2-latek miał udar! W ciężkim stanie trafił do szpitala przy Fieldorfa. Lekarze: tak małego pacjenta jeszcze nie mieliśmy - Radio Wrocław

2-latek miał udar! W ciężkim stanie trafił do szpitala przy Fieldorfa. Lekarze: tak małego pacjenta jeszcze nie mieliśmy

Elżbieta Osowicz
Elżbieta Osowicz, PL
| Rok temu, 2025-05-05, 06:00
2-latek miał udar! W ciężkim stanie trafił do szpitala przy Fieldorfa. Lekarze: tak małego pacjenta jeszcze nie mieliśmy - Dwulatek trafił do jednego z wrocławskich szpitali z udarem niedokrwiennym mózgu. Fot: pixabay (zdjęcie poglądowe)
Dwulatek trafił do jednego z wrocławskich szpitali z udarem niedokrwiennym mózgu. Fot: pixabay (zdjęcie poglądowe)

Dwuletnie dziecko z udarem niedokrwiennym mózgu uratowane dzięki zaangażowaniu wielu zespołów medyków z Dolnośląskiego Szpitala Specjalistycznego im. T. Marciniaka we Wrocławiu. Chłopiec w ciężkim stanie, z jednostronnym niedowładem, trafił do wrocławskiego ośrodka, który na co dzień pełni dyżur udarowy dla dorosłych. Jak mówi dr Katarzyna Lubkowska z pracowni neuroradiologii zabiegowej, tak małego pacjenta z udarem jeszcze nie leczono w tym ośrodku:

- Była to pierwsza trombektomia mechaniczna wykonana w naszym szpitalu u tak małego pacjenta. Wykonujemy zabiegów trombektomii około dwustu rocznie, jednak w przeważającej większości u pacjentów dorosłych, niemniej jednak tutaj dziecko kwalifikowało się do takiego leczenia i był to jedyny sposób leczenia, który mógł przynieść korzyść dla pacjenta.

Przeczytaj: Jak do tego doszło? Wykryto uszkodzenie konstrukcji ważnego przystanku we Wrocławiu. "To jest niebezpieczna sytuacja"

"Stan był ciężki. Po udarze prawie nie ma śladu"

Dzięki szybkiemu usunięciu skrzeplin blokujących naczynia krwionośne w mózgu dziecka udało się uniknąć powikłań wynikających z udaru. Teraz, po udarze prawie nie ma śladu. - Chłopiec wymagał wielospecjalistycznego leczenia - przyznaje kierująca oddziałem neurologii dziecięcej dr Dorota Cichosz: 

- Bezpośrednio po zabiegu trombektomii trafił do oddziału intensywnej terapii dziecięcej, gdzie przebywał przez dobę, a następnie został przekazany do naszego oddziału. Pod naszą opieką był niecałe trzy tygodnie. Jego stan początkowo był bardzo poważny, udar był rozległy, natomiast na szczęście stopniowo stan się poprawiał.

Po wypisaniu ze szpitala przy Fieldorfa chłopiec trafił jeszcze na oddział rehabilitacji dziecięcej w placówce przy Koszarowej. Obecnie jego stan jest określany jako bardzo dobry.

Polecamy również: Wypadek autokaru z amerykańskimi żołnierzami na A4, są ranni! Na miejscu siedemnaście zastępów straży oraz śmigłowiec

 


Komentarze (190)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Kkmil 2025-05-14 21:14:55 z adresu IP: (83.25.xxx.xxx)
Mój symbol miał udar niedokrwienny i nikt tak nie zareagował jak lekarze z Wrocławia. Syn ma tylko 7 lat udar był 2 latatemu leczyli go na padaczkę a miał typowe objawy udaru. Do tej pory ma częściowy niedowlad lewej dłoni i stopy. Żaden lekarz nie powie jak pomóc co robic aby było lepiej i pomóc mu w tym. Gratulacje dla lekarzy takich ze świeczką szukać
~Kate 2025-05-10 07:27:14 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Wspaniale! Usciski dla malego pacjenta!
~marc 2025-05-09 18:03:49 z adresu IP: (2a00:f41:1434:28fa:0:x:x:x)
ja ledwo wyprowadziłem dwuletniego synka po zapaści po szczepieniu. Pięć lat trwało leczenie i rehabilitacje. Pierwszy kontakt mieliśmy po dwóch latach. Tak to była roślina... Szczepionka potrójnie kojarzona...
~Ania 2025-06-09 09:53:50 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Czy NOP został zgłoszony?? U nas nie chcą zgłosić nopu
~Nick 2025-05-11 20:15:25 z adresu IP: (2a00:f41:c06:750a:e5a6:x:x:x)
Proszę o informację jakie było leczenie i rehabilitacja synka .
~Gra 2025-05-09 08:55:22 z adresu IP: (2001:4c3c:3600:1100:f325:x:x:x)
Dzieci nie szczepiono na covid.
~raz23 2025-05-11 22:09:23 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Szczepiono. Szczepienie przeciw covidowi jest bezpłatnym szczepieniem zalecanym dla dzieci po ukończeniu 12 czy 13 miesiąca.
~Foliarz 2025-05-07 11:53:22 z adresu IP: (2a00:f41:808a:98db:b0ff:x:x:x)
No coz, szkoda malego dziecka, wiadomo skad ten udar. Moja corka tez po 1 szczepieniu zachorowala i do dzisiaj choruje a minelo dobrych kila lat. Od tej pory nie szczepie w ogole dzieci i nie choruja tak jak dzieci zaszczepione, cos w tym jest..
~Teol 2025-05-07 09:58:00 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
To najpewniej wina szczepień: jakby dziecko nie było szczepione to by nie dożyło tego udaru ( ͡° ͜ʖ ͡°)
~raz23 2025-05-11 22:12:22 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Po co się odzywać, kiedy się pojęcia na temat nie ma? Może się czegoś jednak najpierw dowiedz. Na przykład znajdź jakieś porównanie zdrowia dzieci szczepionych i nieszczepionych. Instytut Roberta Kocha niemiecki robił takie na przykład.
~Miky 2025-05-07 09:08:20 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
I wysyp antywacków w pełni, jak grzyby po deszczu, stada wariatów..
~Aga 2025-05-10 17:40:36 z adresu IP: (195.82.xxx.xxx)
Ty za to widać w pełni wywackowany - siadło na łeb
~Marekz 2025-05-09 20:34:28 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
I spójrz jakie te antywacki znerwicowane. I jak walczą o polskie znaki, hahahaha.
