mierniki, wystarczy nos. A kto w czwartek wieczorem wypuszczał czarny dym z wyższego komina elektrociepłowni - chłopcy palili fajkę pokoju, czy ten obcy właściciel ( bo to nie polska firma przecież). Odkąd noce są chłodniejsze zaczęłosię palenie byle czym przed sezonem - smród jest każdego wieczoru, a pieców już mniej przecież. Dzika deweloperka pozatykała miasto i się nie wietrzy. A kto im w tym pomógł? No kto? Pozdrawiam.
~Nas mieszkańców2021-10-04 13:17:59 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
nie obchodzą żadne alarmy smogowe. Życie płynie dalej i nic to nie zmieni.
~Jarek2021-10-04 13:16:18 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Świetnie. A jaka jest szansa że dojadę z punktu A do B?
~Redol2021-10-04 13:12:49 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Smog akustyczny Tramwaje, samochody, samoloty, sąsiedzi, imprezy i przeróżne zdarzenia generują nieustanny szum. Z danych opublikowanych przez Europejską Agencję Środowiska (EEA) wynika, że co piąty mieszkaniec naszego kontynentu narażony jest w swoim najbliższym otoczeniu na szkodliwy dla zdrowia hałas. Cisza staje się towarem deficytowym. Jak podkreślają eksperci EEA - unijny cel, by do 2020 roku ograniczyć otaczający nas hałas, nie zostanie osiągnięty. Problem jest wszechobecny, bo z raportu wynika, że na hałas powyżej 55 dB narażonych jest ponad 130 mln Europejczyków. Nasze miasta są głośne. Wpływ hałasu na nasze zdrowie czy samopoczucie zaczyna się gdzieś od 55 dB, tak się przyjmuje - mówi dr Jan Felcyn z Katedry Akustyki na Wydziale Fizyki UAM. - Tak naprawdę każda ulica, wzdłuż której idziemy, będzie miała taki poziom hałasu, a jeżeli będzie to ulica większa, gdzie jest więcej pasów i przejazdy są szybsze, to będzie więcej.
~Redol2021-10-04 13:11:51 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tramwaje do wszystkich osiedli
~DR Iryda2021-10-04 12:45:19 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Magistrat proponuje 30% zniżki na przejazd MPK dla wszystkich kierowców, którzy zostawią swoje auta na parkingach, albo w domach - to by była propozycja! Domyślam się, że trzeba rozpocząć kolejną akcje - propagandę, bo drogie bilety MPK się nie sprzedają. Niestety po tych ostatnich podwyżkach cen biletów taksówki są tańsze od tramwajów i autobusów!
~Maśliczanin2021-10-04 12:13:57 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Od trzech dni czekam na tramwaj i czekam nadal...
~wrocławianin2021-10-04 11:39:49 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Komunikacja miejska we Wrocławiu powinna być darmowa!
~Pan samochodzik2021-10-04 11:30:06 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Dlaczego jest w Wrocławiu smog? Odpowiedz na to jest banalnie prosta. Urzędnicy miejscy zmuszają kierowców by NIE przesiadali się do komunikacji miejskiej ale pozostali w swoich autach. Sorry Winnetou ale podróżowanie po Wrocławiu taniej wychodzi jeżdżąc własnym autem i to na solo niż komunikacją miejską. Nie jestem frajerem by dokładać kolejne pieniądze do waszych interesów. Obniżcie ceny biletów i z chęcią się przesiądę do komunikacji miejskiej tym bardziej że lubię tramwaje.
~Fred2021-10-04 09:16:07 z adresu IP: (88.152.xxx.xxx)
Jak to rozumieć: prośba czy sugestia? A może coś na zachętę?
~blablabla2021-10-04 08:30:21 z adresu IP: (80.55.xxx.xxx)
tylko puste slogany - nic nie robią w tym kierunku, a nie przepraszam, przecie bardzo zachęcili i zachęcają do komunikacji miejskiej podnosząc ceny biletów.
~wrocławianin2021-10-04 07:54:16 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Serwer Urzędu zbyt długo nie odpowiada. Czyli padł.
~Ciekawe2021-10-04 07:24:30 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Może udałoby się pokazać dane z ubiegłego roku, gdzie ruch samochodowy był zauważalnie niższy. Ciekawym wyników... Może się okaże, że kreowana teza nie jest wiarygodna acz wygodna?