Awantura w Stacji Orle. Nadleśnictwo próbowało przejąć obiekt w asyście policji - Radio Wrocław

Awantura w Stacji Orle. Nadleśnictwo próbowało przejąć obiekt w asyście policji

Jakub Thauer
Jakub Thauer
| 9 miesiecy temu, 2025-09-22, 15:05
Awantura w Stacji Orle. Nadleśnictwo próbowało przejąć obiekt w asyście policji – Nowy dzierżawca Stacji Orle nie mógł przejąć obiektu.
Nowy dzierżawca Stacji Orle nie mógł przejąć obiektu.
Fot: Jakub Thauer/ Radio Wrocław

Stanisław Kornafel nie opuścił i nie zamierza opuścić Stacji Turystycznej Orle w Górach Izerskich. Czas na dobrowolne wyprowadzenie się ze schroniska, miał do ubiegłego piątku. Dziś, władze Nadleśnictwa Szklarska Poręba próbowały przejąć ten kultowy obiekt od byłego już dzierżawcy, w asyście policji i straży leśnej. Niestety - bezskutecznie:

- To jest całe życie zawodowe moje. Ja trwam przy poglądzie, że nieruchomości nie opuszczam, ponieważ płaci się czynsz, a więc w pewnym sensie jest się związanym bezumownym korzystaniem. Następna rzecz – na nieruchomości są bardzo duże rozproszone nakłady do zwrotu. - mówi Stanisław Kornafel. 

Przeczytaj: Protest pracowników przed szpitalem przy ul. Borowskiej we Wrocławiu. "Nie jesteśmy kosztem"

Jak zapowiada nadleśniczy – Jakub Tomza, sprawa będzie miała swój finał w sądzie:

- Podjęliśmy ostateczną próbę przejęcia obiektu, nie udało się tego obiektu przejąć, wobec powyższego podejmujemy już kolejny krok, a więc pozew sądowy.

Petycja, którą podpisało prawie 2,5 tysiąca osób

Nowy dzierżawca będzie musiał poczekać na wydanie mu obiektu. Ten zajmuje poprzedni gospodarz Stanisław Kornafel – mówi nadleśniczy, Jakub Tomza.

- Nowy dzierżawca jest zaznajomiony z tematem, jest to miejscowy dzierżawca, więc wie, że przejecie obiektu może nie być całkiem szybkie. Deklaruje, że może poczekać, ale jest to cierpliwość bardzo ograniczona – jak zakładam i za chwile może się pojawić roszczenie z jego strony o odszkodowanie z tytułu braku możliwości prowadzenia działalności w obiekcie, na który zawarł umowę dzierżawy.

Przypomnijmy, - Stanisław Kornafel zarządzał stacją Orle przez 32 lata. Ostatnia umowa dzierżawy wygasła mu kilkanaście miesięcy temu. Do Lasów Państwowych wpłynęła petycja podpisana przez prawie 2,5 tysiąca osób. Jej autorzy domagają się utrzymania Stanisława Kornafela w roli dzierżawcy Stacji Turystycznej Orle.

Sprawdź: Niedźwiedzice są zakręcone na punkcie... bocianów. Powstały tam wyjątkowe przystanki [ZDJĘCIA]