~Don Pedro 2025-05-08 21:16:08 z adresu IP: (2a00:f41:b88e:a7a4:0:x:x:x)
Mam nadzieję ,że się dzbanie wyszczepiłes na srovid 5- razy jak Icek Morawicek kazał w TV i szyyyybko wyciágniesz kopyta !
~Znachor 2025-05-07 09:07:28 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Cudowna szpryca kolec białka rodzice przyjęli elixir po którym zawały,udary , zakrzepica staje się norma to wszyscy dostali w Gratis ci którzy przyjęli elixir wiem co piszę od 2021 r dokładnie przez dwa lata był problem z dostępnością Heparyny oraz innych substancji temu podobnych np: Clexane,Neoparin ,itp...wystarczyło sprawdzić wynik D-Dimery przed i po szczepieniu ale skąd biedny Naród ma to wiedzieć
~Lili 2025-05-07 08:40:34 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
Na 100% rodzice zaszczepieni pewną niechlubną substancją w ostatnich latach. Dziecko jak gąbka, zbiera żniwo. Przykre...
~Beb 2025-05-07 05:56:57 z adresu IP: (109.95.xxx.xxx)
Chryste Panie, usunięcie sekcji komentarzy na wszystkich stronach sprawiło, że zapomniałem jaki jest poziom komentujących.
~Tegilla 2025-05-06 22:43:04 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Jest Pani , trochę porąbana i pisze Pani kocopoły, nie zastanawiając się nad sensem . Po pierwsze jak mogli się zawsze szczepić ludzie , skoro pierwsze prace nad szczepionkami powstały w XVIII wieku. Czyli według Pani za czasów kamienia łupanego ludzie już się szczepili. Szczepionki już nie są tymi co kiedyś. Teraz szpryce to biznes dla firm farmaceutycznych i nie chodzi tu o zdrowie ludzi .
~Ewa 2025-05-06 22:34:40 z adresu IP: (2a02:a313:8299:7400:99af:x:x:x)
Matka dziecka jest w pełni odpowiedzialna za dziecko i mam nadzieję że trafi do więzienia na wiele lat.
~El. 2025-05-07 03:21:34 z adresu IP: (91.196.xxx.xxx)
Przeczytałaś artykuł? Wiesz co komentujesz czy jesteś chora psychicznie?
~Zmartwiona 2025-05-06 22:23:11 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
On trzeźwo myśli ,ale nie dotyczy to wszystkich.
~Nela63 2025-05-06 21:16:21 z adresu IP: (77.222.xxx.xxx)
Pod artykułami możliwość komentowania powinna być zablokowana.( takimi artykułami)
~raz23 2025-05-11 22:15:12 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wolność słowa tylko tam, gdzie myślą jak Ty i Tobie podobni? Nie potrzebujesz prawda? Inni za Ciebie myślą.
~daemon 2025-05-07 18:16:55 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
cholerne lewaki, wam juz nic nie pomoże..... moze tylko lobotomia
~Niki 2025-05-06 22:50:15 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Komuch który zabiera wolność wypowiedzi! Wracaj do Rosji!
~Kkk 2025-05-06 20:57:55 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ja nie wiem po co piszecie takie komentarze pod takim artykułem w ogóle nie na temat szacunek dla Lekarzy wspaniała praca i wspaniali ludzie. A was proszę o zastanowienie się zanim coś napiszecie bo byle bzdury bez składu i ładu byle by popisać to każdy potrafi nudzi się wam i nie macie co robić to na spacer se wyjdźcie i se szare komórki przewietrzanie.
~Dżony 2025-05-08 11:02:58 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ci lekarze może tak, jednak dzięki innym geniuszom zmarł mój ojciec. Do lekarzy mam teraz duuużo dystansu
~Arek 2025-05-06 19:59:46 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
~Taki jeden 2025-05-06 19:55:38 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Może za dużo palił, za dużo pił i za mało się ruszał? Ale skoro tak, to ostro sobie folgował, skoro już po 2 latach go złapało…
~Obiektywnie 2025-05-06 22:34:41 z adresu IP: (46.227.xxx.xxx)
Inka nie rozumie Twojego sarkazmu. Kiedyś mówiło się "tempa dzida", dziś odebrałbym to, a komplement... :)
~Inka 2025-05-06 21:31:31 z adresu IP: (79.191.xxx.xxx)
Chłopie, w takim razie, czym wytłumaczyć twój deficyt w mózgu.
~Ola 2025-05-06 19:44:19 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
Pewno chrzczony
~Alex 2025-05-07 08:18:18 z adresu IP: (46.113.xxx.xxx)
Jesteś głupia czy udajesz...?
~Misia 2025-05-06 20:22:09 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
A co to ma wspólnego masakra
~Antykomunista 2025-05-06 20:02:27 z adresu IP: (185.183.xxx.xxx)
Na pewno. Elgiebety by nie zareagowały albo uśmierciły jak w Oleśnicy.
~Pacjentka 2025-05-06 19:44:17 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Brawo Lekarze
~Beza 2025-05-06 19:33:34 z adresu IP: (2a00:f41:7003:e52b:642d:x:x:x)
Brawa dla lekarzy i wszystkich pracowników medycznych.Jestescie Wspaniali.
~Piter 2025-05-06 18:32:09 z adresu IP: (213.76.xxx.xxx)
Pewnie przez szczepienia rodziców.
~daemon 2025-05-07 18:20:38 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
~anan , syndrom wyparcia, nic do nich nie dociera pomimo lawiny okaleczeń po preparatach
~Edi1995 2025-05-07 06:14:57 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
U nas jedno dziecko po szczepieniu po roku upośledzone zespół Aspergera drugie po szczepieniu po roku padaczka i autyzm głęboki trzecie po szczepieniu po porodzie półtora miesiąca śmierć łóżeczkowa i co powiecie obecnie jestem w czwartej ciąży choćby mieli mnie zabić nie zaszczepię
~Kobieta 2025-05-06 21:03:44 z adresu IP: (185.62.xxx.xxx)
Ależ ty walnięty
~anan 2025-05-06 20:35:16 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Po szprycy więcej jest takich dowodów, ale ciągle zaprzecza się prawdzie
~Pewnie 2025-05-06 20:01:23 z adresu IP: (2a00:f41:70a4:b467:0:x:x:x)
~Janina. 2025-05-06 18:29:57 z adresu IP: (2a00:f41:b81b:6183:0:x:x:x)
Napisałam durne pały i słowo los.
~Janina. 2025-05-06 18:28:01 z adresu IP: (2a00:f41:b81b:6183:0:x:x:x)
Durni ludzie,kiedyś świat nie był struty Putin co chwila puszcza w powietrze proszki trujące, to on wytwarza chemię na wszystko.Chemia w dzisiejszych czasach jest we ws,ystkim i koniec z naszym zdrowym organizmem.A szczepionki nie są złe. Zawsze ludzie się szczepili i było dobrze.To wy i ja ludzie gotujemy sobie łoś na świecie.O nic nie dbamy i mamy to co mamy.Ludziom nic w życiu nie jest potrzebne tylko pieniądze jak najwięcej ich mieć od innych.Przemyslcie durne pary swe zycie.
~anan 2025-05-06 20:37:02 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Janina, puknij ty się w glowe, kto kogo truje od zarania tych dziejów
~Joanna 2025-05-06 18:36:32 z adresu IP: (2a02:a313:a3a9:ac80:cce:x:x:x)
Coś się chyba autorowi komentarza zdrowo pomyliło!!!Puknij się !!!
~Gniewko Świetopełk 2025-05-06 18:14:54 z adresu IP: (77.65.xxx.xxx)
Wiem że do twardogłowych antyszczepionkowcow to nie przemówi, ale nasz śp lekarz , świetny Specjalista i mega autorytet, wielokrotnie nagradzany tytułem honorowego mieszkańca Gniezna dr Fluder, był zwolennikiem szczepień. Pomimo że wiele lat pracował z pacjentami, nie chorował na wszelkiego rodzaju wirusy i baterie które przynosili. Covid go jednak tak zdrowotnie zdewastował, że powiedział ,,nie doceniłem jak poważna to choroba, mój standard życia dramatycznie się pogorszył po jego przebyciu,,. Krótko po tym zmarł. Nie słuchajcie tego średniowiecza, które nawet nie wysiliło umysłu żeby zajrzeć np na researchgate aby sprawdzić wyniki badań, sposób przeprowadzania prób itd. (Dla nich wszyscy są w zmowie, reptilianie i chemitrails). Lepiej wyciągnąć prosty wniosek, że szkodzi bo tylko to ich mózg przetwarza...
~Alex 2025-05-07 08:22:56 z adresu IP: (46.113.xxx.xxx)
Ciekawe ile kasy za te brednie dodtajesz
~Kat 2025-05-06 18:50:49 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
No to napisz Nam, jak wykonano badania na brak wpływu szczepionki na płód, jeżeli takie badania prowadI się przez 10 lat po urodzeniu dziecka ?
~Maryla 2025-05-06 17:12:36 z adresu IP: (37.31.xxx.xxx)
A ja się szczepie i to moja decyzja.Kiedys rodzice przeważnie nie byli zbyt wykształceni ale lekarz był dla nich autorytetem .A może A tyszczepuonkowcy powinni sami pokrywać koszty leczenia jak tacy mądrzy. Niby wykształceni i wszystkie rozumy pozjadali A ciemni jK w średniowieczu.
~KenZe 2025-05-11 10:13:23 z adresu IP: (89.72.xxx.xxx)
Masz rację Maryla, powinni płacić za leczenie albo wypad z NFZ.
~Wiedma 2025-05-07 12:52:14 z adresu IP: (84.40.xxx.xxx)
To pani jest ciemna i nie myśląca. Łyka pani wszystko jak pelikan.
~Babcia 2025-05-06 21:12:58 z adresu IP: (185.62.xxx.xxx)
Też jestem za tym ,aby w razie choroby dziecka, koszty, leczenia ponosili rodzice
~Marek 2025-05-06 18:33:21 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ci tzw. atyszczepionkowcy (tzn.ludzie myślący samodzielnie) już pokrywają koszty swojego leczenia, bo płacą podatki i opłaty na ZUS. Skoro ci się wydaje, że twoje leczenie i te twoje szczepionki są darmowe to znaczy,że masz o tym takie samo marne pojęcie, jak i o samych szczepieniach.
~Slavko 2025-05-06 18:18:26 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Lekarz? Autorytetem? Kobieto, na własne oczy widziałem jak lekarz specjalista w poradni szpitalnej sprawdzał na Google na co może cierpieć pacjent po opisie objawów! Lekarz w okolicy 35-40 lat. To jest dramat. Dramat na który wszyscy będą skazani.
~rtx 2025-05-06 16:47:28 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
przestańcie bredzić że to po szczepionkach
~Aga 2025-05-06 16:41:30 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Szczepionki byly?
~Gui 2025-05-06 16:27:00 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Stacje bazowe telefonii komórkowej STB
~Slavko 2025-05-06 18:20:40 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
STB to jest stacja TV na Ukrainie
~Asia 2025-05-06 15:33:21 z adresu IP: (85.221.xxx.xxx)
Ja jestem zwolennikiem szczepień ale przeciwnikiem szczepionki na covid. Znajomi farmaceuci sami się nie szczepili twierdząc że to "szit" więc po co ludziom teraz wciskać na siłę info jakie to było cudowne szczepić się na covid. No nie było ...
~Rusz głową 2025-05-06 20:27:41 z adresu IP: (83.31.xxx.xxx)
Asiu - ja też nie jestem antyszczepionkowcem, ale jestem antycovidoszczepionkowcem. Gratuluję zdrowego myślenia i pozdrawiam
~Marek 2025-05-06 18:35:50 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Do: Anna: dzieciak nie był za mały na szczepienie na covid. Szczepiono na potęgę kobiety w ciąży bez pokazywania Im ulotki (jak zawsze z resztą), chociaż producent wyraźnie zaznaczył, że szczepionka nie jest przebadana pod kątem szkodliwości dla płodu.
~Anna 2025-05-06 16:08:45 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
On był za.mały na szczepienie na covid. To nie od tego
~Monika 2025-05-06 15:23:15 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Tylko pogratulować tak wspaniałej kadry lekarzy i pielęgniarek. Wszystkiego dobrego życzę dla chłopca i jego rodziny,a także dla całego personelu tego szpitala.
~Cabanka84 2025-05-06 15:04:21 z adresu IP: (91.246.xxx.xxx)
Szczypawy robią swoje, konowały I ich zwolennicy drą ryje a karawana jedzie dalej.
~Andrzej 2025-05-06 14:29:14 z adresu IP: (95.50.xxx.xxx)
Niestety ale przez szczepienia na covid 19 globalnie wystepuje teraz nagminny problem z udarami i zawalami nawet wśród tak małych dzieci!
~Slavko 2025-05-06 18:23:11 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Do Todi A wpływ szczepienia na ciążę matki tego dziecka. Covid skończył się dopiero 3 lata temu.