Komentarze (55)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Stolar 2026-04-10 03:39:11 z adresu IP: (31.183.xxx.xxx)
Kornafel spędził tu więcej niż połowę życia. To także tradycja. Byłem tam pierwszy raz w 1992. Nie było nic w środku. Wymienił instalację CO, toalety itd. Przydało by się więcej. Ciekawe czy nowy dzierżawca podoła wymaganiom LP? Obawiam się że nie i zrezygnuje po roku dwóch a potem to co spotkało inne tego typu obiekty. Śnieg i wiatr w środku i zero kasy dla LP
~Emilia 2026-01-20 18:37:06 z adresu IP: (2a02:2a40:35ff:8100:c97d:x:x:x)
Pan Stanisław bardzo oddany schronisku Orle. Zawsze miły, chętnie udziela informacji. Jeśli odejdzie to nigdy nie będzie tej atmosfery. Pan Stanisław jest zrośnięty z tym obiektem. Zawsze dbał o schronisko. Nie można wyrzucać czlowieka jak niepotrzebny mebel. Emilia i Zbigniew z Jawora
~Łukasz 2025-09-25 19:09:47 z adresu IP: (2a02:2a40:8bfe:f800:80ca:x:x:x)
Ilu tych Policjantów było dwóch?? Jak w Warszawie odbierano kupcom gildii pawilony przy centralnym to przyjechały oddziały prewencji jak na mecz. Obecny "właściciel" Orlego nie odda obiektu choćby było sto nakazów eksmisji i kolejne sto w drodze. On tego zwyczajnie nie odda bo on uważa że to jest jego!!!
~Janusz Baca 2025-09-23 17:41:25 z adresu IP: (195.22.xxx.xxx)
Dziwne stanowisko byłego najemcy. Dlaczego nie startował w przetargu. Znał obiekt i jego możliwisci. A policja w jakiej roli.? Nasze prawo w tym przypadku totalnie głupawe. Widzimy co się dzieje przy eksmisjach. MASAKRA.
~1955 2025-09-23 16:31:20 z adresu IP: (185.164.xxx.xxx)
Po co była policja żeby się przyglądać czy aby wyprowadzić za ryja nielegalnego najemce.
~Pja 2025-09-23 14:12:07 z adresu IP: (193.42.xxx.xxx)
Może on chce przestrzegać prawo tak jak go Tusk rozumie
~nick 2025-09-23 11:08:24 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
to nie jest małe schronisko na uboczu, to jest pełna KOMERCJA tylko w polskich PRLowskich syficznym i brudnym wydaniu. będąc często w okolicy nawet sikać tan nie wstępnie, nie kłopot opłata za korzystanie z wc ale lepsza latryna w lesie niż to co tam jest. świat nie jest czarno biay, ze albo Strach albo hotel na 5 gwiazdek,Czesi sobie świata radzą z klimatem i zarabianiem. ale i utrzymaniem poziomu i remontami.dosłownie za miedzą jest Jizerka. to jest miejsce na 10/10 Pięknie, czysto miło i przyjemnie, ceny.... takie same jak u stach.  swoja droga warto zdac pytanie z kad ten człowiek tam się wziął, i czy mail jaie koneksje w służbach.  - min odkupienie budynków od wojska.. a na bieżąco buduje cały czas ZAMEK ! czyli to nie małe sympatyczne miejsce, tylko dojna krowa, i robienie z ludzi frajerów i frezowanie na ludzkiej naiwności i fałszywe mity. zresztą widać po strachu ze "ledwo ciągnął"  taki szczupły kogo stać na remontowanie zamku w tym kraju ?  Zamek Niesytno w Płoninie  ostatnie podrygi dziadów  z PRL  z obraną brudnego  WC jako obiektu kultu. niech to będzie przestroga dla innych schronisk w okolicy, Strzecha akademicka, odrodzenie, hala szrenicka.... wszystko pudrowanie syfa na nosie. od lat chodze tylko do Czechów, spokojnie bez komercji, jak ww obiekty, i lepsze piwo. 
~Ganga 2025-09-23 10:48:21 z adresu IP: (2a02:6b6f:f133:e300:c0a1:x:x:x)
Bywam na Orlu od lat i widzę ile pan Stanisław włożył w to miejsce serca i pracy. Nie jest łatwo żyć w takim miejscu , nie jest łatwo wybudować od podstaw miejsca takiego jak to. Do wszystkich którzy chcą szybko i tanio, zmieńcie miejsce pobytu bo to nie jest komercja do której jesteście przyzwyczajeni. Mam szczerą nadzieję że sytuacja rozwiąże się na korzyść p Stanisława
~Zyz 2025-09-23 22:20:29 z adresu IP: (84.40.xxx.xxx)
Litości, najemca wiedział jakie są warunki i terminy umowy. Robieniem Rejtana tylko obrazuje swoją odklejkę od rzeczywistości. Orle jest komercyjne (położenie, ceny, tłumy turystów) tylko zarządzane jak za późnego PRLu. Miejsce pobytu zmieniłam bo przyjeżdżam w Izery żeby być na szlaku, a nie marnować godzinę w brudzie i smrodzie żeby przepłacać za chłodną w zupę w plastikowej misce. Tak, przywykłam do standardów czeskich, gdzie obsługa turysty jest szybsza i w schludnych warunkach. W Chatce Górzystów też potrafią chociażby zamieść podłogę i wytrzeć stół. Nie tęsknię za latami 80, przepoconymi swetrami, składowaniem śmieci w obejściu i romantyzowaniem i bylejakości. Naprawdę, można prowadzić obiekt z szacunkiem dla gości, przyrody, historii miejsca, ale czysto i sprawnie.
~Wntyk 2025-09-23 10:45:43 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Dajcie mu spokij . Ma swe lata a I placi. Kraj zajkij sje waskimi drogami k....a
~Mirek Żwirek 2025-09-23 09:02:13 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
USUNĄĆ problematycznego okupanta. TWARDE prawo ale PRAWO.
~Max 2025-09-23 08:19:15 z adresu IP: (2a0d:3341:c4e1:af08:9463:x:x:x)
Zastanawiam się nad jednym Dlaczego koleś nie wystartował w przetargu? No niestety takie mamy w tym kraju "zgnite komunistyczne prawo" ze nawet własność nie jest twoja bo jakiś ciul nie chce sie wynieść. Czas aby własność była własnością ktorej mozesz bronic nawet siłą. Szkoda mi kolesia ale sam sobie winien. Mógł wygrać przetarg i byloby po sprawie. Niestety nawet do schronisk jak wszędzie zawitała komercha więc albo trzeba to zaakceptować albo dac sobie spokój.
~trek 2025-09-23 14:54:13 z adresu IP: (2a0b:x:x:x)
"Ale skoro przez tyle lat nie umiał wyremontować tego pięknego budynku"-przez tyle lat to dawno by się mógł nauczyć kielnią wywijać. To nie jest wielce trudna sztuka. I w ramach hobby by doprowadził własnymi recami to schronisko do kwitnącego stanu. To jest tylko jeden budynek.
~Heniu 2025-09-23 09:01:28 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Zasadne jest pytanie skąd się tam znalazł w latach 90 ten Stach, w jaki sposób wykupił od dziwnych osób dwa byle budynki wojskowe / o tam zostanie bo te dwa budynki w stronę chatki gorzystow sa jego. Eksmisja dotyczy tylo budynku po dawnej hucie szkła- tego z ciosanego kamienia…. Przy okazji warto dodać że ten człowiek remontuje Zamek - tak zamek ! Zamek Niesytno w Płoninie. Zasadnym jest pytanie z czego to inwestuje, czy kosztem jakich kolwiek remontów w „dojenie krowie „ na Orlu ? Latem i zimą walą tam tłumy, jest drogo, i nie ma argumentów o trudnej dostępności, do Orla prowadzi asfaltowa droga po płaskim terenie. Sam dzierżawca zachęca aby tam autem można było podjechać cały rok….. Jakoś Czesi mają bardzo dużo drewnianych w starym stylu schronisk i nie ma tam takiego syfu. Jak by najemca wyprowadził się do dwóch swoich budynków w głębi Polany to by na tym wszytskim zyskał. A robiąc drame tylko traci bo tym bardziej syf i bród wychodzi na zewnątrz. Ale skoro przez tyle lat nie umiał wyremontować tego pięknego budynku to jak ma dostosować dwa inne do celów gastronomicznych. Trafnym jest określenie całej tej sytuacji jako „ walka dziadów z PRL o ostatnie zaszczane kible” mental ruski, siedzieć w szambie po uszy i wciągać w to innych.
~Prosto 2025-09-23 07:38:08 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Byłem w tym roku, tego "syfu", o czym piszecie, nie było. Schronisko na twardą 4+. Z innej strony, były dzierżawca musi dostrzegać prawo, i po temacie
~Hanrk 2025-09-23 05:22:30 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Prawo trzeba respektować. Czas odnowić to miejsce i potem czas na Lasy Państwowe. Za tą kasę zmodernizujcie trasy bo tam też nie ma gospodarza.