~Todi 2025-05-06 18:14:15 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Przecież to dziecko zbyt małe na szczepienie covid
~Danusia75 2025-05-06 13:11:27 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
A ja jestem lekarzem poz, i miałam pacjenta, który przy mnie, w trakcie wizyty, dostał udaru z zaburzeniami mowy i niedowładem kończyny górnej.I miał covid, który został wykryty w czasie hospitalizacji Pacjent nie był szczepiony.Udar wystąpil w przebiegu Covid 19.Na szczęście udało się go wyrehabilitować. Pozdrawiam serdecznie antyszczepionkowców- poczytajcie o prozakrzepowym i proudatowym działaniu wirusa Covid
~Biotechnolog 2025-05-07 21:39:30 z adresu IP: (2a00:f41:70e9:3711:b62c:x:x:x)
Do Anan i Pediatra ! W żadnym preparacie leczniczym nie ma fragmentów abortowanych płodów ! Jeśli wypowiadają się Państwo na tak ważne tematy jak poważne NOPy poszczepienne i uważają Państwo, że Wasza wiedza jest jedyną słuszną to WYPADAŁOBY znać chociaż podstawy, czym są szczepienia, po co są szczepienia, jak opracowywane są szczepionki, w jakich komórkach i jaki sposób. Sugerowane, że PODOBNO części płodów są obecne w preparatach szczepionkowych jest taką ignorancją, że brak tchu. Nawet jeśli w innych rzeczach mają Państwo rację to takie wypowiedzi skreślają Państwa w jakiejkolwiek dyskusji opartej na WIEDZY! Wstyd!
~anan 2025-05-06 20:51:14 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Do Pediatra, wszystkie szpryce zawierają abortowane zarodki
~anan 2025-05-06 20:49:29 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Do Marek masz racje, matki w ciąży szprycowaly siebie, też dzieci od pierwszej doby po urodzeniu, wyniki tego wysypu leżą na oddziałach, a inne w domach z wodoglowiem, paraliżem itd. Ale lepiej wszystko zamiatać pod dywan i cichoszaaaaaa wszak gdyby to dziecko nie było szprycowane... to byłoby głośno‼️
~anan 2025-05-06 20:43:55 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Danusia75, lekarzu, znam trójkę dzieci, które po szprycy dostały mikroudarow, wodoglowia, paraliżu, padaczki. Zgon. Kobieto dokształcić siebie już czas‼️
~Marek 2025-05-06 18:39:58 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Do: Danusia 17: a matka tego dziecka w ciąży nie szczepiła się na covid? Bo szczepiono je na potęgę. W Anglii podczas przygotowań ciał osób po szczepieniach wyciągano z Ich żył całe "taśmy" zapychające żyły, połączone ze sobą "nici". A wy się zastanawiacie skąd udary? Są nagrania, dokumenty.
~Nickt 2025-05-06 17:28:38 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
A dyplom kupiła Pani na targu?
~Pediatra 2025-05-06 14:30:22 z adresu IP: (2a00:f41:1435:b0e6:e107:x:x:x)
Poprawka ,,abortowanych"
~Pediatra 2025-05-06 14:29:16 z adresu IP: (2a00:f41:1435:b0e6:e107:x:x:x)
W ,,szczepionkach na Covid" podobno były fragmenty abortowabych płodów, czy we wszystkich, nie wiem.
~Grzesiek Sz. 2025-05-06 14:04:29 z adresu IP: (83.10.xxx.xxx)
A wie już Pani o skutkach ubocznych brania szczepionek ?!
~Gjxgjxgjx 2025-05-06 13:26:10 z adresu IP: (91.240.xxx.xxx)
Proszę przestać wciskać KIT!
~Alicja 2025-05-06 13:06:03 z adresu IP: (2a00:f41:90db:dd2c:eb35:x:x:x)
Czytając niektóre komentarze,mam wrażenie że część ludzi powoli wraca do czasów jaskiniowców, tam nikt się nie szczepił nikt nikomu nie wszczepił czipa.XXI wiek ,.....smutne
~Mnm 2025-05-11 20:29:51 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
Edi1995 długość życia tzw "jaskiniowców" wynosiła nie więcej niż 40lat. Faktycznie, okazy zdrowia. Wiedza nie boli, radzę spróbować.
~Edi1995 2025-05-07 06:22:08 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Alicja ale jaskiniowcy mieli zdrowie by polować i ci Egipcjanie co budowali piramidy teraz weszła ta chemia pierwotnie szczepionki były opierane na ziołach a teraz na dopalaczach narkotykach czy jeszcze niewiadomo jakiej chemii i mamy być zdrowi
~Jula 2025-05-06 13:02:50 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Dziecko mogło mieć wrodzone wady serca, tego media nie podadzą a udar jest powikłaniem. Teraz zostanie dopiero przebadane.
~Edi1995 2025-05-07 06:23:35 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Wada serca wadą serca ale coś dodatkowo wpłynęło na pogłębienie tego stanu
~... 2025-05-06 12:09:59 z adresu IP: (37.31.xxx.xxx)
Postęp nauki i medycyny.
~M m g 2025-05-06 11:58:49 z adresu IP: (2003:cf:2f4e:599:18e0:x:x:x)
Cos wam powiem moja sp.babcia urodzila Sie w 1907 r zmarla w 2002 przezyla zycie i dwwie wojny bez szszepionek o co na to ??? Jak byla chora to leczyla sie natura, Jadla proste potrawy uwielbiala ruch na swiezym powietrzu ,malo co siedziala urodzila 5 dzieci i ppmagala w wychowaniu wnokow i prawnukow.
~Nata 2025-05-11 20:33:07 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
Slavko czyli uważasz, że nie powinniśmy leczyć chorych dzieci, tylko pozwalać umrzeć "słabszym osobnikom"? Bo przecież zaburzamy dobór naturalny.
~Slavko 2025-05-06 18:27:38 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
~Długo żyję A teraz ten dobór naturalny jest zaburzony. Słabsze osobniki przeżywaja i tworzą jeszcze słabsze potomstwo. Wpływ warunków środowiskowych na rozwój takiej babci a obecnych dzieci pominę bo ilość zmiennych jest ogromna.
~Magda 2025-05-06 13:42:49 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Babcia przeżyła również bez antybiotyków, które zostały odkryte gdy była dorosła. Czy to znaczy, że nie powinniśmy ich stosować, gdy dzieci są chore? Ile z nich by nie dożyło dorosłości? Babcia pewnie wszystkie swoje dzieci urodziła w domu. Czy to znaczy, że mamy przestać rodzić w szpitalach bo się da?
~Długo żyję 2025-05-06 12:41:47 z adresu IP: (109.243.xxx.xxx)
Ciekawe ile babcia miała rodzeństwa i ile z nich zmarło w dzieciństwie? To jest dobór naturalny. Zostają najmocniejsze osobniki.
~Jaja 2025-05-06 11:28:14 z adresu IP: (2a00:f41:2842:7029:28c7:x:x:x)
Ciekawe ile razy leciało już z rodzicami na wczasy o tym nikt nie wspomina
~Marek 2025-05-06 11:13:37 z adresu IP: (87.207.xxx.xxx)
Szczepionki na COVID??? Umysłowe średniowiecze. Hahaha...A tak na poważnie, zdrowie nie jest nam dane na zawsze i nie wszystko da się przewidzieć. Dużo zdrówka dla tego dzielnego malucha!!!
~Magi 2025-05-06 11:09:00 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Albo mama w ciąży zasz czepiła się na c ov id
~Savin 2025-05-06 10:55:24 z adresu IP: (2a00:f41:2c74:5879:0:x:x:x)
Ludzie, dzieci nie dostają udarów od tak, z pewnością miał ukrytą wadę genetyczną.
~Edi1995 2025-05-07 06:26:50 z adresu IP: (31.61.xxx.xxx)
Autyzm śmierć łóżeczkowa też jest z nikąd może mi powiesz wstrząs epileptyczny dwa dni po szczepieniu też z nikąd
~Maja 2025-05-06 21:35:34 z adresu IP: (193.192.xxx.xxx)
Też tak myślę
~Joanna 2025-05-06 12:26:57 z adresu IP: (2003:de:f02:6100:9975:x:x:x)
Prawda. Druga mozliwosc, skutek szczepienia na co. Vid w ciazy
~Elwi 2025-05-06 10:54:21 z adresu IP: (164.127.xxx.xxx)
Pomyleńcy się tylko szczepią i zmuszają innych czyli małoletnich . Ja się nie szczepilam ale często bywałam na sor chwilami mam wrażenie że jednak bez mojej wiedzy mnie zaszczepili nigdy nie chorowałam a teraz od 4 lat z gabinetu wyjść nie mogę zatory neuralgię i inne dziwne objawy . Tylko jak to sprawdzić czy mnie dziabli
~J23 2025-05-06 15:12:44 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Nie dziabneli Cię, tylko chrujesz bo covid spustoszenie w organizmie sieje. Trzeba było się zaszczepić a nie snuć teorie spiskowe. Może kosmici Cię zaszczepili? ;)
~Lekarz z zakaźnego 2025-05-06 13:15:55 z adresu IP: (2a00:f41:189a:5bda:0:x:x:x)
To powodzenia. Jako lekarz widuję dużo takich imbecyli u których później musimy leczyć powikłania. Jakby wprowadzić odpłatność za takie procedury i odszkodowanie cywilne to może zaczęlibyscie myśleć
~Co za ludzie 2025-05-06 11:47:49 z adresu IP: (83.23.xxx.xxx)
A moze wlasnie teraz wyłazi ten brak szczepień w dzieciństwie... oczywiście tymi kategoriami Pani nigdy nie pomysli
~Szczep 2025-05-06 11:26:03 z adresu IP: (46.113.xxx.xxx)
Na psychiatrii mają odpowiednie metody żeby zbadać czy Panią dziabli
~Woj 2025-05-06 10:43:53 z adresu IP: (2a02:a317:62b3:3680:f1cb:x:x:x)
Chenio, co to jest hemia? Twoje zdanie jest bez sensu. W pięciu słowach trzy błędy ortograficzne i trzy interpunkcyjne. Czyżby za duźo chemii...?
~Henio 2025-05-06 09:55:18 z adresu IP: (95.49.xxx.xxx)
Hemia drodzy rodacy nic więcej
~XYZ 2025-05-06 11:23:10 z adresu IP: (164.127.xxx.xxx)
Kup sobie słownik .
~Gosc 2025-05-06 09:54:50 z adresu IP: (2a00:f41:82d:22a5:0:x:x:x)
Dzięki Bogu,dzięki Lekarzom,którzy potrafią wiele.Olbrzymi sukces i szczęście.Tak to już jest ,że w życiu czasami się udaje,a czasami nie mamy tej odrobiny szczęścia. Zdrowie najważniejsze!
~Eve 2025-05-06 09:09:50 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Szczepcie dalej maleńkie niewinne dzieci...
~M.innymi 2025-05-06 20:17:46 z adresu IP: (2a00:f41:70a4:b467:0:x:x:x)
Dzięki szczepieniom na różne choroby odra ospa heinego -medina itd żyję 76lat,nie zaszkodziły,pomogły.
~Magda 2025-05-06 10:28:41 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Puknij się w łeb!!!
~Mela 2025-05-06 09:25:55 z adresu IP: (2003:c2:3f3c:2c01:4dde:x:x:x)
Też byłaś szczypana jak całe Twoje pokolenie i Twoja rodzina.
~Takaja 2025-05-06 08:32:35 z adresu IP: (2a02:a313:83e1:3080:694c:x:x:x)
Tak,ja też trafiłam pod świetny zespół lekarzy też jestem po udarze niedokrwiennym i też miałam robiona trombektomie mechaniczna w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie ,zdążyli bo czas grał tu rolę a przewozili mnie karetkami najpierw do jednego szpitala potem do drugiego
~Tereska 2025-05-06 15:07:50 z adresu IP: (2a00:f41:383c:ec67:589e:x:x:x)
Witam, Miałam udar, niedokrwienny, w 2023 r, prawdopodobnie urwał się jakiś skrzepy, Na pierwszy rzut t oka nie widac, ale, ruchy spowolnione, szybko się męczę, Chwała Panu, że żyje
~Lilkazyciepoudarze 2025-05-06 07:50:44 z adresu IP: (31.182.xxx.xxx)
Sama mam 29 lat i jestem po udarze. Wiele wskazuje na to żeby sprawdzić czy dziecko nie ma problemu z sercem. 30%populacji ma PFO. To wrodzona wada serca. Koniecznie trzeba to sprawdzić
~Pseudo 2025-05-06 06:25:26 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Córka jest po dwóch udarach pierwszym niedokrwiennym w 100% na prawa stronę a drugi z mikrowylewami od 7msc hospitalizowana jest w Łodzi ICZMP trzy razy na intensywnej terapii. Odpowied, z Warszawy jest krótka ze dziecko nie kwalifikuje się do zabiegu
~Magda 2025-05-06 10:30:11 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Przykro mi. Dużo zdrówka i wiary w lepsze jutro ♥️♥️
~Pepcio 2025-05-06 06:16:16 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Szprycowania zbierają żniwo?
~Magi 2025-05-06 11:10:40 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
~Basia 2025-05-06 10:26:28 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Widzę że zacofanie i średniowiecze się panoszy w najlepsze. Czy ci lekarze powiedzieli, że to skutki szczepienia, czy tylko trolle internetowe rozsiewają takie bzdury?