~Naturalne 2025-09-28 10:00:43 z adresu IP: (2a01:112f:4119:bc00:45df:x:x:x)
Którego prawa?
~andrew 2025-09-22 23:23:19 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Bylem tam kilka razy i zawsze przez gospodarza obiektu bylem traktowany z szacunkiem, na poziomie. Więc nie wiem, skąd te teksty o gburowatosci. Natomiast wiem, jacy potrafią być turyści. Wobec czego okazjonalna gburowatosc w zasadzie by się przydała, żeby jednego lub drugiego troche sprowadzić na ziemię. Jadam tam pierogi ruskie które są naprawdę jednymi z lepszych jakie jadam. Polecam spróbować, póki na kuchni jest jeszcze stara załoga
~Sandru 2025-09-22 23:26:52 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Jasne, są też fani jedzenia śniadania w toaletach PKP. O gustach nie się dyskutuje. Fakty mówią same za siebie.
~Doro 2025-09-22 23:10:40 z adresu IP: (194.29.xxx.xxx)
Stanisław - okropny człowiek...Nie dbający o nic prócz własnego dobra. Orle zapyziałe i nie mające nic wspólnego z dobrym wypoczynkiem. A kasa leci...do zamku w Płoninie. Stachu trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść...ale Ty tego nie wiesz...
~Leszek 2025-09-22 22:59:29 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Tak tak, wielkie poczynione inwestycje… w budowę zamku. Warto sprawdzić ze Stach remontuje Zamek Niesytno w Płoninie- tak zamek ! Jako jeden z kilku współwłaścicieli. kasa w orle się zgadzała….
~Witek 2025-09-22 22:42:54 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
W okresie ostatnich kilkunastu lat wielokrotnie odwiedzalem schronisko i zawsze byłem zadowolony i nigdy nie miałem żadnych powodów do narzekania, była atmosfera, bylo super.
~Qqq 2025-09-23 06:29:11 z adresu IP: (2a00:f41:7032:1ee7:dca0:x:x:x)
Jeśli atmosferę mierzy się kurzem, smrodem, śmieciami wkoło budynku i lepkością cerat to zaiste, była. Jakoś w innych schroniskach izerskich może być prosto, ale schludnie, a w Orlem syf. Panu Stanisławowi upłynął termin najmu i może teraz robić atmosferę we własnym domu, ale powinien zgodnie z prawem opuścić obiekt, który do niego nie należy.
~Mariusz 2025-09-22 22:28:53 z adresu IP: (88.199.xxx.xxx)
Może i bardzo dobrze że oceni to sąd sam przetarg był bardzo dziwny a wygrany odmówił podpisania umowy. W interesie nadleśnictwa byłoby sądowe przymuszenie wygrywającego przetarg do podpisania umowy po przetargu ale cena była co najmniej przesadzona 40 000 miesięcznie plus koszty inwestycji w budyneki w ogrzewanie oraz nowy wodociąg. Nikt nie patrzy na jedną rzecz że ktoś przez 32 lata rozsławił to miejsce i to jest bezcenne powinno się wypłacać takiej odchodzącej osobie odszkodowanie za promocję marki to jest do wyceny. A teraz ktoś za darmo tak jak w przypadku Samotni będzie korzystał z tej marki i zarabiał pieniądze nie inwestując 32 lata w promocjięmiejsca
~Kornik 2025-09-22 23:07:53 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Może czas na nową lokalizację -Zamek Niesytno w Płoninie już wyremontowany? Skoro dzierżawcę orla było stać zamek, a nie oczyszczalnie ścieków, czy wywóz śmieci. Co to za dziwne czasy, że ludzie chcą bronić prywatnych biznesów i piszą perypetie w obronie syfu. Czyżby rosyjska mentalność” siedzieć po uszy w szambie i wciągać w innych „ ?
~J23 2025-09-22 21:51:39 z adresu IP: (2a00:f41:b059:ba6f:8892:x:x:x)
W wielkim skrócie, to miejsce to eufemistycznie rzecz ujmując bajzel. Wystarczy pójść na Czeską Izerkę i porównać. Szumu było o Samotnię i co, można ? Można !!!
~rurkuuu 2026-04-28 11:30:22 z adresu IP: (188.117.xxx.xxx)
w samotni to dopiero teraz jest syf !!!!!
~Kocham biegowkit 2025-09-22 21:46:45 z adresu IP: (81.15.xxx.xxx)