~Liliana 2025-05-05 23:37:37 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Terror z szczepieniami był w Rosji I to jaki. Tam wszystko jest wg globalistów od roku 1993.
~Guckho 2025-05-05 23:11:43 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Czy to nie są przypadkiem skutki sz cz epie nia podczas i po plandemii rodziców lub/oraz ich dziecka?
~Magi 2025-05-06 11:11:17 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Raczej tak, u tak małego dziecka to nie jest normalna sytuacja
~Ewka 2025-05-05 23:24:15 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Na pewno. Moja daleka kuzynka szczepiła się w ciąży i synek urodził się z porażoną buźką, opada mu oczko. Do tego na torbiele na nerkach . Jego brat urodzony przed plandemią jest zdrowiutki jak ryba.
~Ucu 2025-05-05 23:09:23 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Czyżby skutki szczepień w czasie plandemii rodziców lub już tak małych dzieci?
~Joanna 2025-05-05 22:40:42 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Nasza cywilizacja po nadmiernym przeroście upada jak każda poprzednia.
~Niki 2025-05-06 08:34:10 z adresu IP: (2a00:f41:2c2f:def5:3478:x:x:x)
Szóste wymieranie - tym razem z głupoty ludzkiej. Co ok.100 lat wybucha pandemia, teraz antyszczepy mówią, że to zaplanowane. Że szczepionki są złe. Ręce opadają na tę głupotę...
~Wrocławianin 2025-05-05 20:46:55 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
W 2024 moja żona też miała udar z powodu dziury w sercu gdzie jest profilaktyka .
~2001 2025-05-05 20:41:56 z adresu IP: (2a02:a318:40e9:6d80:5c74:x:x:x)
Koleżanka w 2001 roku straciła dziecko, 1,5 roczne. Też dziecko dostało udaru, nikt nie był wstanie pomoc.
~Kasial 2025-05-06 00:25:27 z adresu IP: (2a02:a317:e0f2:ac00:3e3c:x:x:x)
Ciekawe co na to antyszczepionkowcy?
~Kasia 2025-05-05 19:23:57 z adresu IP: (185.245.xxx.xxx)
Młodzi i dzieci dostają ponoć udaru gdy mają dziury w sercu.
~Edzia 2025-05-05 22:05:01 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Nie jest regułą kiedy ma się udar
~Ewa 2025-05-05 18:01:51 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Sama jestem po dwóch udarach niedookrwiennych i to jeszcze przed covidem mając 46lat co też lekarze twierdzi że jest za młoda potem okazało się że to przez serce mianowicie arytmię i szczepionki nie mają tu nic do rzeczy
~Niki 2025-05-06 08:36:14 z adresu IP: (2a00:f41:2c2f:def5:3478:x:x:x)
Nie przetłumaczysz, oni wiedzą lepiej, choć z nauką im nie po drodze. Mam nadzieję, że już Ci się to nie przytrafi.
~Kasandra 2025-05-05 17:35:51 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
A jeszcze BTW. Ruchy antyszczepionkowe prowadzą prosto do serwerów rosyjskich. Zostało to już udowodnione - szczególnie w covidzie. Rozpowszechnianie bzdur na temat szczepień jest elementem wojny hybrydowej Rosji przeciwko zachodowi. Putin wydaje na ten cel setki miliardów zlotych. Czytając wpisy poniżej, jak widać wydaje skutecznie
~Niki 2025-05-06 08:39:18 z adresu IP: (2a00:f41:2c2f:def5:3478:x:x:x)
I pomimo dowodów zobacz, co się dzieje z ludźmi. Głupota fruwa swobodnie, aż wstyd mi za nich, że są tacy tępi i jeszcze się tym szczycą. Szkodzą ogółowi i są z tego dumni. Ludzkość ginie.
~Lucgiihkhl 2025-05-05 23:13:49 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Czytałeś kiedyś ulotkę p f izer a na koronkę 19? Bo ja tak. I wśród ogromu skutków ubocznych są też wymienione udary.
~Arti 2025-05-05 19:18:12 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To dlaczego w USA firmy które produkowały szczepionki na covida przegrywają w sądach i same się przyznają że nie znają skutków jakie mogą być po szczepionkach ich produkcji. W naszej strefie informatycznej tych faktów si nie podaje bo są nie wygodne
~Niki 2025-05-05 18:42:05 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
To Putin płaci teraz w złotówkach a nie rublach? Co ty ćpiesz? Kiedy putin dostanie nobla za uleczenie Europy z srowida19? Czy zachodnia prasa która pisze o powikłaniach też jest na pasku ruskich? W Tworkach macie Internet?
~Kasandra 2025-05-05 17:31:00 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Chwała lekarzom! Wiele wpisów mega niepokojących z uwagi na stan świadomości piszących. Nadkrzepliwość to choroba ( trombofilia) może być nabyta lub wrodzona. Ja mam genetyczną. Po prostu mutacja genów. Można się również jej nabawić. Może też wystąpić z powodu autoimmunologicznej reakcji organizmu na powstające komórki raka. Zakrzepica często jest bezobjawowa. Od zakrzepicy do udaru bardzo bliska droga.
~Murzyn 2025-05-05 15:59:39 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Wiadomo. Udary u dwulatków no norma. Dziesiątki szczepień na co się da to nawet jaskiniowcy mieli. A koncerny farmaceutyczne działają " Pro Publico Bono". Złośliwością jest nazywanie ich mafią.
~Afroeuropejka 2025-05-06 09:16:54 z adresu IP: (91.198.xxx.xxx)
Dokładnie tak, Murzynku genialnie to ujałeś
~Tak 2025-05-06 08:59:14 z adresu IP: (2a01:116f:601:2600:d3ac:x:x:x)
Wiele powikłań po szczepieniach,Żółwie aż do końca warto przeczytać,tragedia
~motacilla 2025-05-05 21:42:28 z adresu IP: (85.28.xxx.xxx)
Ja też jestem za tym, żeby nie wszystkuch szczepić - dajmy szansę ewolucji... A tych, co zachorują to bardzo proszę - nie obciążające tego okropnego systemu ochrony zdrowia - na trzy zdrowaśki do pieca powinno wystarczyć przecież (??)
~Eliza 2025-05-05 20:30:13 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Bzdury, wierutne bzdury. Gdyby nie było szczepień przeciwko chorobom zakaźnym , wracające zapomniane choroby, zabijałyby w zastraszającym tempie.