Dodam swoją opinię chodź mega rzadko to robię. Byłem kilka lat temu z przyjaciółmi na nocnym bieganiu na nartach w Orlim przed 20.00 wpadliśmy na wino grzane w tym czasie wojsko ( w sensie pluton ) miało jakieś nazwijmy to nocne zajęcia na skuterach i nocleg w terenie. Mam PESEL który pamięta ZSW dla mnie też była w tym czasie przygoda i niczego żołnierzom nie ujmuję. Ale, ale wracając do Orlego tam widziałem zastawiony stół i nie zjedzony zastawiony stół za 1600 zł ale co tam MON płaci, wiem że to podatki ale nie o tym rozprawiać. Wszystko wróciło na kuchnię i drugie życie potraw a było tego naprawdę dużo.
~Max 2025-09-23 08:31:50 z adresu IP: (212.105.xxx.xxx)
I? Jakiś morał, teza, twierdzenie? Obudziłeś się po 100 latach? Nie od dzisiaj wiadomo że w bigosie ląduje mięso z tego co nie zjedzone. A tym bardziej jak nie ruszyli tego nawet. I teraz specjalnie wytłuszczone W SZCZEGÓLNOŚCI W GÓRSKICH SCHRONISKACH Widać ze masz braki w pisaniu ... Nie tylko komentarzy.
~Nik 2025-09-22 21:44:05 z adresu IP: (2a02:a319:a0f4:a400:38c3:x:x:x)
Orle?... Dziękuję, postoje.
~Lol 2025-09-22 21:35:41 z adresu IP: (83.142.xxx.xxx)
Nadleśnictwo widać sporo komentarzy zostawilo:D
~Loslauer 2025-09-22 21:03:44 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Polska to prawny burdel,wstyd,ja bym sobie z nim poradził.
~Anna 2025-09-22 20:58:11 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Orle to wyjątkowe miejsce i to ono przyciąga tłumy. Sam Stachu ma odpychający styl bycia. Czasem się pilnował, ale często zdradzał swą nabzdyczoną nature zgreda. Jego załoga fajna, szkoda mi najbardziej tych ludzi, robili klimat. Nie ma wątpliwości, że były dzierżawca dzięki temu miejscu i swoim ludziom dorobił się ogromnych pieniędzy, szkoda tylko, że tak mało z tego temu miejscu oddał. Myślę, że energia Orlego zostanie, tyle że w odnowionym (w końcu) wydaniu.
~Ewa 2025-09-22 19:55:37 z adresu IP: (93.159.xxx.xxx)
Orle jest w cudownym miejscu, odwiedzają je tłumy turystów, którzy zostawiają tam niemałe pieniądze. Szkoda, że tak niewiele z nich zostało zainwestowane w poprawę infrastruktury. Kuchnia... lepiej nie zaglądać, bo strach by było jeść-) toalety? Pamiętają PRL, ale mogłyby być przynajmniej czyste, niestety nie są.Stoły na podwórku? Obraz nędzy i rozpaczy. Może trzeba kogoś ze świeżym spojrzeniem, bo dotychczasowy dzierżawca chyba przestał zauważać postępującą ruinę.
~Jamnik 2025-09-22 23:14:58 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Ostanie sprzątanie WC było 20 lat temu. Tyle w temacie
~Turysta 2025-09-22 22:16:09 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Toalety na parterze były remontowane w 2005 roku. Pamiętam dobrze, gdyż Stach osobiście po nich z dumą oprowadzał.
~xx2 2025-09-22 18:56:45 z adresu IP: (195.140.xxx.xxx)
Orle to syf. nowy najemca to szansa żeby zrobić z tego miejsca cos sensownego. Teraz 10 lat beda po sądach chodzić.
~Dean 2025-09-22 18:20:10 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Oby nowy dzierżawca mógł zrobić z tego miejsce perełkę…dotychczasowy…szkoda słów.
~Rrr 2025-09-22 18:13:04 z adresu IP: (2a00:f41:7070:5531:0:x:x:x)
"Rozproszone nakłady do zwrotu" - cały Stachu :-))) To miejsce jest perełką, a - jak wiadomo - perła przed wieprzem.
~wwww 2025-09-22 18:05:26 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Czemu nadleśnictwo próbuje przejąć? To się nie próbuje tylko przejmuje. A jak nie chce się wynieść z obiektu to wokół działki nadleśnictwo może płot postawić. Miesiąc minie i się sam wyprowadzi.
~wwww 2025-09-23 00:01:20 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
do ~oyayebie oj wiem. Ale wiem, że jak nadleśnictwo postawi płot metr od wydzierżawionej działki, już na "swoim" i dojście będzie trudniejsze to nagle się pan staszek (co nie brał udziału w przetargu) sam chętnie wyniesie...