~Daga 2025-05-05 17:22:28 z adresu IP: (195.205.xxx.xxx)
Bzdury. Dzięki antyszczepionkowcom wracają zapomniane choroby.
~Maria 2025-05-05 15:45:34 z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
Teraz wypadałoby poszukać co było przyczyną UN u tak małego dziecka. To już wyzwanie dla ciekawskich i dociekliwych lekarzy. Skoro wystąpił UN poraz pierwszy istnieje możliwość że się powtórzy w bliższej lub dalszej przyszłości. Kłania się być może Tablica Mendelejewa, która przyjmujemy doustnie, zaczynając od wieku płodowego. Obecnie wiele chorób, na które kiedyś nie zdarzył człowiek zachorować, bo już wiek życia był schyłkowy, występuje we wczesnych latach, przykre są choroby cywilizacji które niestety skracają życie człowieka do pięćdziesiątki lub wcześniej.
~Jolka 2025-05-05 20:14:52 z adresu IP: (2a01:114f:40a8:b400:455a:x:x:x)
Ciekawe jakie szczepionki dziecko otrzymało?
~Ewa 2025-05-05 16:58:00 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Kiedyś też dzieci umierały tylko rodzice nie wiedzieli na co bo nie było takich badań. Były robione dżumy gdzie umierali wiele dzieci Nie wypisuj tutaj głupot.
~Przemek 2025-05-05 15:33:43 z adresu IP: (45.90.xxx.xxx)
Robota niezła ale w komentarzach średniowiecze....
~Pewnie 2025-05-06 20:25:18 z adresu IP: (2a00:f41:70a4:b467:0:x:x:x)
Mało powiedziane ,no i co zrobisz?są i tacy co wiedzą lepiej
~Po Udarach 3 2025-05-05 15:31:50 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Poczytajcie najpierw o udarach a później się wypowiadajcie masakra brawo dla lekarzy trombektomia uratowała mi życie
~Hania 2025-05-05 22:36:30 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Brawo i uznanie dla wspaniałych lekarzy
~Malena 2025-05-05 15:31:34 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Najczęstszą przyczyną udaru jest niewłaściwą dieta i brak ruchu. Nie wiemy czym dziecko było karmione i ile waźyło. Co tu mają szczepionki do rzeczy?
~Sprawiedliwy 2025-05-05 19:11:40 z adresu IP: (78.30.xxx.xxx)
Sianem i wodą było karmione geniuszu !!!
~jola 2025-05-05 18:43:45 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
ma pani rację teraz tylko mamusie karmią sztucznie typu FAS fudy pice obiadów nie gotują i słyszy się nie biegaj bo się zmęczysz zero ruchu kompletnie zero bo mama ma telefon przed oczami i nie interesuje ją że trzeba z dzieckiem coś robić a najlepiej jak ono bajki ogląda a dla lekarzy którzy uratowałi to dziecko czapki z głów szacunek pełny
~Ja 2025-05-05 15:00:28 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Jeszcze więcej szczepień …
~Arti 2025-05-05 19:27:00 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Największym koszmarem są multi szczepionki za moich czasów były przestrzegane terminy między szczepieniami i nie było tyle dzieci upośledzonych jak w obecnych czasach. Wszystko zwalają na XXI wiek , a powinno być odwrotnie eliminacja takich schorzeń bo medycyna jest na wiele wyższym poziomie
~Loi 2025-05-05 15:30:25 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Masz 100% racji
~Litua 2025-05-05 14:57:15 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
Super! Brawo zespół! Dzieciaczek uratowany! Trombektomia to ekstra metoda!
~Elżbieta 2025-05-05 14:47:37 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Cudownie lekarze pełni poświęcenia ! Pacjentka
~Mag 2025-05-05 14:34:33 z adresu IP: (87.129.xxx.xxx)
Sama byłas szczepiona jako dziecko i zyjes!. Co prawda z rozumrm u Cuebie kiepsko,.ale i tak mimo wszystko nud winilabym za to szczepionki,.ktora Cie w dziecinstwie naklowano. Ludzie wezcie die ogarnijcie. Bez szczepien wracaja grozne choroby, chocby ksztusiec teraz. 800 plus powinno byc wyplacane tylko zaszczepionym dzieciom(poza dziecmi neurologicznie chorymi i tymi, ktore nie moga btc szczepione)
~Mari 2025-05-05 22:14:55 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
W naszym kraju szczeniaki sa lepiej traktowane niz maleńkie dzieci!! Kiedy mój 3 miesieczny szczeniak rozchorowal sie po dwoch szczepionkach, to uslyszalam od weterynarza, ze mlody organizm, by tak go obciążać dwiema szczepionkami naraz . A dzieci szzepi sie teraz nie tylko 5 w 1 ale nawet 7 w1!!!!Nigdy nie odwazylabym się na podanie takiego zestawu dziecku!!!
~Mari 2025-05-05 22:09:11 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jesli dziecko bylo niedawno szczepione, to nie mozna wykluczyc takiego powiązania. Mam nadzieje, ze lekarze przeanalizuja na poważnie wszystkie opcje i nie beda zamiatac niczego pod dywan
~Arti 2025-05-05 19:35:39 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Jak wcześniej napisałem przed tem szczepionki były podawane pojedynczo z zachowaniem przerw między szczepieniami , no ale żeby było szybciej i wygodniej stworzyli multi szczepionki a durni rodzice żeby dziecko nie płakało trzy razy zgadzają się na jedno szczepienie szczepionką wielorodzajową . Na jedno dziecko zadziała pozytywnie a na inne odwrotnie. I proszę nie ubliżać tylko douczyć się i uruchomić aplikację odpowiedzialna za myślenie w głowie
~Ikke 2025-05-05 15:21:18 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ogarnij się i się doucz. Szczepionkę kiedyś było kilka, teraz jest kilkadziesiąt. Szczepionki kiedyś buły z Rosji, teraz są z USA. Kiedyś szczepionki nie były produkowane na dzieciach z aborcji, teraz są. Myślenie nie boli. Udpokoj się, bo Ty jeszcze ty udaru z nerwów dostaniesz
~Niki 2025-05-05 14:18:52 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Pytanie do wszystkich przedstawicieli firm farmaceutycznych: dlaczego w szczypawkach dla dzieci są neurotoksyny? Np. rtęć?
~Do Joanny 2025-05-05 22:10:02 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Co za bzdurę tu Joanna napisała, że w szczepionkach nie ma rtęci. Widać że nie masz absolutnie nic wspólnego z biologia i biochemia. Osobiście studiowałam ulotki szczepionek i oczywiście że w niektórych z nich zawarty jest tiomersal, który jest związkiem rtęci. Nie chwal się, że w szczepionkach jest wodorotlenek glinu bo to kolejny toksyczny związek o wysokim powinowactwie do tkanki nerwowej. Ludzie otwórzcie wreszcie oczy i zobaczcie jak dziś dzieci chorują - zaburzenia neurorozwojowe, spektra autyzmu, alergie, nowotwory, zaniki mięśni... Czy ktoś potrafi Wam udzielić odpowiedzi na pytania skąd to się bierze?