~oyayebie 2025-09-22 18:40:45 z adresu IP: (46.112.xxx.xxx)
Wczoraj się urodziłeś że nie wiesz jakie jest prawo w Polsce pod kątem usuwania dzierżawców i najemców z nieruchomości?
~Abs 2025-09-22 17:59:01 z adresu IP: (2a00:f41:7073:69d:9753:x:x:x)
Nie rozumiem fenomenu tego miejsca i histerii wobec wypowiedzenia umowy. W Orlem jest po prostu brudno.. I to nie jest " górski klimat" tylko brak elementarnej higieny. Lepkie stoły, pleśń w toaletach, schody w stanie technicznym zagrażającym bezpieczeństwu. Na zewnątrz paskudny namiot i grill opalany toksyczną podpałką. Rozumiem, że obiekt historyczny jest trudny w utrzymaniu, ale aktualnemu najemcy brak chęci lub pomysłu na prowadzenie stacji. Bo biorąc pod uwagę ceny i obniżenie, kasa jest.
~Tak 2025-09-22 18:17:11 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Zgadzam sie. To miejace powinno obecnemu wynajmujacemy byc zabrane juz dawno temu. Brod syf i nic dobrego
~Piękne Cieplice 2025-09-22 17:57:11 z adresu IP: (2a00:f41:282c:cdb0:f8df:x:x:x)
Marek Kita powinien poprowadzić ten turystyczny obiekt. Kita miał 2 biura turystyczne w Szklarskiej Porębie. Nauczył się czegoś. Niestety, jego biura turystyczne nie miały dobrej opinii.
~darooo 2025-09-22 17:27:04 z adresu IP: (83.29.xxx.xxx)
Jemu się zwyczajnie nic już nie chce , Kiedyś tam było fajnie - teraz jest okropnie - Czas na zmiany
~Bywalec Karkonoski 2025-09-22 17:22:37 z adresu IP: (83.4.xxx.xxx)
Tym dzierżawcom to się już we łbach poprzewracało, pierw Panie " Właścicielki" Samotni histerie odwalały na całego, a teraz "Właściciel" Stacji Orle to samo odwala, dochodziki się kończą, i krzyk, płacz, pieniactwo. Pomylili dzierżawię z Własnością obiektów. Lasy powinny Sanepid i US nasłać na tego "Właściciela" Stacji Orle.
~Jaty 2025-09-22 17:09:29 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Pan nie był uprzejmy , brudno , aż strach jeść , wokół obiektu też graciarnia.
~Kasia 2025-09-22 18:27:05 z adresu IP: (46.205.xxx.xxx)
Pełna zgoda - klimatu już dawno nie ma. Pan Stanisław potrafi być naprawdę gburowaty stojąc za barem, miejsce jest brudne, schody na zewnątrz niebezpieczne. Namiot na zewnątrz szpeci tylko to miejsce, a ostatnia cena za kawałek ciasta, 35 zł, to chyba jakiś żart. Nikt nigdy nie mówił, że zarządcą obiektu zostaje się na zawsze, więc nie rozumiem tego buntu. Tak samo jak wielką histeria z Samotnia, a przyszło co do czego, nie jest źle. Klimat tworzą ludzie, wędrowcy, klienci, a nie podklejone stoły i popękane schody.
~Nick 2025-09-22 17:06:39 z adresu IP: (37.109.xxx.xxx)
Bezumowne korzystanie jest w przypadku jak opisany- umowa się skończyła ale dzierżawca nie opuszcza lokalu. Bo jest ponad prawem, bo 30 lat tam syf robił i uwaza że nadal tak może
~Jac 2025-09-22 16:50:29 z adresu IP: (109.243.xxx.xxx)
Ostatni raz byłem rok temu, zupełnie z musu bo w Chatce Górzystów było full ludzi. Wiedziałem co mnie czeka ale i tak poziom brudu mnie rozwalił. Był tam tak syf jaki spotyka się tylko w jakiś melinach. Nie oczekuję wiele od schroniska. Dobre jedzenie, ceny wiem że wysokie, klimat też już nie ten co kiedyś ale ma być w miarę czysto. To co wtedy widziałem ostatnio to było przerażające.
~Nick 2025-09-22 16:13:41 z adresu IP: (46.148.xxx.xxx)
co to jest bezumowne korzystanie? albo sie ma umowę albo jej nie ma.
~Una 2025-09-22 15:51:12 z adresu IP: (188.33.xxx.xxx)
Tam jest syf. Każdy kto tam bywa to widzi. Tak jak jest być nie może. Czas by to zmienić. Nowy dzierżawca daje nadzieje na zmianę.
~Janek 2025-09-22 16:03:18 z adresu IP: (193.16.xxx.xxx)
Zgadzam się - obecny dzierżawca wyprowadza kasę ze schroniska do innych swoich nieruchomości a w ORLU nic nie inwestuje, wystarczy iść do WC żeby zobaczyć pleśń i syf ... czas na zmiany :)