~Eda 2025-05-05 18:19:28 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
Do Joanny Podaj choć jedną szczepionkę bez skutków ubocznych
~Loki 2025-05-05 17:29:55 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Może nie do ciebie ale do komentarza poniżej jak szczepionka o wadze 10 mikrogramów ma zawierać 25 mikrogramów samej rtęci?
~Niki do Joanny 2025-05-05 16:59:47 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
W Polsce wśród obowiązkowych szczepień znajdują się dwa (BCG i Wzw B), podawane w pierwszej dobie życia. Wiele wskazuje na to, że bardzo poważne zagrożenie dla życia i zdrowia dziecka stanowi szczepionka Wzw B, która dostarcza jednorazowo 25 μg Hg (rtęci). Jest to cytat ze strony UE
~Loi 2025-05-05 15:32:28 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Zeby dzieci chorowaly a oni bogacili sie ich kosztem.Smutne ale prawdziwe.W USA zaczynają badania.Brawo Trumo,brawo Keneddy!
~Joanna 2025-05-05 15:28:21 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Nie mam nic wspólnego z koncernami farmaceutycznymi, ale jestem biologiem, więc pozwól, że odpowiem. W szczepionkach nie ma rtęci. Są adiuwanty (zwiększają siłę działania szczepionki, a może raczej reakcji organizmu na nią), do których zalicza się wodorotlenek lub fosforan glinu, a także, co musiało Ci się skojarzyć z rtęcią, bo też szkodliwe w dużych ilościach- formaldehyd. Związek ten jest wykorzystywany do zabicia bakterii lub wirusów, potem jest w większości usuwany z zawiesiny. Ale wiadomo, że nie da się go pozbyć w 100%, dlatego w gotowej szczepionce są jakieś jego śladowe ilości, ale nie powodują one żadnych negatywnych skutków.
~Agata 2025-05-05 13:11:05 z adresu IP: (2a02:a31b:85d6:3a80:420f:x:x:x)
Połączenie wielu szczepionek w jedną napewno jest bardzo niekorzystne a teraz żeby dziecko nie miało stresu przy ukociu daje die pięć szczepow w jednym. Proszę mi pokazać dziecko z blizną po szczepieniu ospy takich dzieci już nie ma. Kiedyś były osobno wszystkie szczepionki i to miało efekt
~Mari 2025-05-05 22:04:44 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To bylo szczepienie przeciw ospie PRAWDZIWEJ a teraz takich szczepien nie ma (szczepia przeciw zwyklej ospie tzw. WIATROWEJ/WIATRÓWCE). I nie byla to zwykla iiniekcja igłą pojedynczą ale naklucie 15- ma iglami tzw.skaryfikatorem i dlatego robila sie taka wielka blizna...Wiem, bo leczylam to potem pol roku i nabawilam sie w wieku kilku lat arytmii serca, ale nikt nie kojarzyl tego ze szczepionka
~Mari 2025-05-05 22:02:10 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To bylo szczepienie przeciw ospie a teraz takich szczepien nie ma. I nie byla to zwykla iiniekcja igłą pojedynczą ale naklucie 15 ma iglami tzw.skaryfikatorem i dlatego robila sie taka wielka blizna...Wiem, bo leczylam to potem pol roku i nabawilam sie choroby serca, ale nikt nie kojarzyl tego ze szczepionka...
~Alicja 2025-05-05 14:20:09 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Co ty za głupoty gadasz? Moje dziecko ma Blizne po szczepionce zadowolona? Nie masz pojęcia czy to dziecko było szczepione i jaka szczepionka i nie ma to nic wspólnego z udarem. Wypowiadaj się na temat poruszany w artykule albo wcale
~Beti 2025-05-05 13:43:01 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Czy ktoś wziął pod uwagę, że dziecko może być na coś chore lub wyszło to przy okazji tego zdarzenia? Że nie muszą to być szczepienia...ludzie. należałoby znać trochę kontekstu żeby snuć teorie.
~Mar 2025-05-05 13:31:34 z adresu IP: (93.105.xxx.xxx)
Zgadzam sie w 100%
~Anna 2025-05-05 12:49:33 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Brawo dla lekarzy i dzielnego pacjenta
~Emilia 2025-05-05 11:33:42 z adresu IP: (2a00:f41:7094:b35f:5965:x:x:x)
Szczepioneczki pewnie były i mamy efekt. Biedne dzieci. Moje też miało powikłania po szczepieniach i już zmadrzalam w tym temacie
~Szczepiona 2025-05-05 14:38:30 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Doros to nie jest kwestia wiary tylko wiedzy i tyle.
~Grr 2025-05-05 13:56:59 z adresu IP: (2a00:f41:70a3:6153:d51b:x:x:x)
Podziel się wiedzą, zgodną chociażby z biologią z poziomu szkoły podstawowej, w jaki sposób szczepienia powodują udary u dzieci. Udowodnij związek przyczynowo-skutkowy między tymi dwoma zjawiskami.
~Mard 2025-05-05 13:42:38 z adresu IP: (176.114.xxx.xxx)
Chyba nie bardzo z Tobą w porządku
~Doris 2025-05-05 13:01:42 z adresu IP: (2a01:112f:440f:df00:f592:x:x:x)
Nie wierzę że te cudowne szczepionki , którymi tak zatruwają nasze dzieci , nie miały tu wpływu .
~Jola 2025-05-05 13:01:38 z adresu IP: (2a02:a318:40b4:4a80:94c:x:x:x)
Dlaczego ty jesteś szczepiona ? U ciebie to padło po szczepieniach na mózg
~Jurek 2025-05-05 12:45:16 z adresu IP: (2a01:112f:400a:5500:c141:x:x:x)
A ty co? Wyrocznia
~emil 2025-05-05 10:45:26 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
zaszczepiony?
~Marta 2025-05-05 09:31:46 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Brawa dla lekarzy specjalistów i całego personelu medycznego.
~Grr 2025-05-05 07:41:29 z adresu IP: (2a00:f41:70a3:6153:d51b:x:x:x)
Brawo dla zespołu medycznego!
~Miki 2025-05-05 06:28:47 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Miał chłopiec szczęście trafić pod opiekę zespołu specjalistów światowej klasy. Świetny zespół i świetny szpital.